Olet täällä

Nyt saisi jo riittää

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Nyt saisi jo riittää

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 7.8.2019 16:50:59

Taasen päivitystä tänne..ehkä vain itselleni..
Noihin lääkkeisiin en taida enää koskea kuin äärimmäisessä epätoivossa. Senverran huonoa oloa ne mulle tekee. Yritän pyristellä tavoistani muilla keinoin.
2vk leppoisa
loma meni aika kosteesti. Kunnon kännissä en kertaakaan ollut. Sellasta tasaista jokapäiväistä tissuttelua. Ei krapulaa, pieniä morkkispiikkejä välillä.
Tänään vapaapäivä ja 0- päivä myöskin. Eilenillalla join 3 töiden jälkeen ja nyt olen taasen niin iloinen kun tänään en juo mitään
Toivon että saisin tämän fiiliksen jotenkin iskettyä kallooni kuinka hyvältä tämä tuntuu.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 7.8.2019 22:05:27

Hiljaa hyvä tulee Tikru :) Mulla on ihmeen hyvin alkanu tämä loman jälkeinen arki, eikä lomallakaan mitään hirveitä määriä tullut juotua, tai no ehkä pari ylilyöntiä.. Huomenna taitaa ehkä kyllä katketa mun selvä putki, kun ois olutta tarjolla. Kieltäytyminen ei oo mun juttu :lol: Tai siis, kun juon kuitenkin 99% yksin kotona, niin silloin kun juon muiden kanssa niin en mieti että en vois juoda. :roll:
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 8.8.2019 18:31:12

Kiitos kuulumisistasi Venkku. Se on hyvä kun ei mee överiksi tuo törpöttely. Kokoajan tuntosarvet koholla.
Mua huvitti kun löysin 1 kaljatölkin joka oli unohtunut juomatta. Monesti kiintiöin itselleni että montako saa mennä.
Tänään illalla olin yksin kotona ja nautin 2 keppanaa. Se riitti ja on hyvä niin.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 13.8.2019 18:58:18

Tässä taasen omaa päivitystäni teen. Vapaapäivä. Aamusta leivoin pitsoja ja ihan ilman puuhasteluolusia ja hyvinhän se sujui. Poika pyörähti myös.
Illemmalla sain inspiksen lähteä uimaan. Siitähän tuli hyvä ja rento olo. On ollut siis sellainen 0- päivä. Olen siitä iloinen!
Sen kyllä myönnän että vähäinenkin kaljan lipitys lisää masentuneisuutta ja morkkista.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Millamaaria » 2.9.2019 23:35:22

Tiikeri. Kiitos kommentistasi <3
En ole koko viestketjuasi lukenut, mutta juuri nyt. Ei luovuteta. Et ole yksin, kukaan meistä täällä ole yksin tän haasteen kanssa. ketuttaa vietävästi itseä, että olen tässä, mutta, mahdollista se on, olla alkoton tai kohtuukäyttäjä. Haaste, mutta meitä on useampi kuin uskookaan, mä oon täällä, ja ah niin monta muuta meitä. Yhessä jatketaan, koitetaan vähentää tai nollailla, päivä kerrallaan. Voimia ja tsemppiä!
Millamaaria
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sipe » 3.9.2019 09:36:48

Yksin ei olla.. ärsyttää vaan oma heikkous, kun on niin vaikeaa olla ilman viinaa! Mulla myös tabletit, olen kaksi syönyt ja kummallakin kerralla valvonut läpinyön, kun unettomuutta aiheuttaa, mutta en arvannut että koko yön valvottaa!
Päivä kerrallaan
Sipe
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 5.9.2019 18:04:13

Kiitos tsempeistä! Auttaskohan Sipe sua melatoniini? Mulla tuntuu toimivan jopa se 1.9 mg tapletti kun otan sen illalla n. tunti ennen ku meen lueskelemaan sänkyyn. On mulla sitten Imovaneakin nukahtamisongelmaani mutta harvemmin niitä käytän.
Mulla nyt 3 nollapäivä kaljojen suhteen tällä viikolla (ei tosin perättäiset päivät). Oon niin tyytyväinen että olen voittanut keskustelut itteni kanssa aiheesta käynkö vai en ostamassa töiden jälkeen pari olusta :D. Eikä edes niin kauhean vaikeaa kun kotona ei juotavaa ole. Saunoin ja leivoin ihan viccyn tissuttelulla.
Nyt neulomisen ja tvn pariin loppuillaksi. Ulkona sataa...hyvä tekosyy olla menemättä kävelylle.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sipe » 7.9.2019 12:44:05

Tiikeri, niin, en tiedä, ei mulla muutoin ole unettomuutta, kuin jos otan sen tabletin, joka hillitsee viinan himoa.. Nyt onkin ollut tällä viikolla kaksi juopottelu päivää .. Eilen enemmän meni ja tänään sitten morkkis. Mitään ei huvittaisi tehdä, mutta työt hoidettu, siivottu ja leivoin omenapiirakan. Illasta tulee esikoinen tyttöystävänsä kanssa ensi kertaa. Jännittävää :D Tänään en ota yhtään, sellaiset viikonloput on harvinaisia, mutta jospa niitä tulisi jatkossa enemmän.
Päivä kerrallaan
Sipe
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 9.9.2019 09:41:28

