Olet täällä

Siivoustopic ( Malibun idea )

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Siivoustopic ( Malibun idea )

ViestiKirjoittaja Holly 2 » 21.9.2006 21:12:59

... eli tällainen..

Tänään tiskasin, pyyhin keittön pöytätasot, pesin koneellisen pyykkiä, vaihdoin lakanat, ja järkkäsin tavaroita, eli puhtaat vaatteet kaappiin, likaiset pyykkiin, ja paperit, lehdet, kirjat, mukit pois lattialta.

Huomenna vien ne lehdet ulos, ja roskat, ja pyyhin kaittiössä kaikki ovet.

Sitten joku päivä pitää jääkaapin pestä ja heittää vanhat ruuoat bioämpäriin ja pihalle viedä.
Viikonloppuna myös imuroin ja yritän laittaa turhat tavarat kaappeihin. Että ois sillee siistiä. En kestä mitään säläsälää, haluan että on tyhjää, ja sitten ostan paljon kynttilöitä ja muutama uusi kynttiläpurkki, haluan lisää niitä iittalan värilliset mitä ilmestyi viime vuonna. Yks vihreä mulla on, mutta haluan niitä rivin ikkunalaudalle, eri värissä. Se on sellainen kolmikulmainen.
Ja sitten halauan niitä isoja ja paksuja kunttilöitä mitä voi laittaa tarjottimelle ja laittaa lattialle sängyn viereen.

Lähipäivinä pitää mysö kylppäri siivota.
" Sometimes you have to pee in the sink" - Charles Bukowksi
Holly 2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Holly 2 » 22.9.2006 08:03:18

Nyt vasta huomaan erttä kello on 9, heräsin tunti siitten, about, ja silloin näin jotenkin että kännykän kello ois ollut jo 10.30. Ja ihmettelin miten oon nukkunut niin pitkään. :lol:

Tänään pisti sitten niitä kaappien pinnat, eli ovet pyyhkiä, ja mitä vielä..Niin joo kylppäri.

Huomaan aina kuitenkin sen eettä silloin kun on siistiä, niin oma olo on kevyempi, sellainen huojentunut ja ilmava fiilis. Mä taidan uskoa siihen feng shuin kyllä. Oon niin monta kertaa huomannut miten vaikuttaa mielialaan jos on puhdasta, ja selllaista selkeätä.
Ahdistuisin kuoliaaksi jos joutuisin elämään kämpässä missä jotkut pölyiset paksut mato ja verhot, ja hirveestä koristemakaa. Uj paha paha
Holly 2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 22.9.2006 12:10:01

Nonii, pistetäänpäs tän päivän tavotteita.... :D

* puolet tiskivuoresta (mies saa tiskaa puolet)
* sohvan raivaus
* olkkarin pöydän siistiminen
* pyykit

Mä tuun sit illemmal raportoitua, mitä mä noist sain tehtyä, viimeks imuroin jo... Ja noist väh. 2 ajattelin tehdä :mrgreen:
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 22.9.2006 12:41:45

Tämä on aika hauska topic. Tekemisen meininkiä!
Hyvä!
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja ahis » 22.9.2006 12:44:28

Tää on hauska :D Kun kirjottaa julkiseksi tekemsiensä niin ne on enemmän pakko tehdä.
Imuroin, tyhjensin ja uudelleen latasin asitanpesukoneen. Pistin omat puhtaat vaatteet kaappiin.
Just imuroinnin jälkeen kissan pentu kävi kukkaruukulla ja lapioi multaa lattialle- eli piti taas imuroida.
Pitää vielä viedä roskiskatokseen kasa lehtiä ja rikkinäinen tuoli.
ahis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Holly 2 » 22.9.2006 12:51:16

No niin sain roskat viety, sekä ne sanomalehdet jotka nojaa ulko-ovea vastaan jo toista kuukautta, ja siivosin jääkaapin, heitin kaikki vanhat ruuoat pois, ja pesin hyllyt.

Nyt pitääkin viedä koira pissalle, ja sitten duuniin. Illalla pesen vessan, ja keittiönkaappien ovien peseminen jää huomiseksi.

Heippa! :D
Holly 2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 23.9.2006 12:46:45

Heh, mä sain eilen vain käärittyä sohvalta vaatteet ja pestyä vessanpöntön ja lavuaarin, et se siitä tiskauksesta :lol: .. Ehkä tänää sit...
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 23.9.2006 15:37:00

Eteen päin se tuonkin on!
Jokos tiskasit?
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja malibu » 23.9.2006 18:02:25

Tuomo Seppänen kirjoitti:Eteen päin se tuonkin on!
Jokos tiskasit?

No nyt ku huomautit, ni tiskasin melkee kaikki ja pesin pyykitkin (ne on viäl levittämättä..) :D .. Mä en sit tee mitää ennenku joku huomauttaa :lol: ... Äijä sen sijaa ei oo tiskan omaa osuuttaa (jätin vajaan neljänneksen), ku se on pelan viim. 4 pv. :evil:
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 24.9.2006 09:34:28

Mul tää tuntuu toimivan :D ...

Eilen siivoilin tavaroita ja mies tiskas lopun. Syötii eilee kaverinkans riisipuuroa, minkä tein, joten tiskaan tänä sen kattilan ja ne lautaset eiliselt, vaihan lakanat, ja siivoan sohvan alta tavarat pois (ja pöydän ympäristöstä loput), ku viedään vanha sohva (se kolmen istuttava) miehen työkaverille.. Meil on nimittäin nyt kaks kahden istuttavaa sohvaa ja yks kolmen istuttava tääl 34 neliös ja aika ahdasta on...

Eilen myös vein kaikki puhtaat vaatteet käärittyinä kaappiin... Ja niitä oli paljon! Vois myös imuroida; jos ei tänään niin huomenna ja ikkunat pitäis joku päivä pestä (siitä mä tykkään, vaik oonkin niin lyhyt, etten yltää kunnolla tuota suurinta ikkunaa pesemään...) :D

Ja keittiössä mul oli ennen niitä ilm. häröjä muutama jauhoissa tai sokerissa. Sain meidän mutsilt niit, silloin ku oli se sokeri-lakko, ku se sai niit suomalaisest (2-luokan) sokeri-pussist. Se ei oo saanu niitä jauhoista tai hiutaleista=kaapeista ajettua, vaan ne on pyörin sil monta vuotta. Mä luulin saaneeni ne tapettua, mut huomasin pari viikkoa sit, et ne prkleen ovelat oli löytäny roskis-kaapin alta marsun kuivamuonat :evil: ... Ne on nyt pakkasessa, mut pitää jokainen leivän-leikkauspöydän alla oleva laatikko tarkistaa, sekä uunintausta, ettei ne viäl siäl viihdy :evil: ... Mä laitoin järkevästi kaikkei tuotteet, mis kyseisest oliot viihty, pakastimee tai roskiksee ja ostin uudet, jotka on purkeissa. Mutsi ei vain usko sitä itse, et se sais ne niin pois! Puhuu vaa jatkuvast, et pitäs tehdä samoin ja kaataa kaikki hiutaleet sun muut sihtin läpi, et ne elukat jää siihen, YÖK! Onneks mä sain ne sentää kaapeist (ja kaikist ruoka-tarvikkeist tapettua), jo varmaa vuos sitten! :)
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 24.9.2006 11:33:06

No hyvä!
Eikös ole mukavaa, kun on siistiä?
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Holly 2 » 25.9.2006 07:21:04

Heippa!

Tänään on vapaata, siis kaikista muista kuin siivouksesta..

Aion siivota kylppärin, vihdoinkin, viimeiksi vaihdoin järjestyksen ja siivosin jääkaapin, mut mikään ei oo niin ihanan tuntuista aamuisin kuin puhdas loistava jääkaappi, missä mehutöllkki ja se kuuluisa valo!

Imuoroida aion myös tänään, ja sitten täytyisi yhden noista keittiönkaapeista käydä läpi, kun ne reseptit pitää löytää, ja aika käy vähissä.
Kummallista kun minulla ei oo enää mitään sellaista ylimääräistä roinaa, ei siis mitään, mitä ei käyttäisi, ja miten voi joku paperi hukkua sellaisessa paikassa missä ei juuri ole mitään mihin hukkua..??

Hyvin outoa sanoisin.

Palaan illalla ja kerron löytyikö resepti.
ps niin ja tiskata pitää myös ajoissa, ennen kuin on taas vuori mun keittiössä
Holly 2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Susitar » 26.9.2006 10:23:37

Olin eilen todella vihainen, lähinnä itselleni ja tein jotain todella harvinaista mulle. Mun ystävä aina puhuu, että kun hänellä on pahimmat morkkikset niin hän alkaa täysillä siivoamaan.

Eilen sitten ajattelin kokeilla samaa, tiskasin, järjestin tavarat, pesin pöydän, kastelin kukat ja se kyllä auttoi vähän. Hyödyn siitä tuplana. Tulee siistiä ja päässä vähän vähemmän humisee ja agressio laskee.
Ei ole naaman vika jos peili on vino.
Susitar
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kike » 26.9.2006 15:09:09

Ehkä hieman offtopic mutta ostettiin eilen kaksi lamppua kattoon ja vieläkään ei olla saatu niitä kiinni vaikka yritystä ei ole puuttunut. Hermot on mennyt sata kertaa. Voi olla joskus vaikeeta yksinkertainen duunaaminen. Miksi hitossa noi on nykyään tollaisia hirviöitä nuo lamput?

Ja Hollylle että nuo kynttilät on minunkin jokaisen syksyn ostos listalla. Yleensä tyydyn pieniin, mutta nyt kyllä menen ostamaan muutamat tosi isot. Cittareista saa sellaisia keskikokoisia perus kynttiloitä (halkaisija ehä 8 cm ja korkeus 15 cm) tosi halvalla.
kike

ViestiKirjoittaja malibu » 26.9.2006 15:29:07

Eilen vietiin sohva ja nyt oon imuroinu yms. siint ympäristöst o/ .. JeSS siistin näköistä, tänää voimajooga ja illal tiskaan kyl...
malibu
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Kuivaushuone