Olet täällä

Mitä toipumista tukevaa teit tänään ja mitä aiot huomenna?

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Mitä toipumista tukevaa teit tänään ja mitä aiot huomenna?

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 13.1.2010 08:20:51

Repetitio... Teen tänään työtä. Ny mietityttää, kun se näyttäis olevan niin hyväl mallil, et iskee pelko persuksiin (anteeksi ranskankieleni ;-) ), et enksmä vaan huomaa, mitä pitäis muokata. Perjantaina lähetän. Kohta aamutoimet. Nekin on joskus vaikeita ilman benejä -olikstää ny oikia ilimaus...- ku aiemmin piti ottaa heti ku heräs, kun olo oli karmee. Jotai kehitystä? Terapiaan aattelin viedä ton Wakeniuksen levyn, kun viime syksynä t a n s s i terapias ei tanssittu lain. Riippuu siitä, mitä terapeutil on mieles. On sanonu, et mun tarpeista siel on kyse. Joko reenaan kotona tai meen yliopistoliikuntaan, kun pitää päiväl käydä yo:lla enivei. Eilen sain siivottua :-) . Mussa se voima on, ei lääkkees. Samoin työs, mikään lääkkeensyönti ei anna taitoa! Tuomol johki aiempaan kysymykseen, on totta, et työ on ny tärkein ja tekee mul hyvää. Mut kun se on sen tyyppistä, et ei tarvi hirmu pitkää aikaa tehdä yhtäjaksosesti, et välil keitellään teetä, puuhastellaan muuta, kun se Paras Ilmaisu ei välttämättä tule heti mieleen... Et tämmössi tänää!
"Miksi kaikki nämä sirpaleet, jolleivät lopulta yhteen koottaviksi?" Marilynne Robinson, Talonhaltijat
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja madde » 13.1.2010 08:45:09

Huomenta!

Hiukka kurjuus, kun olen jo tottunut työelämään, ja nyt en saa varmuutta olenko oikeutettu olemaan saikulla vai en. Sain kyllä ihan tuhdin f-koodin, ja en ole sitä mieltä, että työpaikalla voi napsahdella päivittäin. Tästä suodattimen puuttumisesta johtuen siis kotona saikulla. Toipuminen kaiken edelle??? Esim. ei tule vahingossa raivottua duunissa, josta potkut, jonka seurauksena lähibaariin huonoon seuraan. :idea:

Kävin jo tunnin kävelyllä. Illalla jumppaan koittamaan kestääkö jalka jo step-lautaa. Huomenna lääkäriin. Toivon nyt psykologiaikoja ja tasaavaa lääkitystä :arrow: suodatinta. Kummallista, että ihminen vedetään näin tiukille töissä.

Kyllä mä sinne töihin palailen ihan mielelläni parempien hermojen kanssa :roll: .
madde
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 13.1.2010 19:29:51

Nautin aamukahvin rauhas, valmistaudun päivään, ehkä vähän joogaan. Jatkan tekstin muokkausta. Joku liikuntatunti, joko balsu tai sit jotai iisimpää. Illal lueskelen, kuuntelen musaa, piirtelen. Ja taidanpa käydä täälläkin ;-). Ja jatkanen työtä viel iltasella, dedis lähenee...
"Miksi kaikki nämä sirpaleet, jolleivät lopulta yhteen koottaviksi?" Marilynne Robinson, Talonhaltijat
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 14.1.2010 11:49:22

KIELTÄYDYN OSTAMASTA!
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 14.1.2010 12:11:10

Mä tein sen! Kieltäydyin! Hyvä minä! :-)
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 14.1.2010 14:37:19

Vastasin tuonne toisaalle, mutta hyvä, että kieltäydyit. Eikös se ole kuin selätys voitto. Voit seuraavallakin kerralla, jos näitä eteen tulee, sanoa itsellesi, että selvinhän viimeksikin ja/tai että pystyinhän minä viimeksikin kieltätymään.Mutta hyvä!
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 15.1.2010 09:00:07

Hoidan normaalisti asioita. TYÖ ON VALMIS! Hyvä minä :-) Vielä lähetys. Pesen pyykit, piirrän. Olen kaivannut sitä ja välil tehny yötä myöten, kun muuten on ollu kiire. Eilen treenasin. Kamalaa :-D . Jalat oli ihan makaroonia, ja olen lihonut paljon. Liekö tuo sitä riippuvuuden siirtymistä, toi hillitön syöminen. Mut jostain on alotettava ja faktat ovat nämät! Ja kyl mä aika vaikeita asioita teen.. Suomennoksia, kun tilaisuus tulee, tanssi. Olen tulos siihen johtopäätökseen, vihdoin ja viimein, et mä en ehkä tarvikaan bentsoja.. Korkeintaan joku tarvittava, jos jotai h i r v e e t ä tapahtuu. Mä pärjään itte. Olen kirjottanu ny paljon, ei mun meininki ole tehdä tästä Pöllöpää-foorumia, mut ku tuntuu siltä, et tarvin tätä kelausta. Jäi tuosta Tuomon kommentista kaihertamaan, et toiset on taka-alal. Kirjottakaa, hyvät ihmiset, jos siit vaan apua on... Ei sitä ikinä tiedä. Voi iskee päätänsä seinään vaik kui monta kertaa, ja sit vasta alkaa hiffaamaan.. Voimaa ja valoa jokaisen päivään!
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 15.1.2010 21:09:51

Tänään meni aikalail niinku suunnittelin, tosin vähän enämpi hyötyliikuntaa, kulkemista pitkin poikin. Työn lähetin, ja se on sitä myöten selvä :-) ! Huomen teen tanssitreenit ja käyn ainaski kaveril ja luen, kuvia on kans tekeil. Hoidan normaaleja asioita. Ilman bentsoja. Se ON mahdollista... :-)
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 16.1.2010 11:48:38

Pöllöpää kirjoitti:Tänään meni aikalail niinku suunnittelin, tosin vähän enämpi hyötyliikuntaa, kulkemista pitkin poikin. Työn lähetin, ja se on sitä myöten selvä :-) ! Huomen teen tanssitreenit ja käyn ainaski kaveril ja luen, kuvia on kans tekeil. Hoidan normaaleja asioita. Ilman bentsoja. Se ON mahdollista... :-)

Siis edistystä, isolla E.llä?
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 16.1.2010 21:47:21

Jep :-) ! Tänään olin kamua sairaalas katsomas -ei hengenhätää- ja hän oli vierailust ilonen. Kai se muakin tukee, et voin olla jossain avuks ja tueks. Treenasin, hiukka paremmin jo, kävelin paljon. Ja syöminen on tänään ollu hillitympää :-) . Et semmottis täl puolel jokkee :-D . Haluan, että jatkuu näin! :-) . Kiva huomata, et tahtoa on! Toki tukeakin olen saanut.
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 19.1.2010 11:33:36

Illal on treenit. Hoidan hoidettavia asioita. Piirrän ja maalaan, ostin eilen uudet akryylimaalit, nättejä sävyjä. Mä niin tykkään väreistä :-) !
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 19.1.2010 18:10:31

Pöllöpää kirjoitti:Illal on treenit. Hoidan hoidettavia asioita. Piirrän ja maalaan, ostin eilen uudet akryylimaalit, nättejä sävyjä. Mä niin tykkään väreistä :-) !

Hyvä, sinulla siis mukava ilta tiedossa?
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 21.1.2010 11:02:19

No tänään joko treenaan tai meen jumpal (yäk ;-) mieluummin tanssisin, mut täl budjetil julmetun kalliita, satoja euroja, jotka maksettava 3 tunnin jälkeen. Pah!). Piirtäminen sattuneest syystä viimeks jäi.. Olen kans lukenu ja kämppä kaipaa pientä siivoustonttua, joka hoitais noi villakoirat veke. Mut teen mä kyl jotai tälleki asial. Ja luen. Hirveesti haluisin lisää suomennettavaa. Krapulan jälkitilat on aika luovia, heh. Pliis EI neuvoja täs ;-) Hiukan harmittaa se viinaan törsääminen, kun mul on mun siskoil kivat lahjat, mut ei varaa lähettää. Noh, sit kun saavat, varmasti tykkäävät :-). Jonki aikaa menee täs plinkiski :-). Ja sit ihan arkiasioita.
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 21.1.2010 22:00:22

Aion toimia paljon. Aamul tuun varmaan tänne. Koitan ottaa vähän iisimmin vastaan asioita. Esim.mahdollinen keskustelu suljetun lekurin kans. Kun ois hyvä tietää, mistä on tultu siihen tulokseen, et neurologista sairautta poteva kamu on psykoosis, tila vaatii vast.tahtoista hoitoa ja millä tavoin hän on vaaraksi yhtään kellekään. Eijo ikinä ollu... Ei millään tavoin väkivaltainen ihminen. Huh!
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 22.1.2010 11:00:31

Toimintaa, ulkoilua, luen ja vihdoin maalailen. Ja koitan rauhoittaa mieltäni. Teen hengitysharjotuksia, joskus se jeesaa. Hetki viel tääl, ja sit sanoista tekoihin! :-)
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Kuivaushuone