Olet täällä

Alkolakko kesäkuusta alkaen

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Alkolakko kesäkuusta alkaen

ViestiKirjoittaja Kuusviis » 15.7.2022 11:38:13

Vau, Lillemor, onneksi olkoon!
Itse käden leikkaushoidon toivossa päätin olla juomatta ainakin ortopedin tapaamiseen saakka, siitä tulee yhteensä noin 8 vkoa. Nyt on meneillään päivä numero 12.

En tiedä miten sen jälkeen. Voi olla että pääsen leikkauksen, se olisi seuraava alkoholiton etappi. Kuten tästä huomaa, olen ulkoistanut motivaationi. Toivon että se jossain vaiheessa muuttuu sisäiseksi.

Voin erin9maisesti fyysisesti, mutta olen jotenkin ujo itseni edessä. Kun käyn kaupassa, olen turmelias, kävelyllä myös. Nyt suunnittelen 20 km pyörälenkkiä, rakastan pyöräilyä, mutta on jokin vastahanka.

Katsotaan, päivä kerrallaan.
Terveys ensin.
Kuusviis
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 15.7.2022 14:46:10

lillemor kirjoitti:Jatkuu jatkuu.

Vaikka on jo heinäkuu puolessa. En tiedä mikä naksahti päässä, mutta ei ihan rehellisesti sanottuna ole tehnyt enää mieli alkoholia.

Upeaa! :) :)
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Muumimamma » 17.7.2022 16:02:04

Moikka taas kamut...heinäkuu puolessa välin ja tipaton jatkuu. Meni omat synttärit varmaan vuosikymmeniin alkoholittomalla kuoharilla. Juon edelleen 0 olutta ja siideriä. Joskus tulee pieni muiston häivähdys punaviinistä grilliruuan kanssa mutta olen pysynyt ruodussa. Lomalaiset toi pönikät keittiön pöydälle, mutten langennut edes yksin ollessani. Mitä pidempään aikaa menee sen vähemmän on ollut mielitekoja. Pelottaa tuleeko se päivä..kesän meinaan näin jatkaa. Lokakuussa on etelän reissu saa nähdä kuinka all inclusive menee😏 Jos tukea ja sopivaa kontrollia löytyy läheltä se tekee tästä huomattavasti helpomman
..yritetään yhdessä 👍
Joka päivä on uusi mahdollisuus
Muumimamma
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lillemor » 25.7.2022 10:49:50

Jatkuu.

Ei ole mielitekoja. Aloitettiin laskemaan päivittäisiä kaloreita tarkoituksena on pudottaa painoa pysyvästi.
Yllättävän vähällä sitä pärjää ja samalla huomaa miten "ennen" tuli syötyä huomaamatta ihan valtavan paljon turhaan.
Paino on kolmen viikon takaisesta pudonnut viitisen kiloa, eli aika hurjaa. Ei tuossa kaloriannoksessani ole sijaa alkoholikaloreille.
Peiliin katsoessa alkaa huomata, että jotakin on haihtunut.
Mutta ei ole huono olo, eikä nälkä. Ja mieli on iloinen.
Paljon tulee positiivista mieltä ja voimaa vastustaa kiusauksia, kun tuloksia tulee.
lillemor
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 25.7.2022 14:23:13

Hienoa lillemor!
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 27.7.2022 12:13:46

Hei!

Minun osalta kesäkuun alkolakko kesti kokonaiset 10 päivää!

Noh, tästä "lopettamisesta" tuli hieman stressiä ja juomiseen se pian luisuikin.

Tällä hetkellä jälleen hyvässä raittiuden alussa. Päivittelen, kun on taas kerrottavaa.

Tsemppiä vähentäjät!
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 1.8.2022 22:00:25

Ajattelin tulla ilmoittelemaan, että 17 päivää saavutettu raittiina. Elokuu alkoi näissä valoisissa merkeissä. Heinäkuun juomattomia päiviä oli enemmän kuin kesäkuussa. Jee! Elokuun tavoite on saavuttaa kesäkuussa asetettu tavoite eli olla kk selvinpäin!
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Hippuli73 » 2.8.2022 04:44:58

Hyvin menee Lempeä kettu :) Heinäkuussa lomailin ja juomapäiviä tuli enemmän kuin suunnittelin ja halusin. Juomamäärät olivat moninkertaiset tavoitteisiin nähden. Mutta elokuussa petraan. Tänään on kuun toinen päivä ja toinen krapulaton aamu. Alkaa jo tuntua hyvältä. Eikun salille ja töihin :D
Hippuli73
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 12.8.2022 17:04:00

Kuukausi saavutettu! Kesäkuun tavoite täyttyi! Olen tyytyväinen.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Hippuli73 » 13.8.2022 05:15:16

Onnittelut tavoitteen saavuttamisesta :)
Hippuli73
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lillemor » 3.9.2022 15:25:45

Eipä tehnyt koko kesänä mieli, eli jatkuu raittiina olo.
Niin hauskaa hommaa, että tästä taisi tulla pysyvä olotila.
Vihdoinkin.
lillemor
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 4.9.2022 08:25:19

lillemor kirjoitti:Eipä tehnyt koko kesänä mieli, eli jatkuu raittiina olo.
Niin hauskaa hommaa, että tästä taisi tulla pysyvä olotila.
Vihdoinkin.

Loistavaa, Lillemor!

Itsellä nyt 2 viikkoa raittiutta takana, syynä se etten halua alkoholin sekoittavan migreenipäiväkirjaa kun menen sen asian tiimoilta lääkäriin. Voi kun juodessa muistais että kaljahaikeus kestää vain päivän ja sen jälkeen raittiina on kivaa. Ideaalitilanteessa sais jäädä päälle tää raittius mutta nyt oon tyytyväinen joka tapauksessa.
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lillemor » 7.9.2022 19:35:06

Kyllä tämä helpottaa ajan kanssa. Tuskin muistan aikaa, kun viimeksi alkoholia join :) Toukokuun lopusta tänne. n. 100 päivää.
Vähänhän se on, mutta joskus on aloitettava.
Lähdin puoliksi leikilläni mukaan tähän haasteeseen ja tästä tulikin ihan uusi elämäntapa.
En muista mitään kivaa siitä kun joskus join. Ainoastaan siitä tulleen itseinhon, vaikka en mitenkään mokaillutkaan juodessani.
Tarpeetonta touhua muutenkin. Join vielä yksin, eli se ei ollut mitään sosiaalista. Muka rentouttavaa. Itsepetosta.
En juonut kerralla paljon ja se olikin oma ansani. Oli niin helppo selittää itselle, että eihän minulla ole oikeasti ongelmaa.
Kun vaikka vertasi joihinkin toisiin. Mutta kai se ongelma on, jos siitä tulee jälkeenpäin negatiiviset fiilikset ja itseinho.
lillemor
Miedosti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät