jakob kirjoitti:Joo ei tämä kovin mukava muutos ole ollut. Työhommat eivät kiinnosta pätkääkään, hoidan toki oman osuuteni, mutta pysyn mieluummin sivussa kuin aktiivisena keskustelijana.
Positiivista tietysti, että alkoholittomuudesta on tullut jo rutiini. Nyt on mittarissa 18s päivä peräkkäin ilman alkoholia. 31:s päivä siitä kun viimeksi olin oikeastaan humalassa (18 päivää sitten join 5 annosta, joka on noin puolet "normaalista"). Ajattelen asiasta niin, että nyt annetaan elimistölle aikaa toipua tissuttelusta ja jatkossa alkoholia nautitaan muiden seurassa, kohtuudella.
Moi, olen uusi täällä plinkissä ja lueskelin tätä ketjua, kun tunsin olevani vertaistuen tarpeessa. Sitä on hiton vaikea löytää.
Havahduin alkoholiongelmaani 2016. Kohtuullistin käyttöä vuoden päivät, syväpohtien ja pitäen blogia. Opin paljon ja pääsin tavoitteeseeni. Sen jälkeen tilanne on kuitenkin pikku hiljaa valunut huonompaan suuntaan.
Jakobin keissi resonoi hyvin. Niin stressaava arvostettu työ kuin käytetyn alkoholin määrä ja tapakin. Alkoholilla on ollut minulle mieletön rentouttava voima. Itsekseen sipittäminen on ollut mallini. Viiniä on kulunut.
Nyt olen viime syksynä jäänyt lopulta pois työelämästä, pitkän pitkän harkinnan jälkeen, vapaaksi kirjailijaksi. Ja yllättäen tämä tilanne se vasta onkin tuonut haasteita alkoholirintamalle. Kun työ ei ole pitämässä rajoja, tuntuu itsekurin hallinta välillä mahdottomalta tehtävältä.
On aamuyö ja makaan huonosti nukkuneena sängyllä. Retkahdin eilen juomaan. Olen googeloinut monta tuntia, mistä löytäisin apuja. Noh, varasin Pohjoisklinikalta sen maksuttoman ensikäynnin ylihuomiselle. Että edes jollekin pääsisi puhumaan. Mutta eihän minulta, köyhältä kirjailijalta, löydy tuollaisia seitsemänsadan euron summia heidän vertaistukiterapiaansa.
Jotenkin tuntuu että yksin ihminen tämän kanssa jätetään. Ja mikäs siinä, jos yksin hommassa onnistuu. Nyt vaan tuntuu, että minä en onnistu. Toisaalta, onnistuinhan minä vuonna 2016, miksen nytkin. Tuntuu vaan niin hiton raskaalta juuri nyt.
Sama tavoite minulla on kuin Jakobilla. Kohtuudella alkoholia, sosiaalisiin tilanteisiin. Ihmiset on minulle äärimmäisen tärkeitä.