Olet täällä

Joskos se kirjottelukin jeesais

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Joskos se kirjottelukin jeesais

ViestiKirjoittaja Huilinki » 28.2.2019 23:09:39

Riippuvuudella kun voi korvata toisen, niin mulle sopis kyl toi työnarkomania. Ei mun tehny yhtään mieli bissee, kun oli iltaan asti töissä. Ainoo täs on vaan, että kroppa käy semmosilla ylikierroksilla ettei tuu uni vielä vähään aikaan. Mulla sakkas toi aamu, kun tiesin että tulee tosi rankka päivä. Sit aattelin että mää teen päivästä itelleni haasteen, että pystyn tähän ja kilpailin itseni kanssa siitä ettö pystynkö. Lähtötilanteessa olin perumassa kaikki työt jo. Oli vaan niin iso työmaa edessä että meinas usko loppua jo aamulla. Päivä sujui ihan mukavasti kyllä kaiken kaikkiaan ja oli hauska päiväkin. Mun työhön sisältyy paljon ajelua mm. hirvivaara-alueilla ja se on kyllä karseeta puuhaa hämärällä ja pimeessä. Varsinkin kun usein joku elukka on jolkottelemassa auton eteen. Kerran näin päiväsaikaan variksen ja ison kotkan syömässä jotain roadkilliä, kotkalla siipien väli oli semmonen kaistan leveys. On toi ajelu kyllä kivaakin, kun voi kuunnella kaikkee ja ihailla maisemiakin, jos ei oo pimeetä.
Tää torstai ei oo läheskään semmosta huomenna_saa_juoda-hytinää, kun lupasin venkun threadissa, etten juo huomenna. :D sekin tuntuu ihan oikealta lupaukselta, jonka aion pitää. Tarvii varmaan tehdä jotain koko päivä. Mulla on huomenna paperityöpäivä, eli todennäköisesti siivoan tai teen remppaa... kummasti kaikki muu kiinnostaa..
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 1.3.2019 20:24:25

Aikamoista kiemurtelua tämmöset perjantait.
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 2.3.2019 10:21:07

No se tuli kiemurreltua. Oli kyllä aika ikävä ilta kun mietti oikeastaan vaan sitä ettei saa juoda.
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 2.3.2019 15:34:32

Hyvin tehty Huilinki! :) Tiiän miten vaikeeta kamppailu on. Mutta tänään saat säkin sitten juoda.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 7.3.2019 21:39:28

Lauantai meni mukavasti kavereiden kanssa, enkä hankkinut mitään pahaa darraa. Kumminkin join viel sunnuntaina 2 bissee kun ne väijyi kaapissa. Ilmeisesti ei kannata pitää tommosia himassa.

Huomenna oiskin sit perjantai ja aattelin juoda pari saunaolutta. Lauantaina lähden toiseen kaupunkiin ja siellä koitan olla ihmisiks ja muistaa illan tapahtumat.
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 19.3.2019 18:01:10

Terve taas! Oon lueskellu, mutta ei oo ollut oikein inspiraatioo kirjoitella. Aikamoista kuhinaa ollut ihmisillä elämissään. Täällä enemmänkin tasaista kesän odottelua. En oo uskaltanu muuten ees ajatella kesän juomispolitiikkaa.. hui.

Tullu oltua vieläkin viikot selvinpäin ja alkoholiannoksia per viikonloppu on ollut joku 8-13

Kyl mä täs oon miettinyt sitä et kuinka paljon tää juomisen tuijottelu lisää ahdistusta tosta juomisesta. Että onkohan tässä mitään järkee. Jos jois vaan hilllitysti ja thats it. Mutta onko se itse viinapirun ajatuksia vai mun..

No siihen oon nyt tyytyväinen, ettö oon viikot selvinpäin ja se ei oo enää ongelma. Ja jos tekisin lauantaina töitä, mun alkoholinkäyttö olis sit max 10 per viikko, kun en vois perjantaina juoda. Se ois mun mielestä jo aika vähän. Paitsi kun se on kerralla... hieno suunnitelma, hölömö.

Mulla on nyt kahtena seuraavana viikonloppuna joka aamu menoo, niin ei voi oikein juoda, ainakaan paljoo. Mun kohdalla ei oikeestaan yhtään, kun en osaa lopettaa ajoissa. Joskus nuorempanahan ei aamumenot ois ees haitannu. Oisin juonu ja menny sekavassa tilassa pakollisiin menoihin tai perunut. Uskaltaiskohan sitä luvata olla selvinpäin 2 vkoa...

Mutta tosiaan fokus onnistumisiin! lähtötilanne 20-30 annosta viikossa. Oon puolittanu sen. :D
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 21.3.2019 15:22:41

Hyvin sunkin vähentelyt sujuu. :) Tuo on muuten totta, että tää juomisen ajattelu lisää sitä ahdistusta. Ja sitten sitä juo kun ahdistaa. Tyhmä kierre kyllä. :?
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 21.3.2019 21:56:18

"Viikkotasolla miesten alkoholinkäytön korkeaksi riskitasoksi on määritelty 24 annosta ja naisilla 16 annosta. Kohtalaisen riskin raja on miehillä 14 ja naisilla 7 annosta viikossa. (Käypä hoito -suositus)."

Kertokaas millainen riskiraja toi 8-15 käyttö on? :D korkea-ish? Välimallin riskikäyttö? Hassu kyl ku tommonen väli.
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 22.3.2019 08:00:55

Varmaan keskitasolla, eli hyvin menee sulla :D Mä oon aina itekseni naureskellu näille riskirajoille, älyttömän pieniä määriä. Toki nyt sitä ymmärtää että alkoholi on oikeasti myrkkyä ja sikshän nuo rajat on laitettu. Mulla kerta-annos on yleensä max mäyräkoira eli 12 kpl, 12 annosta. Ja jos se sitten moneen kertaan viikkoa, rajat ylittyny ihan kivasti. :roll:
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 22.3.2019 23:55:06

Joo venkku, on toi kohtuullinen käyttö aika superkohtuullista, kun vertaa omaan normaaliin ympäristöön. Mut jos vertaa raivoraittiiseen (mikä on aika monella tavalla koominen sana :) ) niin onhan se 7 annosta viikossa kai paljon. Koskahan noi määrät ja niiden nimitykset on keksitty. Joku korkea riski vois olla ennemmin nykyäön terveydelle vaaraĺlinen käyttö. Ja kohtuullinen 7 vois olla vaikka.. niin en tiedä. Koomista ja sekavaa kaiken kaikkiaan.
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 26.3.2019 22:25:44

Iltaa vaan täältä epöonnistumisen poterosta. Molempina päivinä siihen vklkoulutukseen darrassa. Onneks lievässä, mutta sillain että tarvi laskea aamulla et on varmasti selvinpäin ratissa. Oi sitä autuutta.. voi v#$@@ mun kanssa.
Join perjantaina 6 ja lauantaina aika väsyneenä, mutta kohtalaisen suorituskykyisenä pelipaikalla. Järkevästi ajattelin, et noh hyvinhän se meni ja lauantaina sit join varmaan 8 pitkin iltaa kyllä. Mutta päälle nukuin tosi vähän ja sit oli kyl aika vatipäinen olo koulutuksessa. No onneks viksuna en juonu kaikkea ja ne loput riipasin sunnuntaina. Koska siksi ja että. En ees tiedä miks. Varmaan siihen epäonnistumiseen. No ens vkl koulutus jatkuu nyt kirjoitan tämän tulevaisuuden itselleni: muista että:

-Tulee varmaan tosi hyvä fiilis kun ryssit molemmat viikonloput.
-Et opi niin paljon, kuin haluaisit
-Koulutus on itsesi haluama ja osaat sen paremmin ilman darraa.
-Juominen ei välttämättä pysy hanskassa ja jätät menemättä
-muista se sunnuntainen epävarmuus ja kitkut
-Ole nyt järkevä, etkä korkkaa!
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 27.3.2019 08:53:56

Been there, seen that, done that.... Eli niin tuttua tuo mokaaminen vastaavissa tilanteissa. Eikä mulla siihen mitään hyvää neuvoa ole. Listastasi pisti kuitenkin silmään yksi asia:
-Koulutus on itsesi haluama ja osaat sen paremmin ilman darraa.

Mietipä tuota oikein tosissasi ensi perjantaina. Se on meinaan aivan käsittämätöntä, että me kerta toisen jälkeen munataan niitä asioita mitä ihan itse halutaan. Helpompi olisi ymmärtää jos tekisimme sen silloin kun olemme toisen meille järjestämässä jutussa, mutta että ihan oman asiamme sitten itseltämme pilaamme.

Halua siis riittävästi saada itsellesi just se mitä haluat tulevana viikonloppuna!
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 27.3.2019 15:56:06

Täällä kans samanlaista. Aina kun on joku juttu, niin pitää kitata ennen ja jälkeen. Mikäköhän siinä oikeen on, olisko ressi syynä? Luulen että tuo on kuitenkin vaan tapa. Sitä voi muuttaa. Päätät vaan että nyt vkl et juo, mieti vaikka että voit juoda sitten sen jälkeen, kun se on kokonaan ohi. Darrassa ei oo kiva mennä kyllä mihkään. :D
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 31.3.2019 20:48:15

Kiitokset vilma viestistä, oli jotenkin konkretisoivaa kirjoituksesi. Ja venkku, se varmaan on se kun ei tiedä mitä tapahtuu ja jännittää, niin ei tuu mietittyä hutikassa tai sit puhdas itsesabotaasi. No kumminkin tää viikonloppu meni koulutuksessa loistavasti; opin, en pelännyt muita ihmisiä ja pystyin oleen oma itseni. Kiitokset sille, etten juonut perjantaina ja lauantainakin vain saunabisset.
Siis nyt kun mietin sitä edellisviikonloppua, niin siis määhän olin semmosessa jäätävössä lukkotilassa ja koin ihan kamalaa alemmuudentunnetta for no reason. Siis toi alemmuudentunne on varmaan se mitä pelkäsin kun join. Mulla on semmonen itsediagnosoitu :D huijarisyndrooma. Ja voi jeesus kun se darrassa vaan kulminoitu.
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 1.4.2019 09:40:05

Itsediagnisoitu huijarisyndrooma :lol: :lol: :lol: Mut jotenkin kuulostaa tutulta. :D Itsekkin diagnisoin vaikka ja mitä, ahdistuneisuushäiriö ei taida olla es kovin kaukaa haettu, kun en ymmärrä tätä mun ahdistuneisuutta, ihan jäätävää. Luulen että se juominen tosiaan vaan lisää sitä alemmuudentunnetta, selvin päin on oikeasti paljon helpompaa. Sen kun aina tajuais. :roll:
venkku
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät