Olet täällä

Alkolakko kesäkuusta alkaen

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Alkolakko kesäkuusta alkaen

ViestiKirjoittaja Hippuli73 » 15.6.2022 14:48:44

Selvänä olen minäkin pysytellyt kesäkuun. Viikonloppuna kyllä harmitti, kun olin vapaalla puolison kanssa eikä voinut mennä terassille. Tai olisihan sitä voinut mennä, mutta olisi ollut ihan liian suuri riski. Ei vielä osaa automaattisesti juoda alkoholitonta terassilla, vaikka muutaman kerran on onnistunut. Kotona parvekkeella sen sijaan onnistuu helposti alkoholittomien juomien nauttiminen. Huomenna lähden työmatkalle laivalle enkä aio juoda mitään, vaikka muutaman juoman ilmaiseksi saisin. Myös viikonloppuna on työjuttu, jossa on ilmaista alkoholia, mutta en aio ottaa mitään.
Hippuli73
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuuliajoilla » 16.6.2022 01:36:24

Keskustelujen lukemisesta on paljon hyötyä. Olisi sääli, jos sivusto hiljenee entisestään. Tosin tuntuu olevan varsin helppoa käydä katsomassa mitä uutta muut ovat kirjoittaneet ja silti itse pysytellä hiljaa - tai vaihtoehtoisesti selata jonnekin vuosien takaisiin ketjuihin. Ne pohdinnat ovat edelleen ajankohtaisia sivuston hiljattain löytäneelle. Minun kesäkuuni ei tunnu sujuvan yhtä tipattomasti kuin muilla mutta on pääasiassa mennyt kuitenkin kohtuullisesti. Jokin toimintatavoissani pitäisi silti yhä muuttua radikaalisti. Kohtuus seurassa, yksin ei mitään olisi tavoite mutta miten katkaista se mielihalu jatkaa mukavan illan jälkeen kotona yksin. Tiedän, että se mielihalu menee lopulta suht lyhyessä ajassa ohitse mutta yksin ollessa mielihalu usein ajaa ohi järjestä.
Tuuliajoilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elohiiri » 18.6.2022 07:49:04

Täällä ollaan edelleen. Kovin vähän on nyt tullut oltua koneella työn ulkopuolella, enkä ole puhelimella jaksanut kirjautua. Lukemassa silti olen käynyt, kuten edelläkin todetaan helposti käyvän. Tunnustan, että täysin tipaton en ole koko aikaa ollut, mutta siitä ei täällä sen enempää. Omien raittiuden raamien sisällä kuitenkin, lähes nollalinjalla. Ja sitä jatketaan. Pari ystävää on kysellyt juhannussuunnitelmia, onnekseni olen töissä. Yhdellä keikalla tosin kävin, olin kuskina ja oli ihan mukavaa. Alkoa ei tehnyt mieli, mutta unta ehkä hiukan jo aika aikaisessa vaiheessa. :lol:

Eipä tässä muuta kuin tsemppiä kaikille kiusausten vastustamiseen!
Elohiiri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lillemor (poistunut käyttäjä) » 18.6.2022 13:28:18

Hyvinhän tämä on sujunut ja helpottaa kun etäisyyttä juomiseen tulee. Tuttu juttu, näin on käynyt ennenkin.
Itse asiassa tuntuu niin hyvältä, että pitäisi varmaan jatkaa kesäkuun jälkeenkin, kenties lopettaa kokonaan..

Turha kuitenkaan uhota, ettei tule paha mieli. Päivä kerrallaan voimaa keräten.
lillemor (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Talvikaktus » 19.6.2022 19:08:29

Messissä toista päivää. 8)
Ilon kautta!
Talvikaktus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lillemor (poistunut käyttäjä) » 20.6.2022 11:04:46

Juhannusviikko alkoi ja ilmeisesti helteitä näköpiirissä. Hienoa, kesä tullee kunnolla.
Matka jatkuu entiseen malliin alkotta :)

ViestiKirjoittaja lillemor (poistunut käyttäjä) » 24.6.2022 17:24:21

Hyvää Juhannusta muillekin kesäkuun alussa alkolakkoon ryhtyneille.
Minä ainakin jatkan, mutta en kehtaa täällä yksin käydä asiasta kertomassa.
Tulen sitten kertomaan, jos repsahdan. Toivottavasti en tule.
Mukavaa kesää.

ViestiKirjoittaja Hippuli73 » 24.6.2022 18:17:29

Minä olen tämänkin kesäkuun viikonlopun juomatta. Pieni häivähdys katkeruutta tuli tänään, kun kävelin kaupasta kotiin ja katselin ihmisiä terasseilla. Mutta se meni ohi samalla, kun terassi katosi näköpiiristä. Mukava oli istua kotona parvekkeella lukemassa ja juomassa alkoholitonta kylmää juomaa.
Hippuli73
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elohiiri » 26.6.2022 08:58:26

Se alkaakin pian olla kesäkuu taputeltu. Se on mennyt kohdallani todella nopeasti. Eilen tuli itsellekin tuo em. terassikatkeruus, kun ohi kulkiessa melkein haistoin tupakan lisäksi oluen ja lonkeron. Mutta toisaalta oli kiva myös mielessään todeta, että itsehän en käytä noista mitään ja jatkaa matkaa.

Tsemppiä kaikille, nautitaan kesästä selvinpäin! 8)
Elohiiri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 30.6.2022 07:50:14

Kesäkuu loppuu tänään. Miten teillä meni? Olen täällä seurannut mielenkiinnolla, mutta viime aikoina aika vähän kommentointia. Toivottavasti tarkoittaa, että alkoton kesäkuu sujui mukavasti kaikilta :D
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hippuli73 » 30.6.2022 16:40:12

Kesäkuun meni juomatta. Ei ollut yhtään oikeasti pahaa paikkaa, vaikka välillä hiukan harmitti ja teki mieli juoda, kun on kaunis kesä. Huomisen olen vielä limsalinjalla, koska puoliso on töissä. Lauantaina vietetään yhdessä vapaapäivää/iltaa juoden ja mennään terassille ennen kuin kaunis kesä loppuu. Mutta sunnuntaina pitää osata olla taas ihmisiksi, vaikka loma alkaakin silloin. Viime heinäkuussa join 19 päivänä, kun olin 4 viikkoa lomalla. Tänä vuonna en aio juoda noin monta kertaa. Mites muut? Jatkuuko viinalakko heinäkuussa?
Hippuli73
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 1.7.2022 13:49:21

Repsahdin pari päivää ennen juhannusta, se perus "jospa jo vähä etukäteen jois" -ajatus. Noin kolme viikkoa kerty kuitenki tipatonta, joten oon ihan tyytyväinen. Heinäkuussa en aio olla tipattomalla, mutta ehkä elokuussa taas vois, kattoo sitten.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Muumimamma » 5.7.2022 18:06:20

Heippa hei...Mammakin on palannut keskusteluun pitkän tauon jälkeen. Välillä olin jo pari kuukautta 0 linjalla kunnes kevät vei mukanaan...kotona oli ahdasta. ALKO oli liikaa ja puoliso ei jaksanut minun salapulloja enempää joten ei auttanut muu kuin kesäkuun alussa lähteä tekemään TAAS elämänmuutosta. Nyt 4 viikkoa tipattomalla. Juhannuskin meni 0 kuoharilla. Välillä tekisi viiniä mieli, mutta tiedän että nyt on tehtävä valinta parisuhteen tai alkoholin välillä. En uskalla luvata itselle enkä muille absolutisimia. Mutta tänä kesänä en aio läträtä viinan kanssa. Hyviä juomia on löytynyt. 0 % Karhu olut, Karpalosiideri jne...kyllä se on nöyrästi myönnettävä että jossei osaa lopettaa parin drinksun jälkeen eikä yhteen iltaan niin silloin on ongelma todellinen. Nyt on seesteinen olo ja kotona välirauha. Yöunet palanneet sydämmen hakkaaminen loppunut, kylkikipu hävinnyt. Oliko ne kaikki alkoholin tuomia oireita. Tiedä häntä. Itsevarmuus löytynyt. Mutta kyllä tähän tahdon voimaa tarvitaan ja vertaistukea. Tsemppiä meille kaikille...yritetään yhdessä...👍
Joka päivä on uusi mahdollisuus
Muumimamma
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elohiiri » 6.7.2022 08:46:05

Heissan Muumimamma ja tervetuloa takaisin! Itse myös jatkan tipattomalla. Rrrrakastan sitä tunnetta, kun aamulla herää oikeasti virkeänä. Vielä niin hyvin muistissa ne lukemattomat aamut, kun mielestään ei ollut krapulassa mutta oli kuitenkin. Kun maailmaan palaa värit ja todellakin myös edes jonkin sortin itsevarmuus, minkä rippeetkin niin helposti hulahtavat kurkusta alas.

Olen muutaman kerran tavannut ystäviä terassilla. Pari kertaa olen yllättänyt itsenikin juomassa oikeasti yhden. Seurassa istuessa se menee mukavasti, kun sen jälkeenkin pitää vähän taukoa ennen kotiin palaamista. Mutta siihen en ketään lähde kannustamaan, koska on se rehellisyyden nimissä vähän niinkin, että sama olla ilman.

Tsemppiä edelleen kaikille, täällä ollaan hengessä mukana!
Elohiiri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lillemor (poistunut käyttäjä) » 15.7.2022 11:15:35

Jatkuu jatkuu.

Vaikka on jo heinäkuu puolessa. En tiedä mikä naksahti päässä, mutta ei ihan rehellisesti sanottuna ole tehnyt enää mieli alkoholia.
Tuo herääminen aamulla pirteänä ja ilman morkkista on niin mahtavaa. Onhan näitä viikkojen kuivia kausia ollut ennenkin, mutta
aina jokin on saanut palaamaan vanhan harrastuksen pariin. Nyt ohut aavistus, että olisin vihdoinkin onnistumassa.
Täysi raittius taitaa minulla olla se ainoa oikea elämäntapa, koska vaikka luulisi osaavansa ihan vähän juoda alkaa siitä minulla
tulla helposti sellaista, että niitä vähän ja kohtuudella -päiviä onkin viikossa 3-4.
Päivä kerrallaan menen eteen päin.

"Päivistä kertyy viikkoja, viikoista kuukausia ja kuukausista vuosia", taisi joku täältä vetäytynyt raitistunut alkoholisti joskus
kirjoittaa. Erittäin viisaasti kirjoitettu.

Palaillaan.

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät