Olet täällä

Olen motivoitunut

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Olen motivoitunut

ViestiKirjoittaja kedonkaunhein » 23.6.2021 13:09:50

Moi,

lempeä kettu: hieno saavutus jo tuokin. Itse olin 11 päivää selvänä ja sitten lähti oikeastaan sama meininki kuin aina. Työt jne ovat kärsineet, tuntuu ettei henkinen ahdistus ja saamattomuus lopu edes viikossa! Nyt sitten yritän toista lähestymistapaa ja kävin hakemassa lääkkeitä tämän tavan tueksi. Todella kalliita lääkkeitä ovat joten yritän pysyä viikot juomatta ja jos on riskiä suurelle juomiselle (esim juhannus) niin otan lääkkeen. Voihan se olla, ettei toimi, enkä aio koko elämääni lääkkeiden varassa olla. Lähinnä vain etsin sitä tunnetta, että voisin juoda vähemmänkin enkä aina aivan liikaa.

Tsemppiä kaikille! Ja oikein mukavaa keskikesää :)
kedonkaunhein
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 9.7.2021 07:22:43

Hei Kedonkaunein! Miten on mennyt uuden lääkkeen kanssa? Täälläkin sama meininki eli vanhat tavat ennallaan, mutta positiivistakin kuuluu eli olen jälleen uuden lopetusyrityksen äärellä. Jospa se nyt toisi pysyvyyden. Haluaisin niin kovasti raitistua kokonaan, keinot vain tuntuvat olevan vähissä.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 9.7.2021 07:28:57

Miltaq kirjoitti:
Mulla oli ennen kanssa tuota, pystyi pitämään taukoa juomisesta melko helposti pari kuukautta ja sitten ajat alkoivat lyhentyä, niin että pystyin olemaan enää muutaman viikon.

Itse huomasin sen johtuvan siitä, että omalla kohdallani sairaus oli edennyt, riippuvuus niin suuri ja kun jätin sen oven raolleen, että voin joskus vielä ottaa (en lopettanut vaan pidin taukoa), niin se tauko loppui entistä lyhyempään.

Sitten tein päätöksen lopettaa kokonaan, se ovi on nyt kiinni, että joisin. 6kk kohta takana. Toivon onnistuvani tällä kertaa.

Kiitos tarinastasi, se on rohkaiseva! 4 kuukautta oli se normi, minkä pystyi aiemmin leikiten hallitsemaan raittiina, ennen kuin kirjauduin tänne. Nykyään se on 3-4 viikkoa. Joskus jopa viikko on vaikea. Onnea ja menestystä matkallesi Miltaq! Toivottavasti kertoisit vielä uudestaan kuulumisiasi, miten kesä sujuu.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 9.7.2021 07:36:32

Mummeli kirjoitti:Ei mene minullakaan kovin hyvin. Siitä olen pitänyt kiinni, etten viikolla ota mitään, mutta viikonloput menee tissutellessa kotona yksin. Mutta luin erään lopettajan tekstin toisesta foorumista: ajatus lopettamisesta on jo asian työstämistä, ei pidä lannistua, vielä se onnistuu. Tämä kirjoittaja yritti useasti ja nyt on ollut jo vuosia raittiina. Uskon vahvasti että onnistun vielä uudelleen. Minulla oli upea fiilis vielä perjantaina, mutta kun join 3 olutta ja pari lasia viiniä, samantien tuli masennus. Lauantain join sitten koko päivän ja sunnuntaina tasoittelin. Olisi tarkoitus viettää juhannus selvin päin, mutta en tiedä onnistuuko... :roll:

Niinpä. Sitä samaa se on, kun ei saa enää selvää elämää rullaamaan ja elämä on kaltevalla pinnalla sen suhteen. Mulla meni 5 päivää taas juodessa. Nyt 3 päivää raittiina ja todella tekee mieli jo nyt juoda uudestaan. Tsemppiä Mummeli! Kiitos positiivisista ajatuksistasi tulevaisuuden suhteen.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mummeli » 10.7.2021 06:25:23

Hei Lempeä kettu. Olen nyt ollut vajaa 3 viikkoa vichy-linjalla. Juhannus meni täysin selvinpäin, oli oikeastaan mukavaa olla täysin raittiina ja touhuta muuta mukavaa, ilman alkoholin tuomaa pöhnäistä oloa. Ihmettelen kuinka olen pystynyt olemaan näinkin kauan, eikä ole tehnyt edes mieli..vielä. En laita vielä laskuria päälle, on vielä osa lomasta pitämättä ja voi olla, että korkki silloin napsahtaa auki, saas nähdä. Tsemppiä sulle, kyllä me vielä onnistutaan. :D
Mummeli
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 14.7.2021 06:40:25

Hyvä Mummeli! Itsekin olin juhannuksen raittiina. Viikko sitten yritin olla juomatta laskurin mukaan. Lopputulos oli, että join neljänä iltana myöhään illalla muutaman pienen. Vähäistä, mutta ei sitä mitä lähdin tavoittelemaan. Nyt taas uusi yritys olla kokonaan ilman. Nyt kohti raitista elämää ilman iltaoluita, vaikka olisi ollut millainen päivä!
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 14.7.2021 10:17:56

Toisaalta, jos olen rehellinen, ei kyllä kiinnosta yhtään lopettaa kokonaan ja alkaa raitistelemaan hampaat irvessä väen vängällä.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja kedonkaunhein » 14.7.2021 15:11:26

Moikka!

Lempeä kettu:

Itsekin olen miettinyt samoja tuon lopettamisen suhteen, mutta itselleni olen sen luvannut, että juominen loppuu kokonaan ennen kuin elämä menee päin helvettiä. Ehkä tämä on nyt se ajatuksien ja toteutuksien matka missä on monta mutkaa ja mäkeä, mutta joskus pääsee perille.

Täällä on mennyt vaihtelevasti. Juhannuksena en alkanut vielä kokeilemaan lääkettä, ja meno olikin sen mukaista varsinkin lauantaina. No, jotain hyvääkin, olen juonut juhannuksen jälkeen maltillisemmin. Lääkettä olen ottanut kerran ja kyllähän se toimi, yllätyin ja olin todella onnellinen ja helpottunut kun tajusin että juominen vain unohtui kahden viinilasin jälkeen. Yleensä olisi mennyt monta monta lisää.. Muutama kostea päivä on ollut, ja vaikka maanantaina oli töitä niin lähdin viime sunnuntaina vielä puoliltaöin yksin keskustaan "katselemaan". Eli suomeksi juomat loppuivat ja lisää piti saada. Suuri osa oli myös halua päästä ihmisten ilmoille, mutta selvinpäin olisin tuskin siihen aikaan enää lähtenyt.

Nyt sitten taas normaalia viikkoa viettäen ja houkutuksia vastaan taistellen mennään. Viikonloppuna tulee varmaan otettua ainakin toisena päivänä, mutta on sekin parempi kuin olla kännissä monta päivää viikosta. Mukava lukea kaikkien kuulumisia, tsempit kaikille ja nauttikaahan kesästä!
kedonkaunhein
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 14.7.2021 16:29:58

Kedonkaunein, mukava kuulla kuulumisiasi! Mulla kompastus on tällä hetkellä se, että muutaman pikkuoluen juominen käy niin leikiten. Se ylläpitää myös halua juoda se rentouttava ”iltalääke” päivän päätteeksi.

Jotenkin tiedän, että nyt tästä olisi pyristeltävä pois kaikin voimin, mutta toinen puoli minusta sanoo, että mitä väliä.

Olen nyt kuitenkin päättänyt taas yrittää mennä niin monta päivää ilman kuin vain pääsen. Tulen raportoimaan tästä, miten käy, montako päivää onnistun olemaan juomatta.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 14.7.2021 17:14:36

Olen aika varma, että raskas olo johtuu erittäin kosteasta kesästä, vaikka mieli huijaa, että homma ois hallussa. Ei se kuitenkaan ole. Kaikki asiat tuntuvat raskaammilta, kun krooninen univaje vaivaa. Juopottelusta täytyy päästä nyt eroon! Lopullisesti.

Kuten huomaatte, uusi lopettamisyritys aiheuttaa monenlaisia ajatuksia ja tunteita, jopa sellaisia, jotka ovat hyvin ristiriitaisia keskenään.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 15.7.2021 06:01:43

Aika mahtava tunne, kun sai ekan päivän oltua juomatta neljän päivän rentouttavien iltaoluiden jälkeen. Aivan nousi motivaatio, että tähänkin vois nyt tottua ja hakea sitä kautta uutta nostetta päästä alkosta lopullisesti eroon. Tunne on niin mahtava, kun ei ole avannut tölkkiä, eikä ole ollut tunteiden vietävissä juomisen suhteen.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 16.7.2021 10:43:37

Hyvin on sujunut, raittiina jo kolmatta päivää. Onnittelen itseäni! :) Tänään pysytään lujana myös, se on varma, vaikka mielessä on iltaoluiden nautinnollisuus harva se tunti. Heh. Ihan mielenkiintoista havaita tällainen...
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja kedonkaunhein » 16.7.2021 11:56:54

Hienoa Lempeä kettu! Itsekin olin kolme päivää juomatta, mutta eilen sitten tissuttelin siksarin siideriä itsekseni. En kuitenkaan enää lähtenyt muualle joten tähän työpäivään oli suhteellisen ok herätä. Tänään ja huomenna olisi kyllä menoa ja vilskettä, mutta pääpäivä on kuitenkin vasta huomenna. Tänään haluaisin aikaisin nukkumaan selvänä, sillä huomenna aamulla on aikainen herätys harrastusten suhteen. Sitten meneekin koko päivä ystävien kanssa kaupungissa syöden ja juoden sekä kuunnellen hyvää live -musiikkia. Pitkästä aikaa!!
Kauheasti en itseäni soimaa eilisestä, mutta väliinkin olisi voinut jättää. Tyytyväinen olen kuitenkin jos saan tänään pidettyä vaikka lääkkeen avulla homman kurissa ja huomiset suunnitelmat ei kuse. Olen jo päättänyt, että ne eivät saa mennä pieleen aamun osalta.

Toivottavasti muuallakin helteet helpottaa, oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
kedonkaunhein
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 18.7.2021 10:59:13

Huh, täällä 4 päivää meni ja eilen muutama olut, josta tuli kyllä päänsärky. Normaalisti joisin tänäänkin, mutta nytpä en juo. Nollasin laskurin ja tästä lähdetään uuteen yritykseen. Ei tee mieli yhtään enää juoda mitään, kun siitä seurasi krapula. Voisipa jopa sanoa, että eilen join väkisin, maistui pahalta. Silti join, koska kuului juoda. Tänään pidän huolen siitä, että tänään en ota.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 18.7.2021 19:55:56

Sisu piti. Mahtavaa. Jälleen olen lopettamisessa voiton puolella. Tämä on jo itsessään voitto, että yhteen päivään jäi ja mursin vanhat tavat. Tärkeitä juttuja.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät