Olet täällä

Miten joskus voi olla niin vaikeaa vaikka on jo "selvinny"?

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Miten joskus voi olla niin vaikeaa vaikka on jo "selvinn

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 29.11.2010 21:12:57

Tuo on kyllä varmaan totta, että olisi hyvä päästä sinne mt-toimistoon. Vai millä nimellä se teillä onkaan. Onneksi tänään on jo paremmin.

Onko malibu sulla mitattu noita pitoisuuksia?
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja nezumi » 29.11.2010 21:15:56

-
Viimeksi muokannut nezumi päivämäärä 22.8.2017 18:39:13, muokattu yhteensä 1 kerran
nezumi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 29.11.2010 21:36:50

Moikka Nezumi :)
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja nezumi » 30.11.2010 11:14:03

-
Viimeksi muokannut nezumi päivämäärä 22.8.2017 18:39:35, muokattu yhteensä 1 kerran
nezumi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 30.11.2010 20:31:12

Hyvä kuulla, että edelleen menee hyvin. Vaikka olet ollut jo pitkään kuivilla, niin vetohalujen tullessa ikään kuin aika häviää? Himojen tulessa ne voivat olla hyvinkin voimakkaat?
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja nezumi » 1.12.2010 11:22:37

-
Viimeksi muokannut nezumi päivämäärä 22.8.2017 18:40:03, muokattu yhteensä 1 kerran
nezumi
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 1.12.2010 11:54:31

Aivan, hyvä kun kirjoitit tätä asiaa vähän auki.
Kyllä minun käsityksen mukaan tuo psyykkinen riippuvuus on se pahempi juttu. Pystyit kuitenkin sitten asian ottamaan käsittelyyn. Järkeistit tilannetta ja pääsit sen yli. Olet nyt vähän vahempi?

Mutta näin se psyyke ja tunteet toimivat, että tietyissä tilanteissa tapahtuu ns. taantumista aikaisempaan.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja malibu » 1.12.2010 21:33:53

Mä oon nyt jo kolmatta päivää ollut melko hyvällä tuulella. Oon tajunnu et mun elämä on muuttunu ja paljon. Varmaa se aiheuttaa välillä ahistusta ku on kaikkea uutta elämässä. Vaikea ymmärtää et molemmil sisaruksil on lapsia, mä oon käyny koulus, pitän kämpän siistinä ja muutenkin elämä kondikses. Ootan kokoajan et jotain käy tai oon unohtan jotain jolloin oon taas onnistunu mokaa mun elämän.. Todellisuudes mä en vain näe miten hyvää elämää elän verrattuna entiseen, koulussakin on kaikki kokeet ollu yli 2 ku asteikko on 1-3:seen. On joku ikä-kriisi ollu varmaan jo jonkuu aikaa ja jotekii oon ottan sen roolin et mä oon sit se musta-lammas.. Muutenki stressaan liikaa, mut nyt oon päättän toimia sen sijaa et mietin asioita! Kirjotin ylös mitä koulus pitää tehdä ja teen ne, koska pidän siitä ja koska pystyn kotonakin selvitymään..

Mul kävi tuollai Nezu jo pari-kolme vuotta sit.. Siks en kattonu sitä rännäämistä tai se ei herättän himoja. Kyl mä käden kans peitin mut jotenkii näin sen läpi et vaik oli ilonen ku sai vedot ni se on sit kuvittellista hyvää fiilistä! Todellinen hyvä fiilis tulee siit, et oppii elämään niin, et muistaa miten on eläny! Mut en vuosii voinu kattoa mitää Pulp Fictionia tms. ja tuo elokuva jotenki jopa petti odotukset ku meinasin ettei ne kuvais rännäämistä.. Mul nuo himot tulee päälle vain jos on tosi pitkää tai tosi pahast ahistunu ja silloinkin vain siks, et tuntis edes jotain; sama voi päteä viiltelyy tai syömisee.. Mun pitääki kattoa etten laihdu, nyt oon aivan ihanne-painos; BMI 20-21 ja jos laihun ees sen alle 2kg ni tiedän et sit se luku vie mennessää ja on laihduttava aivan liian laihaks ja se hallitsee mun elämää..

Meil ei mitata pitoisuuksia lainkaan :shock: . Ite taistelin n. 2kk ennenkuin pitoisuudet otettiin ekana koko kaupungista! :roll: Mä olin 4pv 6mg:l ja yhen 4mg:l, en muista otinko yhtenä päivänä sen 8mg sit.. No nyt oon ottan sen 10mg ku kostautuu kunnol ja aivan kananlihal mut se ei niin haittaa vaa se yöllä herääminen siihen kylmään hikeen ja ettei mikään määrä vaatteita tai lämmintä vettä riitä. Olin tänää varmaa 45min kuumas suihkus (yleensä käyn melko nopeest ku en taho tuhlaa vettä mut nyt oli niin jääs) ja silti en pysyny lämpösenä sen jälkee ku hetken.. Aion kasii pudottaa ja Pe vien klinikalle noita ylimääräisiä; katotaa sit et jos ikinä sattuis joku ryöstämää tai katoais johonkin ni jos sit antais; tosin tuskin niin käy mut tahdon et ne käytetää eikä lähetetä apteekkii..

Mut tsemppiä kaikille! Missä RT on? Onko olo psyykkisest niin paska vai hyvä et ei taho kirjottaa? :( Mä meen laskee yhen laskun ja sit koisii ku lähen huomen kouluu vaik ei tuntei ole, teen niit käytännön töitä ja nyt on listakin mitä tehdä.. :)
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MichaelRhodes » 30.1.2020 12:37:18

malibu kirjoitti:Enpä uskois et näin paljon jälleen ihmistä koetellaan. Tai psyykkeestä se on paljon kii, mut ku psyyke on vaa huono! Mulla vaihtelee mielialat aivan liikaa, aamulla oon välillä jopa maaninen sit iltapäiväl valmis luovuttaa kaiken eikä ois väliks vaik kuolis pois.. Välillä jopa öitä nukkumatta stressin takia, tosin sit kuitenkin suunnittelen koulu-hommia ku tarpeeks sängys maannu. Monest masentaa do my essay aivan hemmetisti; siskol muksu jota itse oon toivonu mut tilanteen takia mahdotont vielä..

Hyvä sinulle, että suunnittelet koulua, mutta joskus sinun on todella käydä koulussa ja tehdä joitain kotitehtäviä tai muuten sinut potkut ulos koulusta.
MichaelRhodes
Miedosti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Kuivaushuone