Olet täällä

Peggy ei juo?

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Peggy ei juo?

ViestiKirjoittaja Peggy » 17.10.2021 14:57:55

Tervehdys! Olen Peggy. Haluan lopetella alkoholin käyttöä koska minulla on lääkitys, jonka kanssa alko ei sovi. Nyt kun olen yrittänyt lopettaa olen huomannut ettei se olekaan niin helppoa. Käytän alkoa noin 3-20 annosta viikossa. Kahtena tai kolmena päivänä. Joskus vain kerran viikossa. Tänä vuonna olen kahdesti ollut 6 viikkoa alkottomalla, mutta sitten on motivaatio loppunut. Tavoite minulla on vähän hukassa, tai oikeastaan motivaatio, siksi en ole onnistunut. Nyt mennään päivä kerrallaan... Tällä viikolla eilen, lauantaina, join 5 annosta. Nyt kirjoitan tätä tekstiä loput juomat tuossa silmieni edessä tarkoituksena kaataa ne viemäriin tämän kirjoituksen jälkeen.
Haastavinta ja kuluttavinta on ehdottomasti jatkuva pähkäily juodako vai ei? Miten sen saisi kloksahtamaan kohilleen ettei enää tarvitse???
Haluaisin kovasti onnistua ja kaipaan sitä kirkasta, raikasta mieltä mikä tulee muutaman viikon selvistelyn jälkeen. Sitä kun alkaa ideoimaan, puuhastelemaan ja harrastamaan. Sitä kun hekottelee tyhmille asioille ja nukkuu yönsä hyvin. Sitä minä kaipaan.

Tsemppiä tähän päivään! :)
Peggy
Miedosti panostava jäsen

Re: Peggy ei juo?

ViestiKirjoittaja juhanikari » 17.10.2021 18:48:39

Moikka vaan!

Oletko harkinnut Antabusta vauhtiin pääsemiseksi?
Paljon tsemppiä!

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Peggy » 18.10.2021 09:21:33

Kiitos tsempeistä ja vastauksesta juhanikari. Antabusta hakisin jos sitä saisi reseptivapaasti. En missään tapauksessa halua mitään merkintöjä kantaan, se vaan sotkisi kuvioitani. Ehkä en vain ole yrittänyt tarpeeksi. Haluan pärjätä ilman.

Päivä 2. menossa.
Eilen tosiaan kaadoin puoli pulloa punkkua ja kolme olutta lavuaariin. Ei tuntunut miltään. Lähinnä mietin miten noloa olisi nyt juoda heti kohta uudelleen, kun kaataa näin hyvää juomaa hukkaan. Illalla puhdistautuminen jatkui kuuraamisella suihkussa. Perusteelliset kuorinnat ja kilo yövoidetta päälle. Sillä tavalla oikein turhamaisesti ja naisellisesti tuli hoidettua itseä. Nautin vielä punajuuri mehua, joaka puhdistaa maksaa tehokkaasti. Ilta viinin korvasi todella hyvän makuinen inkivääri glögi jota saa luontaistuotekaupoista. Suosittelen!
Nukuin 8.5h
Nyt päätin ottaa juomapullon käyttöön että tulisi juotua se 2L päivässä vettä. Voihan se olla että puristan sinne hiukan sitruunaa taikoja tekemään. :lol:
Taitaa tämä puhdistautuminen ja muut rituaalit olla lumetta, mutta mitä sitten? Kuuluu vissiin taudin kuvaan? Tekee nimittäin mieli siivota kaappeja ja muuta hullua. :roll:
Mitään juomishaluja ei ole. Ne tulee yleensä vasta siinä 4. päivän kohdalla...

Tsemppiä tähän päivään!
Peggy
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Peggy » 20.10.2021 01:52:10

Valvon..
Tulee välillä niin inhottava ja kuvottava henkinen tunne koko alkosta. Tuntuu että en ymmärrä enää mitä olen nähnyt juomisessa. Eihän siinä ole mitään järkeä. Oksettaa kun ajattelen koko asiaa.
Peggy
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 20.10.2021 13:05:15

Upeeta Peggy että olet päässyt vauhtiin!
Koska olen vähentäjä otan joskus aniharvoin pienen konjakin yömyssyksi. Mutta sen olen päättänyt että itse unettomuuteen en ota alkoholia! Siitä tulisi noidankehä. Mieluummin valvon!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Peggy » 20.10.2021 17:08:30

Oikeassa olet juhanikari. Itsekin mielummin nykyisin valvon kuin että joisin punkkua. Sitä punaviiniä olen lääkkeeksi käyttänyt jos on ollut unettomia kausia, mutta itselleen siinä vain hallaa tekee. Enkä ole osannut pysytellä yhdessä lasissa.

Yhtään ei tee mieli alkoa tänään. Olen yrittänyt keskittyä merkityksellisiin ja palkitseviin asioihin elämässä.

