Olet täällä

Vieroitus Kestää?

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Vieroitus Kestää?

ViestiKirjoittaja ramiolavi4 » 19.1.2020 11:45:29

Olo mene hullummaksi, ei yhtään unta viime yönä ja toissayönä muutama tunti, homma pahenee kun vieroitus etenee. Tuli luettua koko benzo.org.uk tietokanta, mitä oli tietoa benzo vieroituksesta ja aika selkeästi, sitä nyt niitan, mitä olen sisääni tunkenut. jopa hypnoosia kokeilen, yltuvbesta.
ramiolavi4
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 19.1.2020 12:06:15

Muista, että VOIT kääntyä ammattilaisen puoleen. Ei ole mikään synti. Hyvä lääkäri auttaa ja laatii suunnitelman. Älä soimaa liikaa itseäsi tai pelkää lääkäriä liikaa. Voithan kertoa suoraan nuo pelkosi lääkkeiden suhteen hänelle suoraan. Luin eilen, että hidas pudottaminen ja vieroitus onnistuu parhaiten.
Ehkä tarvitsisit edes jutteluapua tuossa tilanteessa. Ihan vastakkain jonkun ammatti-ihmisen kanssa. Ymmärrän asenteesi, että eivät usko jne, mutta yrittää voi. Nukkuminen on kuitenkin niin tärkeää ihmiselle. Ilman unta ei vaan oikein jaksa.

Tai olisiko joku chatti tai puhelinpalvelu, josta voisit kysyä neuvoa.

Itse nukuin hyvin viime yönä. Padin poisjättö toimi. Ei sinistä tietokonevaloa liiaksi yölllä. Se vie unen. Sopivaa luettavaa ja olin tunnin uimassa. Ulkona kävely varmaan ajaa saman asian.

Voimia. Älä jää yksin.
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja ramiolavi4 » 19.1.2020 18:30:25

Kiitoksia Varjoilija.

Olo on aika sumea ja ajatukset hakussassa, pitää laittaa niitä asioita, mistä tein yöllä havaintoa ja mistä kiikastaa.

Eli luin eilen tuota benzo.orf.uk.com sivulta melkein kaikki artikkelit ja tärkeimmät eli viroitukset ja englannissa aika hyvin asiat, samalla katsoin suomen käypähoitosuosituksia, jossa pyritään vierottautumaan lääkkeestä viikoissa, ei kuukauissa, puhumattakaan vuosissa ja tiedän kuinka tämä vieroittautuminen aiheuttaa lääkärikunnassa jakoa ja yleensä ronskimmat ja häijyimmät lääkärit on ne joita kuunnella, eli luulen että joku uusi valmistunut lääkäri ei ajatukseen ja pitkälle menevän vierotuksen ajanana saa kovinkaan paljon kannatusta muita lääkäreiltä, se o havainto, mitä yleensä tapahtuu, toivottovasti asiat ovat muuttuneet, mutta käypähoitosuositusta ne noudattaa ja siinä ei ole kehumista ja oikeastaan kun luin sitä, niin totesin, kuinka suomi on kehitysmaa penstso vieroittautumisessa ja aiheutetaan tosi paljon tuskaa ja vieroitusoireita lopettavalle potilaalle, että voi sitä raukkaa, minkä prässin se joutuu käymään läpi.

penstzo origissa viitattiin kyynisesti mm. heroiin in vieroitus oireiin ja bentzojen sanottiin, että heroiinin vieroitusoireet kestää 5 päivää ja bentzojen 5 kuukautta, el ivarmasti ampui vähän yli, mutta suomen käypähoito suosituksessa sanotaan vieroitusoireiksi 1-2 viikkoa, eihän ne ole edes kunnolla alkaneetkaan siinä vaiheessa, eli lapse kengissä täällä mennään ja huomasin että bentzo origissa hyvin paljon vieroituksessa oli loratsepaamin ja klotsapaamin käyttäjiä eli temestan ja rivatriliinin, se taitaa ollakin varsinainen myrkky, ainakin rivatriili on todella petollinen kun 0,5 mg tabletti vastaa 1omg diapamia, vaollalom käypä hoito laskee puolet laimeamman annostuk´sen diapamin su´hteen , ja varmastikin heidän laskujen mukaan, vieroitus diapamilla ei tule onnistumaan, liian pienen diapam annostuksen suhteen joka korvaa esim. rivatriiliin.

Tänään olin valmis soittamaan psykiatrille, mutta nyt on olo vähän kotentunút ja katsooo ensi yön, jos valvon niin soitan huomenna ja keksin jotain ja ajattelin jotain deprakinea tai neurotinia vieroitusoireiiin ja tietenkin psykiatri ehdottaa ssri lääkettä en pidä sitäkään honona , mutta se , että tähän ahdistukseen ja unettomuuteen, ajettaisiin ssri lääke sisään, niin tehtövö on aika mahdoton ja vaatii kyllä hyvää tuuriakin, kun saa noista ssri lääkkeistä aika kovan aloitusoireet ja tétenkin tässä mieletilassa, voi olla liikaa ja se mikä on pelko, ajaa sitten ottamaan pakon e3dess pentsoja, sitä mä pelkään eniten ja oloisin tosi pöettynyt jos en onnistuisi tässä ex tempore tapahtuneessa lopetuksessani, vaikka tsooukkina tömä lähti, mutta olen ehdottoman vakuuttunut siitä että ainut oikea vieroitus menetellmä on tiputtaminen diatsepaamilla alas, pöaitsi että olen ollut ilman jo kuukausia, että siinä on ongelma, kuin myös jätän rauhaan, nämä unta antavat lääkkeet, kun ne aiheuttaa levottomuutta ja niitä ei sitte pidä syödä ja jaksaakin olla jotenkin päivällä, kun ei sotke väsyttäviä lääkkeitä jotka ei unta anna kuitenkaan.

Hypnoosiakin kokeilin, ei vaan tullut unta, yksinkertaisesti, en anna itseni nukkua, säpsähdän ja taistelen vastaan, kuten töissä aikoinaan, kun oli pakko jaksaa.

Itse ainakin jos ja kun selviäsin tästä, meinaan ruveta sitten vertaistuen antajaksi, jos selviän vaan tästä kuiville, mutta menee vielä kuukausia ennenkuin voi arvioida jotain sodan loppu tuloksesta ja soitan kyllä psykiatrille jossain välissä , kun tiedän että voin elää ilman rauhoittavia koska edelleen pelko siitä että laitetaan hanat kiinni.

saattaa olla paljon virheitä, mutta toivottavasti pystyy lukemaan,koska edelleen totuttelen tähän näppäimistöön.
ramiolavi4
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ramiolavi4 » 19.1.2020 18:42:10

tarkoitan unta antavilla lääkkeillä Ataraxia triptyylia doxalia, jonka valmistus on lopetettu ketipinooria, melatoniini, saan vaan levottomuutta niistä ja takuu varmasti valvon koko yön. otin toissa yönä sitä edellisenä yönä, vähän neuroleptiä ja ehkä kun sitä käytin, niin se vaikutti vähän ja sain parodaksaalisen reaktion siitä, eli ei mitään väsyttävää enää, kun kerta tämä lopetus, meneekin sitten sen vaikeimman kautta, mutta mullehan on aina tehty tiet, huonosti ja jos ei ole, niin sinne minä itsekin menen, eli kuljen omia polkuja.

Ketipinooria söin aikoinaan unettomuuteen, alussa oli 25 mg ja antoi aika hyvin unet, toleranssi rupesi kasvamaan ja puolen vuoden kuluttua, annos ol se maksimi 700 mg ja ei mitän järkeä, kun ei antanut unta ja lopetus ja 2 viikkoa tärinä ja unettomuutta, mutta unta kuitenkin, eli sekin kääntyi sitten itseäni vastaan ja pakko sitä on olla luomuna tässä uni asiassa ja se on ongelma ja teenkin siitä vissiin suuremman.
ramiolavi4
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ramiolavi4 » 20.1.2020 18:31:16

Tänään tulee kuluneeksi rivatriilin lopetuksesta 13 viikkoa ja humenna imovanen lopetuksesta 9 viikkoa.

Vihdoin viimein sain kunnolla nukuttua, ilman heräämisiä, vaati paikan vaihtoa, en tiedä onko hermot mennyt makuu huoneeseen, vai mikä,, ainakaan en edelleenkään tykkää siitä ja kun metelli on ylikorostrunut johtuen lääkkeiden lopetuksesta, että säikähtää sitä ääntä mitä pihalta tulee korviin. Tein tänään tiivistys hommia, laitoin ikkunaan uudet tiivisteet jos vaikka ääni hiljenisi ja samlla totesin sängystä että aikoinaan ostin susi sänkyn, ei oikein ole tukeva, vaan meinaa heittää sängystä lattialle ja tehnytkin niin pari kertaa, koska laita antaa periksi ja laittaa tippumaan, pitää katsoa mitä sillle voi tehdä, koska kerran jo mennyt läppäri hajalle.

Tänään on huimannut tosi lahjakkaasti ja kaupassa sai peljätä, ettei satu mitään vakavaa , eli jos ei kärsi univelasta niin sitten näköjään tuli huimaus ja maha kipuja kans ollut eli jatkuvalla syötöllä jotain, laitan kuitenkin nämäkin vieroituksen piikki, koska neon vaihtelvia oireita ja luottaa siihen että menee ohi, tuleepa taas lisää kokemusta ja ei oikein huoletakaan ne jänniä vaan, kunhan ei kouristele ja voi olla, että on kysymys myös perussairaudesta, en tiedä, mutta lääkäriinkään ei viitsi mennä, koska siellä saisi käydä joka päivä ja olen siellä hypännytkin ihan liikaa kun lopetsin rauhoittavat, 3 kertaa migreenin takia, jota harvemmin on ollut 2 kertaa kihdin takia ja kun meillä ei ole omavastuu osuutta, niin joka kerta pitää maksaa sitten päivystysmaksu, eläkeiläisellä ei oikein siihen ole varaa.

Tänään ja eilen myös alkanut lihaksia kramppaamaan, pitääkin ottaa magnesiumia, jos vaikka olisi apua, kunhan ei vaan tule tavaksi ja korvat suorastaan ujeltaa, tosi hankala löytää mitään sellaista ääntä, joka peittää tuon ujelluksen, valkoinen äänikään ei auta, olo on kuitenkin aika valoisa ja nautikaan jokaisesta hetkestä ja nyt kärsii valvoakin, että en ota stressiä siitä ja pitää seurata verenpainetta, ettei nouse liikaa ja korkea verenpaine saattaa aiheuttaa oireita. eli taas on menty vähän eteenpäin tavoitteessa.
ramiolavi4
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ramiolavi4 » 25.1.2020 17:41:53

Kestää edelleenkin?

Ajatukset aika hukassa tällä hetkellä ja aikamoista ahdistukin kans, kuin myös öisin edelleen sitä hikoilua ja heräämistä, kuitenkin yö uni jonkin verran parantunut ja ehkä 4 yötä saanut nukkua kuitenkin, että ei ole tarvinnut valvoa koko yötä, toivottavasti se myös olisi niin jatkossakin, kun kehun jotain, niin seuraava yö sitten valvotaan.

Ahdistus on ollut aika kovaa ja mietin onko sairautta vai vieroitusoireista ja kuin myös ollut näköhäiriötä ja lihassärkyjä.

Mielssä epäilys, että voiko olla vieroistusoireita edelleenki, käytnhän lääkettä 15 vuotta ja turhaan ei sanota että vieroitus kestää sen verran kuukausia kuin on käyttöäkin ja jos ottaisin vieroitukseen rauhoittavan, niin saisin siitä avun, kysymys kuuluukin onko se apu sitten siihen vieroitusoireiisn vai sairauteen, johonka se rauhoittava toisi avun,jotenkin tuntuu että näiden rauhoittavien kanssa, ollaan niin hakoteillä ja niiden vieroitusoireiden hoidossa, koska kenenkään mieleen ei tule se kuinka kauanaikaa ne kestää, siinä mennään suohon jos ja kun lolpettaja on tehnyt motivaatio suunnitelman ja sitten teilataan hänen vieroitusoireet, että ei voi enää olla, se syö kyllä motivatiota, kuten täällä oleva marras7 sanoi, eräässä ketjussa ja jokainenhan alkoholisti tietää miltä maistuu ryppy, vieroitukseen ja kun elimistö sitä huutaa, sama homma on rauhoittavilla ja jos ja kun on lopettanut tupakin polton, aikanaan siitäiin pääsee eroon, mutta tulee tilanteita jossa sitä esim. nikotiinia tekee mieli, itsellä tekee mieli pilleriä, että saisi rauhallisuutta.

Miettinyt omaa koukkua rauhoittaviin, kuinka kaikki merkit kävi toteen, en vaan sitä nähnyt, iltaisin söin rivatriilia ja se vaikutti ja loppu aikoinan rupesi piristämään, että ei enää malttanut nukkuakaan ja jos nukuit niin heräsit aamuyöllä ja jos otit taas rivan, niin nukuit ja kuitenkin sitten päivällä oli vieroitusoireita joita hjoidettiin usein kaljalla, näin ollen saatiin viekkareita lievennettyä eli elämä pyöri pillerin ympärillä,jotenkin mahdottomalta tuntuu tilanne ja olo todella typerältä ja tyhmältä ja hävettää, nin selvä asia ja sitä ei nähnyt ja tuntuu että alkon käyttäminen oli seurausta viekkareista, siinä hoidettiin vieroitusoireita, puolin ja toisin, vaikka otti kaljaa, niin jotain jäi aina puuttumaan ja sen avun toi rauhoittavat, eli sekkäyttöhän tämä oli, vaikken ikinä niitä alas kaljalla huuhdellutkaa, siinä toinen ruokki toista ja ymmärrän miksi sanotaan,että rauhoittavat lisää alkoholin kulutusta, koska alkoa käytetään itse käytin vieroitusoireisiin ja kun lopetin alkon käytön, niin pillerit oli se suurempi ongelma, hankala kirjoittaa aiheesta, ihanhäpeän takia ja typeryyden, mutta kuten on nykyään tiedossa, niin rauhoittavien käyttäjillä on hyvin palojon myös tai ajautuu sitten myös alkon käyttäjäksi,ihan vahingossa ja tiedostamattaan, vaikka hajua voisi olla mutta ei tiedosta.

Siitä olen iloinen että jonkinlaista unta nyt saan, ja olo ei niin toivoton olo ja kutinakin on helpottamaan päin, joka johtui vieroituksesta ja jota viel kestää ja tavoite on edelleen, että päivä kerrallaan ja jos tulee uskon puute, niin lukea ashtonin manuaalia, se on tällä hetkellä minun raamattuni ja oma elimistö ainakin toiminut niin kuin siellä on sanottu, ehkä kesällä on mielikin parempi.
ramiolavi4
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ramiolavi4 » 26.1.2020 17:30:28

Motivaatio nollassa ja ei auta, kun lukee rivatriilin käuttäjien tarinoita, pahin pentso mitä voi olla, on 20 kertaa vahvempi kuin diapami ja jokainen rivan käyttäjä sortuu samaan virheeseen, eli ei ymmärretä sen vahvuutta, lukenut bentzo orgista kamalia kertomuksia, nimen omaan rivatriilista, prk. mahdoton siitä päästä eroon.
ramiolavi4
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ramiolavi4 » 3.2.2020 23:30:00

Nyt on rivojen lopettamisesta 15 viikkoa ja imovanen 11 viikkoa.

Hikoilu on vähentynyt huomattavasti viime päivinä ja normaali ahikoilemista öisin, ei niin kovaa ainakaan ja saan nukuttua myös paremmin ja toivottavasti myös pysyy jatkossakin unet,koska se on herkkä asia, ehkä kuitenkin noin 6 tuntia keskimäärin.
vapinaa välistä ja mahakipuja ala-maha ja kovasti pitää öisin käydä vessassa, pakotuksen takia, eli hermot vissiin.

Uutena minkä huomasin, on depersonalisaatio, tuntuu että minä en ole minä ja jotenkin hullua, kun tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja tosi hankala on jossain asioissa, esim. tänään kun kävin kaupassa ja autoin erästä rouvaa kun oli ajanut autonsa pellolle, niin ihmettelin, että miksi minä en toimi kunnolla ja koin itseni ulkopuoliseksi, mutta kuuluu vieroisusoireisiin vissiin tämäkin, ainakin mitä olen lukenut , muiden kertomuksia lopetus sivuilta ja huomannut että suunnaton huimaus ja heite, päivällä on vähentynyt tosi paljon, että parempaa suuntaan mennään, kärsivällisyyttä vaan enemmän ja voisi mennä psykiatrille, jos vaan tietäisi, että löäkettä ei tuputeta, mutta aika on kuitenkin paras lääke.

öitä.
ramiolavi4
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 4.2.2020 02:12:20

Hei!
Olipa kiva lukea, että sinulle sujuu jo hieman paremmin.
Uni on niin tärkeää! Ja se heijastuu ihan kaikkeen. Hienoa, jos saat unta enemmän kuin tunnin tai kaksi.

Uskon, että muutkin olosi siitä tasaantuvat! Ehkä keho alkaa rentoutumaan pikkuhiljaa. Varmaan vatsa reagoi stressiin ja jännittyneeseen olotilaan.

On hienoa, että olet kirjoittanut tänne tätä vieroitusasiaa ja olojasi. En jaksa uskoa, että olet ainoa. Olet sitkeää tekoa ja nostan hattua, ettet ole sortunut uudestaan käyttämään lääkettä.

Minäkin olen nukkunut hieman paremmin.

Uskon, että nuo epämääräiset fiiliksesikin johtuvat tuosta lääkkeen poisjättämisestä. Pitää yrittää hengittää rauhallisesti ja rauhoittaa itseään, silloin kun tuntuu hankalalle. Ja uskoa siihen, että asiat korjautuvat. Nyt voit rauhoittaa itseäsi ajattelemalla niiitä positiivisia asioita mitä on tapahtunut.

Tsemppiä sulle kovasti ja kirjoittele.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 4.2.2020 02:33:11

Depersonalisaatio. Onkohan tunne siinä samantyylinen kuin paniikkikohtauksessa. Niistä minulla on kokemusta. Ei oikein hahmota itseään, mikä on tosi inhottava tunne.

Itselläni on ollut jotain vastaavia oloja nyt kun lääke jätettiin pois. Minullehan tuli toinen lääke tilalle, joten en tiedä mikä johtuu mistäkin.

Itse yritän keksiä tuossa tilanteessa jotain sellaista millä yritän harhauttaa itseni moisista ajatuksista. Ja ennenkaikkea tuota itsensä rauhoittamista pyrin tekemään.

Olen siis aivan järjissäni, mutta ajattelen mm omia ajatuksiani ja ikäänkuin puhun itseni kanssa... en ole paljoa uskoltanut puhua näistä asioista kun tuntuu ettei kovin moni niitä ymmärrä. Ehkä tämä on toisaalta ihan normaaliakin tai sitten ei :lol: . Välillä unohdan tämän ”ajattelun” ja toimin kuten normaalistikin. Menen pian tapaamaan lääkäriäni ja ehkä uskaltaudun puhumaan näistä ajatuksistani. Ymmärrät varmaan, että niistä on pelottavaa puhua, ettei pidetä ihan kajahtaneena... mutta jonkinlainen mielen tasapaino ja ymmärrys olisi hyvä saavuttaa.

Vuosi sitten samalla kun jätin rivatrilin niin jätin myös pikkuhiljaa alkoholin pois. Silloin pohdin erittäin paljon omaa tilannettani ja pohdin alkoholiasioita ja muita ongelmiani tosi rankasti. Voihan olla, että ensimmäistä kertaa uskalsin pitkästä aikaa avautua ajatuksissani itselleni ongelmistani ja katsoin itseäni suoremmin kuin koskaan ennen, sen sijaan että työnnät ikävät ajatukset mielestä pois. Ehkä tämä on minulle uutta ja se pelottaa. Mutta kyllä voi olla niin, että lääke, jota käytin niin pitkään painoi tunteitani ja ajatuksiani alas ja nyt ne ovat pikkuhiljaa nousseet pintaan. Välillä tuntuu myös kuin aivot eivät toimisi ihan kunnolla. Elämässäni on ollut rankkoja jaksoja ja on asioita joita pitäisi jaksaa käydä ammatti- ihmisen kanssa läpi. Nyt siitä olisi hyötyä, kun en enää turruta oloani alkoholilla.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja ramiolavi4 » 4.2.2020 19:40:22

depersonalisaatio on eräs ahdistuksen muoto, niin luki netissä ja aikoinaan olen semmoista myös saanut kauan aikaa sitten, kun ajoin autolla ja yhtäkkiä olinkin sitten apukuskin puolella ja se tuntui jännältä ja psykiatri sanoikin, että on sitä, ilmeisesti lääkkeet on pitänyt sitä aisoissa, kuin myös saattaa kuulua tähän vieroitukseen, kuin myös pohjalla on PTSD ja miten se vaikuttaa sitten kaikkeen, pitää antaa itselle anteeksi ja antaa ajan kulua, koska siihen ei ole olemassa oikein mitään hoitokeinoja, ja ei missään nimessä rauhoittavia, kun se tie on kuljettu loppuun ja paljon on lähtenyt oireista pois jajoita oli rauhoittavien käytön aikan, eli se tie on kuljettu loppuun ja lukenut etä saattaa mennä vuosikin, se on hankalaa kun ressin seitokyky on aika heikkoa ja välistä, että missä sitä ollaankaan, sellainen epätodellinen olo, en kuiiotenkaan panikoi, vaikka onhan se paniikkia, mutta olkoon, sitä taistelua en varmasti voittaisi, vaan annan periksi ja katsotaan mitä tapahtuu, kunhan unissa ei rupea vääntämään asioita, eli painajaisia.

Soitti se eilinen rouva, jonka auto meni pellolle, oli keskusairaalassa, kun se oli kuitenkin sekavahko ollut, kun hinausuton kuljettaja oli vienyt sitä auto korjattvaksi ja pitkin tänään kysellä tutlta hinaajalta, että näkikö mitäön erikoista, kun mielestäni se tuli sekavammaksi, tai erikoiseksi, vähän ennen kuin hinaaja tuli, ehkä sai jonkun aivotapahtuma, en tiedä, oli tiekin kyllä jäässä että voi olla vaan ajanut ulos, ei kuitenkaan , että olisi päätään lyönyt ja vanhahko ihminen oli ja mietinkin, että oliko alkoa, koska se on aika yleistä jos auto menee pihalle, tai sairaskohtaus, mutta kun oli tie todella jäässä, etä se on todennäköisempää ja itse olin kyllä vähän muissa maailmoissa, ei saanut hetkeä kiinni ja tuollaiset tapaukset on yleensä, sellaisai jossa on monta eri tekijää, hyvä kuitenkin kun pysähdyin, kun harvakseltaa käytössä oleva tie ja olisi ollut hyvin mahdollista myös sekin että olisi ollut elottomana kuski, koska ei ollenkaan tavatonta ole kuolla rattiin.

Viime yö ei oikein onnistunut, ehkä värrkkäsin sitä ulosajo kuskiakin, kun vaivasi sen olotila kuitenkin. mutta toivotaan, että ensi yönä, vaikka ei saisi antaa paineita itselle, sai nukuttua tai sitten ei, stessaa vielä kaiken lisäksi auto, kun jäi kirjaston pihaan akku tyhjänä, valot jäi päälle ja mitä sille pitää tehdä, ehkä uusi akku, vanhan auton romutin jossa oli uusi akku, en jaksanut sitä irrottaa ja nyt kenkuttaa, se siitä.

ostin pari päivää sitten tokamannilta panda juhpöydän konvehtia, kun maksoi vaan 2 euroa rasia ja ostin heti 5 eli joulu tuli uudestaan. Kahvia saisi vähentää se todellakin ahdistaa.
ramiolavi4
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ramiolavi4 » 22.2.2020 14:06:38

Laitetaan jotain mietteitä.

Tällä viikolla tuli sitten täyteen rivan lopetuksesta 4 kuukautta ja imovanen, tai rinnakkaisvalmisteen 3 kuukautta, eli saavutus sekin jo.
Suurempana huolenaiheena on uni, mahakipu ja levottomat jalat ja ehkä myös lisääntynyt lihas jännitys.

Turhauttaa mennä nukkumaan joskus klo. 1 yöllä kun tietää mitä se on joka helkutin kerta, ei tule uni, vaikka väsyttää ja klo. 4 sitten luovuttaa kylläkin siinä vaiheessa on jo levottomat jalat aika aktiiviset, että ei voi enää ajatellakaan nukkuvan ja sitten jos saa nukuttua, niin on pinnallista ja mahkipua kans, en tiedä mistä johtuu, mutta ollut jo alusta lähtien , ehkä kahvin kittaamisen voisi lopettaa, mutta sillä hoidan taas väsymystä, että saa päivän käyntiin.
Mahalääkettä menee, mutta ei apua, mahakipuu ja levotgtomiin jalkoihin syönyt rautaa ja joka aiheuttaa mahakipuja ja kuin myös raudanpuute voi aiheuttaa levottomia jalkoja, kuin myös epäilen että kaikki johtuu vieroitusoireis.

Huimaus on vähentynyt, korvat kylläkin soi kovasti ja launtaina tulee mietittyä, jos ottaisi muutaman oluen, mutta ei ole sen väärti että sitä kun joisi vieroitusoireisiin, niin ei tee kyllä hyvää pitemmällä tähtäimellä, ehkä sitten joskus, kun ei enää ole vieroitusoireita.
Olen tyytyväinen uuteen nåppäimistöön, tasan tarkkaan samanlainen kuin entinen ja tottumuskin entiseen, mutta uusi on uusi ja ehjä, tietää mitä kirjoittaa, ei tule virheitä enää, toivottavasti, konekirjoituksen oppineena, harmittaa sellainen lösö näppäimistö ja ei voi rytmittää kirjoitusta, eli pikku ilo tästäkin.
ramiolavi4
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 23.2.2020 18:25:07

Kiitos kirjotuksistanne. Kirjoitukset ovat hyviä kuvauksia, eräänlaista päiväkirjaa, vierottatumisesta ja siihen liittyviin oireisiin. Aikansa tosiaan vieroitus ottaa, sekä fyysiset ja psyykkiset oireet. Aina tosiaan on mahdollista hakea myös ammattiapua, jos tuntuu, että omat keinot eivät riitä tai toimi.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja ramiolavi4 » 23.2.2020 19:14:27

Nimenomaisena tarkoituksenahan onkin se, että tekee itselleen päiväkirjaa ja kuvaa sen hetkistä tuntoa, että voi sitten, myöhemmin lukea, tuntemuksistaan ja kyllä on ollut välistä uskonpuutetta koko tähän hommaan, etupäässä siksi, koska hyvi vaikeaahan on tämä prosessi ja pahinta on ruumiilliset oireet ja unettomuus ja se, että pelkäää sekovansa ja suoraansanottuna, koska ei tiedä, mikä kuuluu vieroitukseen ja mikä on hypokontriaa ja varmastikin on molemmimpa ja siihen kuuluu itsensä tarkkailu, mutta sillekään ei voi oikein mitään, koska kivut ja muut olot ovat konkreettisesti läsnä koko ajan ja takaraivossa on kuitenkin se jatkumo, että vuoden eteenpäin kuivana ja silloin voi tehdä johtopäätöksiä ja siksi kirjoitankin tänne, että voin sen tehdä realistisesti, sitten joskus ja kylmää matematiikkaahan se on, kuin myös sitten voin tehdä johtopäätöksiä, lääkkeen käytän aikana ja sitten mitä on olo ilman lääkkeitä, hakusalla vielä kaikki, mutta eiköhän ne ala lutviutua kuitenkin ja mihinkään ihmeparantumiseen en usko, vaan pikku hiljalleen. ehkä samaten kuin letkajenkka, 2 eteen ja yksi taakse.

Ammatti auttajasta sen verran, että olen siellä käynyt, mutta ne on lopettu sen jälkeen, kun pääsin työkyvyttömyys eläkkeelle, eli näköjään sekin apu tarkoitettu, potentiaalisilille työssä olijoille ja minun kohdalla sitten todettu tilanne toivottomaksi. Mulla oli mahtava psykologi ja mielelläni sinne menisin juttelmaan, siis psykologille, mutta se on jo eläkkeellä ja itse en oikein mitään ole saanut teraputilta jotka on sairaanhoitaja pohjaisia, koska oma käyttäytymienja muu menee kuitenkin kaavojen mukaan ja jonka psykologit hyvin tuntee ja tietää ja antaa vastauksia, kysymyksiin ja niitä minä haluan ja monesti on auttanut jo pelkästään se tieto mistä ne oireet johtuu, esim. paniikki mitä on ollut ja minun tapauksessa se3 tieto ei ole lisännyt tuskaa vaan helpottanut sitä, mutta toisille käy toinen ja toisille toinen tapa joka helpottaa.

Tänään olikin hieno päivä, johtuunee hekä siitä, että viime yönä sain nukuttua, tai heräsinhän minä, useasti, mutta nyt tuntui, että sain syvää untakin nukuttua, ja voin hyväksyä, myös sen, että seuraava yö saa mennäkin pipariksi ja iloisinta on kuitenkin hivenen eteenpäin menevä toipumis prosessi koska tuntuu siltä, että tuo unettomuus ja se että uni ei vaan hiivi kalloon ja levootomat jalat, suoraan sanottuna tuntuu, että koetellaan kestävyyttä ja yritetään saada murtumaan, eli vähän hyvän ja pahan kamppailusta.

Kaverikin soitti ja se oli vähän ottanut ja puhuttiin sen veljestä, joka masentunut ja saanut hoitoakin peräti sähköshokkia ja ei ole ollut apua ja itsetuhoisia ajatuksia, miten raskasta se on lähiomaisille, on liika masntavia oma kohtaisia kokemuksia sen suhteen, että sekin on eräs syys miksi haluan rauhoittavista eroon, en usko että saavuttaa mitään hyvää pitkällä tähtäimellä ja alkokin ottanut viimeksi uuden vuoden aattona ja syyskuusta lähtien muutaman kerran, eli jäi alko ja sitten lääkkeet pois ja näillä mennään nyt sitten eteenpäin ja ei mitään järkeä, olisi ottaa alkoa, kun sen vaikutus mnisi ainostaan vieroitusoireiden peitttämiseen kuitenkin ja se ei edistä asiaa.

Näppäimistö on edelleen mahtava, olo kuin Eino Leinolla.
ramiolavi4
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 26.2.2020 10:01:46

Kyllä hyvää päiväkirja materiaalia.
Aivan totta, että tuo alkoholi sotkee lääkkeistä vierottautumista. Ja useinhan on tuo alkoholikin ollut monella sitten se joko haittaava tekijä tai sitten koukuttava juttu.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

EdellinenSeuraava

Paluu Kuivaushuone