Olet täällä

9 vkoa juomatta, hienoa ja tylsää

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

9 vkoa juomatta, hienoa ja tylsää

ViestiKirjoittaja minni2 » 3.10.2019 13:45:26

Eli Minni ilmoittautuu pitkästä aikaa, kerrankin ilman jättipitkää "ratkesin taas"-vuodatusta! Joskin sellainenkin vielä varmasti on tulossa, mutta ei tänään.
Olen ollut siis reilut 9 vkoa juomatta, viimeisin putki krapuloineen oli sellainen "pelkään että kuolen- pelkään etten kuolekaan"- turnaus. Siltikään en varsinaisesti päättänyt olla juomatta, juomisputkieni tapaan se "vain meni niin", tällä kertaa siis oikeaan suuntaan. Toki sisuskalujen kunto ja vatsavaivat edesauttivat juomattomuutta, mutta kuitenkin. Tässä ollaan, tänään.
Tuolla muissa ketjuissa oli asiaa juomattomuuden tylsyydestä/ajankulusta, ja sen kanssa minäkin olen kamppaillut. Edelleen ympärilläni kaikki juovat, ja illanistujaiset ovat aina tietyn rajan jälkeen enempi vähempi tylsiä olla itse selvin päin. Olen yrittänyt keksiä harrastuksia ja tekemistä. Kirjoittaminen on aina ollut minun juttuni mutta tuntuu ettei alkoholittomuus kuitenkaan ole edesauttanut pään toimimista luovuuden suuntaan kuten toivoin. Ehkä jossakin vaiheessa.
Alkoholitonta olutta olen nautiskellut (ennen en voinut ymmärtää sen pointtia lainkaan..), uni on parempaa ja olo muutenkin, mutta silti tämä tylsyys/luomisen tuska/ajoittainen ahdistus vaivaa. Ohimenevää kai, ja ehkä odotin tällaiselta ihmeelliseltä juomattomuusputkelta liikojakin, kun en moiseen ole vuosikausiin kyennyt. Päivä kerrallaan, tai hetki. Vinkkejä otetaan vastaan. :)
minni2
Vahvasti panostava jäsen

Re: 9 vkoa juomatta, hienoa ja tylsää

ViestiKirjoittaja juhanikari » 4.10.2019 06:20:27

Onneksi olkoon minni! :-) . Mulla tulee viikonpäästä yövieraita ja silloin tissutellaan mutta sen jälkeen yritän olla 8 viikkoa tipattomalla kun on maksakokeet GT, ALAT ym. No sitä tylsyyttähän täälläkin!

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

Re: 9 vkoa juomatta, hienoa ja tylsää

ViestiKirjoittaja romukasa » 4.10.2019 10:08:11

Tylsyys se pahin uhka on. Siihen tulee helpoiten otettua alkoholia. Ja baarissa kun on aina myös juttuseuraa. Vähän siinä mielessä perseestä tää elämä kun kaikki kaverisuhteet pyörii siellä. Kuntosalilla yritän kyllä aina pari sanaa vaihtaa ihmisten kanssa pukuhuoneessa tai saunassa. Olen se hullu, joka kertoo kuinka paska keli ulkona on, tai jotain muuta yhtä hauskaa. :mrgreen:
romukasa
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Me Vähentäjät