S-korppi-oni kirjoitti:En juurkaan käy täällä, minusta tällanen foorumi lisää juomista. Sama muissa vaikka jos on joku muu vaikka masennus, niin sellasella sivulla roikkuminen, lisää masennusta.
Olen törmännyt samaan ja ihmettelen miksi on noin. Sivuston tarkoitushan on auttaa, mutta kyllä minulla on vuosien aikana usein käynyt samoin. Täällä vierailtuani on tullut halu juoda

Sama kokemus minulla on tosin AA:sta ja A-klinikan vertaistuesta. Niissä istuttuani monesti tuli vilkuiltua kelloa, että koska tämä loppuu ja pääsee kauppaan.
Täällä on ehkä se, (omaa pohdiskelua) kun lukee toisten juovan huomattavasti enemmän tulee laitettua oma juominen siihen rinnalle ja ajateltua, ettei minulla taida ollakaan ongelmaa. Ainakaan isoa. Se on sitä holististen aivojen sumutusta. Vaikka sen ymmärrän, ei auta kun on tilanne päällä.
Juonhan vähemmän, kuin tuo toinen. Kuitenkin se ongelma on olemassa, eihän täällä muuten surffailisi. Oma käyttö häiritsee ja lähtee sitten joskus näpeistä.
Sitten on ollut joskus näitä ihmeellisiä raitistumistarinoita, joista tuntuu että ovat keksittyjä. Vaikea uskoa, että joku olisi pystynyt lopettamaan vuosikausien päivittäisen rankan juomisen suurin piirtein tuosta vaan "tultuaan järkiinsä".
Voihan se noinkin olla, mutta ihmettelen kun kymmenien yritysten kokemuksella tiedän sen olevan äärimmäisen vaikeaa. Ja takaisin putoamisen äärimmäisen helppoa.
Mutta ehkä pitäisi keskittyä vain itseensä ja omaan ongelmaansa ja alkoholinkäyttöönsä. Jättää muiden kertomukset lukematta tai omaan arvoonsa.
Paranemista sinulle. Minulla ongelmia myös lääkkeiden kanssa ja tietysti sairauden kanssa, mihin lääkkeet on määrätty. Niissä on kolmio. Ja reseptin uusiminen työlästä lääkärien jatkuvan vaihtumisen vuoksi.
Huoli tärkeän lääkkeen saamisesta ja jatkuvuudesta ajaa helposti addiktiosta toiseen.