Kirjoittaja Mustatajukka » 6.11.2022 14:22:22
Moikka. Ite olin Suboxone 18mg ensimmäiset 5-7vuotta,sitten pakotettiin metadonille kun kuntaliitokset tuli..olin noin 5v.. ja sit bupidal,halusin kokeilla ett pääsen metskusta eroon.
revittiin väkisin kipulääkitys alta joten luonnollisesti mun elämä,työ,14v parisuhde romahti,kissa menehty,enkä sano et kaikki on seurausta lääkevaihdoista mutta tottakai se vaikuttaa jos vointi jää vuosia sietämättömäksi..siinä meni kuutisen vuotta siirryin buvidal viikko minim annons. MIKÄÄN VIIKKO ANNOKSISTA EI AUTTANUT..VIIkOSTA OLIN 4PÄIVÄÄ KIPEÄ JA SE OLI HETI ALUSSA PIENEMMÄLLÄKI ANNOKSELLA SAMA..NYT OLLUT VISSIINNJO 3Vuotta KUUKAUS PIIKILLÄ JONKA SAAN 3VKN VÄLEIN..128.
PÄRJÄÄN NOIN 5-7 PÄIVÄÄ JOTENKIN TERVEENÄ VAIKKA EN SILLONKAAN KUNNOLLA MUTTA SE TUSKANEN HIRVEE PASKA SÄRKY JA VIEKKARI OLO LÄHTEE MUUTAMAKS PÄIVÄKS SAA NUKUTTUA SYÖTYÄ MUT SIT VIIMESET REILU 2VK ON AIVAN HELVETTIÄ. Pikkusen palanut loppuu..SUHDE MENI,MUUTIN.
TÄÄ ON KOLMAS KERTA KUN LÄÄKEVAIHDOKSIEN JA LÄÄKÄRIEN UPPINISKAISTEN PÄÄTÖKSIEN TAKIA TÄSSÄ TILASSA..Kivut paniikki adhd, ja tottakai hoidosta tulevat ongelmat plus,viekkarit syö mieltä ja kehoa.. JA SITÄ KAUTTA ELÄMÄ MENNY IHAN HIRVEÄKSI PAINAJAISEKSI..Eli toi kuukauden 3vkn injektio tai mikään injektioista ei ole toiminut..kokoaika suht samanlaista eikö ole mennyt yli missään vaiheessa. toimintakyky ja elämä katosi jonnekkin. Oon KOKOAIKA kylmissäni,tuskanen ja niin kivuissa ettei kykene paikallaan olla. Ja silti mulla olevinaan on bupre arvot kohdallaan vaikka luulin että bupr arvot o mahdotonta testaa.
En oo retkahtanu iv takasin..ensimmäinen vuosi injektion kanssa meni totutellessa ettei ota aamusin mitn..nyt joutuu polttelemaan sätkän pari päivässä jotta saa jotenkin pidettyä kipuja ynm aisoissa mutta ei ole hyvä asia tää on ajanu mut ihan loppuun en jaksa enään enkä edes kehtaa pyytää apua,eikä lääkärit anna mitn vaihtoehtoja..
On niin sairasta tämä korvaushoito ei olisi ikinä pitänyt luottaa. Pikkupaikkakunnalla tää toimi..ja ennen ku kuntaliitokset tehtiin. Sit olikin yhtäkkiä et kaikki joutuu siirtymään metadonille..ja uskokaa pois en olisi ikinä halunnut koskea siihen myrkkyyn. Mutta kun ei ollut lopetttamaan eikä anneta olla filmillä,lomien kanssa enään. Vaikka ei mitn merkintää oo.
Oon juossut sen 10v korvaushoidossa oon kroonisesti kipu,paniikki reuma potilas en voi nii helposti lopettaa vaikka haluaisin koska en saa mitn apua normaalilta terveydenhuollolta ja tää alkaa tuntumaan tositosi väärältä. Et niiden päätökset vie mun elämältä pohjan,aiheuttaa burnoutteja ja kärsimystä sekä mun koko elämä meni mullinmallin..silti vaan sanovat " Älä tarkkaile ittees"..En ole mikään taikuri joka voisi hävittää kivut tai viekkarit. Eikö ne tosiaan ymmärrä et viekkareissa pitäminen vuosia on aika hiton sadistista.. ni on joo perkeleen hienoja hoitoja.
Metadonin kanssa painoin 107kg,sain tiputettua 87..injektion kanssa jossain vaiheessa laihduin hyvin nopsaan 60kg ruoka ei maistu keho tuntuu olevan huonossa kunnossa ja jopa sydämen kanssa ollut ongelmia välillä kestä rasitusta yhtn... Vaikee keskittyä pointtiin ku särkee kovasti..
Eli mitähän tässä tekisi.. En enään kykene ite ajattelemaan,koko elämä paskana ja terveys enkä saa tätä hoitoakaan siedettäväks..ja täällä ei mitn buusteja anneta. Koko buvidal vaikutukseltaan oksettava ja huono eikö meillä pitäisi jotkut oikeudet olla määrittää omaa hoitoa sen mukaan että vointi olisi ok? Ja eikai ne voi noita normaali mikä lie filmi lomia pantata jos antais puhtaita seuloja..täällä se menee niin heidän mukaan et käynnit on jokapäiväisiä.Niin koko perkeleen loppu elämäkö tonne pitää kävellä ja sitoutua tohon ilman mahollisuutta ansaita lomia...emmie vaan jaksa tätä enään. Ei pysty edes ihmisten ilmoille lähtemään ja koko perhe alkaa olla huolissaan ja posket on lommoilla kun käyttäisin jtn. Kai sitä on vaan yritettävä niin pitkää kunnes aydön tjmv antaa periksi kun ei pysty tässä kunnossa pitämään huolta itsestään. Miten noilla voi olla mitn oikeutta saattaa ketn tähän kuntoon ja sit vaikuttaa oikeasti vielä siltä et luulevat et pystyn tässä tilanteessa jotenkin ihmeellisesti parantamana tilanteen. Oon peruslääkevastainen ihminen,en syö turhaan. Ni tässä vielä antaa pistää injektioita josta on näin hieno hyöty.
ON olemassa myös subutex injektiot jota eivät varmaan monelle oo maininnu. Ja on myös olemassa 160mg injektio jota ehdottivat minulle,60kgselle. Tiedän suomessa 1 henkilön jolla on se..yli 200cm pitkä ja painaa varmaan 140kg. En tiedä onko jengillä samanlaista ku mulla..toiv ei koska..tässä eioo kun yks suunta. Pitää varmaan yrittää suoraan latoa taas uudella lääkärille.
Toivoisin todella että tää injektio toimisi,säästyisi paljolta mutta kun tää ei toimi minulla. Se ei tarkoita ettei voisi jollain toimia. Näkeekö kukaan mitn lähestymistapaa jota voisin koettaa. Koska viimeset 8v oon halunnut lähinnä nostaa syytteen tjmv tai potilasasiamieheen ottaa yhteyttä Mutta se ei ikinä kantaisi.
Voiko ne tosiaan vaatia ihmistä jolla ollut vuosia ja vuosia 18mg subutex plus 300mg lyricaa pvä ja metadonin kanssa oli gabapentin ni voiko ne väkisin pitää näin rajuissa kivuissa,viekkareissa.. ilman mitn seurauksia ja oon yrittäny jo monta vuotta injektiolla tilanne vain huononee. Silti mua vain syytellään vaik mun mielestä vaikuttaa aivan selvältä peliltä et ronkkivat lääkityksen ja hoidon vituilleen. Lääkäri ei saisi potilasta tai hänen elämänlaatuansa kohdella kaltoin.
JOS ihminen todetusti tarvitsee esim paniikkii,kipuun lääkkeen jotta voi normaalimpaa saada arjesta ni se ei oo väärin jos syö oikein. Perhana..osaksi subu ja metad oli kivunhoitoo mutta silti tarvitsin kipulääkkeen (päihdelääkärin nääräämänä) ni kuinka mun on kerta toisen jälkeen kestettävä sama kuritus aina kun keksivät pakottaa kokeilemaan jtn. Perkele inhooon nuita. Oon pahoillani viestin sävystä mut eioo ikinä särkeny,pelottanu näin,tai ollu näin hukassa..näin pahasti sormi suussa. Haluaisi lopettaa mut ei se kipujenkaa oo mahdollista ainakaan tämmösen jakson jälkeen. Nyt on taas nostettava 18mg bupre takasin koska injektio vei vuosia edistystä taaksepäin. Pitäisi saada ansaittua kotilomat ja saada kipulääkitys jotenkin kuntoo ei jaksaisi kerta toisen jälkeen aina uudestaam samoja asioita laittaa kuntoon.
Vai onko se perhana muutettava perheen luota pois sen takia että saisi jossain parempaa hoitoa....
Hoito ei saisi tuhota ihmistä ja elämää.