Olet täällä

Juon aina liikaa, kohtuukäyttö ei onnistu

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Juon aina liikaa, kohtuukäyttö ei onnistu

ViestiKirjoittaja shantyu » 30.7.2021 17:12:01

Hei!

Kohtalotovereita ja vertaistukea?

Olen 32-vuotias nainen. Join ensimmäisen olueni 15-vuotiaana. Silloin jo mietin, että tämä on minun juttuni. Join joskus työttömänä lähes päivittäin, olen ollut myös katkolla pari kertaa. Nyt minulla on ollut monta vuotta sinänsä hyvä jakso, koska olen saanut vakituisen työpaikan ja rakastan työtäni. Aina päätän, että työputken jälkeen et juo alkoholia. Silti heti kun koittaa vapaat, avaan kaljan. Juon nykyään kerran viikossa. Mutta annosmäärät ovat suuria. Juon itseni lähes aina jalattomaksi, yleensä lähtee myös muisti. Kadotan joka kerta jotain humalassa. Olen saanut tarpeekseni. Toivoisin täältä tukea, ja muita ihmisiä, jotka kamppailevat saman ongelman kanssa. Lisään vielä, ettei alkoholinkäyttö haittaa töitäni, mutta minua itseäni se on alkanut haitata. Haluaisin tehdä vapailla jotain hyödyllisempää. Ratsastus ja hevoset on mulle rakas harrastus, tosin viime viikolla en jaksanut koska alkoholi vei voiton. Nyt ensi viikolla kuitenkin menen! Tykkään lukemisesta, dokumenteista jne. Olen introvertti, joten selvinpäin en oikein halua nähdä ketään. Koen itseni tylsäksi... Juttua ei lähde niinkään. Siksikin otan usein rohkaisua. Toki työkaverit erikseen.

Haluan vähentää tai lopettaa. En tiedä onko minusta ikinä kohtuukäyttäjäksi. Tuskin. Olen kyllä yrittänyt, huonolla menestyksellä. Vain pari-kolme kertaa olen onnistunut ottamaan vain yhden oluen, kerran kolme ja menin nukkumaan. Muutoin yleensä aina se riistäytyy käsistä. Joskus otan yhden-pari "krapularyyppyä" ja menen nukkumaan.

Kiitos jo etukäteen jos joku vastaa.
shantyu
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Juon aina liikaa, kohtuukäyttö ei onnistu

ViestiKirjoittaja Megadth90652 » 30.7.2021 23:20:54

Hei!

Oma alku kuulostaa täysin samalta kuin sinullakin. Olen siis mies 43v. Ekat kaverit ja eka tyttöystävä houkutteli ottamaan 15-vuotiaana kaljat. Ihana tunne ja vielä kun hän suuteli mua silloin, niin olin ihan myyty.

Töissä koskaan ei mun juominen ole haitannut. Kestin sen kivun kun tiesin, että illlalla taasen voi hörpätä kännit.

Hevoset ovat ihanimpia ystäviä! Luen paljon. Minulle on vaikea tavata ihmisiä, mutta sinä vaikutat ystävälliseltä shantyu! :)

Moikka T Jari
kaikki on mahdollista, ja kaikki on perseestä!
Megadth90652
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja shantyu » 31.7.2021 02:46:00

Kiitos vastauksestasi! :) Ja kiitos samoin. Tosiaan kuulostaa niin tutulta kertomuksesi :) Oletko itse ollut juomatta kuinka kauan?

Perustin facebookiin vertaistukiryhmän, jossa on livejä ja jutustelua. Mikäli jotakuta kiinnostaa liittyä, voi laittaa viestiä minulle :)
shantyu
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Megadth90652 » 1.8.2021 23:28:41

shantyu kirjoitti:Kiitos vastauksestasi! :) Ja kiitos samoin. Tosiaan kuulostaa niin tutulta kertomuksesi :) Oletko itse ollut juomatta kuinka kauan?

Perustin facebookiin vertaistukiryhmän, jossa on livejä ja jutustelua. Mikäli jotakuta kiinnostaa liittyä, voi laittaa viestiä minulle :)

Moi Shantyu!

Pakko myöntää, että juon päivittäin. Huono fiilis sen takia.

Kiitollinen jos laittaisit linkit vertaisryhmiin.

T: Jari
Megadth90652
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja shantyu » 3.8.2021 14:20:44

Moikka Jari!

Voih. Ikävä kuulla. Toivon, että sulle koittaa viel paremmat ajat!

Ryhmä löytyy facebookista nimellä Kännikaverit katkolla. Tervetuloa.
shantyu
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja shantyu » 3.8.2021 14:25:47

shantyu
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja shantyu » 3.8.2021 14:26:30

Jari, ylhäällä linkki. Myös muut halukkaat, tervetuloa.
shantyu
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Megadth90652 » 13.8.2021 05:26:55

Joo, nolottaa sinne mennä, ku oon fb muuten. Näkevät sitten ne muut... En tiedä! Vaikea on olla että et olisi juoppo, ja ei oo aina helppoa olla n´ja piilotella sitä.

Kiitos kovasti kuitenkin.
Megadth90652
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja S-korppi-oni » 29.9.2021 20:28:16

Hei! Mulle pomppasi introverttiys sun aloituksesta. Siinäkö on minun(kin) syyni? Tykkäisin nähdä ihmisiä mutta olen vahva introvertti, tarviin yksinoloa paljon ja viihdyn oikestaan hyvin yksin. Kuiteskin vaikka äsken kävin keskustassa kaupungilla niin alkoi heti ahdistaa vaikka ihmiset vaan kävelee sinne tänne mun ohi. Katselin pubeja että sinne kun ois poikennu niin ahdistus ihmisistä ois taas kadonnut,, En siis oo koskaan osannut yhdistää introverttiyttä siihen että haen alkosta loivennusta kun meen ihmisten pariin. Oon luullu oon vaan ujo, jännitän jne.
S-korppi-oni
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Paluu Me Vähentäjät