Olet täällä

Alkoholin vähentämisen oireet

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Alkoholin vähentämisen oireet

ViestiKirjoittaja Haluollaonnellinen_94 » 21.3.2020 10:27:09

Hei! Olen uusi täällä ja ajattelin jos täältä saisi tukea ja tsemppausviestejä.
Olen ollut nyt kaksi viikkoa ilman alkoholia ja huomaan että vähentämisen oireita on tullut. Itselläni ne ilmenevät näin: Ahdistuneisuus, vapina, kuulo/aistiharhat ainakin öisin, painajaiset, hikoilu ja kehon kylmeneminen, univaikeudet, keskittymisvaikeus, muistihäiriöt, (en muista esim joitakin salasanoja tai syntymäpäiviä) näköhäiriöt: esim näen mustan hahmon kävelevän tai seisovan jossain. Olkoot vaikka alkoholi piru joka odottaa että ratkean. Heh heh, vähän huumoria ja nielemisvaikeus. Kuinka kauan tämmöiset oireet kestävät ennen kuin keho tottuu uuteen järjestelmään? En sanoisi että olisin alkoholisti, olen vielä nuori enkä halua jäädä tuohon kierteeseen. Ennen kävin melkein joka viikonloppu ulkona mutta nyt ajattelin laittaa stopin asialle. Vedellä olen helpottanut oloani ja se on auttanut. Haluaisin kuulla muiden tarinoita vähentämisestä etten olisi tämän asian kanssa yksin :)
Haluollaonnellinen_94
Miedosti panostava jäsen

Re: Alkoholin vähentämisen oireet

ViestiKirjoittaja juhanikari » 21.3.2020 15:54:36

Hei,

Sanon kaikella ystävyydellä, että kyllä noilla vieroitusoireilla onkin syytä vähentää. Toivotan sulle paljon tsemppiä ja mukavaa korona vapaata viikonloppua! :D

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 21.3.2020 22:00:19

Moi ja tervetuloa! Vähän pelottavilta oireilta kuulostaa kyllä. :D Onko ne siis alkaneet vasta juomisen lopettamisen jälkeen? Ite tunnistan noista kyllä ahdistuneisuuden,keskittymisvaikeudet ja muistihäiriöt. Liitän ne itse juomiseen enemmän kuin vieroitusoireiksi. Mitä pitempään oon ollu selvänä, sitä vähemmän tai lievempiä nuo oireet on. Mä en oo sinänsä koskaan kärsinyt vieroitusoireista, semmonen perus pitkittynyt kahden päivän morkkis/krapula vaan. Mutta kaippa se vie useamman kuukaudenkin juomatta että on enemmän oma ittensä.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ms.Marvel » 22.3.2020 20:36:45

Tervetuloa ja voimia! Viekkarit eivät taida mennä ohi kuin potemalla :?
Ms.Marvel
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 23.3.2020 08:19:53

Hei ja tervetuloa mukaan.
Kun selailet näitä ketjuja täältä niin varmasti löytyy sitä tsemppiä ja samoja kohtaloita omaavia tyyppejä!
Onko nuo sinun oireet tulleet siis heti lopettamisen jälkeen vai tässä parin viikon aikana? ja kuinka paljon olet yleensä juonut?
Että lopetitko kokonaan vai vähennätkö käyttöäsi?
Monta kysymystä nakkasin ilmoille ja vastaa jos haluat vastata, ei ole pakko jos siltä tuntuu.

Tsemppiä.
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ElämänEtsijä » 30.4.2020 21:06:36

Minulla on lähinnä väsymys. Se iskee yleensä muutaman päättäväisen "nyt alkaa uusi parempi elämä" -päivän jälkeen, fyysinen raskauden tunne ja samalla masennuksen tyyppistä mielenkiinnon ja toivon menettämistä. Joskus (varsinkin talven pimeydessä) myös surullisuutta.

Positiivinen lopettamisoire on se, että olotila on suurimmaksi osin tasaisempi. Naapurit säästyvät sekä kovaäänisiltä tv-komedioille hohotuksilta että juoman loppumisen aikoihin ilmenevältä kiroilulta ja rymistelyltä. (Yleensä olen ollut rauhallinen tyyppi jopa humalassa, mutta tämä aggressiivisuus on viime aikoina pahentunut, joten se on yksi varoittava merkki minkä takia haluan vähentää.)
ElämänEtsijä
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja XCIII » 11.5.2020 21:39:44

Delirium tilat on asia erikseen, mutta itselläni tälleen lievemmän dokaamisen jälkeen lähinnä kärttyisyys ja yleinen vittumaisuus. Samaa tadoa sen kanssa, kun unettomuutta on jatkunut jo pidemmän tovin.
Kun elämänasenne oli et vittuuks välii.
XCIII
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Vähentäjät