Olet täällä

Eroon xonesta...

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Eroon xonesta...

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 27.6.2018 06:32:17

Kaksi kuukautta lusittu ja nyt alkaa masiksetkin olla lusittu, eli elämä rupee oikeesti voittamaan. Tehot krpoppaan ja päähän palannut. Olihan tää aika rankka matka, mutta oikeilla tropeilla se onnistuu. Jos olet miettinyt lopettamista, niin tee se päätös nyt, eikä huomenna. Vastailen mielelläni sinua askarruttaviin kysymyksiin ja aika paljonhan tästä mun kärsimyspäiväkirjastakin jo selviää. Tää oli mulle tosi tärkeää, että sain purkaa tuntojani täällä ja olen todella onnellinen, kun näyttää nyt siltä, että tää on voitettu kanta. Kiitos kaikille jotka vaivaantuivat kirjoittamaan, vaikkei niitä lisäkseni montaa ollutkaan, mutta lukijoita kuitenkin vissiin ihan kivasti. Elämä on vaan niin paljon kivempaa pää kirkkaana, kuin ainaisessa sumussa ja vitutuksessa. Taistelu jatkuu, sitä en väitä, mutta step by step ja kokoajan kohti kirkasta valoa matkustan. Hyvää kesää ja tsemiä!
Haluan eroon... (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Ruusunensota » 27.6.2018 18:08:41

Todella hienoa kun olet päässyt eroon, voimia vielä! Kannustavaa lukea tällasesta asiasta kuin lopettaminen ja vieläpä ekstrana kun mainittit että masis alkaa hälvetä nyt 2kk jälkeen. Itellä on vielä masennusta ja fyysistä voimattomuutta lisäksi, mut kaippa tämäkin sitten helpottaa noin kuukauden kuluttua :)

Tuleeko vielä mielihaluja, nyt kun olet voittanu pahimmat reflat ja oletko kaikista päihteistä eronnut? Itellä ei paria kertaa lukuunottamatta ole ollut mielihaluja opioideihin, mut pilveä tekee mieli :roll: jotenkin ajattelee et ei kannabis paha ole, mut onko se kuitenkin?
Ruusunensota
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 28.6.2018 20:49:04

Joo ei ole ollut vetohaluja yhtään. Oli paha ahdistuskin tossa, kun lopetin pilven polton, jota olin lähes poltellut päivittäin ainakin vuoden ja sillä mä sain bubrenkin lopettamiseen apuja. Kyllä mä varmaan tuun sitä vieläkin polttelemaan, mutta ajattelin vetää senkin alas nyt samalla. Kyllä siitäkin aikamoisia painajaisia ja hikoiluttavia öitä seurasi ja masista ja ahdistusta, mutta kärsitään nyt kaikki kerralla putkeen, niin sit voi jatkaa puhtaalta pöydältä. Budi on kuitenkin mulle parempi vaihtoehto, kuin viina ja jotain nollauskeinoja pitää olla, mutta kaikkea kohtuudella. Oli mulla tossa piriäkin pakkasessa, mutta ei sekään houkutellut ja annoin senkin pois. Kyllä mä oon niin tosissani tän kanssa, kun olla ja voi niinku vanha klisee, kaikki pitää lähteä itsestä. Tiedän, et oon kuivilla bubresta ja se vaati vaan yhden retkahtamisen ja parit ekat nokat toimi ja sen jälkeen oli kaikki kiva ohi, niin silloin viimeistään oivalsin oikeesti, että mitä tommosta paskaa oikeesti vetämään. Morkkiksethan oli valtavat, että miten mä en voinut vaan olla ottamatta, mutta en lannistunut, vaan sain siitä lisää voimia jaksaa. Ei tää helpolla tullut, mutta niinkuin yleensäkin elämässä, niin tyhmyydestä sakotetaan. :mrgreen:

Kauan sä ruusunensota oot vetänyt ja minkälaisia anjoksia, olis kiva tietää ja vertailla omiin juttuihin jne...

ViestiKirjoittaja Ruusunensota » 1.7.2018 14:07:56

Buprea käyttänyt pari vuotta joista ensimmäinen oli satunnaista käyttöä ja n. vuosi sitten käyttö meni päivittäiseks. 0.5mg/vrk annos nousi lopuksi 1.5-2mg nenään imastuna.
Bentsoja olen syönyt hieman pidempään ja niiden syönti jatkuu viel x määrä aikaa, kuitenkin haluan niistä perkeleistä myös eroon, mutt ei ole helppoa kun bupresta johtuva masennus ja pelot jäytää päätä. Jos aiemmin meni 30-40mg pamia, niin nyt menee 15-22.5mg opamoxia eli kehitystä parempaan suuntaan tuossakin on :)

edit: pian 4 viikkoa täysin ilman opioideja
Ruusunensota
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja stabilo » 28.7.2018 15:31:11

Moi!

Halusin vaan tulla kiittämään ap tästä keskustelusta. Kun on tässä itse juuri lopettamassa subun käytön niin kaikki selviytymistarinat kiinnostaa ja näistä saa uskoa siihen, että itselläkin on mahdollisuus onnistua.
stabilo
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ruusunensota » 18.8.2018 13:58:56

Kuis hurisee? =)
Ruusunensota
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 13.9.2018 23:07:10

Päivitetään tänne nyt taas vähän tätä taistelua. Eli tilanne tämä, muutamia (tai no vähän enemmän)viivoja taas tullut kiskaistua viime päivityksen jälkeen ja reflat alkoi ei ihan alusta, mutta kuitenkin tässä on nyt puoltoista viikkoa kärvistelty. Ei ne ollut läheskään yhtä pahat, kun sen puolentoista vuoden jokapäiväisen vetämisen jälkeen, mutta nyt ei mennyt joka päivä ja ihan minimaalisia nokkia. Tää ei oo helppoa, mutta olen ottanut sen linjan, että en soimaa itseäni, jos retkahdan ja olen varma, että tämä linja on parempi, kun se et vetää sit retkahdusvitutukseen ja siitä tulee kierre. Taustalla on kuitenkin kirkkaana mielessä lopettaminen ja nyt siis taas pahimman yli päästy. Ehkä se on nyt ohi se vetäminen? Oon heikko luonne, mutta tavoitteesta en lipsu ja lopettaminen on kuitenkin se mikä on lopullinen tähtäin ja siinä onnistun sata varmasti. Kaikille kauhiast tsemppistä! :D

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 17.9.2018 19:35:12

Kiitos päivityksestä. Suuntaa vaan eteen päin. Sinulla on oma halu lopettaa ja se on se tärkein elementti. On hyvä tunnistaa käyttöä edeltävät tekijät, että asia ei toistu. Ainakaan yllättäen.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 19.9.2018 11:24:34

Kiitti Tuomo tsempeistä! Kyllä tää alkaa tästä helpottamaan. Semmoiset asiat, joita olen aikaisemmin tykännyt tehdä ja lopettamisen jälkeen ei todellakaan kiinnostanut, niin nyt niitä tekemisen iloja hetkellisesti tulee ja se tuntuu jumalalliselta sen kaamoksen ja innottomuuden jälkeen, jonka olen käynyt läpi. Ilmeisesti mielihyväreseptorit alkaa pikkuhiljaa toimia =)
Kaikkihan sen tietää, että elämä on parasta päihteettömänä, mutta se pitää vaan myöntää itselle. En tällä halunnut ketään kritisoida ja älkää nyt kiukustuko tästä :D
Luulisin, että retkahdus oli paljon opettavaisempi juttu, kuin kaikki muut jutut yhteensä. Nyt on paljon enemmän sinut itsensä kanssa, kun maailma ei romahtanutkaan retkahduksesta ja pystyin kokoamaan itseni ja jatkamaan paranemista.

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 30.9.2018 16:07:08

Millä fiiliskillä tällä hetkellä. Niin, kyllä varmasti mielihyvän kokemukset tulevat takaisin. Siinäkin ratkaisee pitkälti myös asenne tai ainkin omalta ostaltaan.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 5.10.2018 14:09:51

Ihan hyvillä fiiliksillä ja erossa oon pysynyt. Välillä on parempia päiviä ja sit on ihan kökkö olo, mutta suunta on edelleen kirkkaana mielessä. Kyllä mä tän handlaan ja voisin veikata, että tää reipas puoli vuotta on ollut viimeinen ”mein kampf” tosta paskasta. Usko on kova, uskokoon ken tahtoo, tai miten se nyt meni? :D

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 7.10.2018 16:03:33

Good!
Tärkeintä on että itse uskoo ja tahtoo, niin sillä pääsee pitkälle. Muistaen sen, että pitää osata varautua siihen, että voi joskus olla heikkoja hetkiä ja tilateita. Motivaatio kun ei aina ole stabiilitila.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 15.4.2019 10:38:29

Päivitetäänpä vähän tilannetta. Olin puoli vuotta ilman ja sit tuli aikamoinen stressitilantöissä ym. elämän koukeroissa ja pikkuhiljaa retkahdin ja tuli nelisen kuukautta pikkusen nuuskuteltua. Nyt taas kaksi viikkoa ollut ilman ja vaikka noissa aikaisemmissä päivityksissä vakuuttelin, että ohi on, niin ei se paljon painanut vaakakupissa. Moti lopettamiseen on kokoajan ollut kova ja nyt ajattelen, että kolmas kerta toden sanoo! :D Pahimmat nyt taas ohi ja päivä kerrallaan mennään. Tsemppiä kaikille samaa kokeville :)

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 15.4.2019 17:58:11

Kiitos tilanteen päivityksestä. Niin, toki retkahduksia sattuu, mutta toivottavasti oli viimeinen. Nenä kohti tulevaa ja virheistä oppineena, varmaan oletkin analysoinut ja miettinyt, että miten tilanne lipesi käsistä. Motivaatio kun on kohdillaan, silloin on hyvä edetä, silloin kun se on heikoilla, silloin pitää olla tarkkana.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 20.4.2019 08:47:16

Joo kiitti. Kyllä tää saaga on nyt taputeltu. Ei tää helppoa ole ollut ja retkahduksia tuli, mutta nyt se on ohi. Älyttömästi ärsyttänyt, kun monet reflat joutunut kärsimään, mutta se, että on huomannut ettei se vetäminen tuota yhtään mitään hyvää ja parit ekat on toiminut ja sit sen jälkeen tatti otsassa. Olo on hyvä ja sillä mennään. Vaikka mikä tulisi, niin en enää ota. Kaikki kanavat myös tyrehdytetty.

EdellinenSeuraava

Paluu Kuivaushuone