Olet täällä

Buvidal-korvaushoito, kokemuksia, infoa ym

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Buvidal-korvaushoito, kokemuksia, infoa ym

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 17.4.2022 17:05:23

Hei ja kiitos kun jaoit kokemuksesi täällä. On myös hyvä kuulla, että kohdallasi on sopiva lääkeannos löytynyt ja tilanteesi on parantunut.
Tuohon lääkitykseen masennuksen suhteen en ota kantaa, mutta kannattanee pyytää apua tuohon masennuksen hoitoon. Sekin tulee ja tarvisee hoitaa.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Dantsik » 12.6.2022 11:51:00

Itse lopetin 8mg buvidal viikkoinjektiolta annoslaskujen jälkeen. Annoslaskut kävi ilman mitään vaikeuksia. Olin yli puoli vuotta 8mg viikkoannoksella ilman vaikeuksia. Kun nostin ottovälin kahteen viikkoon vieroitusoireet nousi esiin. Nyt on kaksi kuukautta viimeisestä annoksesta ja vieläkin tulee särkytiloja ja pakki on sekaisin. Helpottanut kyllä mutta hiukan vaikea on olla kyllä harva se päivä tuon ihme säryn vuoksi varsinkin. Ihan kun säteilisi jostain välilihan alueelta aaltomaisesti niinkuin kuumesäryt. Jännittää jo että onko joku hiton fibromyalgia kun vieläkin varsinkin aamuisin särkee. Kauankohan jatkuu...

Suosittelen että vaihdatte kuukausi-injektiolle jos on lopetus mielessä, tämä ei kauhean helppoa kyllä ainakaan itelle ole ollut. Vaikka muutenkin hyvä motivaatio ja kunto eikä oheiskäyttöä ja silleen. Pahin oli kuitenkin ohi jo parissa kolmessa viikossa. Nukuttua sentään jo saa
Dantsik
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Delirius » 4.9.2022 10:15:55

Morjesta. Mulla on meneillään vaihto metadonista buvidaliin. Vaihto on toteutettu microdosettamalla eli normi 70mg metskua joka päivä ja sen lisäks 0,2mg teemuja 1kpl, seuraavana päivänä 2kpl, seuraavaksi 2x0,4mg teemuja, seuraavaks 2mg filmi, ja vielä 2mg filmi, sitten 8mg Buvidal ja kolmen päivän päästä 16mg ja viiden pv päästä 24mg ja tuona viimesenä päivänä en halunnut enää ottaa metskua ollenkaan. Sanomattakin varmaan olis selvää että refloja on joutunut tässä sen lähes 2 vko kärsimään, ei mistään pahimmasta päästä mutta kuitenkin. Vielä olis 3 päivää seuraavaan injektioon, ja se toivottavasti alkais paremmin kantamaan ku ei oo enää metskua sotkemassa. Kerron lisää siitä kantavuudesta kun sinne asti pääsen.
Delirius
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Delirius » 9.9.2022 09:51:36

Morjesta. Toissapäivänä sain uuden 24mg injektion ja eilinen meni ihan jees, mutta aamuyöllä jo heräsin levottomiin jalkoihin ja paleluun. Pakko oli vähän viikonloppua silmälläpitäen käydä 8mg boosti koska seuraava injektio on vasta ensi keskiviikkona. Eli siis tää ei oikein millään tahdo kantaa paria päivää pitempään, ainakaan vielä. Klinikalla kovasti lupaillaan että kyllä se vielä rupeaa kantamaan, ja kukaan ei vielä oo takasin metskuun vaihtanu. Niillä joilla injektiosta omaa kokemusta, niin milloin alkaa kantaa toivotusti vai alkaako ollenkaan?
Delirius
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja madtrue » 12.9.2022 08:14:03

Vanha ketju mutta herätellään ja kirjoitanpahan omankin kokemukseni tähän korvaushoito aiheeseen. Itse ollut siis tammikuun 17. 2021 alkaen kh potilaana. Pääsin osasto jakson kautta hoitoon suoraan eli lääke aloitettiin kun reflat alkoivat ja olivat pahimmillaan. Kärsin melkein viikon oloja, kunnes aloitettiin osastolla lääkitys lähtö oli mulla 4mg+2x2mg(tarvittaessa) sain ruotsalais valmisteista bubrea napin nimeä enää muista, Lääkitys alkoi olla kohillaan kun oltiin 14mg mutta ei riittänyt lähellekkään vuorokaudeksi (aamusta kalpea,kylmi ja oksetti) 16mg riitti minulle kun siihen tottui eli 2x8mg sulatin alussa.
Kerkesin olla by the way 3kk nappi hoidossa eli kävin päivittäin annoksen, kunnes alkoivat puhua piikistä (olin aluksi epäileväinen) mulle sanottiin että 16mg riittää viikkoannokseksi olin vähän että elkää edes kuvitelko no sitä kokeiltiin mutta olin osastolla ennen viikkoa hakemassa buusteria , 24mg piikki viikoksi riittää itselle sillä mentiinkin noin 9kk. Mutta nyt olen sitten ollut jo KUUKAUSI piikillä ja annokseksi valikoitui 96mg Tuo riittää minulle hyvin. Toki on eroja mihin piikki laitetaan koska ALUSSA toi 96mg buvidal lyötiin käteen olin osastolla 3viikon ja 3päivän kohdalla kun kotona alkoi käydä niin että kaikki mitä ihmisestä pyrkii ulos tuli silleen ettei vessaaan keretty, mutta entäpä kun laittaa pakaraan sen ijektion, ei ole mitään ongelmaa ja kantaa kuukauden.

Tiedän että moni oli piikkiä yms vastaan mutta tämä on VARMIN tapa välttää väärinkäyttöä ja sitä JÄRJETÖNTÄ MÄÄRÄÄ mikä kadulla liikkui kh potilaiden buprea.

Minä olen tyytyväinen ainakin itse. Minä olen ajatellut itse että kuhan minulle tulee 2vuotta ja 6kk täyteen niin lopetan pikkuhiljaa korvaushoidon. Elämäni on kuitenkin reilassa. Olen päihteetön täysin paitsi kofeiini ja rööki. Viimesen kerran alkoakin maistoin yli 10kk sitten ja no ei ole tehnyt mieli.

Nyt olen totaali stopin vetänyt päihteille koska minulle vain yksinkertaisesti riitti jo.
-Rocky Has Left The Building-
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 12.9.2022 08:20:05

Ja piikissä menee ennenkuin sen kantaa, ITSELLÄ MENI 5 kertaa se eka piikki niin että hain BOOSTERIA koska ei kantanut mutta KYLLÄPÄ VAIN lopulta kantaa, ÄLKÄÄKÄ ajatelko koko ajan sitä injektiota kantaako vai eikö kanna omalla päälläkin on paljon pelissä. Kyllä VARMASTI kantaa kaikilla kun annos oikea.

Sitä paitsi esim itellä, mikä sen parempaa kun käydä vain kerran kuussa osastolla hakee piikki ja thats it, ite just tänään menossa hakee kuukausi annnoksen, ja ihan hyvä olo tässä kahviaa juodessa ja rööki polttaessa.

Se vie aikaa että kantaa ja ottakaa pakaraan se piikki jos ei meinaa kädestä kantaa SIINÄ ON ISO ERO OLEN ITSEKKIN HUOMANNUT.
-Rocky Has Left The Building-
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja horvauskoito » 24.9.2022 15:12:58

Itse aloitin buvidal hoidon ja olen nyt puoli vuotta ollut 32mg viikkoannoksella ja hyvin on toiminut.
En olisi aluksi uskonut että se on niin hyvä.

Ei ole tullut mitään vierotus oireita ja muutenkin kiva kun ei tarvitse joka päivä käydä hakemassa lääkettä.
Suosittelen tuota viikkopiikkiä 32mg koska se on hyvä annos ja ennenkuin vaikutus on loppumassa niin saa jo uuden injektion :D

Olen ihmetellyt välillä kun joku sanoo ettei buvidal olisi hyvä lääke, mutta lähinnä tulee mieleen että onko sitten joku odottanut lääkkeeltä sitä että se kolahtaisi jotenkin.

