Hei!
48-vuotias juhlija liittyy mukaan keskusteluun. Olen pienikokoinen nainen ja käytän alkoholia oikeastaan vain juhlissa tai lomamatkoilla. Välillä menee 1-2 kk kokonaan ilman. Kertamäärät ovat isoja (aina olleet eikä nuorempana haitannut) ja tuntuu, etten pysty millään kontrolloimaan järkevästi. Joskus olen päättänyt, että max. 5 (tai 7) annosta ja sitten tuntuu, että koko ilta menee jotenkin ohi kun keskityn ja lasken…🤔😬 = yhtä lailla voisin olla sitten kokonaan ilman ja autolla. Jos en laske niin luulisin, että päädyn ainakin johonkin 1,5 viinipullolliseen. Kaveripiiri vaikuttaa myös: helposti kun menen samalla tahdilla kuin muut (jotka kestää eri tavalla) ja se on mulle vaan näköjään liikaa tässä vaiheessa (ikä & paino) elämää. Illat on edelleen hauskoja, aamut (seuraavat päivät) ei.
Tein tuon testin ja aika karua millä määrällä tuo 1 promillen ”turvaraja” täyttyy tällä painolla. Taisi olla 3 annosta tunnissa…
Olen laihduttanut keväällä jonkun 6-8 kg ja tämä malli siis ei nyt vaan toimi. Onko käynyt niin, että viinistä on nyt vaan tullut mulle liian vahvaa?
Onko mitään ideoita/ajatuksia/omia kokemuksia? Joku raja mulla on nyt ylittynyt kun päätin tänne rekisteröityä ja avata keskustelua.
Kiitos!