Olet täällä

Addiktiko?

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Addiktiko?

ViestiKirjoittaja jokunen_ » 18.7.2022 11:26:44

Hei kaikki, olen uusi täällä ja haluan kirjoittaa ajatuksia johonkin, siispä päätin avata uuden keskustelun jossa jaan mietteitäni.

Olen reilu 30 ja taitaapi olla päihdeongelma haalittu, kaiken muun lisäksi. Mt-diagnooseja, vakavia sellaisia, löytyy ja olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä hetken. Olen parisuhteessa kaikesta huolimatta.

Miten ongelmani alkoi, miten havahduin siihen, miten eteenpäin?

No siis. Ongelma alkoi luisua hiljalleen elämääni kolme vuotta sitten. Salakavalasti. En tiedä kuulostaako tämä muista tutulta.

Havahduin ongelmaan 1,5 vuotta sitten. Hain apua psykiatriltani. Kävin päihdeintervention (?). Se apu jäi sitten siihen. Olin reilut 2 kuukautta täysin juomatta sitten jatkoin.

Syy miksi juon.. yritän turruttaa tunteita. Unohtaa traumoja. Henkinen riippuvuus. Nousuhumalassa on hetken hyvä.

Syy miksi haluan lopettaa.. raha, terveys, en jaksa enää, oma hyvinvointi.

Olen aloittanut tässä muutenkin elämäntaparemonttia ja alkanut pitämään itsestäni eri tavalla huolta. Juomattomuus kuuluu olennaisesti siihen mulla. Aiemmin olin liikunnallinen enkä juonut.

No, tästä on hyvä jatkaa eteenpäin, ajattelin tilata tuon Uusi alku-kurssin. Miettiä mitä haluan elämältä yms. diippiä.
jokunen_
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Addiktiko?

ViestiKirjoittaja L1lliputti » 19.7.2022 11:05:24

Hei jokunen_,
Olen myös uusi täällä.
Aloitin 4 päivää sitten 30 vrk juomatta.
Havahduin itse omaan tilanteeseen, kun myöskin käytän tunteisiin liittyen alkoholia.
Ärsyttää, haluaa pitää hauska että piristyisi jne. Hyviä syitä on löytynyt.
Kiva kuulla elämäntaparemontistasi itse myös aloittelen samaa.
Syitä löytyy miksi kannattaa tämä tehdä ja tärkein on terveydelliset syyt. Sekä löytää oikeita keinoja parantaa elämän tilannetta.
Juominen ei ole parantanut mitään päinvastoin. Samalla tuli tietoisuuteen oma läheisriippuvaisuus ongelma ja siihen tarvitsen tässä apuja, että pääsisi eteenpäin. Ilmeisestikin on saanut aikaan ihan itse kierrettä siitä että voi huonosti yrittää parantaa sitä alkoholilla ja eikun takaisin lähtöruutuun :shock:
Tsemppiä siis meille!
Elä!
L1lliputti
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Vähentäjät