Itsellä kantanut alusta asti, ja kiva kun saa annoksen joka viikko. En lähtisi vaihtamaan kuukausi piikkiin, koska se tuntuu liian pitkältä ajalta ilman lääkkeen saantia..en tiedä johtuuko se siitä että olisi jokin psykologinen juttu, mutta miksi vaihtaisin kk-piikkiin kun tämä viikkopiikki32mg on toiminut niin hyvin ilman mitään ongelmia.
Säännöllinen kuntoilu pitää pään kasassa parhaiten.
horvauskoito
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 26.9.2022 17:20:26

Miten tuo Budavil on vaikkuttanut muuten elämääsi. Eli esimerksiki se, että ei tarvitse niin usein käydä lääkeenjaossa? Miltä se oikesti tuntuu?
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Sdabu » 16.10.2022 14:12:42

Delirius kirjoitti:Morjesta. Mulla on meneillään vaihto metadonista buvidaliin. Vaihto on toteutettu microdosettamalla eli normi 70mg metskua joka päivä ja sen lisäks 0,2mg teemuja 1kpl, seuraavana päivänä 2kpl, seuraavaksi 2x0,4mg teemuja, seuraavaks 2mg filmi, ja vielä 2mg filmi, sitten 8mg Buvidal ja kolmen päivän päästä 16mg ja viiden pv päästä 24mg ja tuona viimesenä päivänä en halunnut enää ottaa metskua ollenkaan. Sanomattakin varmaan olis selvää että refloja on joutunut tässä sen lähes 2 vko kärsimään, ei mistään pahimmasta päästä mutta kuitenkin. Vielä olis 3 päivää seuraavaan injektioon, ja se toivottavasti alkais paremmin kantamaan ku ei oo enää metskua sotkemassa. Kerron lisää siitä kantavuudesta kun sinne asti pääsen.

Delirius olisin uskomattoman kiitollinen jos voisit vastata, mä oon nyt mikrodosettamalla neljättä päivää, mun levopidon metadon annos 40mg joka vastaa siis 80mg normi metadonia, mutta mulle lääkäri mainosti asiaa niin ettei oloja pitäisi tulla ollenkaan tai juuri ollenkaan mutta mulla on aika rankka vkloppu ollu nyt takana, aamut yhtä helevettiä mutta onneksi se jotenkin ihmeellisesti iltaan mennessä helpottaa. Kestikö sulla oloilu siis koko dosetuksen ajan, entä sitte kun metadon loppu? Kuinka pahat olot oli microtuksen aikana, ja auttaako se buvidal sitten kuitenkin kun se aloitetaan. Aina annoskoon noustessa päivä on vähän edellistä pahempi, nouseeko tämä huono olo nyt joka annoksen myötä? Kauheasti kysyttävää, mutta kyllä mä tämän kestän kunhan loppu palkitsee, kiinnostaa vaan onko se sitten sen arvoista tää vaihto. Olin ihan tyytyväinen metadoniinkin kyllä, sain sillä normi elämän pitkäksi aikaa ja itseni kuntoon, tuli vaan pieniä terveyshuolia ja huolia siitä miten paljon metadon niihin vaikuttaa, siksi halusin vaihtaa. Hoito on mennyt todella hyvin, lopetin myös bentsot vaikka alkuun niiden kanssa olikin vähän vaikeaa. Nytkään ei sinällään hätää ole että tässä sortuisi mihinkään sivukäyttöön, sen suhteen olen aika vahvalla pohjalla mutta tietysti huolettaa kuinka pahoiksi voi olot mennä, sekin on kumma kun minua ei mitenkään valmisteltu tähän ja huominen tuplamäärä vähän hirvittää. Helpottaako se annoskoon kasvaessa? Tänään siis otin vasta 2mg ja huomenna 4mg, olen nyt viikonlopun ollut kotilääkkeillä joten hoitajille en ole voinut purkaa näitä olojani.
Aina ei tarvi olla kivaa, päämäärä on tärkein
Sdabu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sdabu » 16.10.2022 14:19:09

Delirius kirjoitti:Morjesta. Toissapäivänä sain uuden 24mg injektion ja eilinen meni ihan jees, mutta aamuyöllä jo heräsin levottomiin jalkoihin ja paleluun. Pakko oli vähän viikonloppua silmälläpitäen käydä 8mg boosti koska seuraava injektio on vasta ensi keskiviikkona. Eli siis tää ei oikein millään tahdo kantaa paria päivää pitempään, ainakaan vielä. Klinikalla kovasti lupaillaan että kyllä se vielä rupeaa kantamaan, ja kukaan ei vielä oo takasin metskuun vaihtanu. Niillä joilla injektiosta omaa kokemusta, niin milloin alkaa kantaa toivotusti vai alkaako ollenkaan?

Ja vielä Lisäksi huomasin että sun microdosetus tehdään ehkä vähän hitaampaa ku mulla, kiirehtiiköhän nuo mun kans nyt vähän. 2.5 vk tarkoitus kestää tän ennen buvidalia ja annos tuplaantuu melkein päivittäin. Jotenkin mulla on toiveikas olo että kun annos kasvaa, niin olot pienenee mutta jotenkin tuntuu että näin ei käy😁
Sdabu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sdabu » 16.10.2022 14:28:32

Kissi29 kirjoitti:Oon ollut kolmisen vuotta k-hoidossa, alusta asti ilman mitään retkahduksia tai väärinkäytöksiä. Eräänlainen hikipinko siis. Klinikkaa on aikanani ollut vetämässä kolme eri toimijaa, viimeisimmän, eli tämänhetkisen, toiminta on inhottavaa ja kaikkea muuta kuin potilaslähtöistä. Diktatuurinomaisesti ilmoitetaan että näin tehdään - hälläväliä onko se oikeasti potilaita vai budjettia palveleva vaihtoehto. Pandemian aikana sain erikoispitkiä "vapaita", muutoin oon käynyt kerran viikossa. Aina on ollut lääkkeet tallessa kun on pyydetty näyttämään.
Nyt kun tämä helvetin buvidal on tullut yleisemmin käyttöön, yritetään sitä väkipakolla saada kaikki buprenorfiini-potilaat ottamaan. Mä en halua! Miksi pitää sorkkia toimivaa lääkitystä toiseksi? En tahdo itseeni injektoitavan mitään, edes rasvanahkaan. Kaikki joiden kanssa olen keskustellut buvidalista, on kironnut sen kantamattomuutta ja sitä, ettei heitä kuunneltu tai otettu tosissaan kun sanoivat olevansa refloissa. Lisäksi kun lukee listaa yleisistä haittavaikutuksista niin no thanks. Resoribletillä ei oo ikinä ollut satunnaista päänsärkyä kummempaa.
Olen myös sanonut sitä, että koen itselleni tärkeäksi että lääkkeen saa ottaa päivittäin ja että sen vaikutus nousee ja laskee. Se riittää mulle, ei kamanhimoja, ei kitkuja, ei väärinkäytöksiä. Kuntoutuminen on kaikin puolin hyvällä mallilla.

Nyt toimijan vaihduttua mulle ilmoitettiin omahoitajani toimesta, että:
A) resoriblettejä ei tule enää saamaan, ne vaihtuu filmeiksi tai buvidaliin ja että
B)buprenorfiini-kotiannoksia tulee jatkossa saamaan _vain ihonalaisena_=buvidalina
Ja että
C)Apteekkisopimuksiakaan ei enää tehdä(tämä oli vastaus kun kuulin a ja b-osat ja sanoin että sitten siirretään mut apteekkijakeluun). Eli jos en suostu buvidaliin, joutuisin tulevaisuudessa käymään päivittäin klinikalla, heippa työlle ja suunnitellulle koulutukselle.
Eihän tää nyt perkele näin mene! Kyllä meilläkin on oikeuksia, eikä ketään voida pakottaa ottamaan injektioina korvaushoito-valmistettaan kun toimiva, hyväksi todettu vaihtoehtokin on olemassa. Kaikille samassa tilanteessa oleville kehotan ottamaan yhteyttä päihdeasiamieheen. Kysykää neuvoja. Tehkää muistutuksia kohtelusta klinikalle.
Jos on hoitanut korvaushoitoon liittyvät velvoitteet, pitää olla myös oikeus vaikuttaa itseään koskeviin päätöksiin. Niihin kuuluu myös korvaushoidossa käytettävä valmiste. Olkaa vahvoja ja puolustakaa oikeuksianne!
UGH. 8)

Se menee niin siksi koska nämä pahimmat kh potilaat myy niitä tuolla pitkin kyliä ja niitä on näkynyt todella paljon katukuvassa näitä kh lääkkeitä, kyllä tuo käytäntö on ihan valtakunnallinen eikä pelkästään teidän lääkärin päätös. Kaikkialla on muutettu tämä käytäntö näin ja kiitä siitä näitä kh kohtalotovereita jotka on vilpillisesti hoidossa. Nyt ei voi myydä kh lääkkeitä ainakaan enää ja hyvä niin. Itse olin levopidonilla josta nyt olen vaihtamassa buvidaliin, mutta jos sun pitää saada päivittäin annos, ota levometadon, siinä vähemmän haittoja ja sopi mulle ainakin todella hyvin. Se on paskapuhetta että se olisi joku saattohoito lääke,. Itse halusin nyt vaan buvidalin kun kuitenkin kaikista turvallisin keholle tietääkseni ja sen tasainen vaikutus. Metadon laskee joka aamulle, ei juurikaan kyllä nouse mutta ilman en haluaisi jäädä,enkä ole kyllä jäänytkään. Buvidalissa on myös se hyvä puoli että sen voi vaan lopettaa, eri asia kuin metadonissa että sen lopetus on vähän työläämpi prosessi. Toinenkin mitä olen miettinyt että mitä jos tulisi yllätys leikkaus eteen, en saisi kipulääkkeitä kun metadon on liian vahva. En tosin tiedä tarkalleen onko buvidal tässä asiassa samanlainen
Sdabu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sdabu » 16.10.2022 14:56:12

Peku80 kirjoitti:Moi. Joo eli itselläni alkoi kesällä buvidal ja ihan päin metsää mennyt heti ensimmäisestä injektiosta alkaen,joka oli muistaakseni 8mg viikko,joka oli heti alkuun riittämätön ja jouduin ottamaan töydennystä heti perään,jonka jälkeen annosta taas nostettiin eikä olo koskaan ollut niin sanotusti hyvä/,normaali!! Taas kerroin tästä eteenpäin jolloin annosta taas nostettiin ja tätä jatkettiin maksimiin asti 32per viikko+täydennyspiikki eli 40mg viikko ja olo kokoajan paska. Hikoilutti ja unettomuutta sekä ihon polttelua ja aivan kuin myrkytetty olo!! Tästä kerroin klinikalla jolloin sanottiin olon tasaantuvan ajan saatossa!! Toisin kävi. Menin uudestaan klinikalle ja minulle sanottiin,että ota nyt vain 16mg,vaikka oltiin aikaisemmin päädytty jo maksimiin ja silloinen lääkäri huom!! Erikoistunut päihdeläökäri: totesi minulla olevan tod.näköisesti yliannostus sitä myrkkyä ( buvidal) kehossani!!! Ihmettelin, että missähän vaiheessa se tuohon on kääntynyt kun kokoajan ollut vajavainen olo..!! Kieltäydyin ottamasta enää yhtään ylimääräisiä myrkkyjä kehooni ja sanoin että nyt rupeaa riittämään tämä korvaushoito,että tahdon katkolle lopettamaan koko korvaushoidon, johon lääkärin pöyristyttävä vastaus vieläkin höiritsee mieltäni: ei sinne noin vain pääse!!! Tömän siis sanoi päihteisiin erikoistunut (omien sanojensa mukaan 10vuoden kokemus päihteistä HUS:IN lääkärinä!!) Vastasin että siltä saralta siis lääkärinä kyllä kokemusta tuntuu olevan, mutta lopettamisesta tai käyttämisestä minulta taas löytyy n.18vuoden kokemus mites sinulta!!! Tahtoisin lopettaa tämän hoidon,koska elämänlaatuni on niin kovasti kärsinyt ja kieltäydyin tarkasti harkiten 16mg pistoksesta ja lääkäri sanoi minun paiskatessa oven kiinni kun emme löytäneet yhteistä säveltä, vaikka pyysin edes filmejä mukaan ettei reflat olisi niin hirveät, mutten niitä saanut!! Lopulta kyllä pääsin kaiken väännön jälkeen katkolle/kuntoutukseen ,mutta ennen sitä olin ollut kotona jo 8 viikkoa. Okei nyt takana vajaa puol vuotta ihan helvettiä,koska mitään lääkkeitä en ensimmäisiin kuukausiin (pari ensimmäistä) ottanut!! Nyt olo rupeaa pikkuhiljaa tasoittumaan, vaikka alku olikin ihan helvetti!! Eivät olisi halunneet minun lopettavan korvaushoitoa,koska korvaushoidon tarkoitus EI kuulemma ole tukea päihteiden lopettamista..??! jota en ollut ikinä kuullutkaan. Kirjoitan lisää jahka reflat lakkaa kokonaan ja jos joku muu on buvidalin jo lopettanut niin mielellään vaihtaisin ajatuksia kanssasi. Yst:terv:ja hyvää joulua kaikille🙂. -Peku-

Olit saanut myrkytyksen buvidalista koska nostot tehtiin aivan liian nopeaa. Buvidal tarvitsee aikaa ennenkuin kantaa, sille pitää antaa mahdollisuus useita kuukausia ennenkuin toimii kuten pitääkin. Avopuolisollani meni noin 4kk ja nyt hänen olo on koko ajan aivan mainio. Nämä ihmiset kun eivät ala odottelemaan vaan haluavat hyvän olon heti nyt, buvidal varmasti on paras vaihtoehto kun sille antaa mahdollisuuden ja kestää alun oireilut. Kk piikki kantaa sitten taas paljon paremmin kuin viikkopiikki, sille kannattaa pyrkiä.
Sdabu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mustatajukka » 6.11.2022 14:22:22

