Olet täällä

Alkoton toukokuu

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Alkoton toukokuu

ViestiKirjoittaja Urtsi » 26.5.2023 16:27:21

Moi!

Hienoa, että on vielä hankkeen lipun kantajia tässä toukokuun mitalta!
Vaikka voihan tämän alkottoman toukokuun ottaa milloin hyvänsä.

Mullakin on joskus aiemmin ollut tuo havainto tunteista, ettei kerralla kaikki muutukaan (vaikka on parempi itsetunto esim. ollut).
Ehkä on jotain työstettävää, mitä pääsee siinä työstämään oikeasti. Ehkä uusi ja todempi tasapaino löytyy vähän aikaa ottaen.

Muuten noihin viesteihin: Erittäin hyvä juttu tuo kumppanin tuki! Alkottomien juomien kulttuuri kehittyy ja kasvaa ja hyvä niin. Kännisiä ei kyllä jaksaisi kuunnella selvin päin. Eilen junassa ja yhdessä tilaisuudessa ennen sitä oli kännisiä ihmisiä, jotka liikuttivat... Eivät rähisseet, vaan ennemminkin mielistelivät ympärillä olevia ja olivat mielestään nokkelia. Oli siinä aitoa tunnettakin taustalla, mutta tunteiden selvyydenhän ryyppääminen sekoittaa.

Hyvää viikonloppua kaikille!
t. Urtsi
Tässä ja nyt.
Urtsi
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Minä vain » 27.5.2023 16:49:32

Hei
Liitynpä mukaan vaikkakin kesäkuuhan se pian jo häämöttää. Vaikeaa aikaa ollut nyt alkonkäytön suhteen. Aion nyt jatkossa toimia toisin.
Oppisiko kulkemaan muita väistelemättä
Minä vain
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Urtsi » 27.5.2023 17:34:06

Tsemppi ja peukku!
Ja voihan tämän "alkottoman toukokuun" ottaa milloin vain, vaikka kesäkuussa.
Mä olin äsken lenkillä, mikä teki hyvää.
t. Urtsi
Tässä ja nyt.
Urtsi
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 29.5.2023 20:53:31

Urtsi kirjoitti:
Vähän linkkausta on tämä alkoholisuhdekin ja hakemista.

Alkoholisuhde. Sinä sen sanoit. Minullakin on sellainen. Siksipä kai ei muita suhteita olekaan pienellä itseironialla höystettynä. Tämä oivallus syntyi aika kostean toukokuun sävyttämänä. Kuivattelen kesäkuun. 2 päivää jo harjoiteltu tulevaa varten.

Tsempit minulta, langenneelta. Ryhtiliike on tehty ja jälleen elämä selväpäistä.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Urtsi » 1.6.2023 21:46:08

Tattista ja sitä samaa!

Jotain suhteita on joskus muka mennyt hakemaan ja enemmän tuoppiin keskittynyt ja ne jutut ovat olleet niin ego-draivia ja paskaa, että huhheijaa, ja eipä siinä nyt yleensä kyllä se hyvä suhde niin yleensä löydykään (jotenkin alkoholi on silloinkin senkin sinänsä hyvän aikeen kaapannut, käyttänyt tekosyynä).

Tekipä gutaa nukkua viime yönä maratonunet, tarpeen tuli toissayön jälkeen. Kohta päätä tyynyyn ja kirjaa kehiin, ihan hyvillä mielin.

Tsemppiä ja hyvää kesäkuuta!

t. Urtsi
Tässä ja nyt.
Urtsi
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Minä vain » 8.6.2023 18:13:24

Hei
Taitaa 8.pvä tätä kuluvaa kesäkuuta ollakin jo, torstai ja mulla lomaa.... Ripsaisi vettäkin pienesti, no ilmaahan se raikasti. Mä olen viestiketjuja lueskellut ja kyllä minulle aika tuttua juttua monilla tuntuu olleen. Yrityksiä yritysten perään. Mutta ymmärtäähän sen, ei ongelma pieni ole lainkaan. Mä en sillai nyt uhraa ajatuksia päätökselleni, pyrin vain tekemään tavallisia, normaaleja asioita. Enkä stressaa tekemättömistä hommista, ne ei karkaa kuitenkaan. Monen ajatelma, päivä kerrallaan, sen uskon pätevän. Eikä mulla ole mitään muita sen kummempia tavoitteitakaan. Elän tässä ja nyt. Toki toivon että päätös pitää. ...ja tietysti sekin, että lopetin 35 v kestäneen tupakoinnin noin 1,5 v sitten kuin seinään....antaahan se jonkinnäköistä uskoa siitä, että itsellä on sitä tahdonvoimaa. Kun vain tarpeeksi tahtoo?
Oppisiko kulkemaan muita väistelemättä
Minä vain
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät