Olet täällä

Homma luisuu käsistä toistuvasti

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Homma luisuu käsistä toistuvasti

ViestiKirjoittaja AloittelevaAlkkis » 29.9.2019 15:05:21

Terve kaikille. Tässä sunnuntai krapulassa kirjoittelen viestiä kun oli niin paha olo että piti ottaa loiventavia. Anteeksi jos kirjoitusvirheitä on. Muutos elämään tarvitaan.

Oma tilanteeni on se että olen kolmekymppinen yksin asuva mies ja olen yrittänyt pidemmän aikaa vähentää alkoholin käyttöä vaihtelevalla menestyksellä. Olen hyvin toimeentuleva insinööri ja työssä on omat vastuut ja stressi... Syyt miksi tulee juotua on yksinäisyys viikonloppuisin ja tekemisen puute. Stressi. Olen myös ylipainoinen ja omaan huonon itsetunnon .. Alkoa kun ottaa niin tuntuu olevan voittamaton... Useimmiten juon yksin kotona kuitenkin nykyään kun ei enää huvita baareissakaan käydä. Juon koska haluan tulla känniin. Kesä oli helpompaa aikaa kun pysty kehittämään tekemistä esim moottoripyörällä ajelu ja viikolla ei tule juotua kun keskityn töihin mutta pelkään että viikonloppu venähtää vielä joku kerta oikeasti. Suvussa ei olla lasiin syljetty koskaan ja alkoholismia löytyy kyllä. Aina kun on näitä pidempiä selviä jaksoja joutuu myös kaikille selitteleen miksi ei juo.

Perjantaina join ja eilen join ja nyt juon taas kun oli niin paha olo. Töissä pärjää vähän rapulaisenakin kyllä mutta pahinta olla yksin kotona kun on paha olo.

Mitenhän tän homman sais toimimaan niin ettei aina oo viina mielessä. Se pilaa viikonloput kun ei tule tehtyä mitään järkevää vaikka haluaisi. Tuntuu että kohtuukäyttö ei onnistu se on joko kaikki tai ei mitään. Pitäisikö siis koittaa lopettaa kokonaan alkoholi ? aika iso päätös... Joku myös on sanonut että paheiden määrä on vakio ?

Olen myös huomannut addiktoituvani helposti kaiken maailman lääkkeisiin. Kaiken maailman pillereitä on kavereilta saanut kun heillä on reseptejä esim. bentsot ja lyrica. Omiakin reseptejä ollu joskus mm. Stellaan. Ja kyllä olen sekakäyttänyt bentsoja ja alkoa. Lyricaa en ole sekakäyttänyt kun kuulemma voi käydä huonosti. Näitä kun ottaa niin tuntuu menevän tosi kepeästi elämä ja varmasti jos näitä saisi kokoajan olisi addiktio näihin. Ne myös poistaa kivasti krapulan ja mahdollistaa paremmin juopottelun. Itsepetosta olisi jos en myöntäisi näiden väärinkäyttöä aina kun mahdollista.
AloittelevaAlkkis
Miedosti panostava jäsen

Re: Homma luisuu käsistä toistuvasti

ViestiKirjoittaja Helena100 » 29.9.2019 18:11:29

Hei AloittelevaAlkkis ja tervetuloa joukkoon!

Kannustan sinua pitämään taukoa juomisesta, niin että selkeästi rikot juomisen kaavan. Ensi viikonloppu selvin päin tai jos se tuntuu ajatuksena vaikealta niin viinaa vain yhtenä päivänä. Pitempikään tipattomuus ei varmasti olisi pahitteeksi, saisit selkein ajatuksin miettiä onko ratkaisusi vähentäminen vai lopettaminen.

Hieno homma että kirjauduit tänne ja haluat muutosta elämääsi ja juomiseesi. Kirjoittelehan lisää tuntemuksistasi. Kamppailu viinan kiroja vastaan ei ole helppo mutta sen voin luvata että kannattavaa ja palkitsevaa se on!
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 29.9.2019 18:27:39

Moi!

Täällä vietelty raitista viikonloppua. Pienenä vinkkinä kun kerroit kesäisin ajelevasi viikonloppuisin moottoripyörällä. Onko sulla autoa? Varmaan insinöörin palkalla saisi vaikka osamaksulla ihan mukavan hankittua. Itse olen raittiina viikonloppuina aika paljon vaimon ja koiran kanssa ajellut. Välillä auto parkkiin ja kävelylenkille, välillä pizzalle. Ja voisihan sitä ajella tutustumaan AA - ryhmäänkin vaikkei olisi tehnytkään lopetuspäätöstä. Aina kannattaa tutustua näihinkin ihmisiin. Paljon tsemppiä!

t. Juhana
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 29.9.2019 18:57:40

Moi ja tervetuloa! Tuttuja ajatuksia kirjoitat. Itselläkin krapulapäivä tänään, on tää vaan ärsyttävää. Oon nukkunut koko päivän, kun tuli vähän liikaa vedettyä eilen. :shock: Jos susta yhtään tuntuu siltä että pystyisit lopettamaan niin suosittelen. Hyvä alku kun kirjoitat tänne ja työstät ongelmaa. :)
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 30.9.2019 05:24:51

moi AloittelevaA, ja minunkin puolesta tervetuloa.
noi ystävät tuossa antoivatkin jo paljon hyviä "ohjeistuksia", varsinkin Helena. lue teksti uudelleen.
muistan elävästi sen illan kun itsekin kirjauduin tänne Plinkkiin jo kohta kolme vuotta sitten, ja nim om krapulassa.
ajattelin, että jotain muutosta kohti on pakko lähteä kalppimaan. Plinkistä tai Plinkin avulla muutosta alkoikin tapahtua mistä olen kiitollinen. en usko, että vähentämisestäni olisi tullut mitään ilman tätä vertaistukipalvelua. eläköön Plinkki, sillä nyt olen tavoitteessani alkon suhteen.
moni on tehnyt myös niin, että on ensin yrittänyt raitistella täällä mutta lopulta siirtynyt Lopettajien puolelle, mikä on upea juttu sekin.
mieti omat tavoitteesi tarkkaan ja sitten pyrit niitä kohti.
kuten Juhanikari vai Venkku sanoi, olet jo ottanut ensimmäisen askeleen kohti erilaista elämää kun kirjauduit tänne.
kirjoittele lisää ja rutkasti tsemppiä Sulle!
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja AloittelevaAlkkis » 30.9.2019 11:47:00

Kiitoksia vastauksista. Ei tullut onneksi juotua eilen kun muutama rapulan poistaja loppujen lopuksi. Tässä nyt olisi tarkoitus koittaa olla selvinpäin ainakin seuraava viikonloppu ja viikonloppu kerrallaan ainakin kuukausi nyt aluksi. Liian pitkiä lupauksia lienee turha tehdä kun itsensä tuntee mutta jostainhan se on aloitettava...
AloittelevaAlkkis
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja AloittelevaAlkkis » 30.9.2019 11:50:30

juhanikari kirjoitti:Moi!

Täällä vietelty raitista viikonloppua. Pienenä vinkkinä kun kerroit kesäisin ajelevasi viikonloppuisin moottoripyörällä. Onko sulla autoa? Varmaan insinöörin palkalla saisi vaikka osamaksulla ihan mukavan hankittua. Itse olen raittiina viikonloppuina aika paljon vaimon ja koiran kanssa ajellut. Välillä auto parkkiin ja kävelylenkille, välillä pizzalle. Ja voisihan sitä ajella tutustumaan AA - ryhmäänkin vaikkei olisi tehnytkään lopetuspäätöstä. Aina kannattaa tutustua näihinkin ihmisiin. Paljon tsemppiä!

t. Juhana

Kiitos vinkistä. On auto ja tämä varmaankin olisi se paras tie vähentämiseen että kehittelisi enemmän tekemistä viikonloppuisin ettei tylsyyden takia tulisi juotua.
AloittelevaAlkkis
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Vähentäjät