Olet täällä

Ms.Marvelin vähennysprojekti

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ms.Marvelin vähennysprojekti

ViestiKirjoittaja Ms.Marvel » 8.3.2020 19:40:49

Töissä taasen. Tänään en ole juonut yhtään alkoholia (enkä juokaan), en myöskään eilen.
Ms.Marvel
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ms.Marvel » 10.3.2020 21:46:23

Eilen oli vapaapäivä, mutta en juonut lainkaan alkoholia. Enkä juo tänäänkään, koska olen taasen töissä. Mutta kuten todettua, eipä se päivittäinen tissuttelu koskaan olekaan minun ongelmani ollut, joten nollapäivillä on melko turhaa meikäläisen leijua. Sitten vasta se selkäranka mitataan, kun lähdetään rimpsalle.

Mitenkähän mahtaa käydä COVID-19:n kanssa? Sika- ja lintuinfluenssilta aikoinaan vältyin ja niin välttyi myös lähipiiri.
Ms.Marvel
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ms.Marvel » 11.3.2020 23:22:34

Minullahan on itse asiassa menossa toinenkin vähennysprojekti: pyrin vähentämään uni/nukahtamislääkkeiden käyttöä. Niiden kanssa minulla ei siis ole mitään ongelmaa, mutta jostain syystä (liittyisikö kenties alkoholinkäyttöön ja sen aiheuttamiin univaikeuksiin, jaa'a :roll: ) olen ihan viime aikoina joutunut ottamaan niitä tapaani useammin. Reseptiltä löytyy siis Imovanea, mirtatsapiinia ja melatoniinia. Riippuvuusriskihän noissa on lähinnä tuolla Imovanella, mutta olen melko neuroottinen sen kanssa jotta toleranssi ei vain vahingossakaan pääsisi nousemaan. Eikä ole noussutkaan kyllä, se on ollut minulla tarvittaessa otettavana lääkkeenä kuitenkin jo viitisentoista vuotta, ja puolikas riittää edelleen vallan mainiosti. Better safe than sorry, joka tapauksessa.

Alkon puolella nollalinja jatkuu edelleen, olenhan töissä tänään ja huomennakin. Mutta perjantaille on suunnitteilla mahdollista illanistuntaa melko kosteassa kaveriporukassa...
Ms.Marvel
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ms.Marvel » 13.3.2020 21:21:53

Ms.Marvel kirjoitti:Mutta perjantaille on suunnitteilla mahdollista illanistuntaa melko kosteassa kaveriporukassa...

... tai sitten ei, perjantai-ilta ja itse asiassa koko viikonloppu menevätkin työhommissa. Mutta jotain positiivista koronakatastrofissa, saan tehdä hommia etänä nyt ainakin jonkin aikaa :D Oikein mielelläni mökkihöperöidyn kotitoimistolle hyvän kahvin ja lököverkkareiden kanssa :lol:

Tuleekin pitkä alkoton putki, sillä tänään on seitsemäs nollapäivä :D
Ms.Marvel
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ms.Marvel » 18.3.2020 03:36:22

Iltaa/yötä!

Nollapäiviä tuli yhteensä yhdeksän, ja maanantaina nautin sitten viitisen annosta alkoholia siiderin ja punaviinin muodossa. Hyvältä maistui (paitsi että nuo Lidlin halpissiiderit ovat kyllä oikeasti melkoisia litkuja - note to self, kannattaa jatkossa panostaa se euro enemmän per tölkki eikä mennä hinta edellä) ja tuli mukava olo, eikä enempää tehnyt mieli. Vaan edelleenkin, eipä se ongelman nimi minulla se kotitissuttelu olekaan koskaan ollut. Sinänsä hyvään saumaan tuli tämä koronakaranteeni meikäläisellä, että eipähän tule rilluteltua nyt vähään aikaan :D Vitsi, vitsi. Voikaa hyvin ja pitäkää huolta itsestänne ja toisistanne näinä vaikeina aikoina <3
Ms.Marvel
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ms.Marvel » 22.3.2020 20:32:00

Täällä taas...

ma 16.3. siis viisi annosta
ti 17.3. nolla
ke 18.3. nolla
to 19.3. nolla
pe 20.3. neljä annosta
la 21.3. nolla
su 22.3. nolla (tiedän tämän jo nyt, koska olen iltavuorossa töissä)

Rauhallisesti soljuu eteenpäin vapaaehtoisessa karanteenissa elelevän elämä. Vielä ei ole pää hajoillut pahemmin ja tuskin hajoileekaan, en ole normitilanteessakaan mikään seurapiiriperhonen. Etätyöhön olen kyllä vallan ihastunut :D
Ms.Marvel
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ElämänEtsijä » 4.5.2020 11:36:21

Moi! Hyvä projektiketju. Heitän tähän jotain omia kokemuksia. Eli minä olen enemmän kotona itsekseen juoja -tyyppiä, mutta baarissa muutun joskus ihan toisenlaiseksi. Sitä olen miettinyt, kun mediassa usein väitetään, että ravintolassa juominen on turvallisempaa kuin kotona, koska siellä on kontrollia. Minulle se toimii ihan päinvastoin. Yksin ollessa tulee juotua siinä tahdissa kun tuntuu hyvältä ja omat rajat muistaen, mutta baarissa saattaa törmätä kaikenlaisiin yllyttäjiin. Ja jos on vähänkään sellaista kilttiä tyyppiä, että on vaikea vetää omia rajoja, niin sitä lähtee helposti mukaan siihen tunnelmaan. Varsinkin kun estot on siinä jo kerinneet lähteä alkuillasta pois, niin sitten lähtee hommat lapasesta. Viimeksi kun kävin karaokessa joskus tuossa syksyllä, kävi juuri niin, että aluksi oli hyvä meininki, mutta sitten jotenkin sen seuran mukana tuli juotua yli jonkun kriittisen rajan, että kotimatkalla meni puskissa oksenteluksi. Minulla tulee yleensä ensin ylös ennen kuin menee taju...ehkä se on hyvä. Nämä meikäläisen överi-illat tapahtuvat yleensä sillä tavalla, että olen jo kotona vetänyt hyvät pohjat halpiskaljaa, ja sitten kun se loppuu, tulee lähdettyä jonnekin. Mutta nyt olen tuon viimeisen jälkeen olen onnistunut pidättäytymään lähtemästä, koska sen tietää jo, että niistä reissuista jää päällimmäiseksi niin huono fiilis.
ElämänEtsijä
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät