Olet täällä

Toisenlainen elämä

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Toisenlainen elämä

ViestiKirjoittaja Amalia (poistunut käyttäjä) » 9.9.2020 18:21:50

venkku kirjoitti:...

Tuli muuten mieleen että jos ne joskus terveystarkastuksissa ja muissa kyselee tuosta alkoholin käytöstä, niin voithan sä sanoa että sulla oli vaikeempi kausi ja lääkitsit itteäsi liikaa alkoholilla ja sen takia söit antabuksia ym. En usko että ne koko sun elämää laittaa alkoholinkäytön piikkiin, vaikka merkintä oiskin siellä Kannassa. Ja luulen että et todellakaan ole ainut. Rohkeasti vaan ja tsemppiä! :)

Minä olen terveydenhoitajalle kertonut tissuttelevani, mutta kun hän ja mt-hoitaja ovat kysyneet paljonko, olen vastannnut etten kerro - ja ne ovat tyytyneet siihen :mrgreen: Ovat saaneet tyytyä maksa-arvojen lukemiseen :D
Amalia (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Belle123 » 10.9.2020 21:15:06

.
Viimeksi muokannut Belle123 päivämäärä 12.3.2021 19:46:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Belle123
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Amalia (poistunut käyttäjä) » 11.9.2020 07:46:29

Belle123 kirjoitti:Eilinen epäonnistui. Kaikki sain hoidettua, mutta ilta. :? Tänäkin päivänä asioiden hoitaminen jatkuu edelleen, mutta pidän hetken tauon. Viikonloppuna tarvitsen ihan oikean tauon tästä ihmeellisestä rallista.

Tänään taas jatkuu yritys. On tämä. Hitto.
...

Ilman uskonnollista tarkoitusta lainaan virren humaaneja sanoja: "Joka aamu on armo uus." Eikun uudestaan yrittämään, siitä se vielä lähtee, kun aikansa yrittää! ❤️ Tsemppiä kans! :D

ViestiKirjoittaja venkku » 11.9.2020 11:29:36

Tuo on kyllä totta, että sitä jotenki pitää tätä elämää itsestään selvyytenä. Pitääkö sitä tosiaan saada syöpä,aivoinfarkti tai haimatulehdus ennenkuin herää. Ihminen on kyllä vähän tyhmä, ei osaa arvostaa asiaa, ennen kuin sen menettää. Mutta tiedämme onneks myös että tää riippuvuus on vahva, ja siksi siitä pyritään pois. Sen takia täällä on hyvä kirjotella näistä asioista. Kyllä mullakin eilen rupes tekeen mieli kaljaa kun Salkkareissa Kari kiskoi tuoppeja menemään. Mielikuvat on kyllä vahvoja, huhhuh. :D Mutta selvänä eteenpäin tästäkin. Tsemppiä!
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Belle123 » 12.9.2020 07:11:47

.
Viimeksi muokannut Belle123 päivämäärä 3.10.2020 08:53:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Belle123
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja hemmentaali » 13.9.2020 19:46:25

Belle123 kirjoitti:Niin, pakko tässä on yrittää, muutakaan vaihtoehtoa ei oikein ole.

Yksin. Katkaisin väärältä tuntuvan ihmissuhteeni. Väärältä tuntuu liian vahvalta sanalta... ei oikealta tuntuva. Entinen läheiseni etääntyy edelleen ja niin kai sen kuuluukin mennä. Kenelle minä puhun. Ei ystäväni ymmärrä tai jaksa. En halua vaivata. Opettelenko yksinäisyyttä.

Mietin myös työtäni. Miksi pusken itseni jatkuvasti tilanteisiin, jotka vaativat minulta selkeästi liikaa. Jatkuvasti haastan itseäni tekemään sellaisia asioita jollainen haluaisin olla, mutta en vain oikeasti ole. Se vie minulta kohta hengen tällä menolla ja stressaamisella. Kenelle minä oikein yritän todistaa jotain. Että pystyn ja osaan vaikka ja mitä, vaikka se/ne asiat eivät sovi luonteelleni. Pitäisiköhän minun tässä iässä jo ymmärtää omat vahvuuteni ja rajani. Auttaisi varmasti foorumin aiheeseenkin.

Tunnistan tuon kysymyksen. Nykyinen oma työni ei ole erityisen stressaavaa, olen ollut pahemmissakin paikoissa. Toisaalta nykyiseen työhöni liittyy yksi alue, jonka suhteen koen jatkuvaa epävarmuutta. Annoin ymmärtää kykeneväni siihen, vaikka oikeasti en tiedä, miten selviydyn, jos sitä todellisuudessa tarvitaankin. Korona oli siinä mielessä tervetullut, että sen ansiosta tehtävänkuvani on ollut erilainen kuin suunniteltiin enkä siksi ole joutunut kohtaamaan tuota ongelmaa. Jossain kohtaa se todennäköisesti kuitenkin tulee vastaan. En valehdellut työhaastattelussa eikä työpaikkailmoituksessa edellytetty sitä, mutta käytännössä se olisi työni menestyksellisen toteuttamisen kannalta erittäin keskeinen osaaminen (ei siis pätevyys vaan ominaisuus, osaaminen, taito).

Ja samaan aikaan haaveilen jo, että seuraavaksi työllistyisin jälleen haasteellisempaan paikkaan (koska parempi palkka) ja jopa leikin ajatuksella, kuinka minun ei tarvitse sitä edes hakea vaan minut headhuntataan #facepalm
If you're going through hell, keep going.
hemmentaali
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Belle123 » 13.9.2020 20:09:39

.
Viimeksi muokannut Belle123 päivämäärä 3.10.2020 08:52:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Belle123
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Belle123 » 15.9.2020 08:04:34

.
Viimeksi muokannut Belle123 päivämäärä 12.3.2021 19:47:16, muokattu yhteensä 2 kertaa
Belle123
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Belle123 » 19.9.2020 04:19:08

Luin tuota yhtä viestiäni siitä, kuinka minulle riitti. Etten halua enää puskea itseäni vastaaviin tilanteisiin, jotka haastavat liikaa. No... voisi sanoa, että olen lievästi sanottuna aika ailahtelevainen ja kaivan itselleni kuoppaa juuri tällä. Se edellinen tilanne ei mennytkään huonosti niin kuin jälleen kerran kuvittelin, vaan oikein hyvin. On kyse vain minun ajattelutavastani ja siitä miten suhtaudun itseeni, liian kriittisesti. Ja saamani kommentit pönkittävät itsetuntoani. Siellä kun taitaa olla pieni pysyvä tyhjiö. Lisäksi minua kysellään muualle, vielä haastavampiin tilanteisiin. Olen todella imarreltu ja samalla napit vastakkain jälleen kerran itseni kanssa. Milloin pitää ymmärtää pysyä paikallaan ja sanoa, että jo tämä nykyinen riittää. Minä riitän. Tuo ei ole minulle. ... Mutta jos olisikin. Ei tämä nykyinen tällaisenaan ainakaan ole minulle. Ja sitten, miten selviäisin stressistä, tästä nykyisestä stressistä ja kaikesta.

Minua vähän ärsyttää kirjoitella tänne. Palstalla käy paljon vierailijoita. Harva kirjoittaa tänne mitään, siis koko foorumille. Minä avaan elämääni ja ajatuksiani lähinnä kai itseni ja vertaistuen vuoksi. En kuitenkaan halua, että minut tunnistetaan. :? Mitenkäs se oli, miten joku totesi. Pitäisi kirjoittaa enemmän ajatuksista kuin tapahtumista.
Belle123
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Amalia (poistunut käyttäjä) » 19.9.2020 15:26:43

Belle123 kirjoitti:...

Minua vähän ärsyttää kirjoitella tänne. Palstalla käy paljon vierailijoita. Harva kirjoittaa tänne mitään, siis koko foorumille. Minä avaan elämääni ja ajatuksiani lähinnä kai itseni ja vertaistuen vuoksi. En kuitenkaan halua, että minut tunnistetaan. :? Mitenkäs se oli, miten joku totesi. Pitäisi kirjoittaa enemmän ajatuksista kuin tapahtumista.

Belle123,

"Vierailijoissa" voi olla myös meitä rekisteröityneitä, jotka emme ole sillä kertaa kirjautuneet sisään tai olemme määrittäneet asetukset niin, ettei läsnäolo näy. Minusta on useimmiten turhaa huolestua siitä tunnistamisesta - eihän täällä mitään pahaa tehdä - kuten olen sanonut, häpeä tirkistelystä on minun mielestäni niiden tirkistelijöiden puolella, jotka mahdollisesti ovat täällä pahansuovissa aikeissa. Jos sellaisia nyt edes on ...

ViestiKirjoittaja Belle123 » 3.10.2020 08:48:54

Asian äärellä jälleen. Toivoisin, ettei noita kirjoituksiani lainattaisi, koska saatan poistaa niitä välillä. 🙂

Haasteet kasvaa. Mistä mielenrauhaa ja parempaa oloa muutenkin. Miten varaudun tulevaan.

Olen alkanut lukemaan. Tänään, jos, JOS, jaksaisin mennä salille. Hyvää ruokaa? Ehkä valmista herkkuruokaa tänään. JOS jaksaisin huomenna tehdä jotain hyvää itsekin. Siivoamista. Keskeneräisten pakollisten asioiden hoitamista erinäisiin suuntiin. Muiden asioiden hoitamista. Ja nyt oli vapaapäivä. :? Aloitan nyt aamupalasta ensin.
Belle123
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lizzy (poistunut käyttäjä) » 3.10.2020 10:53:11

Sellaista täällä voi toivoa, mutta tuskin toteutuu. Ettei tekstejäsi lainattaisi. Kannattaa kirjoittaa sellaista minkä kestää itsekin lukea jälkeenpäin. Kaikkea hyvää vähentämiseen!
lizzy (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Belle123 » 3.10.2020 15:51:40

Jep. Toivoinkin, jos vaikka toteutuisi, voi olla ettei toteudu. Kirjoitan avoimesti, se oli virhe. Kiitos tsempeistä!
Belle123
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Belle123 » 3.10.2020 16:20:42

Jatkan päässäni asioiden työstämistä. Kai tämä on tällainen kokonaisvaltainen elämänmuutosprojekti niin kuin varmasti ihan jokaisella ja jos jokaisesta muutoksesta tai osa-alueesta kirjoittaa, not good. 🙂 En nyt sentään nimiä, paikkoja, tarkkoja yksityiskohtia ole laittanut. En ollenkaan. Kunhan vain omassa pienessä päässä ahdistaa.

Että liikkumaan. Ko. Muiden asiat, (perus)ruokapuoli on hoidettu. Päiväunetkin jopa. 💪 Ahdistavat tärkeät asiat ja tuo liikunta odottaisi. On kyllä motivaatiota kerrakseen...
Belle123
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Belle123 » 13.10.2020 07:06:19

Ei minulla tähän oikein nyt muuta kuin, että tänään voisin jatkaa samaa linjaa illalla salilla. Toinen vaihtoehto tuo vain väsyneen olon.
Belle123
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät