Olet täällä

Vilmatsonin juttuja

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Vilmatsonin juttuja

ViestiKirjoittaja vilmasto » 7.11.2019 08:18:25

Kyllähän minä itsekin nitisen ja natisen töissä välillä, mutta en jatkuvasti. Kun se kiirekin kuitenkin kuuluu välillä työhön. Ja moni muu juttu.
Mutta kun tosiaan jatkuvaa valitusta ja asioitten suurentelua, sitä minä en jaksa. Ja sekin on kummallista kun itse kuitenkin näen melkein joka asiassa sen toisen puolen niin sitten vilmasto on ihan omituinen. Toki en ole ainoa laatuaan todellakaan niin on meitä muitakin omituisia :lol: mutta kun en vaan ymmärrä mikä oikeus niillä negatiivisillä on terrorisoida koka työyhteisöä ja muut yrittää vaan pärjätä.
Koska vähemmistö ne nämä negatiiviset kuitenkin on. Mutta onneksi nekään ei ole 24/7 töissä.

Kyllä tosiaan mun työssä tulee valmistakin vaikka se sirkus pyörii aamusta iltaan, kohteet vain vaihtuu. Vuoro kun vaihtuu niin toinen tulee jatkamaan ja itse pääsee kotiin. Joskus on fiilis, että haluaisi itse jatkaa potilaan kanssa vaikka vuoro loppuu ja joskus joittenkin kohtalo jää pyörimään päähän, että mitenkähän siinäkin sitten kävi loppujen lopuksi. Mutta kuitenkin se työ jää sinne kun pääsee ulko-ovesta ulos.

Torstaiko se nyt on? vähän viikkopöllö olo kun on normaali ma-pe työviikko menossa :lol:
Iltavuoro jälleen tänään ja huomenna aamuvuoro. Ja kas kummaa taas viikonloppuvapaa :shock:
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 10.11.2019 16:44:29

Huhhei..pari viikonloppua ollut niin sosiaalista touhua, että ihan ähkyksi menee :lol: Eilen kävi kahvivieraita ja tänään mun oma isä ja appiukko oli meillä syömässä. Käly tuli appiukon kanssa niin ei tarvinut hakea. Piti just käydä pitkällä kävelyllä ja seisoskella metsän hiljaisuudessa välillä. Tuosta metsästä sitten tallustelin asutusalueelle kyttäämään joko ihmiset on joulua laittaneet 8) samalla haaveilin uudemmasta talosta ja kuitenkin ihailin vanhoja puutaloja. Haluan uuden talon, mutta voisin kyllä haluta vanhankin. Haaveissani taas teen remppaa ..no pyh minä en osta uutta enkä vanhaa kun tykätään nykyisestä, mutta saa sitä haaveilla.
Minä oon JouluIhminen. Sylvialla oli mielikuva vilmastosta joka lumisateessa posket punasena raahaa isoa joulukuusta. Se on just niin.
En tykkää joulun kaupallisuudesta, mutta kaikesta muusta kylläkin. Tänä joulun kyllä olen töissä. Mutta onhan tässä hyvin aikaa sitä jo hyvissä ajoin viettää :lol: ja jatkaa vielä tammikuulle.

Eilen siinä kahvivieraitten jälkeen valmistelin tämän päivän ruoat ja lipittelin edellisen viikonlopun punkkupullon puolikkaan. Muutamat siideritkin illemmalla saunan päälle vielä suhauttelin auki. Se sitten kostautui huonoina yöunina ja tänään on väsy painanut.

Mulla oli kauheasti kaikkea asiaa tänne aamusella vaan nyt kun on aikaa niin ne asiat menikin jonnekin. Taisin ne tuolla metsässä jo tuumailla jonnekin.

Sunnuntaita jokaiselle ja tsemppiä tavoitteisiinne.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 15.11.2019 09:50:10

Viikonloppu jälleen ja osaksi vapaa. Eli tänään vielä yövuoroon. Ja kun pari edellistä viikonloppua meni viinan suhteen löysemmin niin tulevat vapaat sitten nollalinjalla. Ens viikonloppuna on tiedossa pikkujoulut ja samalla vähän reissaamistakin niin se on sitten toinen asia se.
Joka vapaalla ei saa juoda...näin se vaan on.

Sylvia on ollut tosi usein mielessä. Varsinkin töissä kummallisesti tulee tilanteita jolloin mietin häntä. Tai siis kun yks päivä sananmukaisesti oli uunituoreen paskan siivoominen menossa niin mua alko vaan naurattamaan :shock: mä ajattelin kuinka Sylvia repeilis sille touhulle jos mä kertosin siitä tilanteesta. Vaikken mä nyt yleensä työjuttuja tänne nyt solkenaan tilitä, fiiliksiä lähinnä, mutta jostain syystä olisin sen sirkuksen halunnut kuvailla. Kyllä siinä piti lähteä itsekkin jo vaatteen vaihtoon :lol:

Toivottavasti teillä kaikilla on asiat niin hyvin kun voi olla ja tsemppiä tavoitteisiinne <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 15.11.2019 10:06:45

Ihanaa Vilmasto, että jaksat pitää täällä juttua yllä vaikka me muut vakkarit olemme jotenkin vaipuneet jonnekin hibernoimaan. Kyllä minäkin tässä ihan näin päivinä alan taas aktiiviseksi.
Syltty käy mielessä täälläkin. Mutta voisit kyllä jakaa meille muillekin niitä tarinoitasi, kyllä ne naurattaa meitäkin :P .

Missäköhän Ulpukka luuraa? Toivottavasti hän ei ole poissa huonon kunnon takia. Ja Pecorino, onkohan hän taas Suomen kamaralla?

Itsellä eka kostea lauantai 6,5 viikon kuivattelun jälkeen. Hauska päivä kaverin kanssa tiedossa; teatterin päivänäytös, cocktail baari ja sitten herkuttelemaan. Sen jälkeen ajattelin ottaa taas 4 viikkoa vastaan selvin päin ennen kuin on saman kaltainen lauantai vähän isommalla porukalla.

Apina kuva sopi hyvin alku viikon fiilikseen mutta nyt kun taas viikonloppu lähenee ja kivaa ohjelmaa tiedossa niin ehkä huomenna tunnelmat on enemmän kuten tällä pikku kaverilla (samasta näyttelystä tämä kuva kuin edellinenkin). Ihanaa viikonloppua sinulle Vilmasto ja muillekin toivotan tämän kuvan myötä:

Kuva
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 15.11.2019 11:28:46

Vilmalle ja Vilmastolle molemmille oikein superhalit, on kyllä mahtava juttu, kun jaksatte täällä kirjoitella. Ja ihana kuva Vilmalta, omatkin suupielet nousi ylöspäin :D

Sylvian poismeno kyllä kolahti minuun tosi raskaasti, se täytyy tunnustaa. Heräsi niin monenlaisia ajatuksia ja mietteitä. Eikä ne kaikki valitettavasti ole olleet sieltä valoisammasta päästä.

Vilmalla hieno kuivattelujakso, peukut sille.

Hyppään tuonne omaan ketjuun vähän kitisemään illemmalla, etten synkistele toisten ketjuissa :lol:
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 15.11.2019 20:10:36

Suru kestää aikansa. Niin pitääkin.
Kuva oikein upea. :D
Koska elämä on Nyt, päätin minä Putkis mennä joulukuussa katsomaan Katri Helenan joulukonsertin. Teen taas jotain sellaista mikä saa kaveripiiriin kuuluvat supattamaan.
Sitä minä oikeasti halusin sanoa, että yritetään elää jokainen päivä.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vilmasto » 17.11.2019 09:49:07

Niinhän se surutyö kestää aikansa ja vielä tämmöinen "erilainen" surutyö josta ei voi puhua kuin täällä niin tässä on vielä erilainen vivahde.
Mutta ihana kun kävitte juttelemassa Vilma, Ulpukka ja Putkis!

Mulla oli eilen ihan kamalasti taas asiaa tänne vaan kävi niin kuin usein käy. Mä kirjoitan ajatuksiani mielessä ja sitten ne poks vaan jotenkin haihtuu ja hoituu :shock: mulle plinkki toimii näin tavallaan ajatusten järjestelijänä :lol: musta tuntuu, että tässä parin vuoden aikana tämä on auttanut ihan live elämässäkin harkitsemaan entistä enemmän sanomisiani. Olen joutunut töissäni koko ajan harkitsemaan mitä siellä puhuu ja sitten kun on se vaitiolovelvollisuus niin kyllähän se suu on supussa siviilissä työasioista. En mä miehellekään pahemmin työjuttuja puhu. Tottakai voivottelen kiirettä ja väsyneitä jalkoja kaikkea muuta. Joskus voin sanoa, että olipa paskanhajuinen ja verentäyteinen vuoro, mutta sen tarkemmin en puhu. Mies tietää, että kun tulen kotiin niin mun pitää hetki saada olla ihan hiljaa. Tai jos menen salille töistä suoraan niin mun pitää puhista jossakin nurkassa itsekseni vähän aikaa, mutta se ei ole ongelma kun se on työpaikan sali eli kaikki siellä on sairaalan henkilökuntaa :lol: uimahalli kans on hyvä paikka siinä mielessä kun vetäsee lakin päähän ja lasit silmille ja antaa mennä vaan niin ei kukaan tule harrastamaan smalltalkkia siihen viereen.
Niin siis..mitäs minä nyt yritinkään selittää :D niin että olishan mulla vaikka minkälaista tarinaa helvetin esikartanosta, mutta niitten juttujen takana on kuitenkin aina joku ihminen. Vaikka mä nauran jollekin uunituoreelle paskalle niin senkin on tuottanut joku ihminen jostain syystä niin onko mulla oikeutta tehdä siitä vitsiä? hurtti huumori helpottaa kyllä välillä ettei tarvitse ajatella syvemmin, muutenhan mä sekoaisin kun jokaista juttua jäisin tuumailemaan.
Jostain syystä tuota mä eilen pyöritin tosi paljon mielessäni. No se siitä.

Vilmalla tosiaan ollut hieno tipaton kausi! hyvähyvähyvä! mulla vapaat menossa ja tällä vapaalla en tosiaan sitten juo mitään. Joku roti se pitää tässäkin vähentelyssä olla.
Ja Ulpukan synkät mietteet on ymmärrettäviä ja pitäähän nekin miettiä. Mutta toivottavasti aina löytyy niitä valonpilkahduksiakin. Kovati lähetän täältä auringonvaloa päivääsi <3

Elämä on tosiaan tässä ja nyt. Pitää elää omannäköistä elämää. Ei se ole muilta pois.

Mulla onkin omituinen vapaapäivä kun en ollut aamupäiväksikään suunnitellut mitään etten vaan illalla olis viinipulloa aukonut. En mä jaksa enää semmosia suunnitelmia tehdä, pitää mun pystyä muutenkin tähän. Meninkin nukkumaan aikasin ja heräsin aikasin.
Aamukahvi juotu ja alan ihmettelemään mille alkais. Kaupassa pitäis käydä.
Se että aamulla voi hypätä tuosta vaan auton rattiin...siitä mä iloitsen edelleen tosi paljon.

Tsemppiä tavoitteisiinne <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 25.11.2019 09:17:28

Uusi viikko aluillaan jälleen kerran.
Tuonne Sylvian ketjuun kirjoittelinkin jo unestani niin enpä sitä enää tänne naputtele.
Mutta mielen sopukoissa olen tätä Sylvian lähtöä miettinyt ja nyt tavallaan se tuli loppupisteeseen unessa. Virtuaalimaailman ystävälle hautajaiset unimaailmassa. Niin se vaan on. Hiekkalaatikolla elämä jatkuu vaikka muutti muotoaan.

Viikonloppu meni pikkujoulutunnelmissa. Perjantai iltana junalla menoksi ja eilen illalla takasin. Väliin mahtui sopivasti alkoholia eikä mitään oloja tai tiloja jälkikäteen. Mutta kyllä mä sitten silloin lauantaina dinnerin jälkeen ajattelin kun muut halus vielä baariin, että onko pakko?!
Pari tuntia jaksoimme miehen kanssa siellä istua ja sitten hotellille kiitos. Muut jatkoi vielä matkaansa ja oli mennyt aamutunneille asti.
Kun mä tässä nyt ynnäilen lauantain juomisia niin klo 16-24 välille tulee 8 alkoholiannosta eli kyllähän siinä paukkuu rikki ne rajat, mutta hemmetin paljon vähemmän tuo on kuin joskus aikoinaan tämmöisellä reissulla. Viiniä lasillinen dinnerillä eikä lähes koko pullollista...sekin on ollut joskus niin se ruokajuomapuoli. Ja ennen olisin tosiaan roikkunut minäkin mukana yökerhossa valomerkkiin asti (eikä olis nyt edes osannut laskea montako juomaa join..) ja varsinkin kun ei tarvinut edes auton rattiin hypätä eilen.
Se olikin sitten tämän vuoden ainoa alkoholipitoinen pikkujoulu, muut on aivan toisenlaisia. Vähennystä sekin kun en hyväksy kaikkia mahdollisia tonttuiluja syyksi päästä ryyppäämään.
Kukapa kissan hännän nostaa ellei kissa itse :lol:

Tsemppiä jokaiselle niihin omiin tavoitteisiin <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 8.12.2019 18:58:17

Joulukuussa mennään ja itsenäisyyskin on juhlistettu, minä nyt kyllä nekin bileet melkein nukuin yövuorojen välissä.

Sattu tuossa eräänä yönä töissä kohdille vanha mies, ainakin kasikymppinen ellei vanhempikin. Makas paareilla ja mä kävin siitä huoneesta jotain hakemassa. Pappa kysy multa, että saako täällä laulaa. Minä siihen ettei se kiellettyäkään ole ja kiireissäni käännyin kannoillani lähteäkseni pois. Mutta pysähdyinkin äkisti kun pappa alkoi isoon ääneen laulamaan joululaulua, komeasti se Sylvian joululaulu raikas tulemaan. Olihan se pari minuuttinen joltakin toiselta pois kun seisoin jähmettyneenä paikoillani, mutta oli epätodellinen olo. Sylvian joululaulu keskellä kiireistä alkuyötä helvetin esikartanossa :lol: tuli fiilis, että joku vilkutteli pilven reunalta.
Tunnetusti mulla on aika vilkas mielikuvitus, mutta mä sain energiaa tuosta kohtauksesta. Mielikuvituksella tarkoitan ettei tuolla muistisairaalla papalla ollut mitään tekemistä ystävämme Sylvian kanssa joka ei niin joulusta välittänyt. Vaan oliko sittenkin 8)

Olikos se tuossa reilu puoli vuotta sitten kun mulla oli iso tuska ja halu vähentää yövuoroja ja nyt mä tosiaan huomaan tekeväni niitä oikein urakalla. Välillä tein vajaata listaakin ja nyt paahdan täysillä. Onneksi isossa talossa mielenmuutokset on mahdollisia eikä ole vain hankala työntekijä joka ei osaa päättää mitä tekee.
Sitten mä olen huomannut sen, että olen oppinut entistä enemmän sietämään keskeneräisyyttä, töissä se nyt ei onnistu tietystikään, mutta siis muuten elämässä. Musta on tippunut jotakin suorittajuutta pois. Hämmentävää.

Aika VähäViinasta aikaa luonnollisesti olen viettänyt töitten takia. Oli meillä muutama sukulainen tässä mun vapailla pari yötä yökylässä, mutta ne illat tarkoitti paria viinilasillista ja toisena iltana saunasiideri lisäksi. Voi olla, että enemmänkin oisin juonut yksinäni, mutta en mä mitään luopumisen tuskaa kokenut noillakaan määrillä. En ole yhtään alkoholillista glögiä ostanut kotiin vaikka joulun varjolla niitä pulloja on aikoinaan tullut useampi hamstrattua kotiin. Hyvin maistui kaikille alkoholiton glögikin.

Tsemppiä tavoitteisiinne <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät