Olet täällä

KIIRE! Menossa taas huumekuntoutukseen

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

KIIRE! Menossa taas huumekuntoutukseen

ViestiKirjoittaja elkku46 » 30.5.2012 06:48:00

En tiedä oliko jo tälläistä aihetta/viestiketjua(sori jos oli. laittakaa linkkiä mulle), mutta olis kiire saada muiden kokemuksia eri huumekuntoutuspaikoista. Tällä viikolla jo sossu ja päihdetiimi kokoontuu ensi viikolla.

Mutta äkkiä kokemuksia paikoista?
-Millainen päiväohjelma?
-Työ/Vastuutehtävät?
-Itsehoito?
-Työntekijät?
-Paikka yleensäkin
-Auttoiko hoito?
-Hoidon pituus?
-Muuta?
-Kotiharjoittelut/"kotilomat"?

Kiitos kaikille jotka ehtivät vastata!
Viimeksi muokannut elkku46 päivämäärä 10.10.2013 13:49:45, muokattu yhteensä 1 kerran
elkku46
Miedosti panostava jäsen

Re: KIIRE! Menossa taas huumekuntoutukseen

ViestiKirjoittaja malibu » 31.5.2012 03:21:36

Ei ole kokemusta yhdestäkään laitoksesta jossa saisi mennä ja tulla mielensä mukaan.. Lomia on joissakin paikoissa (ei ole enää olemassa yhtä ja toisessa menee pari kk:tta että lomia saa) mahdoton saada, esim. Järvenpäässä jos on sisällä niin on sisällä.. Kannattaa googlata jos tietää paikkoja, esittelysivut ovat usein melko päteviä.. :)
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja nasaalisti » 31.5.2012 18:26:16

Kerrotko elkku46 siitä Villa Hockeystä? Missäpäin Suomea on ja minkälainen paikka kyseessä?

Itse en kaipaa niinkään mahdollisuuksia kotilomiin tms. vaan ennemminkin mahdollisuutta olla yhteydessä läheisiin hoidon aikana esim. oman kännykän ja/tai läppärin avulla. Ei kuitenkaan frendit tai perhe lähtis kovin kauas mua tapaamaan tai ainakaan usein. Oon sen aikoinaan oppinut, kun oon sairaalassa joskus ollut; kauheesti ihmiset etukäteen mainostaa käyvänsä päivittäin tai viikottain ja loppujen lopuksi voi olla, et hyvin harva todella käy lainkaan, vaikkei matkaa olis kuin muutama kilsa..

Eli itse kelaan sen asian niin, et kun kerta hoitoon mennään, niin siellä sit lusin sen koko ajan, joka mulle suositellaan/määrätään. Kuitenkin kun kuulemma yleensä saa pienen varoitusajan ennen kuin hoitoonlähtö koittaa, eli ehtii asioita järjestellä jne..
Läppää asiasta ja asian vierestä

nasaalisti@hotmail.com
nasaalisti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja elkku46 » 6.6.2012 23:21:46

nasaalisti kirjoitti:Kerrotko elkku46 siitä Villa Hockeystä? Missäpäin Suomea on ja minkälainen paikka kyseessä?

Itse en kaipaa niinkään mahdollisuuksia kotilomiin tms. vaan ennemminkin mahdollisuutta olla yhteydessä läheisiin hoidon aikana esim. oman kännykän ja/tai läppärin avulla. Ei kuitenkaan frendit tai perhe lähtis kovin kauas mua tapaamaan tai ainakaan usein. Oon sen aikoinaan oppinut, kun oon sairaalassa joskus ollut; kauheesti ihmiset etukäteen mainostaa käyvänsä päivittäin tai viikottain ja loppujen lopuksi voi olla, et hyvin harva todella käy lainkaan, vaikkei matkaa olis kuin muutama kilsa..

Eli itse kelaan sen asian niin, et kun kerta hoitoon mennään, niin siellä sit lusin sen koko ajan, joka mulle suositellaan/määrätään. Kuitenkin kun kuulemma yleensä saa pienen varoitusajan ennen kuin hoitoonlähtö koittaa, eli ehtii asioita järjestellä jne..

moikka!

Tässä linkki: http://www.huumeklinikka.fi/kuntoutus.html
Linkki viikko-ohjelmasta: http://www.huumeklinikka.fi/villa_hocke ... hjelma.pdf
Sijaitsee aika mettän keskellä eli Länsi-Aureessa. Tampereelta ajaa tunnin. Käydään joka viikko 2 kertaa Tampereen NA-ryhmissä(vapaaehtoista).
Lääkkeetön paikka. Eli ei mitään väärinkäytettäviä lääkkeitä. Saa olla mm. neuroleptit ja masennuslääkkeet.
Suunnattu 16-28 -vuotiaille.
Kuntoutuksen keston minimisuositus 4 kk. Itse olin 4 kk.
Omaa kännykkää ei saa pitää. Vasta kun ollut 2 kk hoidossa pääsee kotiharjoitteluun jolloin saa kännykkänsä käyttöön. Mutta saa käyttää Villan puhelinta kahdesti viikossa 10 min soittamalle mm. läheisille ja toipumista tukeville ihmisille eli ei käyttäville. Sunnuntaisin saa tulla läheiset kylään. Tietokoneella saa tehdä vain välttämättömät asiat kuten laskujen maksu ym. Tämä sen takia, että keskitytään toipumiseen ja kuntoutuksessa oloon. Ja kyllä noi kahesti viikossa soittoajat on ihan ok aika puheluille.

Itse saa päättää koska hoitoon menee kunhan on paikkoja vapaana. He hakevat autolla katkolta tai mistä vaan. Tämä siksi, että joillain vaikeutta lähteä itse metsän keskelle hoitoon.
Viimeksi muokannut elkku46 päivämäärä 10.10.2013 13:52:41, muokattu yhteensä 1 kerran
elkku46
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja nasaalisti » 19.6.2012 13:11:58

^Okei kiitti kun vastasit!

Ei sovellu mulle, kun oman hoidon tarkoituksena ei oo lopettaa kaikkia lääkkeitä. Lisäksi mun pitää olla päivittäin tavoitettavissa kännykän/mailin välityksellä ammatillisista syistä..

Mut vaikutti ihan ok mestalta, jossa olisin ilman noita omia esteitä varmasti viihtynyt.
Läppää asiasta ja asian vierestä

nasaalisti@hotmail.com
nasaalisti
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Kuivaushuone