Olet täällä

Kun tavoitteisiin pääsee sittenkin...

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kun tavoitteisiin ei vaan pääse yrittämisestä huolimatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 22.5.2022 07:24:27

7 päivää saavutettu. Vihdoin tapahtui tämä uusi alku, joka on ollut niin pitkään kadoksissa -eli motivaatio tähän uuteen projektiin. Päivittäinen tissuttelu on ollut kai jonkinlainen lääke ahdistukseen. Pahimmat juomishimot ovat onneksi vihdoin sammuneet, koska ahdistuslääke menettää tehonsa säännöllisessä käytössä, niin kävi tälläkin kerralla. Toivottavasti nyt opin ja muutan suhdettani tuohon lääkkeeseen.

Päivä kerrallaan kuvaa tällä hetkellä mielenlaatuani täydellisesti. Tuun päivittämään taas, kuinka sujuu. Edelleen tsempit kaikille tissuttelun kanssa painiville.

Pieni päivitys tilanteeseeni. Toukokuuhun mahtuu 10 päivää juomista/tissuttelua ja 12 päivää selvänä oloa eli voiton puolella ollaan! Edeltävää kuukautta en katsele tai laske, koska menneitä on turha murehtia.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Kun tavoitteisiin pääsee sittenkin...

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 27.5.2022 14:02:04

https://seura.fi/ilmiot/tarinat/viina-v ... es-hengen/

Tämä juttu puhutteli minua. Suosittelen muillekin.

Omasta tilanteesta. Viime kirjoitteluun viitaten olin lopulta 8 vuorokautta selvinpäin. Sen jälkeen join kahtena iltana (homma hallussa?) ja kolmantena päivänä joinkin varhaisesta aamusta myöhäiseen iltaan, koska se oli mahdollista...
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 28.5.2022 08:16:14

Olen ollut koko yön voimakkaasti ahdistunut ja nähnyt pelottavia realistisia unia. Olen itkenyt ja tuntenut voimasta ahdistusta ymmärtämättä, että se on unta. Olen siis ollut omasta mielestäni hereillä, niin, että se, mitä tapahtuu ovat tosi-asioita. Join eilen 4,5 annosta eli vähensin edeltävästä päivästä reilusti. Ajattelin, että oloni olisi hyvä, kun joisin ne yötä vasten, "saisin nukuttua". Kävikin päinvastoin. Hirveä yö takana.

Joka ikinen solu minussa huutaa, että tämän on loputtava. Joka ikinen solu tietää, ettei minulla ole keinoja. Haluan olla humalassa. Saan selvinpäin todella voimakkaita mielitekoja juoda, joita lähden automaattisesti toteuttamaan. Olen jälleen luisunut tähän pohdintaan, että olen jonkin sortin päihdeaddikti. Mitä muutakaan tämä on. Jos olisi jokin lääke, aloittaisin kuurin, mutta kun en halua mennä lääkärille asian vuoksi, käytön pelkästään särkylääkettä. Olen särkylääkkeiden väärinkäyttäjä, koska korjaan niillä krapulaani. Terveyteni huollettaa minua kovasti. Vatsani on jatkuvasti sekaisin, kurkku kipeä ja alkoholin hankkimisesta ja juomisesta on tullut päivieni päätehtävä puolet ajasta. Usean viikon putket seuraavat toisiaan, aina kun se on mahdollista.

Mitäpä tänne voi höpistä muuta kuin, että lopetettava on. Päivä kerrallaan. Varmaankin se on juotava viimeiset jääkaapista pois, kun tulee tilaisuus ja sen jälkeen oikeasti lopetettava. En jaksa enää. Olen todella väsynyt elämäntyyliini ja tähän addiktioon, joka tekee minusta tällaisen ja varastaa elämäni. Kyllästymisen määrää ei voi kuvata, koska 20 vuotta on mennyt, en ole onnistunut raitistumisessa ja vähentäminen on petollista itsekusetusta. Se on yhtä kuin lupa juoda ja se lupahan myös käytetään. On pieni toivon kipinä, joko nyt olisi aika onnistua. Hetki kerrallaan.

Tsemppiä kanssajuojille ja raitistumista yhtä paljon haluaville!
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Elohiiri » 28.5.2022 08:46:09

Moikka Lempeä kettu! Ihanaa kun olet palannut kirjoittelemaan, vaikka taas kerran, syy miksi täällä ollaan, ei niin ihana olekaan. Osin samoissa mietteissä mennään jälleen. Vähentelyn ja lopettelun rajamailla. Tai jossain. Kenties. Tsemppihalaus täältä!
Elohiiri
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät