Olet täällä

Päivittelyä (nääs nääs)

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Päivittelyä (nääs nääs)

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 11.10.2019 17:54:47

Voimia kipujen kanssa. Itselläni on myös ollut lisääntyvässä määrin selkä- ja lonkkakipuja sekä bursiitti on myös diagnosoitu kertaalleen. Diagnoosi tehtiin työterveydessä ja ultraäänitutkimuksen jälkeen iskettiin lonkkaan kortisonia. Se ei kyllä tehonnut yhtään. Vesijuoksu ja kiropraktikko ovat minua auttaneet ja pitkien kävelylenkkien välttäminen. Iäkkäällä äidilläni bursiitti melkein vei liikuntakyvyn, joten se on todella kinkkinen vaiva. Ihme ja kumma noin 3 kk kivuliaan jakson jälkeen nyt on helpottamassa. Hän on käyttänyt lääkärin ohjeen mukaan vahvoja kipugeelejä ja nyt jo pärjää ilman voiteita.

Lopettaminen on hyvä päätös, kun ei siinä häviä mitään. Sen kanssa tulee kyllä toimeen, että joskus voi käväistä mieliteon häivähdys tai haikeus. Helpompaa se on kuin jatkuva arpominen että juodako vai ei. Siis minun mielestäni.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vilmasto » 12.10.2019 04:11:18

Onnittelut Ginger lopettamispäätöksestä !
Hyvin Onneli sen toteaakin ettei siinä häviä yhtään mitään. Loppuupa se arpominen joisko vai ei.
Isot peukutukset asialle <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 12.10.2019 08:21:44

Mä olen näiden raittiiden vuosien varrella syönyt tällaista meloksikaamia sisältävää lääkettä. Silloin kun minulla vielä oli sairaskuluvakuutus, niin yksityislääkäri sitä minulle kirjoitti nivelrikkovaivoihin. Olen ollut välillä pitkiä aikoja sitä syömättäkin, mutta keväisen peukalon nivelrikkovaivojen ja se ranteen hermovaivan vuoksi aloitin jälleen syömään sitä. Lonkka, varmaan se nivelpussin tulehdus alkoi vaivaamaan muuton aikoihin. Ja sit tuli tää jonkun lihaksen totaalitiltti. Mut olen satavarma, et tällä lääkeaineella pysyn liikenteessä näiden vaivojeni kanssa.

Mä olin aikanaan oikein himouimari. Joskus tuli kokeiltua sitä vesijuoksua, mut ei se kyllä minulle sopinut (niinkuin ei mikään muukaan juokseminen). Mulla on ihan omat harjoitukset siellä altaassa. Veden alla voi koko ruotonsa saada kuntoon sukeltelemalla ja veden alla vääntelemällä kehoaan sellattiisiin asentoihin, joihin ei välttämättä kuivalla maalla pystyisi. - Tosin enpä ole sitten aikoihin käynyt uimassakaan.

Mut sitä mä ihmettelen kovasti, että miten sitä ihminen voi yleensä kuntoutua mistään tosi kipeästä jutusta, jos siihen ei saa mitään lääkitystä kun niitä lääkkeitä on kuitenkin olemassa, joilla voi kipujensa kanssa pysyä liikkuvana.

Nykyään oli vaiva mikä hyvänsä niin ohjataan fysioterapeutille. Olen käynyt fysioterapiassa kyllä parin tapaturman vuoksi, mutta en kyllä muuten mene.

Lääkkeitä naamariin tarpeeks ja baanalle! (tää on tietysti vain mun kokemukseni).

Gingerille onnea lopettamispäätöksestä, päivä kerrallaan mennään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät