Olet täällä

Siivoustopic ( Malibun idea )

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Siivoustopic ( Malibun idea )

ViestiKirjoittaja Benzopää » 13.1.2009 11:34:38

Hiukan armoa malibu itsellle... :) Mä olen tyytyväinen, kun sain imuroitua ja astiat tiskattua. Tietysti siisti koti on kivempi, mut jos siivoamiseen tarvii lääkkeitä, tekee sit vaan j o t a i n. Pieniä voittoja... Ei kaikkea.... Olen huomannut, että pyykinpesusta on hyvä alottaa, kun konehan se pesee...MIkä on jännää, on se, kun mä meen maalle ja siel saa/joutuu koko ajan tekemään, niin kyl se sujuu, ja ihan tehokkaastikin. KUN se on toisille....MIkäköhän siinä on...Ja kyllä tulee unikin paremmin, ku muutaman päivän huhkii "pelto-orjana" ulkoilmassa... :mrgreen:
:?:
Benzopää

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 10.6.2009 11:34:29

Mä imuroin ja hinkkasin lieden eilen ylikuohuneista maitsukoista ja tiskasin astiat. Se piisas ny mul.... Omahan on kotini, eikä se mikään sikolätti ole, kun ei mul ole tapana kerätä hillittömästi tavaraakaan.... :)
"Miksi kaikki nämä sirpaleet, jolleivät lopulta yhteen koottaviksi?" Marilynne Robinson, Talonhaltijat
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja panda » 10.6.2009 12:09:02

mä varaan pyykkivuoron tänään ja imuroin ja kerään roskat ja vien pari roskapussia!! ainaki tavote ois.
panda

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 10.6.2009 12:30:13

panda kirjoitti:mä varaan pyykkivuoron tänään ja imuroin ja kerään roskat ja vien pari roskapussia!! ainaki tavote ois.

Toimeksi vaan! :wink:
"Miksi kaikki nämä sirpaleet, jolleivät lopulta yhteen koottaviksi?" Marilynne Robinson, Talonhaltijat
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Li55u » 10.6.2009 20:27:25

En siivoa ikinä. Maksan ihmisille että ne siivoo mun kämpän 3-4 kertaa ainakin viikossa kunnolla. Reippaat päihteilijät on yllättävän nopeita ja tarkkoja siinä hommassa, kun pikku palkkio odottaa 8)
Li55u

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 11.6.2009 10:39:37

Li55u kirjoitti:En siivoa ikinä. Maksan ihmisille että ne siivoo mun kämpän 3-4 kertaa ainakin viikossa kunnolla. Reippaat päihteilijät on yllättävän nopeita ja tarkkoja siinä hommassa, kun pikku palkkio odottaa 8)

Non näi o. Mäkin lupasin siivota yhden sikolätin, kun kaveri anto pameja kourallisen. Että sillä tavalla :roll:
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja panda » 23.6.2009 16:25:17

nyt pitäs ottaa ittee niskasta kiinni ja siivoo ihan kunnolla!! :shock: :oops:
tiskata, imuroida, pestä lattiat, pestä vessa yms
huoh katotaan kauvanko menee et saa noi tehtyä
panda

ViestiKirjoittaja Alexandra45 » 25.6.2009 08:10:01

panda kirjoitti:nyt pitäs ottaa ittee niskasta kiinni ja siivoo ihan kunnolla!! :shock: :oops:

:mrgreen: Kyllähän se mieltä piristää, kun on saanut siivottua! Mut tärkeintä on tehdä se fiiliksen mukaan...ettei tarvitse vetää roipetta jaksaakseen siivota.
Me tultiin eilen reissusta ja kodissamme vallitsee kaaos....pesen pyykit ja kerään vaatteet kaappiin, tarkempi siivous kun jaksan, eli voimavarojen mukaan. :shock: :lol:
http://www.kylläsejääkantaa.fi/forum/
Alexandra45
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja panda » 25.6.2009 14:31:38

Alexandra45 kirjoitti:
panda kirjoitti:nyt pitäs ottaa ittee niskasta kiinni ja siivoo ihan kunnolla!! :shock: :oops:

:mrgreen: Kyllähän se mieltä piristää, kun on saanut siivottua! Mut tärkeintä on tehdä se fiiliksen mukaan...ettei tarvitse vetää roipetta jaksaakseen siivota.
Me tultiin eilen reissusta ja kodissamme vallitsee kaaos....pesen pyykit ja kerään vaatteet kaappiin, tarkempi siivous kun jaksan, eli voimavarojen mukaan. :shock: :lol:

no kyllä mäkin siivosin ihan selvinpäin, hyvä mieli tuli :D

missäs olitte reissussa?
panda

ViestiKirjoittaja Alexandra45 » 26.6.2009 06:47:19

panda kirjoitti:missäs olitte reissussa?

:D Käytiin Tropic- ja Vaasalandiassa, kaksi päivää siis Vaasassa , yövyttiin hotelli Vaakunassa. Oli sellainen pakettitarjous. Koko talvi säästetty rahaa, jotta voi kesällä lomailla....Yksi raittiuden plussapuolista. :wink:
http://www.kylläsejääkantaa.fi/forum/
Alexandra45
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 9.10.2009 12:10:11

Mä äsken avasin lavuaarin ja poistin tukokset ku oli täys paskaa. Osasin viäl KERRANKII (viides kerta toden sanoo) laittaa sen kiinni niin, ettei siält tuu vedet läpi. Eilen siivosin marsut, mut nyt on viäl tiskit. Sit vaihdan lakanat. Ois kiva jos imuroisin ennen mökille lähtöä ja täs on muutenkii tosi hyvä fiilis... Mä oon taas eilistä vahvempi ihminen.. :) :D
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja velma- » 9.10.2009 18:19:37

Heh...ehkä vähän off-topic, mutta minusta on ollut kiva huomata, kuinka päihteettömyys on tuonut minusta esiin saman "sisustajan", joka olin, no joo, piripäissäkin, mutta ennen käytön aloittamistakin, vanhoina hyvinä aikoina. Luulin, etten pystyisi samaan enää ilman kemiaa (jos mielialalääkitystä nyt ei lasketa).

Olen siis laitoshoidossa ja minulla on täällä oma huone, josta on tullut oikea sisustus- ja siivouspakkomielle. Ja nyt kun sain vielä tietää pääseväni uuteen asuntoon ennen joulua, olen "hurahtanut" tilailemaan netistä kaikkea sisustustavaraa, verhoista, matosta, sängynpeittoon, kylpyhuoneenmattoon ym. lähtien. Vaikka ei periaatteessa olisi varaa, eikä ehkä tarvettakaan, kun omastakin takaa ehkä löytyisi. Mutta kun pitää saada uutta.

Samoin kaiken pitää olla järjestyksessä, vaikka poistuisin huoneesta vain tupakalle.
Kuva
velma-
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pöllöpää » 9.10.2009 22:36:09

Mä en ole järjestyksen ihminen, mä pidän epäjärjestystä kodissani jopa viihtysänä. Otan joskus kuvia tavaroista,kun ne näyttää kummallisilta lojuessaan siinä jossain. Joskus tietty hermostun,kun joudun hakeen jotain tavaraa..ja neuroottisena en voi luovuttaa, kun nyt pitää olla se tietty pusero tansseis,muuten.. Sottasuudesta ja likasuudesta en tykkää. Ja kun sain ne perhanan banskukärpäset tuhottua, huolehdin kyl siitä, ettei tuu uudestaan. Mut on se siivoominen ilman bentsoja hermoille käyvää hommaa.. No, sit pitää olla laulettavaa musaa taustal. Mamma mia-soundtrack on tähän hyvä, samoin Chydeniuksen kauneimmat rakkauslaulut, täytyyki laittaa het paekal yks lyriikoihin, vaik voi olla, että pistin joskus aiemmin jo.
Pöllöpää
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 10.10.2009 11:07:36

Mäkin Velma olin jossain vaihees kunnon siivoaja, jossain vaihees taas en. Silloin en ainakaa ollu ku ex oli kunnon sottapötty ja vaik säädöis siivosin ni samantien oli samannäköstä...

Nyt ku pääsin kh:toon tosi pienel annoksel eli 4mg päiväs, ni mies väittää kokoajan et säädän :shock: . Se ei tajua et en mä muuten saa aikaa kulumaan ja koska muutenkin arvostelen itseeni sen perusteella mitä oon saanu tehtyä; ni siivoan paljon ja esimerkiks ku mul on ADHD, ni mun siivoomiset ei oo aina kovin järkeviä; nyt vaik olin laittaa kesävaatteit pois, imuroinkin kaikki sohvien tyynyt ja sohvat KUNNOLLA läpi. No olihan ne pölyiset ja ehdin vielä ne kesävaatteetkin laittaa, mut ku on tehtävä vaa osissa; esim. kesäkengät on jo vaatehuoneessa ylähyllyllä ja verhot taas on vaihtamatta. Sen sijaan talvipeitot on vaihdettu ja eilen pesin kaikki tyynynpäälliset; jonain päivänä (ehkä Ma) tyynyt sitte.

YRITÄN pitää perusjärjestyksen. Tahtoisin vaihtaa järjestystä, mut vaik on vain kaksio ja reilu 51 neliöö, mun pitää kattoa todella tarkkaan et mä en esim. vaihda järjestyst ja sit jätä tekemättä jotain, et kämppä on ku pommin jäljilta ku oon "siivonnu". Ja tosiaan tänään oon 2mg liuottan kuten lääkäri kehotti et tuskinpa se "säätämistä" on, jso tahdon ennen mökille lähtöä pistää kämpän kuntoo. Mullakin oli hoidos kämppä tosi siisti ja katkolle ne pyys mut useemmin muutama vuos sit, koska siivosin 3 huonetta siält seiniä myöten; sama tuol edellises paikassa. En vain tahdo nukkua seinän vieressä, jossa on muut nukkunu ja aina ku vaihdan asuntoa, hinkkaan hammasharjalla listat ja uunia niin kauan (about 2h), et siinä ei oo yhtää palanutta ruokaa kiinni... Neuroottistako, ehkä mut se on mun tapa et pidän ympäristön kontrollis, ni tuntuu elämäkin olevan paremmin hallinnassa. Etenkin kun oon Feng Shui ihminen eli koti on aikalailla sisustettu sen mukaan :roll: . Onneks mies on töis ettei valita ku pitäis kotona vaa istua netis, pelata Xboxil tai Wiil tai kattoa telkkua; sitä mä en ymmärrä :shock: ....

Ja sit tosiaa niiden kesävaatteiden kimppuun ja vaihtamaan lisää (aloitin eilen) vaatteiden paikkaa sellaseen ite koottuun, huonoon hyllykköön, jotta sais säilytystilaa vaatteiden paikalle ;) ...
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 12.10.2009 21:41:12

Tuli vaihettua järjestyst ja lakaistua sekä pestyä osa lattioist; must on tullu riippuvainen siivouksesta :shock: . Ei siin muuta mut koskaa saa levätä... :roll: Jalat kipeet ja olkapäät eilisest treenistä, mut se on vain hyvää kipua ;)

Huomenna jatkan taas... Viäl ikkunanpesut, syysverhot (3 ikkunaa), vieläkin on osa tavaroist vaihtamatta vaatehuoneessa, imurointi (lakaisu ei riitä eikä rikkaimuri), pölyt ja tiskaus ennen mökkiä tulee vielä ja lattioiden pesu! Plus kaikki tavalliset ja ehkä viäl yks järjestyksenvaihto; juu, kaks päivää aikaa :roll: . Koska mä ehdin skräppäämää?!?!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Kuivaushuone