Terve.
Tässä nyt kirjoittelen tänne koska niin kuin muillakin täällä on ”hieman” ongelmia tuon alkoholin kanssa. Lyhyesti kuvattuna itselläni ei ole ollut vielä ongelmaa juomisen jatkumisen kanssa vaan olen tähän asti pystynyt hoitamaan työni (ehkä kohmelossa mutta kuitenkin) vaan se että lähtee ns hanskasta kun lähden ja nyt sitä on tapahtunut useammin ja tilanteet ovat eskaloituneet enemmän kuin ennen. Esimerkiksi nyt vkl olin keksinyt etsiä huumeita erään pilalle menneen perjantai illan päätteeksi. Aiempaa käyttöä huumeille ei ole. Tätä en itse tietenkään muista ja kiitoksia onnelleni niitä en saanut. Tähän iltaan liittyi kaikenlaisia tilanteita jotka nyt mietittynä tuntuvat sille että jos tämä tilanne tästä vielä pahenee mahdollisuus jopa päästä hengestään yhdellä tälläisella reissulla on olemassa. Molemmilla vanhemmillani on ongelmia viinan kanssa. Tai isälläni ei enää ole koska viina hönet tappoi. Eipä häntä ole isäksi voinut koskaan sanoa koska en ollut nähnyt n8v ikävuoden jälkeen. Äiti on minulle soitellut humalaspäissään tappavansa itsensä ja taustalta löytyi mt ongelmia. Joskus eräs tuttu päihdetyöntekijö sanoikin minulle että ihme että en ole enempi juoppo koska geenit on hyvät.
Olen noin 40v mies, naimisissa, isä, urheilen aika paljon.
Avioliitossa kaikki tuntuu olevan hyvin. Vaimo ehkä hieman pettynyt minuun vkl toimintojen perusteella mutta muuten perheessä kaikki hyvin. En juo paria enempää lasten edessä. Vakituinen työpaikka hoitajana. Ainoa asia mistä osaan valittaa elämässäni poislukien tämä toilailu on se että minulle laitettiin tekolonkka reilu vuosi sitten ja kilpa urheilu on pitänyt lopettaa. Tämä jätti ison aukon elämään ja tässä on opeteltu elämään sen kanssa. Laitoin tänään osallistumis ilmoituksen erääseen verkkovalmennukseen ja tästä toivon saavani aiemman ns tosissaan urheilun kaltaista sisältöä elämään.
Olen niin kauan kuin muistan ollut kaveri jolle aina silloin tällöin on sattunut jotai näillä juomareissuilla. Ongelmiin on yleensä liittynyt terävä viina.
Tavoitteeni on olla nyt jonkun viikon selvänä ja sen jälkeen pysyä näillä reissuilla olut linjalla jolloin roti säilyy.
Jonkun verran tätä palstaa olen lukenut ja aika monella vastaavia kokemuksia alkoholin kanssa leikkimisestä. Onko tämä nyt sitä ongelman vähättelyä kun en tee tämän tujumpaa päätöstä lopettaa tms sitähän ei tiedä vielä kukaan mutta ajattelin mielessäni että tämän kirjallisena raapustamiseen tänne voisi olla hyötyä. Yritän ainakin kerran viikossa näin alussa päivittää tänne tilannetta jotta pysyisin vastuullisena tavoitteelleni. Jos joku tämän lukee niin onkohan kellään kokemusta oikeasti tuosta vähentämisestä tai siistimpään alkoholin käytön onnistumisesta… kuulisin mieluusti konsteista ja ajatuksista kyseisestä teemasta.