Tsemppiä tähän päivään kaikille! :)
Peggy
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Peggy » 24.10.2021 10:06:43

Pah, ei pitänyt päätös. Join perjantaina 3 lasia punaviiniä ja lauantaina 3 olutta. Kohtuudessa pysyin kuitenkin. Ei sitten vaan maistunutkaan vaikka juomista olisi ollut. Onko tämä nyt sitä normaalia käyttäytymistä? Ei kai kun kaduttaa. Äsken nostin pakkasesta lavan kylmää ölberöä sisälle ja nyt yritän olla juomatta sitä...
Voi luoja ota minut pois täältä! :lol:
Peggy
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 24.10.2021 20:12:00

Onnittelut!
Hyvinhän sulla onnistui kohtuus.
Ellet sitten hölmöillyt sen lavan kanssa?
Täällä meni tipattomalla. Uusi viikko ja uudet kujeet!

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tipitii » 25.10.2021 12:01:48

Miksi kohtuus kaduttaa????
Et voi olla vahva jos olet heikko
Tipitii
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Peggy » 25.10.2021 13:32:24

juhakari, en hölmöillyt lavan kanssa. Vein sen jemmaan :)

Tipitii, Nyt kohtuuskin kadutti koska odotukset oli korkealla. Piti olla viikonloppu selvinpäin. Join ne 3 ja väsähdin. Ei ollutkaan kivaa. Mutta ketään muuta ei loukattu kuin minua. Ehkä sisälläni asuu lopettaja ja kohta myönnän kirjottavani väärälle palstalle. Vielä en kuitenkaan ole valmis lupaamaan mitään suurta.

Ollaan selvinpäin. Mukavia fiiliksiä kaikille :D
Peggy
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Peggy » 27.10.2021 16:23:47

Syön tässä suklaata.. Tänään on huono päivä. Kuvittelen kaikkea ja tuntuu että seinät kaatuu päälle. Kävin lenkillä. Ei auttanut yhtään. Pelottaa nukkumaan meno. Pelkään että alan kelailemaan ja en saa unta. Mietin jos joisin energiajuomaa ja valvoisin suosiolla koko yön. Voin nukkua huomenna.
Jos jotain positiivista tähän sanoisin niin koti on ihanan puhdas ja siisti. Ja eilen mieheni kehui että minun kasvot on kaventuneet :D

Maanantaina join taas sen 3 olutta :oops:

Mukavaa keskiviikkoa kaikille :)
Peggy
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 27.10.2021 19:24:38

Meille tuli kävellen kylään vaimon ystävätär.
Otin kaapista punkun ja ruuvasin auki. Naiset joivat lasilliset ja minä puoli pulloa. No se oli vaan puoli pulloa ja olen satakiloinen mies. Nyt taas skarppina!💪

t. Juhani
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Peggy » 29.10.2021 08:48:15

Nyt kyllä sanonko mikä! :roll:
Olen stressannut yhtä ihan typerää taloyhtiön asiaa ja se paisui ja paisui vaan. Torstaina nollasin sitten punkulla ja parilla oluella. No, nyt ei stressaa mutta eihän tämä näin voi mennä. Pakko olla toiset konstit.
Nyt olenkin päättänyt olla 20 päivää kuivin suin. Kumma jos en siihen pysty! Laitan oikein laskurin pyörimään.

Sitten kysyisin kaikilta vielä kokemuksia kuivahumalasta. Millaista se on ollut? Mistä tietää että on päällä? Ja miten pääsee eroon?
Kaikki vinkit ja kokemukset kiinnostaa. Kiitos.

Hyvää perjantaita. Ollaan selvinpäin :D
Peggy
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Olen ihana ja riittävä » 31.10.2021 10:06:54

Hei kaksi päivää, jees! Mennäänkö nyt vaikka yhtä jalkaa tää jatko. Jos siis ihan oikeesti yrittäisi. Mulla alkoi viikko sitten 30 päivää ilman ja oon pysynyt tässä, nyt 8. päivä!!!! Joten yritetäänkö?
Eilen ajoin kotiin 23 jälkeen illalla ja kaduilla hoiperteli halloween-asuisia hirviöitä matkallaan seuraavaan juottolaan. Olin iloinen etten ollut mukana.
Olen ihana ja riittävä
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Peggy » 1.11.2021 07:30:33

Olen ihana ja riittävä, Onnea 9 päivää täynnä! Nyt jatketaan vaan ryhti suorana menemään! :D Sunnuntai taisi olla vaikea, toivottavasti jo helpottaa. Tsemppiä alkavalle viikolle!

Olen hyvin vahvasti sitä mieltä, että vaatii kovasti paljon järkeä lopettaa kokonaan alkoholin käyttö.
Ihailen sellaisia viisaita ihmisiä. Wau.
Itse en vissiin mikään järjen jättiläinen ole kun vieläkin täällä räpiköin. :oops:

Sitten tässä projektin aikana olen alkanut kiinnittää huomiota myös ruokavalioon. Nyt on ollut energiaa kokata ja tehdä alusta loppuun asti itse sapuskat. Aika hieno olo siitäkin tulee. Olen lähinnä vähentänyt hiilareita.

Tsemppiä kaikille maanantaihin, ollaan selvinpäin. :)
Peggy
Miedosti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Vähentäjät