Olet täällä

Nyt saisi jo riittää

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Nyt saisi jo riittää

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 10.5.2019 12:39:40

Moi. Venkku, kyllä ykkönen tuntuu..mutta kuten Urtsi valaisi niin kaksi ykköstä on sama kuin yksi nelonen. Huilingilla oli hyviä lonkerovinkkejä, mulle vaan ei sovi. Saan sappivaivoja.
Mun vähentely ei oo tänään vapaapäivänä oikein sujunu. 2 keppanaa join tuossa digestivekakkua elämäni ekakerran väsätessä. Illaksi jäi vielä yksi.
Selkäkin vihotellut pari päivää. Ottaa päähän. No. Asia on vähentelystä tiedostettu. Viikon päästä voin varata ajan uudelle psygologille. Jospa saisin keskusteluistamme uutta puhtia.
Illalla tulee tytär koirineen viikonlopuksi. Lenkkiseuraa, tosin selkää saa varoa ison koiran kanssa.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 10.5.2019 15:46:11

Jatkanpa vielä tämänpäivän tunnelmia. Kakkua maistettu..kova on pohja, mut pinta hyvä vanilja-sitruuna tuorejuusto, rahka ja kermavaahtomössö :D Miehellekkin kelpasi iso pala. Tämän illan viimenen olutkin tuli juotua jo iltapäivällä. Kumma juttu että kiusaa niin kauan ku sitä on jäljellä.
Loppupäivästä tuleekin sitten ei niin tyypillinen perjantai-ilta. Raitis. Jää hyvä muistijälki kuten joku hienosti sanoi. Hyvä vaan. Pirteämpi aamu, töihin lähtö kun on. Miten muilla menee?
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 10.5.2019 20:27:04

Mulla menee perjantai limpparilla ja mässäilyllä. :D mut jäin miettiin, että onko se sama asia, siis 2 ykköstä ja 1 nelonen. Onhan siinä kumminki se litkun määrän ero. Ja ainakaan itsellä ei tuu korkkailuvimmaa parin ykkösen jälkeen, toisin kuin yhden nelosen jälkeen tulee aika helpostikin :D
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huilinki » 10.5.2019 20:32:16

Tästä omasta viestistäni ja ylläolevasta kakku-sanan maininnasta, tulikin jostain syystä joku suomalainen ohjelma mieleen, jossa joku raitttina oleva alkoholistimuija söi vahingossa kakkua ja tässä kakussa oli jotain viinaksia mausteena, niin sillä lähti semmosesta hirvee känniputki päälle. Onks toi joku urbaani legenda vai voiko muka viinan maku laukaista tommosen :roll: :))
Huilinki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 11.5.2019 14:27:37

Huilinki hoi :D Promille määrä on sama mut tilavuus eri. Ykköstä ei jaksa enempääsä kiskoo.
Tänään ostinki 1. Sit 5 keppanaa joista jo 2 tuhottu. Toi kakkujuttus oli ehkä totta...joku viinanmaku iski himot päälle.
Mä tiedän et tänään loppuu oluset kesken. Mut päätin ettei enempää. Jotain vähennystä siis.
Lenkkeilen ton koiran kans pitääkseni ajatukset muualla.
Nyt alan väsätä voileipäkakkua pitkästä aikaa.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 12.5.2019 16:55:27

Ompa täällä hiljaiseloa...oon kohta varmaan kaikki uusimmat plinkitykset lueskellut niin vähentäjistä kuin lopettajista.
Toisaalta tulee ristiriitainen olo kun tätä teen. Pitäisikö yrittää ajatella jotain muuta välillä.
Mulla ois tuossa yksi joogakirja mutta en ole saanut siihen tartuttua.
Pari koiralenkkiä oon tehny. Selkäkivullekkin taitaa tehdä hyvää vähän välillä liiķkua.
Tänään siis 0 päivä. Toivottavasti huomennakin. Se jää vielä nähtäväksi.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 12.5.2019 20:21:37

Siis eihän 2 ykkösolutta voi tuntua samalta kuin 1 nelonen, vai mitä tässä haettiin? :D nelosen makukin on paljon vahvempaa, itse en tykkää. ja tuntuukin kyllä siis. :lol: Mutta vois tosiaan olla hyvä idea kokeilla tuota ykköstä ja muutenkin mulla on vaikeuksia näitten määrien kanssa, ostan aina liikaa että varmasti riittää. Niin tein eilenkin peliä katellessa kun sorruin ja jäi muutama yli et join ne tänään. No huomenna laitan laskurin päälle koska tänään tuli ne loput juotua.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 20.5.2019 18:29:51

Kävin viikonloppuna kupattavana. Tullut jo tapa. Kerran tai kaksi vuodessa. Tekee ainakin mun kropalle hyvää.
Kuppauksen jälkeen olisi hyvä välttää alkoholia n. viikon ajan. No eihän se mulla ihan niin mennyt. Tissuttelin 3 keppanaa siinä virtapiikissä heti samana iltana ja tein puutarhahommia iloisella mielellä. Sit seuraava päivä olikin vetämätön ja laiska olo ja...ei edes tehnyt keppanaa mieli. Jotain positiivistä siis. Viikon lomapätkä lähestyy. Jospa toisi helpotusta siihen töidenjälkeiseen kaljan siemailuun.
Loppuviikosta ois sit aika uudelle psygologille. Saa nähdä saanko jotenkin avattua tätä ongelmaani hänelle. Ja millainen persoona on. Jännittää luoda taasen uutta suhdetta.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 21.5.2019 11:31:45

toivon että uusi psykologi ois mahdollisimman sopivalta tuntuva heti kättelyssä. ikinä ei voi tietää.
ihan ensimmäiseen tuntemukseensa ei kannata luottaa. eli jos tulee heti se fiilis että ei toimi. kannattaa kokeilla vielä toisen ja kolmannenkin kerran tapaamista josko se sama sävel sittenkin löytyisi.
mulle kävi kerran niin, että ensitapaaminen psykan kanssa ei todellakaan tuntunut onnistuneelta mutta kappas, loppujen lopuksi hänestä tuli elämäni paras kontakti ammattiauttajaan, ja heitä on ollut elämäni varrella useita.

sillä ekalla tapaamisella en tajunnut edes sitä (tai ainakaan sitä), miten mahtava mutta hiljaisesti hyrräävä huumorintaju hänellä oli. tästä hänen loistavasta ominaisuudesta pääsin kärryille vasta myöhemmin. kuten koko tyypistä. kaikki tuollainen vei vain oman aikansa.
lopulta kävin hänen luonaan säännöllisesti kaksi kertaa viikossa peräti 3,5 vuotta, Kela kustansi suurimman osan. terapia oli mulle käänteentekevä. ihan ratkaisevassa asemassa koko elämäni suhteen.

äläkä yhtään aristele puhua siellä alkosta! tai mistään muustakaan tähdellisestä.
toisaalta on ajateltavissa, ettei kaikkea lataa kerralla pöytään koska jokainen asia vaatii oman alustuksensa. ei sitä voi heittäytyä listaamaan että numero yksi on se ja se ongelma, numero kaksi taas se ja se juttu.
uskon että hyvässä kohtaamisessa jokainen probleema tekee esiinmarssin ihan luontevasti, kunhan pitää mielessä että se on paikka missä ei aivan valehtele, salaa ja muuntele asioita tahallaan taikka tietoisesti.

kovasti tsemppiä Tiikeri!
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 21.5.2019 16:54:44

Kiitos sanoistasi SylviaPlaa! Ei jänskätä enää ja menen sinne avoimin mielin.
Tänään juon muutaman olusen mutta huomenna taasen 0- päivä vaikka vapaapäivä. En ostanut edes sitä ykkös olutta vaikka mielessä kävi.
Kuppaus jäljet kutittaa vietävästi, mutta onneksi eivät näytä tulehtuneilta niinku ei aikaisemminkaan. Olo ihan ok.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 22.5.2019 14:04:29

Tämän viikon jo toinen 0 päivä menny ihan ok. Ennätys aikoihin. Tosin sellaista alakuloa ilmassa...Huomisaamun tapaaminen vähäsen mietityttää. Pitää varmaan illalla ottaa Imovanen puolikas et saan nukuttua.
Nukuin aamulla pitkään. Laitoin miehelle jauhelihakeittoa. Tässä oiskin yksi ruokavinkki. Sylvia muistaakseni niitä kaipasi. Jauhelihakeittoon loppuvaiheessa Koskenlaskija sulatejuustoa. Nam. Sit laitoin sipulia, persiljaa ja mausteita. Jauhelihaa en ruskista. Keitän sitä vähän aikaa ja lisään perunat. Tälläkertaa oli Egypiläisiä uuden sadon perunoita! Suomalaiset "vanhat" perunat kun alkaa mielestäni olla jo huonoja.
Mies alkoi ruokalevolle. Itse taidan ajaa autolla pururadalle (naurettavaa kun sinne matkaa 2 km) ja kiertää sitä metsäpolkua pari kiekkaa. Meidän koti on peltojen keskellä. Kaipaan vaan niin sinne metsään. Oon tehny lähtöä koko päivän...nyt meen :D
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 23.5.2019 16:20:30

Nyt on uusi psygologi tavattu. Ensivaikutelma oli kyllä ihan hyvä. Raastavalta tuntui pikaisesti kelata oma psyykkinen sairaushistoria. No sekin tuli tehtyä.
Käyn n. kerran kuukaudessa vajaan tunnin "höpöttelemässä".
Koen sen itselleni tarpeelliseksi.
Ulkopuolisella ammattilaisella uusia, erilaisia näkökulmia asioihin.
Alkoholin käytöön ei vielä ehditty pureutua kuin lopuksi muutamalla sanalla. Hän oli kannustava tähänkin vähentelyyn. Vaikka kerroin mikä koholla oleva Gt arvoni on. Kerkesin kuitenkin lopuksi sen kertoa että tämä on asia mihin haluan "pureutua"
Tänään ostin 2 nelosolutta ( haen ne joskus alkosta kun siellä asiointi nopeaa) 1 jo join. Toista harkitsen. Jotenkin tuntui että halusin taas palkita itseni kun selvisin niin työpäivästä kuin tuosta aamun jutustelustakin.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 29.5.2019 14:04:30

Lomaviikko jo puolessa. Olusia kulunu jokunen jokapäivä. Eiliseltä jäi 2 ykkösolutta. ( luulin et niitä oli 3 mutta yksi olikin tyhjä tuolla kaapissa. Harmitti kun aamulla huomasin). Join ne pois aamupäivällä kun vähän tuolla vesisateessa kukkahommia tein.
Nyt sit käyn itseni kanssa keskustelua että lähdenkö ajamaan n 50 km muutaman kaljan takia kun kaupasta ei oikeestaan muuta tarviis.
Soitin hammashoitolaankin mutta en saanut aikaa. Ouulu jotain oireilua leukaluussa. En tiedä vihoitteleeko juurihoidettu hammas.
Nyt lähden kuitenkin pikku kävelylle ja sit suihkuun ja saunaan.
Ihanaa. Poika tuli yllärikylään. Taitaa jäädä nyt lenkki väliin.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 9.7.2019 18:23:44

Moikat kaikille! Mun vähentelyt ei oo menny ihan niinkuin haluaisin. Reilu kuukausi mennyt tänne kirjoittelemattakin. Jokapäivä olen kyllä käynyt teidän jutusteluja lukemassa.
Sylvialle tsemppihaleja...kirjoitit taasen niin viisaasti uuteen ketjuun.
Itselleni sain tänään pitkästä aikaa 0-päivän ja eihän tää oo edes vaikeaa.
Päätin vaan työpaikan parkkipaikalla että en käy kaupassa. Huomenna sitten...emmin vielä kaupan kohdalla mutta sitten ajattelin että leipäkin riittää huomiseen asti.
Aurinkoisia kesäpäiviä.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 17.7.2019 15:09:35

Päivitystä välillä. Tänään vapaapäivä. Hain mansikoita ja kaupasta 3 olusta ja muutakin. No...pääsin kotiin ja siemoin 2 olusta nopeaan tahtiin ja sit tuli ahaa elämys et " tää ei mee näin". Mulla noita Naltrexoneja olemassa. Otin puolikkaan ( tehonnut aiemminkin).
Sitten vielä humalahakuisesti join 1 olusen. Ajatuksena mulla tässä että en haluaisi enää lisää.
Nyt lääke vaikuttanut noin tunnin ja olo on vähän sellainen "höntti". Mutta...olusia ei tee lisää mieli. Tosin niitä ei olisikaan. Toivon että vaikuts kestää huomisenkin. Vaikka tää höntti olo ei kiva.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät