Olet täällä

Joskos se kirjottelukin jeesais

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Joskos se kirjottelukin jeesais

ViestiKirjoittaja Huilinki » 11.4.2019 20:16:29

On mennyt ilman vapaapäiviä nyt 4.vko ja alkoholin käyttö tihenee. Onneks en nyt ihan oo vetäny överiks, mutta voin tän ihmiskokeen seurauksena todeta, että kuulun ainakin/myös siihen ryhmään, joka juo stressiin. Välitöntä rentoutumista jahtaamassa, joka johtaa ei niin rentoon seuraavaan päivään. Olen hermoraunio.
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 11.4.2019 21:06:18

Huilinki hei! Muitaki ku juo stressiin. Minäki mietin alanvaihtoa. Koko ikäni oon tehny samaa työtä. Ja nyt tää kaupan ala alkas vaan jo riittää. Mut...yli 50 v alappa kouluttautua uudelle alalle...Just tutkin hierojan koulutuksien hintoja. Yli 2000 e. Sellanen kiinnostaisi. Toki tää tissuttelu pitäs saada kuriin kans. Tässä on miettimistä ja elämän suuntia haettava. Nykytila kun ei tunnu hyvältä.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 22.4.2019 20:40:12

Pääsiäinen takana. Tuli aika paljon juotua, mutta ei aamusta iltaan. Liikaa kylläkin. Tai siis pitkään meni illat. Toki täs oli 1 kaveri vierailemassa, niin siinä oli "hyvä syy" tintata. Mä viel aattelin, että juon yhtenä iltana sillai reilusti. No niin teinkin, mutta pe ja su lähti kyl vähän lapasesta. Tänään käytiin syömässä ja siinä kun tasapainoilin, että kaljaa vai limpparia, niin oon kyllä tyytyväinen että kallistuin limppariin. Morkkista tosta juomisen määrästä ja siitä etten välittänyt yhtään tai ees miettinyt kannattaako tänään juoda, annoin vaan mennä. :oops: no tarvii nyt miettiä taas mites tästä..
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 6.5.2019 20:00:03

Noni eipä tullut sitten viime viikosta oikein mitään. Vappuna ja viikonloppuna humalassa. Huomasin tossa vanhojen kuvioidenkin palaavan kuvaan. Vähän puoli salaa join ja koin syyllisyyttä. Ilmeisesti tommonen pääsiäinen, vappu, ja viikonloppu-putki on aika turmiollinen. meinas jäädä vähän kaasu pohjaan. Olin myös ihan helvetin kiukkunen ja äärimmäisen masentunut tossa loppuvaiheessa tai siis vapun jälkeen. Eilenkin siis oli kaapissa 4 kaljaa ja tissuttelin niitä pitkin iltaa ja huomasin sit loppuillasta, että jos nyt lopetan tulee jonkinmoinen laskuhumala, niin tein maailman hirveimmän juoman, giniä ja simaa. En suosittele. Mut kyl mä sen siis join.
Kyl mä muistan aamulla miettineeni noiden juomien kaatamista viemäriin, mutta sit päätin juoda ne illalla, sillä tekosyyllä että en saa muuten nukuttua.

Aattelin olla nyt hetken ilman alkoholia. Nyt on ihan hyvä fiilis kyllä tästä juomattomuuspäätöksestä. Et kyl mä luulen et tästä pääsee taas raiteilleen. Mä päätin nyt olla ainakin tän viikon kokonaan ja sitä seuraavan arkiviikon ilman alkoholia. En tiedä, vois olla viisasta olla seuraavakin vkl, mutta sitä seuraavalla viikolla on sit yks viinavetoinen tapahtuma ja pelkään et jos toleranssit on kovin alhaiset, niin juovun liikaa. Toki fiksu ihminenhän siis päättäisi, että joisi vain 5 siellä riennoissa tai olisi juomatta. Mutta mulla on tosi vaikea pitää tota juomista hallinnassa, kun aloitan. Juomattomuus varmaan sais jotain tyyliin raskaushuhuja liikenteeseen tms. Melkein tarvis olla sit menemättä, mutta en oikeastaan enää voi perua.

Hah, luin tän viestini ja kyllä tässä vähän alkoholisti selittelee.. :D tarvii nyt saada motivaatioo tohon juomattomuuteen. Nyt lähinnä on ollu motivaatioo juomiseen..
Tossa vuodenvaihteessa ja sen jälkeen pari kuukautta oli jostain syystä paljon enemmän kiinnostusta raittiimpaan elämään. En tiedä mikä nyt on vaivannut.
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 8.5.2019 13:53:55

Täällä vähän samoja mietteitä. Tullu juotua paljon viime aikoina ja nyt ois parin viikon tipaton paikallaan. Sitte loppukuusta alkaa taas juhlia ja kohtahan se on jo juhannus :D alkuvuodesta oli helpompaa sillä tavalla kun oli talvi ja pimeetä, tää kevät on vaikeeta aikaa olla juomatta mut kokeillaan. Tsemppiä sinne! :)
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 8.5.2019 20:29:26

Mä oon tän viikon suorittanu maksanpuhdistuskuuria kaikenmaailman puhdistavilla ruuilla ja juomilla. Huomenna aattelin kaivaa noita voikukanjuuria ja keitellä teetä niistä. Tää auttaa kummasti juomattomuuteen, kun on tämmönen projekti, niin ei huvita pilata sitä millään juomalla. En ostanu ees limpparia vaan vissyä. Mää vedän kyllä överiks taas, mutta huvinsa kullakin. :D joku jossain ketjussa mainitsi kehonsa hyvittelyllä, niin mää pyydän polvillani anteeks. Noh, kai se kelkka tästä uppoo jäihin taas jossain vaiheessa ja kerron kohta kuinka liiskat olin jossain. Mutta tämmöstä tässä vaiheessa.
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 9.5.2019 14:16:59

ööö, mistä Huilinki siis pytää polvillaan anteeksi? tipahdin kärryiltä :D
maksanpuhdistuskuuri on tsemppiä myös mielelle. kannatetaan!
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 9.5.2019 19:08:39

Siis keholtani pyydän polvilteni anteeksi, kun oon kurittanu sitä alkoholilla ja syömällä huonosti. :D
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 12.5.2019 21:42:18

Nyt on onnistuneesti sit 7 päivää ilman viinaksia takana. Tänään huomion , et ei helvetti onks huomenna muka maanantai. Vähän loputtomalta viikolta tää on tuntunut kylläkin. Ja nyt kun on koko ajan pakkopuuhaillu (ettei juo) jotain, niin vkl meni nopeesti. Ja miten voi viikko päättyä kun ei oo ees nollannut kaljoittelemalla. :D mieleni on ymmällään tästä. Noh, nyt tarvis sit varmaan päättää miten tuleva vkl.. arkipäivät pystyn oleen selvinpäin. Muttamutta...
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 13.5.2019 11:40:54

Mullakin menee päivät sekasin jos on ollu vkl juomatta. On niin tottunut varsinkin perjantaisin kittaamaan kaljaa. Ja aika tuntuu hirveen pitkältä. Mutta siitä sitä huomaa miten iso osa elämää se juominen on.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lotta » 13.5.2019 21:49:19

Tosi samaistuttavaa tekstiä. Tosi hienoa, että annos määrät on vähentynyt sinulla noin huimasti! Itsellä menee viikossa yli 30 annosta vielä :roll:
Lotta
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 14.5.2019 15:29:25

Mulla menee vähän aaltoilevasti. Välillä saan pidettyä juomiset "vähissä", välillä taas ihan liikaa. Ylipäätänsä juon vielä ihan liikaa. Välillä terveys motivoi. Luin että nyt vietetään maksaviikkoa. Siinä artikkelissa luki että maksalla on 500 eri tehtävää. :shock: No, kaikkihan tietää että alkoholi ei oo hyväksi maksalle mutta mun mielestä näistä sais puhua enemmän. Ei niitä enää kouluajoilta muista että mikä sen maksan tehtävä taas olikaan. Joskus kun lukee noita terveysartikkeleita niin joku juttu niissä kolahtaa niin että sitä tosiaan haluaa vähentää tätä juomista ja äkkiä. :shock:
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 15.5.2019 21:29:12

Tulipas sit kerrattua tuota maksan toimintaa.. 1.5 litraa verta läpi minuutissa.. ehkä se on parempi, että siinä veressä ei paljoo voltteja ois.. käy kyllä sääliksi kaveria. Kuinkakohan paljon sielläkin on kaikkee myrkkyäkin tallessa, mitä se ei pysty hajottaan. Hyrrgh.

Ostin tänään jonkun puolilitrasen ykkösoluen, kun tarvi hakee miehelle pari saunakaljaa. En nyt korkannutkaan sitä, vaan siivosin. Mut se oli hyvö et se oli tuolla kaapissa, sit kun tekee hirveesti mieli, niin voi sen narauttaa ja pohtia uudestaan.

Tässä on aikamoisia epävarmuuden tunteita ollut työmaalla, jotka aikaisemmin oon sysännyt krapulan syyksi. Voi v**** se onkin ihan oikeeta epävarmuutta. Aargh. Pystyin käsitteleen sen paremmin, kun aattelin et johtu henkisestä darrasta. Ei nyt jaksais vatvoo mitään sen syvällisempää. Jotenki junnannu tunnetilat aika ääripäätä. Yhtenä hetkenä kuuntelen autossa musiikkia ja katson kauniita maisemia ja sit huomaan miettiväni hautajaisiani. Ei oo heleppoo.

Tosiaan ens viikon viikonloppuna ois sit ne kinkerit. Mun miehen neuvo oli, että juo parina edellisenä päivänä sen verran että on jonkinlainen toleranssi sit sitä the päivää varten. :D vois kyl koittaa lasketella siellä vaikka pelkällä ykkösellä.
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 16.5.2019 07:31:22

No onpa "hyvät" neuvot sun miehellä :lol: tosin sitä huomaa itekkin tekeväni tota että kun on oikeen ryyppäjäiset tulossa niin sitä vähä harjoittelee toleranssia etukäteen. :lol: Mut tuo ykkösolut idea on hyvä!

Mä tiiän ton tunteen, kun on laittanu moraalisen krapulan piikkiin joitain juttuja ja sit tavallaan pettyy kun se onkin vaan omaa juttuu. Et tavallaan ei es tiiä minkälainen olen oikeesti. Ilman krapulaa ja olutta. Pitäis olla vissiin hirveen pitkä aika selvinpäin ennen kuin tajuais miten oikeesti suhtautuu asioihin. :roll:
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 16.5.2019 13:29:07

Eikä oikein kyllä huvita aukasta sitä mörkökaapin ovea.. siis että tutustuis itseensä paremmin.

Mä oon ollut nuoruuteni ja sit varhaisaikuisuuden terapiassa uudelleen ymmärtämässä itseäni. Kyllä siitä silloin oli ihan hyötyä, kun ei pärjännyt päänsä kanssa. Nyt ei kyllä jaksais avautua mistään tai itsetutkiskella mitään..

Toki noi voi olla taas jotai hormonaalisia, -olen paska kaikessa- juttuja, vähän toi pms runtelee joskus... mulla taitaa vaan olla pre-, during- ja postmenstrual syndrooma :D

Jos koittais sen tapahtuman luovia sillain, että vois vaikka juoda aina kolmosen jälkeen vettä, sit ykkösolut sit vettä sit kolmonen jne. Vois pysyä käyttäytyminen hallinnassa. Nähtäväksi jää.. ja onhan tossa taas vkl edessä. En oo ees miettiny joisko vai ei. Pitänee tehdä päätös nyt.
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät