Olet täällä

Liemetön lokakuu

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Liemetön lokakuu

ViestiKirjoittaja SW10 » 25.10.2019 13:34:33

Paljon on dress parties, joihin siis pukeudutaan Halloween teeman mukaisesti. Itsekin menen sellaiseen lahistolla olevaan pubiin. Asun olen hankkinut, tekoverta naamaan ja voila! Useissa pubeissa on jo Halloween teeman mukainen sisustus, on luurankoa ja muuta mukavaa. Perjantaina on tietysti tyopaiva, jotenkin tarkoitus hiukan kilistella, mutta kotiin tulen ehdottomasti ennen yhdeksaa. Ja ei mitaan yomyssyja :lol:
Sitten on tietysti lasten trick or treat. Tod nak la-su tulevat ovien taakse makeisia kerjaamaan. Ensi viikolla on joillakin alueilla syysloma, joten varmaan torstainakin pikku peikkoja nakyy.
Onko Suomessa nykyaan Halloweenia?
SW10
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Nortti95 » 27.10.2019 11:38:34

Onhan meillä, muttei samanlaisella mittakaavalla. Itsekin olin vuosi sitten halloween-bileissä (joissa tosin tuli juotua aika paljon). Oli asut ja kaikki .

Jouduin taas nollaa laskurin kun tuli perjantaina ja eilen juotua. Syysloma oli tosi stressaava mulle ja matka takaisin vielä enemmän.
400 km ajoa,näkyvyys lähes nolla. Perjantaina join yhden ison nelosen ja eilen ensin kotona yhden oluen ja sitten menin baariin
(miksi? :roll: ) ja join siellä neljä.

En haluaisi käyttää alkoholia, koska en saa siitä juuri mitään. Kovin suuria mielitekojakaan ei ole ollut.

Silti välillä juon. En ymmärrä itseäni. :?
Viimeksi muokannut Nortti95 päivämäärä 27.10.2019 23:54:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Nortti95
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 27.10.2019 11:55:37

Nortti, juomistavat on kyllä sitkeessä. Ja se kun siihen ei tarvi kun jonkun pienen ajatuksenpoikasen ja siitä se voi lähteä. Vaikkei edes yhtään tekisi mieli juoda. On tää kyllä aikamoista. Mä skippasin eiliset halloween-bileet kun aattelin etten siellä osais olla juomatta. Selitin taas jotain töistä ym etten jaksa sen jälkeen..Asiaa kyllä helpotti se, että bileet oli yhen puolitutun luona joten ei olla muutenkaan hirveästi tekemisissä. Ja pukukin puuttui. Tuskin mitään missasin, paitsi alkoholinhuuruisen illan. :roll:

SW:Kauanko sä oot asunu siellä Englannissa? Täällä tosiaan järkätään noita halloween-bileitä ja varmaan joissain baareissa on kans sisustettu sen mukaisesti. Mutta tosiaan juhlitaan paljon pienemmässä mittakaavassa kuin siellä.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SW10 » 28.10.2019 12:55:54

Moi. Olen asunut taalla hiukan yli 20 vuotta joten suurimman osan aikuiselamastani. Suomessa kayn kerran kahdessa vuodessa keskimaarin. Toki seuraan uutisia, mm Helsingin Sanomien nettiversiota.
Pieni lipsahdus tuli viikonloppuna. Kaveri kutsui keskustaan baareilemaan ja sanoin etta mennaan vaan kun en jaksa aina lenkillekaan menna. No, mehan mentiin lauantaina. Oli lammin ilma, mutta sateinen ja muutamat baarit kierreltiin ja hauskaa oli. Kotiin tulin jo klo 21 aikoihin, joten sunnuntaina oli ihan ok olo (varsinkin kun sain tunnin lisa-aikaa). Sitten meninkin viela lenkille illansuussa enka juonut mitaan oluita vaikka se kavi mielessani montakin kertaa. Nyt sitten pirteana toissa ja torstain juhlia odotellessa :)
SW10
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Nortti95 » 28.10.2019 16:12:33

Haluttaisko jotakuta muutakin kuin mua viettää "maljaton marraskuu " ?

Voin sellasesta laittaa ketjun pystyyn, varmaan tälle puolelle.
Jospa se onnistuisi vielä paremmin kuin tämä kuu.

Itellä ihan jees päivä, vähän väsyttänyt. En käynyt koulussa tänään. Ryhmässä jo kävin ja kohta menen orkesteriharjoituksiin.
Hiphurraa, lokakuu on kohta ohi. Meille tuli ensilumikin eilen.

edit: Sylviaa on vähän ikävä...
Nortti95
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja juhanikari » 29.10.2019 08:36:16

Ei tullut ilmottauduttua Liemettömälle lokakuulle vaikka huomenna tuleekin täyteen 2 viikkoa tipatonta ilman retkahduksia. Koska tipaton vielä tulee jatkumaan, niin voisin olla ainakin osan marraskuuta mukana.

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 29.10.2019 13:45:55

Paljonkos Englannissa maksaa tuoppi? Oon ymmärtänyt että siellä on aika halpaa, verrattuna Suomeen ainakin? :mrgreen: Täällä kyllä osataan kiskoa alkoholista isoja summia, kalliiksi tulee baarireissut.

Mulle riittää toistaseksi tämä lokakuun tipaton, perjantaina 1.11. oon sopinut illanistujaiset jo kauan sitten, joten sillon tulee juotua. Työpaikan pikkujoulut ajoittuu varmaan kans johki väliin. Toki viikot yritän olla selvänä marraskuussakin, kattoo sitten miten homma etenee.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 30.10.2019 09:52:46

Se alkaa tääkin lokakuu oleen aika loppusuoralla. Ei muuta kuin jokainen taputtaa itseään olalle jos pysyi tavoitteissaan. Olipa ne sitten minkälaisia vaan :)
Lähden luonnollisesti mukaan tuohon marraskuuhunkin vaikka se ei tule olemaan ihan maljaton. Tee vaan Nortti ketju siitä!
Minusta on kiva kun on joku ketju mihin käydä naputteleen omia fiiliksiään. Joo onhan siis mullakin tuo oma, mutta kuitenkin.
Aina jos joku saa siitä kipinän tavoitella sitä useamman viikon tipattomuutta niin sehän on vaan plussaa. Minulla nämä kuukausiketjut on toiminut ainakin. Lopettajien puolella viime vuonna roikuin kans mukana niissä vaikken ääneen sitä ilmoittanutkaan :lol: yks kuukausi venyi melkein kahdeksi.

Venkku tuossa kyseli tuoppien hintoja Englannissa. Mua vaan nauratti mielessä, että vaikka Lontoossa kävin viime keväänä niin ei aavistustakaan :shock: turistina ei vaan kiinnostanut ne hinnat kun pää pyöri ympyrää kun piti kaikkea ihmetellä. Ei kerennyt edes kunnolla juomaan niitä tuoppeja :shock: Mun pitäs varmaan vaan reissata koko ajan niin ei tulis juotua...

Mutta ensi viikonloppuna taidan kaivella viinipullot kaapista esille kun tulee vieraita ja on muitakin suunnitelmia. Vaan ensin pitää tehdä vielä töitäkin.

Tsemppiä tavoitteisiin jokaiselle <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät