Olet täällä

Täällä taas

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Täällä taas

ViestiKirjoittaja Tragic Idol » 8.11.2019 22:00:38

Jaa, että kesäkuussa olen sitten viimeksi kirjoitellut omaan ketjuuni. Mulla on tapana aina välillä unohtaa koko palsta. Ainakin omien juttujeni osalta. Viime kuukaudet olen lueskellut enimmäkseen Sylvian ketjua, ja äsken kyllä valahti kyyneleet poskelle, kun luin hänen veljensä viimeisen viestin. Sylvia oli upea ihminen ja jaksoi viimeiseen asti tsempata muita ja levittää valoa ympärilleen, huolimatta hänen omista tuskistaan. Rauha hänen sielulleen.

Eipä tässä mitään ihmeellistä ole tapahtunut, sama homma jatkuu edelleen.
Olen yrittänyt tässä visioida parasta mahdollista itseäni ja tiedän kyllä tarkalleen millainen ihminen olisin. Harmi vaan, että näen tämän ihmisen kaukaa kurottelevan minua kohti, mutta en vaan yllä tarttumaan häneen käsiinsä.
Elät, tai itket ja elät.
Tragic Idol
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tragic Idol » 15.11.2019 17:23:59

Mua jotenkin masentaa tämä palsta. En oikeen osaa enää liittyä keskusteluihin ja lueskelen muiden juttuja siitä, kuinka tämä palsta tuntuu heistä niin terapeuttiselta, enkä itse saa tästä mitään irti. Siis se on ihan täysin omaa syytäni kyllä. Kai sitä joku omaan ketjuunikin joskus tulisi kommentoimaan jos vain itse viitsisin tähän vähän useammin kirjoittaa. :roll:

Tälläisiä mietteitä tähän perjantain alkuiltaan. Kalja sihahti auki välittömästi kun kotiin tulin. Lapsi on viikonlopun poissa ja sehän yleensä tietää vain yhtä asiaa. Töissäkin sai tänään luvalla juoda kaljaa. Oli kyllä niin vahvaa tavaraa ( 8.5%) että puolet jäi juomatta. :lol: Aika harva valitsi pitsajuomakseen kaljaa. Vähän hävetti sitten melkein ainoana naispuoleisena sitä siinä lipitellä. Vitsiksihän se piti heittää. "Pitää varmaan jättää tää pitsa syömättä, että nousee paremmin päähän." Hehe, todella hauskaa joo.

Tämä marraskuu masentaa myös, en kestä näitä talvia. :cry:

Valituksestani huolimatta, muille parempaa perjantaita!
Elät, tai itket ja elät.
Tragic Idol
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 16.11.2019 16:38:34

Moi. Ei tää palsta aina terapeuttiselta tunnu, mulle lähinnä se että kirjotan itelleni ylös omia fiiliksiä juomisestani on auttanu. En oikeen jaksa muusta elämästäni avautua, kun juominen se pääongelma on kumminki. :D

Nauratti tuo sun kalja pizzajuomana. Ite kaljanjuoja naisena sitä on saanu kuulla monenlaista vitsiä oluen juonnistani. Kun naisenhan kuuluis juoda siideriä tai lonkeroa tai viiniä, mutta että kaljankittaaja ja vielä hyvä sellainen, aika monesti on ihmetystä herättäny :lol: Joskus tuntuu hieman äijäfiilikseltä kun vedän tyyliin kebappia ja olutta. Mut kun en tykkää muusta alkoholista niin en tykkää. :D
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Contanza » 17.11.2019 00:01:55

Kyllä se on nyt niin, että ei se siitä sen kummempaa ja tuota asiahan on näin, että tuota!. Kyllä!. Jatkat vaan valitsemallasi tiellä niin hyvä tulee.

Kannattaa.
Viina miehen tiellä pitää. Mömmöt vie taivaaseen.
Contanza
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 18.11.2019 08:21:26

Täähän on vähän erikoinen paikka tää plinkki. Kummallinen kasvoton virtuaalinen maailma. Täällä minä ainakin puhun semmosista alkoholiin liittyvistä asioista joita livenä en ole puhunut kenellekkään. Toisaalta on niin paljon asioita elämästä joista en tänne kirjoita.

Me ollaan kaikki niin erilaisia ja minulle tämä on ollut tärkeä paikka minkä avulla olen saanut asioita mietittyä ja jotakin muutettua.
Välillä olin kuukausia pois, mutta jokin mua tänne veti. Vetää edelleen vaikka luulin etten Sylvian kuoleman jälkeen pysty kirjoittamaan mitään. Mä vaan tarviin "rauhottumispaikan". Sitä kait tämä mulle on.
Joku sano joskus ettei voi täällä olla lukemassa kun tekee mieli juoda enemmän viinaa. On mullakin aluksi ollut fiilis, että voi hitto tuokin on ryypännyt, että miksen minäkin vois?! piti opetella ettei täältä mitään lupalappuja juomiseen saa.
Niinku Venkkukin tuossa sanoo niin itselleen tätä tehdään.

Tunnen itseni vanhaksi kehäraakiksi täällä :lol: mutta väliäkös sillä.

Marraskuu on masentavaakin, mutta toisaalta on se joulu siinä nurkan takan kytiksellä ja sitten vaihtuu vuosia ja kohti kevättä ja kesää.
Valoisaa maanantaita jokaiselle :)
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät