Olet täällä

Sinisilmäine olin

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Sinisilmäine olin

ViestiKirjoittaja Kuuskyt » 19.5.2020 21:25:22

En tiedä mitä kuvittelin kun tälle foorumille hakeuduin.
No, kuvittelin että täällä pääosin pyritään irti päihteistä ja puidaan niitä ongelmia ja onnistumisia.
Tottahan tuo on.

Mutta noin kuudessa tunnissa kuka tahansa tälle keskustelufoorumille tulija saa vähintään alkeet, fiksut myös huipputiedot kaikesta, mitä voi käyttää päihteinä, ja miten.

Oi ei, olen todella pettynyt. En ollut varautunut siihen, miten voin väärinkäyttää lääkkeitä, millä hinnalla voisin ne myydä ja miten saada lisää.

OK, en vaan ole löytänyt ryhmääni, mutta nyt alkaa olla olo että äkkiä täältä pois ennenkuin myyn mun Panacodit ja Tramalit.
Kuuskyt
Miedosti panostava jäsen

Re: Sinisilmäine olin

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 20.5.2020 08:59:59

Olet tainnut Kuuskyt pettyä pahemman kerran Päihdelinkkiin, sen käsityksen olen saanut useammista viesteistäsi. Se on harmillista, kun meitä on niin monia, jotka ovat täältä apua saaneet. Mutta ei kaikki sovi kaikille. Jokaisen on löydettävä se oma polku ongelmiensa ratkaisuun.
Täällä Vähentäjissä en ole huomannut kenenkään antavan neuvoja minkään substanssin käyttämiseen, ellei nyt minun sähköpyörämainostusta lasketa mukaan :D . Onhan toki täälläkin eräs kirjoittaja joka hekumoi sillä minkä verran hänellä illalle on alkoholia, mutta aika nopeasti oppii ketjun nimen mukaan tunnistamaan ja sitten voi valita pysyykö hänen jutuistaan erossa vai ei.

Itsellä kun (onneksi) ongelmana on "vain" alkoholi niin en juuri ole vieraillut muilla palstoilla. Ehkä tarkoitat niitä kun nuo lääkeaineet mainitsit. Mutta jälleen kerran, ei sinne tarvitse mennä jos siellä ei ole sellaista keskustelua mitä kaipaa.

Sellainen omakohtainen tarkennus, että täällä Vähentäjissä kaikki, kuten minä, emme pyri irti päihteistä. Kuten palstan kuvaus sanoo pyrin löytämään keinoja vähentää alkoholin käyttöä. Toki täällä on monia jotka ovat päätyneet lopettamaan ja he ovat sankareitani, mutta se ei ole tämän palstan vaatimus.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Plinkin tiimi » 20.5.2020 09:24:24

En tiedä mitä kuvittelin kun tälle foorumille hakeuduin.
No, kuvittelin että täällä pääosin pyritään irti päihteistä ja puidaan niitä ongelmia ja onnistumisia.
Tottahan tuo on.

Mutta noin kuudessa tunnissa kuka tahansa tälle keskustelufoorumille tulija saa vähintään alkeet, fiksut myös huipputiedot kaikesta, mitä voi käyttää päihteinä, ja miten.

Oi ei, olen todella pettynyt. En ollut varautunut siihen, miten voin väärinkäyttää lääkkeitä, millä hinnalla voisin ne myydä ja miten saada lisää.

Moi Kuuskyt

Tarkoitat viestissäsi varmaankin Sauna-keskustelualuetta? Me Vähentäjissä tällaista keskustelua tuskin esiintyy. Onko haittojen vähentämisen käsite sinulle tuttu? Voit lukea siitä täältä.

Sauna-keskustelualueen tavoitteena on vertaistukeen perustuva huumeiden- ja lääkkeidenkäytön haittojen vähentäminen ja tästä syystä keskustelu on melko vapaata. Lääkkeiden ja huumeiden käytöstä sekä omista kokemuksista puhuminen Saunassa ei ole kiellettyä. Tarkoituksena ei suinkaan ole neuvoa huumeiden käytössä vaan asiallisen tiedon jakaminen haittojen vähentämisen näkökulmasta. Satunnainen kävijä saattaa hätkähtää Saunan keskusteluiden sävyä. Hieman tarkemmin keskusteluihin perehtyessä huomaa kuitenkin nopeasti, ettei keskusteluissa sallita "hehkutusta" eikä huumeiden käytön suosittelua, vaan painopiste on nimenomaan haittojen esiintuomisella. Nämä asiat ovat kirjattuina myös Saunan sääntöihin. Keskustelualuetta moderoidaan säännöllisesti.

Me vähentäjissä ja Me lopettajissa keskustelu tähtää alkoholin käytön vähentämiseen ja lopettamiseen. Näillä palstoilla voit surffailla turvallisesti ilman ajatuksia lääkkeiden väärinkäytöstä. Jos koet, että lääkkeiden käyttö on sinulle ongelma, emme suosittele Saunan lukemista. Lääkkeiden käytön vähentämiselle sopiva palsta on Dosetti, joka on tällä hetkellä valitettavan hiljainen.

Mukavaa kevättä! :D

yt. Plinkin tiimi
Plinkin tiimi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kuuskyt » 23.5.2020 18:02:42

Vilma1966 kirjoitti:Olet tainnut Kuuskyt pettyä pahemman kerran Päihdelinkkiin, sen käsityksen olen saanut useammista viesteistäsi. Se on harmillista, kun meitä on niin monia, jotka ovat täältä apua saaneet. Mutta ei kaikki sovi kaikille. Jokaisen on löydettävä se oma polku ongelmiensa ratkaisuun.
Täällä Vähentäjissä en ole huomannut kenenkään antavan neuvoja minkään substanssin käyttämiseen, ellei nyt minun sähköpyörämainostusta lasketa mukaan :D . Onhan toki täälläkin eräs kirjoittaja joka hekumoi sillä minkä verran hänellä illalle on alkoholia, mutta aika nopeasti oppii ketjun nimen mukaan tunnistamaan ja sitten voi valita pysyykö hänen jutuistaan erossa vai ei.

Itsellä kun (onneksi) ongelmana on "vain" alkoholi niin en juuri ole vieraillut muilla palstoilla. Ehkä tarkoitat niitä kun nuo lääkeaineet mainitsit. Mutta jälleen kerran, ei sinne tarvitse mennä jos siellä ei ole sellaista keskustelua mitä kaipaa.

Sellainen omakohtainen tarkennus, että täällä Vähentäjissä kaikki, kuten minä, emme pyri irti päihteistä. Kuten palstan kuvaus sanoo pyrin löytämään keinoja vähentää alkoholin käyttöä. Toki täällä on monia jotka ovat päätyneet lopettamaan ja he ovat sankareitani, mutta se ei ole tämän palstan vaatimus.

Joo, vähentäminen on minullakin mielessä, mutta syvemmällä mielessä on myös lopettamisen pakko.
Minulla ei ole muita päihdeongelmia kuin alkoholi. Minulla on vaan kovia kipuja joita alkoholi lievittää paremmin kuin Panacod ja ajoittainen Tramal. Joisin mieluummin...

No, kaikki olemme eri tilanteissa, omilla tavoillamme, mutta kyllä minua häiritsee se, että kun ihmisen tarinaa lukiessa tulee aivan selvä kuva että kyseessä on alkoholisti, mutta ihminen ei sitä niin koe - olen aivan eri vaiheessa minun päihdeongelmani kanssa.
Se, että ymmärsin olevani alkoholisti, antoi minulle mahdollisuuden hakea oikeaa apua. Ja sen sain!

Alkoholisti on alkoholista, sen vaikutuksesta ja ehkä sosiaalisista tilanteista riippuvainen ihminen. Hän ei ole rikollinen, voi olla epäonnistunut - kuka meistä ei ole - mutta hän on ihminen joka ansaitsee tukea ja apua, ei väheksyntää, paheksuntaa eikä syrjäyttämistä.

Mun pitää miettiä tätä, onko Plinkki mulle toimiva paikka, vai valitanko vain.

Joka tapauksessa olen nyt avannut kommentointimahdollisuuden mun blogiin, jos päädyt lukemaan ja tekee mieli kommentoida.
Kuuskyt
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Vähentäjät