Olet täällä

Korona-aikana on vaikeaa

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Korona-aikana on vaikeaa

ViestiKirjoittaja Fridas (poistunut käyttäjä) » 26.4.2020 09:05:40

-
Viimeksi muokannut Vieras päivämäärä 13.10.2020 07:16:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Fridas (poistunut käyttäjä)

Re: Korona-aikana on vaikeaa

ViestiKirjoittaja Itsensä paras kaveri » 28.4.2020 07:59:53

Samaistun kirjoitukseesi. Tosin en ole etätyössä. Korona-aikana juomiseni on lisääntynyt. Mutta humalahakuista juomista on ollut vuosia n. 2-4krt/vko.
Vapaa-aikana olen tottunut käymään elokuvissa, museoissa, kirjastossa, konserteissa. Nyt nuo kaikki on suljettu. Asun yksin. Työni on henkisesti raskasta. Olen huomannut, että haen juomaa aamuvuoron jälkeen tai vapaapäivinä vaikka olen päättänyt olla juomatta. Vaihtelen kauppoja, jotta myyjille ei paljastu todellinen viikkokulutukseni, ihan niin kuin aina samat myyjät olisivat työvuorossa käydessäni kaupassa tai Alkossa. Nyt mulla alkoi loma. Lauantaina päätin alkaa vähentää juomista suositusten tasolle eli ei haittaa terveydelle-taso.
Ensimmäinen askel on, ettei kotona ole alkoa. Toinen on tutustuminen juomisen hallinnan oppaaseen. Ja sitten itsekuri. Ajattelin nyt olevan hyvä aika, kun ei ole työstressiä. Tsemppiä meille kaikille vähentäjille!
Selvempi vaihtoehto
Itsensä paras kaveri
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Vähentäjät