Olet täällä

Buvidal-korvaushoito, kokemuksia, infoa ym

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Buvidal-korvaushoito, kokemuksia, infoa ym

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 17.4.2022 17:05:23

Hei ja kiitos kun jaoit kokemuksesi täällä. On myös hyvä kuulla, että kohdallasi on sopiva lääkeannos löytynyt ja tilanteesi on parantunut.
Tuohon lääkitykseen masennuksen suhteen en ota kantaa, mutta kannattanee pyytää apua tuohon masennuksen hoitoon. Sekin tulee ja tarvisee hoitaa.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Dantsik » 12.6.2022 11:51:00

Itse lopetin 8mg buvidal viikkoinjektiolta annoslaskujen jälkeen. Annoslaskut kävi ilman mitään vaikeuksia. Olin yli puoli vuotta 8mg viikkoannoksella ilman vaikeuksia. Kun nostin ottovälin kahteen viikkoon vieroitusoireet nousi esiin. Nyt on kaksi kuukautta viimeisestä annoksesta ja vieläkin tulee särkytiloja ja pakki on sekaisin. Helpottanut kyllä mutta hiukan vaikea on olla kyllä harva se päivä tuon ihme säryn vuoksi varsinkin. Ihan kun säteilisi jostain välilihan alueelta aaltomaisesti niinkuin kuumesäryt. Jännittää jo että onko joku hiton fibromyalgia kun vieläkin varsinkin aamuisin särkee. Kauankohan jatkuu...

Suosittelen että vaihdatte kuukausi-injektiolle jos on lopetus mielessä, tämä ei kauhean helppoa kyllä ainakaan itelle ole ollut. Vaikka muutenkin hyvä motivaatio ja kunto eikä oheiskäyttöä ja silleen. Pahin oli kuitenkin ohi jo parissa kolmessa viikossa. Nukuttua sentään jo saa
Dantsik
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Delirius » 4.9.2022 10:15:55

Morjesta. Mulla on meneillään vaihto metadonista buvidaliin. Vaihto on toteutettu microdosettamalla eli normi 70mg metskua joka päivä ja sen lisäks 0,2mg teemuja 1kpl, seuraavana päivänä 2kpl, seuraavaksi 2x0,4mg teemuja, seuraavaks 2mg filmi, ja vielä 2mg filmi, sitten 8mg Buvidal ja kolmen päivän päästä 16mg ja viiden pv päästä 24mg ja tuona viimesenä päivänä en halunnut enää ottaa metskua ollenkaan. Sanomattakin varmaan olis selvää että refloja on joutunut tässä sen lähes 2 vko kärsimään, ei mistään pahimmasta päästä mutta kuitenkin. Vielä olis 3 päivää seuraavaan injektioon, ja se toivottavasti alkais paremmin kantamaan ku ei oo enää metskua sotkemassa. Kerron lisää siitä kantavuudesta kun sinne asti pääsen.
Delirius
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Delirius » 9.9.2022 09:51:36

Morjesta. Toissapäivänä sain uuden 24mg injektion ja eilinen meni ihan jees, mutta aamuyöllä jo heräsin levottomiin jalkoihin ja paleluun. Pakko oli vähän viikonloppua silmälläpitäen käydä 8mg boosti koska seuraava injektio on vasta ensi keskiviikkona. Eli siis tää ei oikein millään tahdo kantaa paria päivää pitempään, ainakaan vielä. Klinikalla kovasti lupaillaan että kyllä se vielä rupeaa kantamaan, ja kukaan ei vielä oo takasin metskuun vaihtanu. Niillä joilla injektiosta omaa kokemusta, niin milloin alkaa kantaa toivotusti vai alkaako ollenkaan?
Delirius
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja madtrue » 12.9.2022 08:14:03

Vanha ketju mutta herätellään ja kirjoitanpahan omankin kokemukseni tähän korvaushoito aiheeseen. Itse ollut siis tammikuun 17. 2021 alkaen kh potilaana. Pääsin osasto jakson kautta hoitoon suoraan eli lääke aloitettiin kun reflat alkoivat ja olivat pahimmillaan. Kärsin melkein viikon oloja, kunnes aloitettiin osastolla lääkitys lähtö oli mulla 4mg+2x2mg(tarvittaessa) sain ruotsalais valmisteista bubrea napin nimeä enää muista, Lääkitys alkoi olla kohillaan kun oltiin 14mg mutta ei riittänyt lähellekkään vuorokaudeksi (aamusta kalpea,kylmi ja oksetti) 16mg riitti minulle kun siihen tottui eli 2x8mg sulatin alussa.
Kerkesin olla by the way 3kk nappi hoidossa eli kävin päivittäin annoksen, kunnes alkoivat puhua piikistä (olin aluksi epäileväinen) mulle sanottiin että 16mg riittää viikkoannokseksi olin vähän että elkää edes kuvitelko no sitä kokeiltiin mutta olin osastolla ennen viikkoa hakemassa buusteria , 24mg piikki viikoksi riittää itselle sillä mentiinkin noin 9kk. Mutta nyt olen sitten ollut jo KUUKAUSI piikillä ja annokseksi valikoitui 96mg Tuo riittää minulle hyvin. Toki on eroja mihin piikki laitetaan koska ALUSSA toi 96mg buvidal lyötiin käteen olin osastolla 3viikon ja 3päivän kohdalla kun kotona alkoi käydä niin että kaikki mitä ihmisestä pyrkii ulos tuli silleen ettei vessaaan keretty, mutta entäpä kun laittaa pakaraan sen ijektion, ei ole mitään ongelmaa ja kantaa kuukauden.

Tiedän että moni oli piikkiä yms vastaan mutta tämä on VARMIN tapa välttää väärinkäyttöä ja sitä JÄRJETÖNTÄ MÄÄRÄÄ mikä kadulla liikkui kh potilaiden buprea.

Minä olen tyytyväinen ainakin itse. Minä olen ajatellut itse että kuhan minulle tulee 2vuotta ja 6kk täyteen niin lopetan pikkuhiljaa korvaushoidon. Elämäni on kuitenkin reilassa. Olen päihteetön täysin paitsi kofeiini ja rööki. Viimesen kerran alkoakin maistoin yli 10kk sitten ja no ei ole tehnyt mieli.

Nyt olen totaali stopin vetänyt päihteille koska minulle vain yksinkertaisesti riitti jo.
-Rocky Has Left The Building-
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 12.9.2022 08:20:05

Ja piikissä menee ennenkuin sen kantaa, ITSELLÄ MENI 5 kertaa se eka piikki niin että hain BOOSTERIA koska ei kantanut mutta KYLLÄPÄ VAIN lopulta kantaa, ÄLKÄÄKÄ ajatelko koko ajan sitä injektiota kantaako vai eikö kanna omalla päälläkin on paljon pelissä. Kyllä VARMASTI kantaa kaikilla kun annos oikea.

Sitä paitsi esim itellä, mikä sen parempaa kun käydä vain kerran kuussa osastolla hakee piikki ja thats it, ite just tänään menossa hakee kuukausi annnoksen, ja ihan hyvä olo tässä kahviaa juodessa ja rööki polttaessa.

Se vie aikaa että kantaa ja ottakaa pakaraan se piikki jos ei meinaa kädestä kantaa SIINÄ ON ISO ERO OLEN ITSEKKIN HUOMANNUT.
-Rocky Has Left The Building-
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja horvauskoito » 24.9.2022 15:12:58

Itse aloitin buvidal hoidon ja olen nyt puoli vuotta ollut 32mg viikkoannoksella ja hyvin on toiminut.
En olisi aluksi uskonut että se on niin hyvä.

Ei ole tullut mitään vierotus oireita ja muutenkin kiva kun ei tarvitse joka päivä käydä hakemassa lääkettä.
Suosittelen tuota viikkopiikkiä 32mg koska se on hyvä annos ja ennenkuin vaikutus on loppumassa niin saa jo uuden injektion :D

Olen ihmetellyt välillä kun joku sanoo ettei buvidal olisi hyvä lääke, mutta lähinnä tulee mieleen että onko sitten joku odottanut lääkkeeltä sitä että se kolahtaisi jotenkin.

Itsellä kantanut alusta asti, ja kiva kun saa annoksen joka viikko. En lähtisi vaihtamaan kuukausi piikkiin, koska se tuntuu liian pitkältä ajalta ilman lääkkeen saantia..en tiedä johtuuko se siitä että olisi jokin psykologinen juttu, mutta miksi vaihtaisin kk-piikkiin kun tämä viikkopiikki32mg on toiminut niin hyvin ilman mitään ongelmia.
Säännöllinen kuntoilu pitää pään kasassa parhaiten.
horvauskoito
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 26.9.2022 17:20:26

Miten tuo Budavil on vaikkuttanut muuten elämääsi. Eli esimerksiki se, että ei tarvitse niin usein käydä lääkeenjaossa? Miltä se oikesti tuntuu?
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

Edellinen

Paluu Kuivaushuone