Olet täällä

Eroon xonesta...

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Eroon xonesta...

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 22.4.2019 14:35:08

Hei!
Vaikuttaa todella siltä, että olet nyt vahva päätöksessäsi. Pidä linjasi. Ja tosiaan, jos tulee eteen yhtään petaamisen meinikiä retkahtamisen suuntaan, niin silloin isommalla lekalla teet töitä.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 23.4.2019 19:27:24

Joo kyllä mä olen ja olen nyt näiden kaikkien yritysten kokemuksella vaan saanut vahvistusta päätökselleni. Ajauduin kuitenkin käyttämään subua hyvin vahingossa ja onhan se ollut elämäni tyhmin päätös. Onneksi ei ollut mennyt liian pitkälle, vaikka ongelma olikin. En ole koukahtavaa tyyppiä ja sekin on varmasti ollut ratkaisevassa roolissa, kun heti kun huomasin, missä jamassa olen, eli koukussa alkoi välittömästi googlailu ja sitä kautta löysin tämän paikan ja sillä on ollut suuri merkitys tässä ”tervehtymisessä” :D
Haluan eroon... (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 26.4.2019 16:26:36

Kuusi viikkoa takana ja homma rokkaa. Olo vaeltelee aika lailla, just tulin saunasta ja se jeesaa. Pitäisiolla lauteilla koko ajan. :D
Muuten on aika mieli maassa ja voimaton olo. Päivät matelee, mutta päämäärä selkeä ja joka päivä parempaan suuntaan. Muutamana viime päivänä joutunut ottaa lyricaa (150mg/pv) jotta mieli vähän kohenisi. No kyl tää tästä.
Jaksakaahan taisteluittenne kanssa :mrgreen:

ViestiKirjoittaja Yamez » 1.5.2019 20:13:49

Törmäsin subuun kanssa vahingossa. Toisaalta se vierotti muista päihteistä(-pilvi), toisaalta sen koukku on todella voimakas ja reflat hipovat taivaita. Siinä syyt miksi on ollut hemmetin vaikea lopettaa sitä.

2-vuotta iv:nä, josta 1,5v päivittäin 3mg. Vaikka ei missään tietenkään oikein vähän ajan vetämisen jälkeen tuntunutkaan, pakko sitä on ollut vaan vetää. Tietoa on vaikka muille jakaa, mutta oikeasti oppien käyttöönottoa ei suurissa määrin tapahtunut.

Reflat ovat todellakin kidutusta verrattuna niihin mitä on tullut käytyä läpi. Aloitin tämän ”lopettelun” tammikuun alkupuolella. Ensimmäisen kerran kun oli ollut kaksi viikkoa nukkumatta, hikoillen,yrjöten, paskantaen, vapisten, tuskaisen olon tullessa joka huokosesta ja lihasten särkiessä, oli pakko hakea lisää. Ajattelin että ei ole mahdollista kotikonstein vetää sitä hommaa mitenkään. Että katkolle joutuu lähtemään varmasti. Enkä todellakaan halua. No, siitä asti olen vetänyt suunnilleen näin: 2vkoa vetoa, 2 vkoa kidutusta... Ekan kaksiviikkosen jälkeen päätin että on saatava apuja ja aloin kuuntelemaan youtubesta refloistaan ja kokemuksistaan kertovia ihmisiä (mainly in english) ja se antoi motivaatiota Ja uskoa että se on mahdollista. Nimittäin ne määrät on järkyttäviä mitä lääkärit siellä määrää, että jos ne selviää, niin minäkin.

En olisi aloittaessani kuvitellutkaan mitkä vieroitusoireet siitä paskasta saa. Että ihan kuin suunniteltu niin että sitä olisi mahdollisimman vaikea lopettaa, koska on tarkoitettu ikuiseksi..

Nojoo, vieroitusoireet ovat joka kerralla ihan pikaisen helpommat olleet. Tiedän etten ole hirmuisen voiton puolella kun 16 pvä menossa. Pilveä polttanut avuiksi n. g:n/pvä. Ja sanon että itselläni ei olisi mahiksia ilman sitä apua.

Tänään olo on ollut yllättävän hyvä. Vessassa pitää istua ja helvetin heikko olo, muttei infernaalinen kuin 14pvää ollut. Eilisestä huomattavasti parantunut. Pystyi käymään tuomiokirkon portailla katselemassa jeesus-marssia. Ihmiset olivat iloisia,niin kuin minäkin. Einole sitä jatkuvaa kireyttä, vitutusta,vihaa ja synkkyyttä enää seurana. Huomattavasti rennompi olo. Kuitenkin kipeenä edelleen.

En jaksa vakuutella itselleni/muille motistani. Enkä ajattele retkahdusta. Ei ole itse asiassa tehnyt mieli. En vannottelekaan kuitenkaan mitään. Päivä kerrallaan. Tässä odotellessa niitä henkisiä laskuja mitkä varmaan iskee kovaa kohtapuoliin. Oon valmistautunut. Oon kuitenkin fyysisesti reilusti voiton puolella.

Tekemiset on suunniteltu, kunhan kunto sallii.

Oli kiva lukea samaa läpi käyvien juttuja. Antaa toivoa. Kiitos.
Yamez
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Yamez » 1.5.2019 20:15:44

Eka en ollut voiton puolella, mutta sitten olinkin :D no, olen fyysisesti voiton puolella, mutta odotan henkistä rymähdystä.
Yamez
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Yamez » 2.5.2019 15:06:10

Pvä 17, ainakaan vielää ei ole henkistä romahdusta kuulunut. Siirtyikin täydellisen voimattomuuden ja pohjattoman uupumuksen puolelle. Ei jaksa edes puhua ja raahattiin pitkin kirpputoria ja kauppoja. Ootan vaan et tämä päivä on ohi..
Yamez
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 3.5.2019 08:11:12

Nyt vaan kovaa tsemppiä sinne. Mulla oli ekat kunnon reflat samaa tasoa, kuin sulla ja retkahduksia tuli, kun ei olevinaan jaksanut sitä. Nyt jälkikäteen sanoisin, että neoli turhia ja pitkitti tervehtymistä. Taistele vaan, kyllä ne helpottaa. Toi valvominen oli ihan infernaalista ainakin mulle ja millään ei tahtonut unta saada. Mä en vedä enää ikinä, se on varma ainakin. :mrgreen:

ViestiKirjoittaja Yamez » 4.5.2019 15:49:38

Kiitän tsempeistä!

Nyt näinä kahtena päivänä kaikkein pahin vöistynyt. Aaltoilevaa reflaisuutta. Kuvotus ja hikoilu tulee ja menee. Eilen oli parempi kuin tänään.

Apulääkkeet loppui, eikä ole tarkoitus hakea lisää, koska tavoite on normaaliin elämään ilman päihteitä. Ei pieniäkään haluja vetämään. Onneksi.

Ma on se pahin paikka kun on jo voimia ja paluu ”arkeen”, eli pitää olla kunnollista tekemistä, eikä luovuttaa sitä heti. Ei kai mikään tekeminen maistu sohvalla makailun jälkeen. Muistan kuitenkin että on toipilas ja voimat ei lähellekään palautuneet.

Pahin fyysinen takana ja edelleen henkistä odotellessa ja valmistautuessa. Usko ja motivaatio on kova. Päivä kerrallaan.
Yamez
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Yamez » 6.5.2019 06:09:54

Pvä 21 alkamassa. 8 kaljan krapula edelleen jatkuva. Heikotus, tärinä, pieni hikoilu, lihasten vetäminen.. nukkunut olen sellaista 5 tuntia yössä, mikä on ilmeisen hyvin, kun kuullut kuinka ei ole kuukauteen nukuttu sekuntiakaan. Triplasin yölääkkeen (ei pkv), mikä varmasti auttanut asiaa.

Eilen oli pakko huhkia 10min ja laattahan siinä lensi.

Tunteet heittelee voimakkaasti. Suutuin jörjettömästi pikku asiasta ja surun ja menetyksen tunteet näistä vuosista painavat päälle. Näihin tunteisiin sitä on tullut vedettyä. Haluja käyttöön ei siltikään. Tämä on vain käytävä läpi. Tämä on pisin aika 1.5-vuoteen, kun 2-vuotta sitten aloitin ”satunnaiskäytön”(tämän aineen kanssa).

Tälle päivälle on tekemistä. Suuriin urotekoihin tuskin kykenee. Pikku kävely, sauna (parantaa oloa), lukemista, syödä(kun jo pystyy semisti), pikku siivoa ja sellaista.

Päivät menevät selvinpäin huomattavasti hitaammin ja sitä kyllästyy siihen ajan matelemiseen, mikä on johtanut myös käyttöön. Pitää pyrkiä välttämään turhautumista ja jos niin käy, muistuttaa itseään mikä on se toinen vaihtoehto.

Muut päihteet ovat käyneet pienesti mielessä, mikä on normaalia. Onneksi olen vetänyt nekin jo tappiin ja käynyt saman taistelun niidenkin kanssa. Oli aine mikä tahansa, se tuhoaa minut. Tämä ajatus mielessä tähän päivään.
Yamez
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 6.5.2019 19:21:58

Heh! Ilmeisesti heräilet myös aikaisin, niinkuin minäkin :D
Pinnan kireys on myös tuttua. Kotieläimeni on saanut huutia ja kun olo kohenee, niin pitää varmaan hyvittää asia.
Se on parempi olla vetämättä mitään, kun luiskahtaa lapasesta mullakin. Sitä osaa kivasti arvostaa sitä päihteetöntä elämää, kun siitä haaveilee. Se pitää vaan muistaa myös siinä hetkessä, kun on irti kemikaaleista. Nyt kun sulla on noin hyvä putki päällä, niin älä retkahda. Se vie vaan pahimmassa tapauksessa tosi syvälle ja sieltä kampeaminen on taas ehkä astetta hankalampaa? :mrgreen:

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 7.5.2019 23:27:08

On tää diippii shittii! Nyt jo toinen ilta putkeen, kun tulee mieleen et tekis mieli sniffaa. Nyt oikeastaan tajusin ne aikaisemmat retkahtamiset. Koko 8 viikkoa kestäneen subuttomuuden aikana ei ole aikaisemmin käynyt edes mielessä, mutta nyt vissiin alkaa olemaan taas terve, kun mieli yrittää tehdä tepposiaan. No way José! Mä en enää muuten retkahda. Kolmas kerta toden sanoo...

ViestiKirjoittaja Yamez » 8.5.2019 13:24:49

Jahhas, eli tuli vedeltyä 3milliä iltaan ja aamuun. Eli vaikutuksen alaisena. Kireys, kovuus ja vainoharhat palasi. Niin ja seksihalut meni samantien, kun olivat jo palanneet. Sai aikaiseksi asioita, mutta viikon krapula tästä tulee. Onnetonta. Edelleen päivä kerrallaan.
Yamez
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ruusunensota » 8.5.2019 15:18:39

Ikävää että retkahdit, mutta muista että viikon päästä olo alkaa taas jo paranemaan. Huomannut että kun olo alkaa kohenemaan ja pystyy taas siirtymään normaaliin arkeen ja tekemisen pariin, niin silloin mieli alkaa temppuilemaan ja päihtyminen käymään mielessä. Retkahtaneena ja paskoissa oloissa oltaessa ei niinkään enää tee mieli, mikä on tottakai hyvä ja saisi jatkua..
Asiat mistä jälkeenpäin ajattelee että hyvä kun on tullut tehtyä ovat vaikeita, kun taas asiat mitkä tekee olon paskemmaksi ovat helppoja mutta jälkeenpäin niitä katuu. Miksi? En ynmärrä
Ruusunensota
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 9.5.2019 22:46:02

Mulla on nyt niin vahva itseluottamus tähän taisteluun, että ei enää retkuja tuu. Katkaisin toki myös kanavani, vaikka kyllähän sitä rojua löytää, jos vaan tahtoo. Ihan sairaan siisti fiilis. Kesä tulee ja olo alkaa olemaan todella hyvä. Bentsot ja lyricakin loppui ja pärjää ihan hyvin jo ilmankin. Unen saanti vähän hankalaa, mutta näillä mennään. Tsemppiä retkahtaneelle ja uutta matoa koukkuun! :idea:

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 12.5.2019 05:53:43

Hiphei. Elämä palannut normaaliksi! Mä oon voittaja, ainakin omasta mielestä. Elämä mallillaan, asiat alkanut kiinnostamaan ja tärkeä tuki rinnalla. Kaiken sumun ja pimeyden jälkeen aurinko paistaa risukasaan. Olen onneni huipulla. Hyvää äitienpäivää kaikille ihanille äideille myös :wink:

EdellinenSeuraava

Paluu Kuivaushuone