Olet täällä

Mitä alkoholijuomia kotoasi löytyy juuri nyt?

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Mitä alkoholijuomia kotoasi löytyy juuri nyt?

ViestiKirjoittaja Jamppa » 4.10.2019 21:57:00

2 plo punaviiniä, Valkkaria, Bourbonia, Viskiä, Votkaa, Napue Giniä... kotikaljaa, mutta ei olutta! ;(
Jamppa
Miedosti panostava jäsen

Re: Mitä alkoholijuomia kotoasi löytyy juuri nyt?

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 5.10.2019 04:48:13

Ei löydy yhtikäs mitään. Tämän suurkuluttajan vähentely ei onnistunut, jos kaapissa oli alkoholipitoisia juomia. Joten ensimmäinen tehtävä oli pitää kaapit tyhjänä. Silloin, kun juotatti, piti ostaa yksi pullo viiniä tonkan sijasta, jottei sitä riittänyt enään seuraavalle aamulle. Toki monesti haettiin uusi pullo seuraavalle illalle. Ja joka kerta se yksi pullo tuntui loppuvan kesken. Mutta siitä se vähentely lähti etenemään. Ja nyt nämä elämisen koukerot ovatkin heittäneet häränpyllyä, viini vain käväisee satunnaisesti mielessä, mutta katoaa yhtä nopeasti kuin tulikin aiheuttamatta toimenpiteitä. Silti ei koskaan kannata sanoa, ettei koskaan enään. Toivoa kyllä voi.
Tsemppiä vähentelyysi. Minun oli tosi helppo valita vaihtoehto vastatessani Plinkin kyselyyn, onko Plinkistä ollut apua.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 5.10.2019 07:14:04

Vähemmän kuin ennen niitä löytyy. En ole ihan varma mitä löytyy enkä viitsi mennä tarkastamaan.
Mutta kun aikani tässä tuumailen niin kyllä noilla jemmoilla ihan hyvät kännit halutessaan jo useampi vetäsis. Mulla on yhdessä kaapissa lahjoiksi/tuliaisiksi saatuja pulloja. Se mitä siellä ei ole on viinitonkka. Niitä ei ole enää ollut aikoihin meillä.
Niin vaan sekin on hassua kun nyt tarkemmin mietin niin niitä taitaa ollakin enemmän kuin aikoinaan :shock: ennen ei viinipullot kauaa kaapeissa korkkaamatta viihtyneet.

Minua kyllä kiinnostaa miksi haluat tietää tämmöisen asian?
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Jamppa » 5.10.2019 08:35:19

vilmasto kirjoitti:Minua kyllä kiinnostaa miksi haluat tietää tämmöisen asian?

Tämä nyt oli tällainen galluppityylinen avaus...

Itse asiassa ennen pidin kaapit tyhjinä, kun yritin vähentää. Uskoin, että juon kaikki hätäpäissäni kun viinanhimo iskee. Olen kuitenkin pohjimmiltani kaljajuoppo, ja näköjään mieluummin juomatta kun oluet loppuvat. Join eilen ne kotikaljat ja menin nukkumaan puolilta öin. :roll:
Jamppa
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pulusetä » 5.10.2019 11:43:40

Ostin kymmenen maissa tänä aamuna ne mun vakio 12 olutta. Nyt on enään kolme jäljellä. Juon ne pois ja roikun plinkissä vielä hetken. Noin neljältä iltapäivällä herään ja poden lievää krapulaa ja makoilen sängyssä, välillä käyn partsilla röökillä. Se oli taas kerran yksi päivä minun elämässä.
Pulusetä
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 5.10.2019 14:44:10

Hm, epäilisin, että sieltä löytyy 2 ploa viiniä ja yksi viinapullo. Jääkaapissa on 1 olut ja 1 siideri joita ei kukaan juo. Me kun ollasn enemmän viini- ja viinaihmisiä silloin kun ottaa.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pulusetä » 5.10.2019 15:01:12

Pecorino kirjoitti:Hm, epäilisin, että sieltä löytyy 2 ploa viiniä ja yksi viinapullo. Jääkaapissa on 1 olut ja 1 siideri joita ei kukaan juo. Me kun ollasn enemmän viini- ja viinaihmisiä silloin kun ottaa.

Niin olin minäkin silloin kun vielä olin tuurijuoppo. Kirkas maistui. Jääkaapista ei todellakaan löydy muuta alkoholi-tuotetta paitsi nämä lisäbisset jotka ostin tyhjillä pulloilla.
Pulusetä
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 5.10.2019 16:11:19

Multakin löytyy jääkaapista siideri.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Paluu Me Vähentäjät