Olet täällä

Liemetön lokakuu

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Liemetön lokakuu

ViestiKirjoittaja vilmasto » 6.10.2019 10:02:36

Eilen piti jo tämä ketju aloittaa, mutta oli muka niin kiire niin siirtyi tälle päivälle vaan kerkeäähän tuota vielä.
Lokakuu on jo kyllä kohta viikon ollut olemassa, mutta mulla on fiilis, että nyt just tarvin määräajan tipattomalle.
Minähän ailahtelen homman kanssa, että välillä menen löysemmin ja välillä sitten tiukempia rajoja. Ja nyt sitten niitä rajoja!
Nyt kaipaan kunnon taukoa niistä yksistäkin viinilasillisista. Selkeää hommaa tän kanssa eikä mitään epämääräistä.
Tää ketjun nimi on tuolta lopettajista vaan ei haittaa varmaan jos lainaan :lol:

Eli jos tuntuu niin tervetuloa mukaan ja kun siltä tuntuu niin sitten vaan tähän ketjuun tuuletteleen tai purkaan vitutuksia.
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

Re: Liemetön lokakuu

ViestiKirjoittaja 0132 » 6.10.2019 10:26:16

No yksi lopettajakin kulkeutui ketjun mukana. Toivottavasti se ei ole ongelma. :D
Lupaan olla sotkematta itseäni mihinkään liemeen.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vilmasto » 6.10.2019 10:46:36

0132 kirjoitti:No yksi lopettajakin kulkeutui ketjun mukana. Toivottavasti se ei ole ongelma. :D
Lupaan olla sotkematta itseäni mihinkään liemeen.

Sehän on vaan ihan parasta jos lopettajakin lainautui mukaan! niin minäkin vähentäjä olin vastaavassa ketjussa mukana teijän puolella vuosi sitten. Ja luonnollisesti yks putkanvartija pitää olla täällä :lol:
Luin Putkis just tuon sun jutun työpaikan bileistä. Oikein dejavuut tuli omaan mieleen! mä olen aika monta vuotta elämästäni katsellut selvinpäin kännisten touhuja ja eräänkin jutun baaritiskillä kuunnellut. Minulla ei todellakaan ole ikävä tarjoilijan töihin :roll:
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 6.10.2019 10:53:58

Ulpukkakin yrittää piipertää matkassa. Jospa ei tulisi niin suuria vastoinkäymisiä, että lapasiin tulee reikä. Toistaiseksi homma on hyvin hanskassa, ja hanskat tallessa.
Ei muuta kuin tsempataan ja ollaan tsempattavana.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 6.10.2019 16:17:05

Ulpukka kirjoitti:Ulpukkakin yrittää piipertää matkassa. Jospa ei tulisi niin suuria vastoinkäymisiä, että lapasiin tulee reikä. Toistaiseksi homma on hyvin hanskassa, ja hanskat tallessa.
Ei muuta kuin tsempataan ja ollaan tsempattavana.

Joo ja jos meinaa hanskat hukkua niin käydään täällä hakemassa tukea :D
Minä haluan nyt lomaa tästä vähentelystäkin eli ei tarvi leikitellä edes muutaman lasillisen kanssa. Tämä on aikaisemmin toistunut kuvio kesän jäljiltä. Haluan muuttaa ajatusteni kulkua koska se ei välillä edelleenkään tule luontojaan se kuukauden tipattomuus. Edelleen se sujuu ettei joka vapaalla saa juoda, mutta mä pelkään, että alkaa lipsumaan. Se on vähän kuin sokerin syönnin kanssa. Tottuu siihen, että syö pullaa joka päiväkahvilla niin tottuu taas siihen, että se on okei se siideri joka saunan jälkeen. JOllekin se on okei se yksi, mutta mulle se on välillä suurtakin suurempi asia :roll:

Piiperretään yhdessä :)
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SW10 » 6.10.2019 19:18:11

Paaseeko mukaan piipertamaan vaikka eka ja toka lokakuuta meni liemien parissa? :lol: Nyt viikonloppu on mennyt yllattavan hyvin ilman mitaan viinin tai oluen mielihimoja. Vahan kauhulla odotin perjantaita, mutta kokkailinpa sitten oikein ajan kanssa ja valvoin leffoja katsellen. Oli oikein mukavaa ja eilen ja tanaan pitkat lenkit. Aika useinhan olen sunnuntai iltapaivana palkinnut itseani "muutamalla" kun en ole muuten viikonloppuna ryypiskellyt. Tama ilta siis kivennaisveden voimalla! :D
SW10
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ameeba » 6.10.2019 19:50:37

Minä mukana kanssa. Tartten tsemppiporukkaa. Muutama viikko tissuttelua iltaisin takana, mutta tänään liemetön niin jatketaan sitten vähintään lokakuun loppuun.
Ameeba
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 7.10.2019 05:07:03

Ei muuta kuin mukaan vain SW10 ja Ameeba! aina on hyvä aika aloittaa se liemetön kausi, ei sen väliä milloin sen aloittaaa kunhan vain aloittaa. Kunhan nyt itsensä kanssa tekee asian selväksi ja lähtee tosissaan mukaan.

Piiperretään ja taaperretaan yhdessä 8)
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 7.10.2019 06:07:20

Mä aina tulen mukaan hengaileen näihin ketjuihin ja sanon kumminkin, että en mä nyt kokonaan ole mukana :) toistaiseksi tämä kk on ollut liemetön mutta en nyt takaa etteikö jotain alkoholia tulisi jossain välissä otettua. En koe sellaista tarvetta ihan täysin tipattomaan jotta mulla olisi motivaatiota siihen jos joku tilanne tupsahtaa eteen mihin liittyy alkoholia. Eikä täyskiellot oikein toimi mulla. Mutta siis toisaalta kukapa sen tietää, ehkä tästä kuukaudesta muotoutuu tipaton. Joka tapauksessa tsemppiä teille joilla sitä motivaatiota on!
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 7.10.2019 14:35:45

Mukana! Taas repsahdin viikonloppuna, nyt oikeesti jotain tolkkua tähän hommaan. Tsempatkaa mua! :)
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 7.10.2019 17:48:47

Jee oikein kiva kun lisää porukkaa ilmaantunut piipertään ja hengaileen tänne :lol: Peco ja Venkku!
Ihan sama se millä tyylillä kukin kunhan vaan on se halu tehdä jotain sille mikä mättää nyt. Ja vaikkei edes mikään olis pielessä niin mukana voi olla. Ei tämä nyt niin vakavaa ole vaikka toisaalta on tosi vakava juttu.

Mä huomaan myös sen, että kun alkaa olla aika tukalan ahdasta pääkopassa kun ei ajatukset enää mahdu sinne niin mä tarvin jonkun jutun tai projektin mihin purkaa sitä pääkoppaa. Usein se on sali tai fillarointi tms, mutta nyt mä haluan pois ajatuksen, että olispa kiva juttu kuitenkin ottaa se viinilasi. Kun en mä oikeasti sitä lasillista edes halua ja sen todistaa ne aloitetut punkkupullot joita olen viemäriin kaadellut. Ihan järjetöntä hommaa. Työasiathan ne stressaa välillä ihan ärsyttävyyteen asti. Ei se rutiinityö vaan moni muu asia joista nyt en sen enempää täällä avaudu.
Ja jostain syystä pieni pelko paluusta vanhaan on aina olemassa. En usko enää siihen paluuseen, mutta jollakin tapaa tässä pitää aina olla vähän kuitenkin varpaillaan. En kyllä koe sitä huonoksikaan asiaksi jos sillä pysyn tälläkin tasolla mitä olen saavuttanut. Sitä taas onko tämä se mihin jään vai menenkö eteenpäin sitä minä en tiedä todellakaan.
Sitä jos siirtyisin lopettajaksi niin varmaan sittenkin pitäs olla jotenkin varuillaan?! joku siellä kirjoitteli siitä kuinka raittiutta ei saa rakentaa vain tahdon pariin, pitää olla muutakin. En nyt jaksa muistaa tarkkaan, mutta joku siinä jutussa jäi kaiveleen mieltä vaikka vähentäjä olenkin.

Mutta okei ne jotka on lukeneet mun jaarituksia aikasemminkin niin tietävät, että tämmönen asioilla pallottelija minä olen. Nopeaksi ja suorapuheiseksi ihmiseksi olen joskus ärsyttävän jahkaileva toisaalta-ja-toisaalta-tyyppi. Vaan onhan se hyvä kun on paikka missä saan olla semmoinen kun töissä siihen jahkailuun ei yleensä ole varaa.

Mutta siis nyt ne pullot jätetään kauppaan ja jos niitä on kotona niin työntäkää ne piiloon tai antakaa kaverille kun niitä ei sitten lokakuussa nautita!! tai jos ne ei puhu kaapissa niin antaa niitten olla sitten aloillaan. Ugh olen puhunut!
Ja jos/kun sitä viinahammasta kolottaan niin tänne kipin kapin juttelemaan niin joku antaa potkun persiille 8)

Eli tsemppiä tavoitteisiinne <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 7.10.2019 21:47:20

Hienoa Peco , että hengailet mukana, sulla on kyllä asenne ihan kohdillaan. Ja Vilmaston kanssa samoilla linjoilla, on hyvä olla se projekti käynnissä. Ja kesken liemettömänkin kaikki vaan mukaan.
Ja voi niille pulloille puhua takaisin väkevin sanakääntein, jos ne oikein päälle yrittää käydä. Me ei mennä rikki, pullot voi mennä, kun hivautetaan ne hornan kattilaan.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 8.10.2019 12:16:10

Nauratti tuossa aamusella kun kylmiöstä kaivelin jotakin esille ja sieltäpä säilykkeitten seasta tulikin esille pari siideriä. Murahdin niille ja tungin ne semmoseen kaappiin ettei ne ainakaan ole kylmiä eikä ne tunge mun silmien alle esille. Mies kyllä voi olla ihmeissään jos ylähyllyltä hakee jotakin ja rouvan siiderit on siellä :lol: minä kun tarvin keittöjakkaran, että yletän sinne hyllylle niin unholaan ne sinne nyt jää.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Zimbantzee_95 » 8.10.2019 14:22:46

Mä liityn kanssa tuolta Lopettajien puolelta tähän teidän liemettömään. Mäkin lotrasin vähän 1.lokakuuta kaljan kanssa.

Oon oikeasti Nortti, mutten jaksanut avata konetta, joten kirjauduin kännyllä vanhalla tunnuksella. :)
Zimbantzee_95
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 8.10.2019 14:26:50

Mä voisin pitää pitkän puhuttelun olut tölkeille, kuinka ootte pilanneet mun elämän jne. Pitäisköhän silleen terapia tyyliin kirjottaa niille kirje. Vois vaikka toimiakin. Kaikki keinot on sallittuja vähentelyssä. :lol: Tänään ei mielitekoja, eli ainakin alku lähtenyt hyvin käyntiin. Ensimmäinen kunnon koetus taitaa tulla perjantaina, sillon siis viimeistään tänne raapustamaan jotain. Tsemppiä kaikille!
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Vähentäjät