Olet täällä

Jokohan nyt riittäisi

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Jokohan nyt riittäisi

ViestiKirjoittaja Millamaaria » 10.9.2019 07:42:07

Miten menee. No, viime viikko meni tissutellen ja viikonlopusta ei ole kaunista kerrottavaa. Eilen mietiskelin taas, kun olo oli ponneton, ahdistunut, yksinäinen jne, että miksi mä teen näin itselleni. Selkeästi alkoholi lisää ahdistuneisuutta ja masentunutta mielialaa, eikä kukaan mua tule täältä pelastamaan, jollen itse pelasta itseäni. Hitto, te ootte täällä ainoat ketä edes tietää mun salaisesta elämästäni. Mieleen palaa jälleen ajat kun ei ollut näin, kärsin ahdistuneisuudesta nuorena, mutta vuosia aikuisuutta meni ihan hyvin. Sitten tuli eroa ja kaikennäköistä suhdesäätöä, lisääntyvää alkoa ja liikkumisen ym poisjääntiä, joskaan en kyllä ikinä mikään himoliikkuja ole edes ollut, suorittamista, selviytymistä ja pahan olon hukuttamista ykinäisyyden keskellä alkoon, ja tässä nyt muutama vuosi myöhemmin ollaan. Tässä ollaan ja ihmetellään kuinka tästä eteenpäin olisi syytä koittaa elämää saada muuttumaan.
Todella monena aamuna kun herään unesta, iskee sellanen ahdistunut olotila, yksinäinen ja kammoksuttava. Se helpottaa kyllä kun saa itsensä liikkeelle. Jos on reilummin edellisenä päivänä ottanut alkoa, niin olotilahan on normaalia karmeampi, niissä oloissa on raittiuslupaukset kunniassaan, vielä kun saisi ne pitämään. No, täysin nolla pv nro kaksi käynnissä tältä viikolta. Tsemppiä jokaiselle meistä.
Millamaaria
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 10.9.2019 09:00:46

Nollapäivät on hyviä päiviä, voimia ja intoa niiden keräämiseen!
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 10.9.2019 15:23:11

Hei Millamaarit. Noi nollapäivät on tosiaan voimaannuttavia. Minulla oli niitä peräti 2 . 1. oli aika paska päivä mutta 2. oli hyvä päivä. Kun tuon olin pitkästä aikaa saavuttanut annoin itselleni luvan ostaa 2 olusta jotka juon tänään. En aio niistä morkkista ja syytöksiä itselleni ottaa vaan otan tavoitteen että ensiviikolla en tissuttele 3 päivään.
Varsinkin tuo 2. nollapäivän hyvä fiilis pisti miettimään että kannattaako tänäänkään...tosin mulla oli kivaa aktiviteettia eilen, kävin uimassa ystävän kanssa.
Pienin askelin selätämme tuon kaljahimon, sinäkin. Uskon niin.
Tuo yksinäisyys on aika hankala juttu, samoin omalla kohdallani jonkinlainen elämän tylsyys mihin ehkä alkoholi antaa hetkellisen ilon pilkahduksen.
Pikkukaljoissa on kiva puuhata jotain, vaikka leipoa tai siivota.
Mutta tuntui kyllä sujuvan viccyn voimallakin kun oikein halua.
Multakin tsempit kaikille vähentäjille :D
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Millamaaria » 18.9.2019 20:27:20

Viikon ränni, ja muu elämä siinä sivussa hoidettuElämäni ekaa kertaa nyt näin, vaikka kaiken piti jo riittää... kolme selvää päivää, ja elämä hymyili, ja tässä nyt oon, viimeinen seittemän pv joko perskänni tai tissuttelua. IVittu mitä paskaa.... tekee mieli luovuttaa, ja toisaalta, joka hetki käyn keskustelua itsenikanssa, kun voisi elämän hoitaa ilman tinaamistakin....
Millamaaria
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 21.9.2019 14:11:38

Meidän täytyy vaan ottaa sellainen linja et ei osta. Mä yritän lykkiä kauppaostosten tekoa miehelle ettei tuu kiusausta ostaa olusia. Mä olen ollut tyytyväinen kohdallani kun olen saanut määriäni vähennettyä ja jopa 2 0-päivää viikossa. Tekemistähän tässä on mutta ei luovuteta Millamaaria :D
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät