Olet täällä

Jospa nyt se jäisi pois...

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Jospa nyt se jäisi pois...

ViestiKirjoittaja LetHerGo » 10.10.2019 17:04:21

Hip ja hei :)

Täällä taas, vaikka kovasti uhkasin että poistun pikkuhiljaa maisemista :)

Lopetuspäätös pitää kovasti edelleen subun suhteen ja mielihaluja kyseiseen aineeseen ei ole lainkaan.
Uskomattomalta tuntuu että viimeisien vuosien aikana olen halunnut lopettaa käytön, mutta aina tavalla tai toisella
olen keksinyt itselleni tekosyitä miksi juuri sillä hetkellä se ei ole mahdollista.

Onneksi kesällä aukesi mahdollisuus olla pois työelämästä hetken aikaa, niin sai aivan rauhassa keskittyä vieroitukseen.
Nyt reilu 2kk ilman buprea ja fiilis on sellainen kuin ei olisi koskaan edes käyttänyt kyseistä ainetta.. eli aika paljon se on kiinni korvien välistä.
Kannabista tulee edelleen toisinaan polteltua, mutta itse pidän sitä paljon parempana vaihtoehtona kuin alkoholia.
Ehkäpä aikanaan sekin jää pois :roll:

Jos joku lopettamassa oleva haluaa vertaistukea asian kanssa, niin mielelläni autan asiassa eteenpäin.
Viestiä voi minulle laittaa joko tähän langan jatkoksi, tai vaihtoehtoisesti yksityisviestillä.

Oikein mukavaa syksyn jatkoa kaikille :)

o/
LetHerGo
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 3.11.2019 15:11:12

Kiitos kuulumisistasi!
On mukava kuulla ja varmaan olet hyvä esimerkki siitä, että toipuminen on mahdolista.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja sade » 26.12.2019 08:24:07

Mitä sulle kuuluu? Luin tekstejäsi ja tuli fiilis tulla sanoon hei. Mun päihde on kannabis, parisen vuotta käytetty ja tällä hetkellä aika voimakas psyykkinen koukku :|
Hänen juomisensa oli kuin sade. Välillä sen pystyi ennustamaan kuin sääennusteesta, välillä se saapui kuin pilvettömältä taivaalta.
sade
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja LetHerGo » 28.12.2019 23:24:55

sade kirjoitti:Mitä sulle kuuluu? Luin tekstejäsi ja tuli fiilis tulla sanoon hei. Mun päihde on kannabis, parisen vuotta käytetty ja tällä hetkellä aika voimakas psyykkinen koukku :|

Moikka, ja kiva kun olet jaksanut lukea minun höpötyksiäni :)

Hiukan alle 5kk ilman buprea ja olo mitä mainioin edelleen.
Pakko myöntää, että pari kertaa on käynyt mielessä "Miltähän tuntuisi ottaa pitkästä aikaa yhden kerran", mutta
onneksi sen verran ollut järkeä päässä että olen karistanut samantien ajatuksen pois päästä.
Ymmärrän kyllä ihmisiä jotka retkahtavat aina uudelleen ja uudelleen.. sen verran hattumainen aine kyseessä.

Välillä tuntuu että ei oikein jaksa mikään kiinnostaa, mutta huomannut että kaikessa vaan on vaikeinta se aloittaminen.. oli kyseessä asia kuin asia. Sen muutoksen huomannut itsessäni, että nykyään otan vastuun tekemistäni asioista ja hoidan kaikki velvollisuudet vaikka ei kiinnostaisi.
Nykyinen työpaikkani on aivan mahtava ja olenkin saanut uusia kavereita sitä kautta. Tämä kaikki vaan lisää motivaatiota olla erossa subutexistä.. ( Olen alalla missä päihteiden käytöstä lähtee työpaikka alta ja uutta on turha edes hakea, koska lähtee luvat :shock: ) Tämä toimii hyvänä motivaattorina myös kannabiksen lopettamiselle/vähentämiselle.

Sanoit että sinulla on voimakas psyykkinen koukku kannabikseen.. tervetuloa joukkoon :roll:

Itse en ole käyttänyt alkoholia kuin hyvin satunnaisesti viimeisen 15 vuoden aikana, koska en pidä ihmisestä mikä minusta tulee humalassa. Kannabis toimii itselläni työputken jälkeen rentouttajana ja tapana nollata. Nykyään kannabista menee vielä aivan liikaa, mikä tarkoittaa sitä että käytän myös työviikolla unta tuomaan.
Olenkin nyt tehnyt uudenvuoden lupauksen, että pidän ensi hätään savuttoman tammikuun ja koitan sen jälkeen polttaa vain ja ainoastaan kun olen vapaalla. Tiedän että se tulee olemaan enemmän kuin vaikeaa, koska olen polttanut niin kauan että siitä on tullut enemmän tapa kuin mitään muuta.

Päivittelen tätä lankaa ensi vuoden puolella, kun aloitan savuttoman tammikuun :D Tiedän sen jo etukäteen että tämä projekti tulee olemaan itselle yhtä helvettiä :twisted:

Vertaistukea asiaan otan mielelläni vastaan :mrgreen:

Pakkasia odotellessa

o/
LetHerGo
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja sade » 29.12.2019 22:29:53

Olen iloinen että olet pystynyt olemaan subusta kaukana. Itse en ole kokeillut mutta rajan vedin itselleni psykedeeleihin, koska tiedän että olen riippuvaisuuteen taipuvainen. LSD ja sienet oikeastaan teki oloni huonoksi, mutta kannabis tuntuu olevan aina yhtä turvallinen lohtu johon tarttua.. :|

Alkoholinkäyttö on itselläkin minimissä. Oma mieheni on alkoholisti ja kärsin siitä paljon, joten se on vähentänyt kiinnostustani alkoholiin entisestään. En myöskään pidä itsestäni humalassa.. pari lasia riittää boostaamaan tunnelmaa mutta sen jälkeen tulee helposti paha olo.
Alaikäisenä käsittelin kodin ongelmiani juomalla salaa ja se huuruinen aika tuntuu vieläkin traumaattiselta. Taas yksi syy vihata viinaa.

Itseä harmittaa eniten että Kelan tuet meni kannabiksen takia enkä oikeen koe saavani tarpeeksi apua myöskään mielenterveysongelmiin. Asumistukea saan mutta opiskeluni tueksi en enää mitään muuta. Joudun siksi ravaamaan töissä ihan yli jaksamiseni. Ihan käsittämätöntä kyllä miten ihmisiä kohdellaan jos kyseessä on laiton päihde.

Toleranssit on päivittäispolttelun vuoksi nousseet ihan pilviin.. heh. Se kyllä vähän herätteli nyt lomalla; Tarjosin kaverille vahvaa lajiketta ja hän meni pilveen muutamasta henkosesta kun minä poltin koko sätkän loppuun ja normaalisti vielä päällekin. Itsellä polttelu kuuluu vapaa-ajalle ja varsinkin töiden jälkeiseen stressin nollaamiseen. En ole siihen stressin helpotukseen vielä mitään muuta lääkettä löytänyt kun jotenkin niin sietämätön tämä oma elämäntilanne. Ei edes liikunta tai harrastukset tuo iloa. Vaan tuo pilvenpolttelu. Surullista.
Hänen juomisensa oli kuin sade. Välillä sen pystyi ennustamaan kuin sääennusteesta, välillä se saapui kuin pilvettömältä taivaalta.
sade
Miedosti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Kuivaushuone