Olet täällä

Mitä toipumista tukevaa teit tänään ja mitä aiot huomenna?

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Mitä toipumista tukevaa teit tänään ja mitä aiot huomenn

ViestiKirjoittaja lannistunut » 31.12.2016 08:01:53

Mitä toipumista edistävää tein tänään? Harmittaa, etten juuri mitään. :( pysyin vähennysannoksessa, vaikka se oli vaikeaa. Olisi voinut lähteä uimaan vaikka ees sen saunan takia, mutta oon ollut niin saamaton etten oo muuta kuin makoillut. Ärsyttää. Toisaalta, ehkä ei pitäisi parjata itseään lepäämisestä kun en ole kuitenkaan velvollisuuksiani laiminlyönyt, ja joskus tulee jopa ajettua itseään piippuun.

Entä huomenna? Mitä sitä tekisi, ideoita? Ei tunnu mikään huvittavan, ei edes uusi vuosi.
lannistunut
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 9.1.2017 12:08:23

No emmä ny vielä oo tehny mitään, öh. Vai käviskö tää toipumista tukevasta asiasta: olen käynyt suihkus ja latkin kahvia ja kirjotan Kuivaushuoneeseen piiiiiitkän tauon jälkeen...

Olen päättänyt että kello 13 alan tekeen treenin, vaik satais pieniä vihreitä miehiä tai talo järisis tai meteoriitti putois päähän. Sit käyn kaupungilla,kirjastoon on helppo mennä. Palautan lukemani ja lainaan lisää luettavaa.

Ideoita kysyi lannistunut: kävelyretki? Ei liikaa vaatimuksia?

Mitäs mä sit huomen? Kaveria käyn tsekkaan, on aivan helvetin huonos kunnos, tänään soitan . Käyn kävelyl ja ostamas imurin ja sitte mää imuroin.

Ja yritän olla tähän tyytyväinen :roll: .

Ai nii, otan vain ylläpitoannokseni bentsoja :!: . Eipä kummosia vaikutusia mieleen enää ole (piakkoin tulee 3 vuotta siitä, kun eka aloitettiin Valviran ystävällisen kehoituksen ja oman tolkuttoman sekoilun ja kramppien ja nyrjähysten ym.ym.seurauksena vieroitus, josta silloinen hoitava lekuri sit päätti n. vuoden kuluttua, että ylläpitoannos realistisempi vaihtoehto tämmösel pitkäaikaisb-/Benzopääälle :wink: ), mutta pysyvätpä pahimmat peikot poissa. Yhtään kouristusta en kyl bentsojen takia ikinä ikinä enää halua :x !!!!
Pööpää (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 9.1.2017 20:24:46

Mikä toteutui? Treenasin, eli liikuntaa, kyllä. Kamu kävikin kyläs. Kuunneltiin Sarasvuon saarnaa. Kirjastos kävin, kävelylenkki.

En ole ottanut ekstraa. Yksi vaikuttava tekijä: kirjoitin tänne, etten ota.... :? . Toistaseksi on siis ylläpitoannos.

Tietty ihan tavallisia asioita lisäksi, jonkinnäkösen sapuskan kyhääminen jne. Olen tän vuoden puolel koettanut ja onnistunut tavoitteessani syödä terveellisemmin. Ei se ainakaa pahaa tee :roll: . Koetan olla ottamatta siitä painetta... Karkkipäivänä mässytän niin paljon ku huvittaa. Vaan ei huvita kovin: olen huomannut, että vähemmälläkin pärjää :wink: .
Loppuillast teen venytykseni ja katsonen jotai Areenasta ja sit luen. Koetan siirtää rytmini EPÄnormaaliksi. Minä niin vihaan aamuja... :evil: . Because I can 8) .

Huomenna: ostan salille kk-kortin ja treenaan siel jonkin verran. Käyn ostamas sen imurini, ei noi villakoirat vissiin meinaa ite juosta ulos ha, ha, ha... :roll: .

Ainii, otin taas "tarvittavan" antabukseni, heh. Otan nyt 1-2krta/vko, en jaksa kaikes tapella vastaan. Antabus vie turhat jahkailut, ei mee siihen energiaa.

Kirjotelkaa muutki.... :? Ettei tästä tuu Benzo-,Pöllö-PööpääPölösen synkkää yksinpuhelua, öh. Ei tää nyt enää ole niin synkkää kuin joskus silloin ennen.

Jess.

ViestiKirjoittaja Seministi » 10.1.2017 20:03:27

Eilen olin ylitöissä ja unet jäivät suht lyhkäsiksi, joten tänään ei ois millään malttanut nousta sängystäl. Päivä olikin sitten sen mukanen, jostain syystä huimasikin välillä ja väsytti kovin, joten duunin jälkeen vaan kaupan kautta kotiin ja peiton alla katellut areenasta hulluus-dokkareita ja juonut rauhoittavaa teetä. :D

Huomenna sitten salille, uimaan ja saunomaan ja torstaina ois tarkotus taas tehä ylitöitä.

Nyt on kulunut 4 kk viimeisestä naksu-mämmi-piri-pilvi-kännikuosista ja tänä vkl tulee 11 vk viimeisestä hiisauksesta. Täytyy sanoa, että ihmettelen kyllä, miten en ite päätynyt hullujen huoneelle, nimittäin nyt kun mietin tota mun pääkopan sisältöä streittaukseen ryhtyessä, niin ei hyvää päivää! Ilman suurta määrää liikuntaa ja duunia en ois jaksanut selvinpäin. Nyt alkaa pikkuhiljaa hahmottua, kuinka päin persettä on tullut elettyä viime 10 vuotta. No, yhtään enempää ei se nuppi enää ois kestänytkään mitään, tosin alkoholia menin typeryyksissäni juomaan ulkomailla, mutta en paljoa ja senkin pienen määrän seuraukset näkyivät lisääntyneenä masennuksena/ahdistuksena.

On alkanut tulla paljon himoja saada pää täyteen, edes se kunnon kukkajointti, mutta senkun tietää miten käy, jos edes paukut poltan, niin ei kiitos. Joka kerta, kun oon ihan sama minkä pituisen tauon jälkeen polttanut ne YHDETKIN paukut, niin joka kerta on tuntunut siltä, että kaikki normaalielämän suunnitelmat, mitä on kerennyt selvinpäin miettiä, romuttuu välittömästi ja tuntuvat naurettavilta ideoilta ja pilvenhimo valtaa mielen ja seuraavana aamuna masentaa aivan helkkaristi ja kierre on valmis. Joten ei kiitos enää mitään tommosta, vaan nyt oon ottanut noi himot siltä kantilta, että miettinyt, et minkä takia mä sitte haluun saada pään sisäisesti itteni jonnekkin muualle?

En oo mitään tarkkoja vastauksia tohon keksinyt, mutta kestänyt silti selvipäin ja aina seuraavana aamuna on ollut hyvä fiilis, ettei tehnyt mitään tyhmää! Ja tohon heräämiseen liittyen, niin on kyllä nyt viime viikkoina ollut ihan erilailla energiaa heti aamusta ja duunissakin ajankulu on ihan erilaista, keskittymisestä puhumattakaan! Ennen se oli tosiaan vaan sitä, että heräsi aivan helvetin ryytyneenä ja aika omissa keloissaan teki duunia ja aika vaan mateli ja odotti koska pääsee kotiin hiisaamaan/vkl kuosittamaan ja hiisaamaan.

Oon tullut siihen tulokseen, että kai mä yksinkertaisesti oon vaan elämää paennut nää viime vuodet ja erittäin intensiivisesti viimeiset 6 vuotta, joten kai se nyt vähän oudolta tuntuu yhtäkkiä ollakkin koko ajan selvinpäin ja miettiä, että mitäs sitä sitten tekis.... :D
Harmi, kun ei oo raittiita kavereitakaan yhtään tällä hetkellä, mutta jotain oikean elämän juttuja oon sentään saanutkin keksittyä ja ens kuun alussa liityn erääseen ryhmään (josta en sen tarkemmin halua kertoa).
Jännittää kyllä vähän puolkuntosena mennä uusien ihmisten joukkoon, mutta kerrankin nyt teen jotain "oikeita" juttuja ja onhan se elämässä hyvä aina astua sinne harmaalle ja tuntemattomalle aluelle, pois mukavuusalueeltaan, jotta elämässä säilyy jännitys! Kun on viime vuodet pysytellyt psykologian termein psykologisesti kuolleena, niin nyt on aika kasvaa.
Seministi
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Pööpää (poistunut käyttäjä) » 11.1.2017 16:43:52

^Kuulostaa hyvältä :) !! Olet siis ilmeisesti täysraitis, ymmärsinkö oikein? WOW! Oiskohan se mul vielä mahdollista... Bentsoja olen käyttänyt yli puolet elämääni, 90-luvun lopusta ja sitten tämä 2000-luku on ollut joko riippuvuutta/väärinkäyttöä/itsetuhoisuutta ym.ym. Viimeinen kahden kuukauden paussi on ollut v.2009, m u i s t a a k s e n i... No se menneisyydestä- joka tapauksessa pahimmat on ohi. Ylläpitoannokses pysyminen vaatii edelleen kamppailua.... :( . Mut tää sangen kulunut latteus: päivä kerrallaan on niiin tosi. Ett: ei tänään ekstroi!!!

Mietinpä vain, milloin halu häviää vai hävinneekö koskaan :? . Voisin kuvitella, että pitkän raittiinaolon jälkeen on jo enemmän kokemusta siitä, että jos sen himon yli pääsee, "retkahduksen" kykenee välttämään paremmin, ja siihen on tyytyväinen. Siis, ett aamul on hyvillään, ettei tarvitse niis entisis olois herätä, ja pitää halun voittamista parhaimpana ratkaisuna?

Se tän topikin offista :P .

Mitä tein tänään....öh aika vähän, mut päivää on vielä jäljellä. Kävin kyl kävelyl, ja olen hoitanut ihan tavallisia kotiasioita. Illalla teen päivittäiset venytykseni, lisännen jotain hartiajumppaa tms. ja katselen Areenasta jotain samalla, illalla luen. Tapasin, lyhyesti kylläkin, ystävän. NIitä ei kyllä paljon ole... Vois olla hyvä edes koettaa ottaa yhteyttä joihinkin vanhoihin kamuihin -ei retkahdusvaaraa heidän seurassaan :wink: - tai uudempiinkin. Heille voi kyl ihan rehellisesti kertoa, mis meen. Tai siis kuitata jotenkin, tänne voin kirjoittaa enämpi. Ei heitä tarvitse niin hirveästi kiinnostaa minun ongelmani....heil o omansa, niinku ihmisil ihan normaalistikin on :? .

Huomenna: aamulla teen treenin ja hoidan ihan tavallisia hoidettavia asioita, ai nii pyykkipäivä juu. Saan sen imurinikin, mikä on varmasti äärettömän mielenkiintoista :lol: . Mut fyysinen toiminta, liikunta, treenaus on hyviä keinoja, paitsi jos on aivan puhki/huonos kunnos. Ja o see töllökin/nettitöllöohjelmat joskus ihan jees.... :wink: . Maratonina vaik Broad Cityn tai Siskonpetin tms. kaikki jaksot putkeen....:lol: . Siis joskus, öh .

ViestiKirjoittaja Seministi » 11.1.2017 20:00:12

Juu ihan täysiraitis oon ja siltä kyllä tuntuukin pääkopassa. :D Nimittäin koko tän viikon on ollut ihan mielettömiä haluja päästä paskaa fiilistä pakoon ja oon miettinytkin, että mitä järkeä sitä itteään kiduttaa ties kuinka kauan, jos polttais vaan ne paukut päivässä ja jatkais elämää niinkuin ennenkin.
MUTTA sitten lopulta ne ajatukset tyssää siihen, kun tajuan, että ei se olisi kuitenkaan kuin väliaikanen ratkaisu ja luultavasti seuraavana päivänä ( tai luultavasti ehkä jo parin tunnin päästä substanssin nauttimisesta) on morkkis ja sitä herkemmin sitä sit lipsuis varmasti käyttämään enemmän ja pahimmassa tapauksessa kaikkea muutakin. Noin se itellä ainakin tod. näk. menis jos nyt löisin homman lekkeriksi. :D Hmm, voihan se olla, että ne halut siellä jollain tavalla aina kummittelee, mutta jos optimistisesti miettii, että 10 vuoden päästä ois paljon muuta kelailtavaa ja tekemistä elämässä, niin ei ne mahdolliset käyttöhalut paljoakaan hetkauta, kun tietää mikä helvetti sen jälkeen voi odottaa. :x

Ens viikolla käyn taas juttelemassa päihdetyötekijän kanssa (ihana ihminen) ja oon tullu siihen tulokseen, että kyllä terapia varmaan ois paikallaan. Koska tänään synkkyyden keskellä tajusin sen, että en mä todellakaan oikeestaan tiedä, että kuka mä olen. :shock: Mikä nyt ei niin suuri yllätys kuitenkaan ole, koska sitä itseäänhän tässä on vuosikaudet paettu, niin mistäs sitä nyt sitte yhtäkkiä tosta noin vaan oppis tuntemaan itsensä ja millanen persoona oikeasti on.

Tänään siis kävin salilla, mutta uimaan en mahtunut vesijumpan ja kilpauimareitten takia. Mutta sali + kunnon löylyt kyllä jeesas kummasti! Huomenna todennäköisesti ylitöissä menee, mutta kyllä ne ylityötkin on parempi, kuin masentua sohvanpohjalla.
Seministi
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Youni » 12.3.2017 20:46:05

Masentelin ja panikoin ( ei edistävää), mutta sitten avauduin ja juttelin eri suuntiin somessa yms. (ei välttämättä viisasta), salille en kyennyt jaksaan, mutta oon tehny kotona ihan hyvän lihaskuntotreenin, söin hyvin, söin lääkkeitä ja ravintoainelisiä ja nyt kirjottelen tänne. Huomenna töihin (toivottavasti jaksan mennä).
Vahvaa osaamista sekakäytöstä yli 20 vuoden kokemuksella.
Youni
Miedosti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Kuivaushuone