Olet täällä

Ihan Uusi

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Ihan Uusi

ViestiKirjoittaja posankka » 27.7.2022 11:18:27

Moi!
Olen ihan uusi täällä, ja ensimmäistä kertaa lueskelen sivuja. Tilasin tuon 30 päivää ilman alkoholia verkkokurssin. Tämä olkoon ensimmäinen uuden elämäni päivä.
Niin, miten näin pääsi käymään?
Olen 44 vuotias nainen. Minulla on : Mielenterveysongelmat, uniongelmat, paino- ongelmat ja nyt sitten vielä tämä alkoholiongelma. Ongelmaksi minä tämän katson.
Hieman taustaa...Olen käyttänyt alkoholia 13- vuotiaasta lähtien. (Tätä ennen isäni kuoli alkoholiin. ) Välillä olen ollut muutaman kuukauden kokonaan ilman, mutta pääsääntöisesti olen juonut viikonloppuisin ja rankasti. Tyhmyyksiä on tullut tehtyä, vuosisadan krapuloita vietettyä ja virkavaltaankin tutustuttua. ja nyt kun olen jo keski- ikäinen minusta on tullut tissuttelija. Olen siis ns. rauhoittunut. Näistä nuoruuden kohelluksista voisi kirjoittaa vaikka kirjan, mutta nyt en palaa tähän nuoruuteen vaan tähän hetkeen.

Tänä kesänä olen tissutellut melkein joka helvetin päivä. Kesäkuusta lähtien eli noin parisen kuukautta. Olenhan lomalla. Annoksia otan kerralla 2-8, yleensä ehkä kuitenkin noin 5-6. Eli pieni sikspäkki melkein joka ilta. Muutamana päivänä EN ole ottanut mitään, mutta iltaisin se on niin rentouttavaa. Olen ajatellut että nyt en ota, mutta sitten otan kuitenkin. Aloitan tissuttelun vaikka klo 21 vasta. En siis aloita aikaisin. Juon vain mietoja, kaupasta ostettavia juomia kuten lonkeroa, siideriä tai olutta. Sitten saatan juoda sen 2-4h ja menen nukkumaan. Yleensä nukun hyvin kun olen ottanut jotain. Muuten nukun lähinnä unilääkkeen avulla. Toleranssi on selvästi kasvanut, eikä aina alko ole mennyt edes tarpeeksi "päähän." Krapuloitakaan ei juuri ole tullut.
En ymmärrä miten elämäni on mennyt tämmöiseksi. En jaksa tehdä mitään, olen masentunut ja ahdistunut enkä löydä iloa elämääni kuin noista lonkeroista sen hetken. Asun avoliitossa, ei lapsia. Viihdyn oikein hyvin yksinkin lasi nokan alla, en tarvitse tissutteluihin seuraa. Toki seurassa se on mukavampaa. Ennen heräsin aikaisin virkeänä, urheilin jne. Mutta nyt kehoni haluaa vain levätä, levätä levätä.
Siispä nyt olen päättänyt olla kokonaan ilman - näin aluksi. Ja myöhemmin EHKÄ sitten viikonloppuisin kohtuukäyttöä jos edes maistuu. Olen huolissani omasta terveydestäni, ulkonäöstäni ja hyvinvoinnistani. Uskon pystyväni tähän, selvään vähentämiseen ja täältä uskoakseni myös vertaistukea löytyy! :-)
posankka
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Ihan Uusi

ViestiKirjoittaja Helena100 » 31.7.2022 19:06:32

Hei posankka ja tervetuloa mukaan!

Mukavaa että tänne on uskaltautunut uusia kirjoittajia. Vähentämisen tie on raskas mutta palkitseva!
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Me Vähentäjät