Vapaapäivä, eilenkin oli. Tulossa toinen 0-päivä! Niin olen nyt päättänyt. Eilinen aamu oli aivan kauhea, keskustelua itseni kanssa että millä tekosyyllä lähden kaupassa käymään. En mennyt ja illalla oli kyllä voittaja olo. Samoin nyt aamulla hyvä fiilis.
Suuri tsemppaus tuli myös ystävältäni jonka kanssa puhuimme 2 tunnin maratoonipuhelun. Toki puhuimme muustakin. Hänkin ollut aikoinaan viinin ystävä. Nyt hän on ymmärtänyt että olen riippuvainen ja tukee mua irtiotossani.
Iltapäivällä meinaan autoilla uimaan. Sitä ennen pitää vähän siivoilla.
Aamulla kävin Sylvian kuulumiset heti ekana kattoon.
Voimia sinne toipumiseen meidän ihanalle tsempparille.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 21.9.2019 14:33:11

Tässäpä taasen päiväkirja kuulumisia.
Ihan tosi tyytyväinen en oo vähentelyyni. Oli 1 ilta kun en juonut kuin 1 olusenviimeviikolla mutta ensiviikolla olen päättänyt että määrä saa riittää kun on tiukka viikko töissä. Viikonloppuna on sit lupa ottaa vähän useampi. Mielellään joku 0 päiväkin väliin. Näin oon ajatellut.
Nuo 0 päivät on jotenkin niin voimaannuttavia. Jospa niitä saisi lisää. Huomenna su ja yritän taasen perinteisesti sellaista.
Mulla on töissä tapahtumassa mukavia muutoksia. Saamme lisä työvoimia toihin ja minä saan jatkaa osa-aikaisena. Siitä olen haaveillutkin. Tuntuu tosi helpottavalta ja jospa tämä vaikuttaisi myös psyykkeeni. Olen ollut välillä niin täys ja kyllästynyt töhöni. Varsinkin ennen kun oli kesälomani. Tuntui että olin väsynyt ihmisiin. Teen töitä asiakaspalvelussa. Nyt kun asiat alkoi mennä toivomaani suuntaan ihmisten parissa työskentelyni sai uutta puhtia ja iloa.
Nautitaan kuulaista syysoäivistä!
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 22.9.2019 14:53:26

Tämä 0 päivä mennyt helposti.
Vielä kun sais tunteen myös viikolla työpäivän jälkeiseen kaupassakäyntiin siirrettyä. Yritän kai suunnitella niin ettei kaupassa tarvii jokapäivä käydä.
Kun kaljaa vaan ei ole niin ei tarvii pähkäillä sitä ottaako vai ei. Kuulostaa yksinkertaiselta.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 27.10.2019 13:16:08

Hei vaan kaikille vähentelijöille.
Mun kohdalla ei oo sujunut aivan suunnitelmieni mukaan.
Jotain positiivista kuitenkin on että olen määriä pystynyt pienentämään. 0 päivät kuitenkin tiukassa.
Helpointa on kun suunnittelen etukäteen ja ostan vain vähän olusia kotiin. Kun ei ole enempää ei voi juoda ja yllätys yllätys se sujuu helpommin.
Tuntuu kuitenkin ikävältä salata puolisolta ja jo aikuisilta lapsiltani tätä tissutteluani. Ongelmahan se on. Myönnän.
Tänään on tulossa 0 päivä. Olen siitä tyytyväinen. Olen itse kirjoitellut viimeaikana tänne harvoin mutta silti käyn päivittäin lukemassa teidän kuulumisia. Tsempit kaikille tähän vähentelyyn.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 27.10.2019 15:45:22

Jatkan vielä...kun tunnustelen tämänpäivän fiiliksiä niin vielä ei ole sellainen voittaja olo niinkuin yleensä 0 päivän illassa. Mutta ei myöskään sellainen polte kuin olisi jos eiliseltä (join 5 keppanaa hitaaseen tahtiin.päivällä jo aloitin) olisi jäänyt 1 kalja.
Odottaisin milloin sen voin juoda. Tuo on se tunne mistä tiedän että juomiseni on ongelma. Ajatukset pyörii sen ympärillä.
Äsken kävin pikku kävelyllä. Lunta hiljalleen sataa. Tuli parempi mieli. Kohta saunaan ja neulomaan. Se onkin hyvää terapiaa tässä tissuttelun vähentelyssä.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 29.10.2019 14:04:16

Joo, ei niistä nollapäivistä aina tuu voittajafiilistä, vaikka pitäisi kyllä tulla! Jokainen raitis päivä on täyden kiitoksen paikka, vai miten se mantra meni. :mrgreen: Tunnistan tuon ylijääneen kaljan ongelman, on kyllä ärsyttävää kun jää yksi yli. Ennen sitä ois pitäny jopa tekosyynä lähteä ostamaan lisää, kun sen juo kuitenkin ja sittenhän voi juoda lisääkin kun ei tuukkaan 0-päivää. :roll: Mutta ehkä pitäis oppia miettimään sitä neutraalisti, se kalja on siellä jääkaapissa, mietin sitä tai en. Miksi käyttäisi aikaa sen miettimiseen, antaa yhelle tölkille noin paljon valtaa? Nojoo, olipa taas sekava sepustus, mut ehkä sait kiinni ajatuksesta? :D
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 29.10.2019 14:43:39

Kiva Venkku kun kävit heittään kommenttia! Tänään on taasen 0 päivä ja fiilis parempi kuin sunnuntaina. Vapaapäivä ja kaunis aurinkoinen päivä. Pikku kävelylenkki tehty ja auton oviinkin sain silikonia laitettua tiivisteisiin. Eivät jäädy talvipakkasilla. Vielä vois toisenkin pikku lenkin tehdä ja testata uusia talvikenkiä.
Illalla sit sauna ja neulomista.
Ilman olusia.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät