Olet täällä

Kokemuksia bentsovapaista unilääkkeistä?

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Kokemuksia bentsovapaista unilääkkeistä?

ViestiKirjoittaja Pula-aika » 23.5.2020 11:05:04

Onko jollakulla pidempiä kokemuksia bentsovapaista unilääkkeistä, kuten Dormixista ja Ataraxista, niiden toimivuudesta ja haitoista?

Olen juuri ajanut alas pitkän raskaan unilääkeputken, josta pääsin jo kertaalleen irti jokunen vuosi sitten, jolloin pyörin näillä sivuilla ahkerasti. Univaikeuksien kasaannuttua kierre alkoi uudestaan, raskaine haittoineen.

Olen nyt vieroittanut itseni Stilnoctista ja Dormicumista. Kova urakka, mutta tässä kohtaa voiton puolella. Viikko jo ilman muruakaan bentsoja, vieroitus ilman Diapamia tms. Olo on parantunut monella tavalla. Kyllä niistä siis irtikin pääsee.

Korvaavana lääkkeenä olen käyttänyt Dormixia, joka on toiminutkin ihan hyvin viime aikoina, kun bentsot jäivät. Pitäisi olla turvallisempi lääke. Mutta onko siitä kokemuksia pidemmässä käytössä? Entä Ataraxista, jota jotkut pitävät hyvänä vaihtoehtona myös?

En usko pärjääväni ilman unilääkkeitä koskaan, nukkuminen on niin hankalaa ollut jo vuosikymmenet. Lääkkeiden pitkäaikaisvaikutukset vain ovat usein arvoitus, samoin niistä vierottautumisen tuskallisuus.

Mirtatsapiinista sain hirveät seuraukset, niin käytöstä kuin vieroituksesta. Sen piti olla haitaton, mutta varsinkin irtoaminen siitä oli bentsojakin paljon rankempaa ihan fyysisesti. Liekö muissa vaihtoehdoissa samoja riskejä.
Näillä pitää pärjätä
Pula-aika
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Kuivaushuone