Moikka. Ite olin Suboxone 18mg ensimmäiset 5-7vuotta,sitten pakotettiin metadonille kun kuntaliitokset tuli..olin noin 5v.. ja sit bupidal,halusin kokeilla ett pääsen metskusta eroon.
revittiin väkisin kipulääkitys alta joten luonnollisesti mun elämä,työ,14v parisuhde romahti,kissa menehty,enkä sano et kaikki on seurausta lääkevaihdoista mutta tottakai se vaikuttaa jos vointi jää vuosia sietämättömäksi..siinä meni kuutisen vuotta siirryin buvidal viikko minim annons. MIKÄÄN VIIKKO ANNOKSISTA EI AUTTANUT..VIIkOSTA OLIN 4PÄIVÄÄ KIPEÄ JA SE OLI HETI ALUSSA PIENEMMÄLLÄKI ANNOKSELLA SAMA..NYT OLLUT VISSIINNJO 3Vuotta KUUKAUS PIIKILLÄ JONKA SAAN 3VKN VÄLEIN..128.
PÄRJÄÄN NOIN 5-7 PÄIVÄÄ JOTENKIN TERVEENÄ VAIKKA EN SILLONKAAN KUNNOLLA MUTTA SE TUSKANEN HIRVEE PASKA SÄRKY JA VIEKKARI OLO LÄHTEE MUUTAMAKS PÄIVÄKS SAA NUKUTTUA SYÖTYÄ MUT SIT VIIMESET REILU 2VK ON AIVAN HELVETTIÄ. Pikkusen palanut loppuu..SUHDE MENI,MUUTIN.

TÄÄ ON KOLMAS KERTA KUN LÄÄKEVAIHDOKSIEN JA LÄÄKÄRIEN UPPINISKAISTEN PÄÄTÖKSIEN TAKIA TÄSSÄ TILASSA..Kivut paniikki adhd, ja tottakai hoidosta tulevat ongelmat plus,viekkarit syö mieltä ja kehoa.. JA SITÄ KAUTTA ELÄMÄ MENNY IHAN HIRVEÄKSI PAINAJAISEKSI..Eli toi kuukauden 3vkn injektio tai mikään injektioista ei ole toiminut..kokoaika suht samanlaista eikö ole mennyt yli missään vaiheessa. toimintakyky ja elämä katosi jonnekkin. Oon KOKOAIKA kylmissäni,tuskanen ja niin kivuissa ettei kykene paikallaan olla. Ja silti mulla olevinaan on bupre arvot kohdallaan vaikka luulin että bupr arvot o mahdotonta testaa.

En oo retkahtanu iv takasin..ensimmäinen vuosi injektion kanssa meni totutellessa ettei ota aamusin mitn..nyt joutuu polttelemaan sätkän pari päivässä jotta saa jotenkin pidettyä kipuja ynm aisoissa mutta ei ole hyvä asia tää on ajanu mut ihan loppuun en jaksa enään enkä edes kehtaa pyytää apua,eikä lääkärit anna mitn vaihtoehtoja..

On niin sairasta tämä korvaushoito ei olisi ikinä pitänyt luottaa. Pikkupaikkakunnalla tää toimi..ja ennen ku kuntaliitokset tehtiin. Sit olikin yhtäkkiä et kaikki joutuu siirtymään metadonille..ja uskokaa pois en olisi ikinä halunnut koskea siihen myrkkyyn. Mutta kun ei ollut lopetttamaan eikä anneta olla filmillä,lomien kanssa enään. Vaikka ei mitn merkintää oo.

Oon juossut sen 10v korvaushoidossa oon kroonisesti kipu,paniikki reuma potilas en voi nii helposti lopettaa vaikka haluaisin koska en saa mitn apua normaalilta terveydenhuollolta ja tää alkaa tuntumaan tositosi väärältä. Et niiden päätökset vie mun elämältä pohjan,aiheuttaa burnoutteja ja kärsimystä sekä mun koko elämä meni mullinmallin..silti vaan sanovat " Älä tarkkaile ittees"..En ole mikään taikuri joka voisi hävittää kivut tai viekkarit. Eikö ne tosiaan ymmärrä et viekkareissa pitäminen vuosia on aika hiton sadistista.. ni on joo perkeleen hienoja hoitoja.

Metadonin kanssa painoin 107kg,sain tiputettua 87..injektion kanssa jossain vaiheessa laihduin hyvin nopsaan 60kg ruoka ei maistu keho tuntuu olevan huonossa kunnossa ja jopa sydämen kanssa ollut ongelmia välillä kestä rasitusta yhtn... Vaikee keskittyä pointtiin ku särkee kovasti..

Eli mitähän tässä tekisi.. En enään kykene ite ajattelemaan,koko elämä paskana ja terveys enkä saa tätä hoitoakaan siedettäväks..ja täällä ei mitn buusteja anneta. Koko buvidal vaikutukseltaan oksettava ja huono eikö meillä pitäisi jotkut oikeudet olla määrittää omaa hoitoa sen mukaan että vointi olisi ok? Ja eikai ne voi noita normaali mikä lie filmi lomia pantata jos antais puhtaita seuloja..täällä se menee niin heidän mukaan et käynnit on jokapäiväisiä.Niin koko perkeleen loppu elämäkö tonne pitää kävellä ja sitoutua tohon ilman mahollisuutta ansaita lomia...emmie vaan jaksa tätä enään. Ei pysty edes ihmisten ilmoille lähtemään ja koko perhe alkaa olla huolissaan ja posket on lommoilla kun käyttäisin jtn. Kai sitä on vaan yritettävä niin pitkää kunnes aydön tjmv antaa periksi kun ei pysty tässä kunnossa pitämään huolta itsestään. Miten noilla voi olla mitn oikeutta saattaa ketn tähän kuntoon ja sit vaikuttaa oikeasti vielä siltä et luulevat et pystyn tässä tilanteessa jotenkin ihmeellisesti parantamana tilanteen. Oon peruslääkevastainen ihminen,en syö turhaan. Ni tässä vielä antaa pistää injektioita josta on näin hieno hyöty.

ON olemassa myös subutex injektiot jota eivät varmaan monelle oo maininnu. Ja on myös olemassa 160mg injektio jota ehdottivat minulle,60kgselle. Tiedän suomessa 1 henkilön jolla on se..yli 200cm pitkä ja painaa varmaan 140kg. En tiedä onko jengillä samanlaista ku mulla..toiv ei koska..tässä eioo kun yks suunta. Pitää varmaan yrittää suoraan latoa taas uudella lääkärille.

Toivoisin todella että tää injektio toimisi,säästyisi paljolta mutta kun tää ei toimi minulla. Se ei tarkoita ettei voisi jollain toimia. Näkeekö kukaan mitn lähestymistapaa jota voisin koettaa. Koska viimeset 8v oon halunnut lähinnä nostaa syytteen tjmv tai potilasasiamieheen ottaa yhteyttä Mutta se ei ikinä kantaisi.

Voiko ne tosiaan vaatia ihmistä jolla ollut vuosia ja vuosia 18mg subutex plus 300mg lyricaa pvä ja metadonin kanssa oli gabapentin ni voiko ne väkisin pitää näin rajuissa kivuissa,viekkareissa.. ilman mitn seurauksia ja oon yrittäny jo monta vuotta injektiolla tilanne vain huononee. Silti mua vain syytellään vaik mun mielestä vaikuttaa aivan selvältä peliltä et ronkkivat lääkityksen ja hoidon vituilleen. Lääkäri ei saisi potilasta tai hänen elämänlaatuansa kohdella kaltoin.
JOS ihminen todetusti tarvitsee esim paniikkii,kipuun lääkkeen jotta voi normaalimpaa saada arjesta ni se ei oo väärin jos syö oikein. Perhana..osaksi subu ja metad oli kivunhoitoo mutta silti tarvitsin kipulääkkeen (päihdelääkärin nääräämänä) ni kuinka mun on kerta toisen jälkeen kestettävä sama kuritus aina kun keksivät pakottaa kokeilemaan jtn. Perkele inhooon nuita. Oon pahoillani viestin sävystä mut eioo ikinä särkeny,pelottanu näin,tai ollu näin hukassa..näin pahasti sormi suussa. Haluaisi lopettaa mut ei se kipujenkaa oo mahdollista ainakaan tämmösen jakson jälkeen. Nyt on taas nostettava 18mg bupre takasin koska injektio vei vuosia edistystä taaksepäin. Pitäisi saada ansaittua kotilomat ja saada kipulääkitys jotenkin kuntoo ei jaksaisi kerta toisen jälkeen aina uudestaam samoja asioita laittaa kuntoon.

Vai onko se perhana muutettava perheen luota pois sen takia että saisi jossain parempaa hoitoa....
Hoito ei saisi tuhota ihmistä ja elämää.
Mustatajukka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mustatajukka » 6.11.2022 14:33:53

Psykonautti kirjoitti:Mie käytin kamaa n. 10 vuotta, subua aktiivisesti siitä viimeiset 3 vuotta. Pääsin sitten korvaushoitoon ja aloitin päivittäisen suboxone lääkityksen, mutta siirryin siitä buvidalille noin 3 kuukaudessa.. Erona huomasin että ei nuokuttanut, eikä kerennyt tulemaan kipeäksi missään vaiheessa. Nyt olen ollut vuoden kuukausi injektiolla ja pystyn käymään normaalisti töissä. Kyl mie ain pari päivää ennen seuraavaa pistosta rupeen tulee vähän viekkareita, mutta muuten aivan loistava lääke! :lol:

Hittolainen. On se hyvä että kuulee näinkin hyvin jonkun pärjänneen. 👍hyvä hyvä
Hoito ei saisi tuhota ihmistä ja elämää.
Mustatajukka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja dpi » 16.11.2022 13:59:12

Buvidalista tosiaan aivan liian vähän tietoa jaossa, mitä itse kaipaisin/olisin kaivannut.

Suhteellisen uudeksi lääkkeeksi yhä Buvidalin luokittelisin, sillä tosiaan tietoa on vähän, ja hoitajien & lääkärien keskuudessa paljon oletuksia lääkkeestä.

Aloitin korvaushoidon nelisen vuotta sitten Suboxonella. Siinä välissä kerkesin kokeilemaan myös metadonia ja takaisin Suboxoneen.

Sitten vaihtui kunnalliseen hoitoon, jossa aloitettiin Buvidal.
Päivittäinen lääkkeenhaku alkoi tuntua liian raskaalta.
Tuolloin vielä alussa annettiin Boosteri annoksia alkuvaiheessa. Nykyisin ei lainkaan.

Annokseksi valikoitui 24mg, vaikka 16mg olisi omasta mielestäni ollut myös mahdollinen, mutta siinä tasapainon saavuttaminen olisi vaatinut liikaa ”resursseja” hoitohenkilöstöltä.

Vuoden verran ollut 24mg Buvidalilla, ja aina se viimeinen päivä-pari ollut reflainen. Join siihen alkoholia, ja toisinaan ostin muualta Subutexia (i.v).

Nyt tilanne on se, että edelleen käytän alkoholia oikeastaan päivittäin, ja lisäksi hankin muualta kahdeksi viimeiseksi päiväksi Subutexia.

En olisi ikinä kuvitellut, että korvaushoidossa mennään siihen että pakko hankkia ulkopuolelta lääkettä, vain selvitäkseni viikosta. Taikka käyttää alkoholia.

Mielestäni Buvidal on epäonnistunut kokeilu(lääke), joka ilmeisesti osalla toimii, osalla ei.

Olin jopa jossainvaiheessa jonkinaikaa 32mg annoksella, ja se kantoikin hyvin 5päivää, kunnes taas kauheat reflat.
Lisäksi tuo annos oli aivan liikaa. En kyennyt työntekoon, en mihinkään. Päivät meni sumussa - ja lopun viikkoa refloissa.

Eli melkeinpä mitä pienempi annos, sitä pienemmät reflat lopun viikkoa.

Harmittaa että ikinä ryhdyin Buvidaliin. Kovasti luotin uuteen lääkkeeseen, mutta ei se ikinä lunastanutkaan lupauksia.

Muutama ensimmäinen päivä on kuin olisi iv:nä ottanut pari milliä subua, ja lopun viikkoa taas reflat.

En koko lääkettä kiroa. Kuukausi menee ennenkuin kantaa sen ”luvatun” viikon. Sen jälkeen enää viikossa 1-2 päivää kun olotilaa pitää korjailla.

Mutta mielestäni koko korvaushoitoaate tässä kärsii kun pitää ulkopuolelta iv käyttää lisäksi subutexia.

Suboxonella elämä sentään oli ihan ok.

Toki naloksoni aiheuttaa omat haittansa, mutta se ei kuitenkaan ollut ikinä syy retkahtaa lisälääkityksiin.

Buvidal tuli ryminällä, ja monin paikoin siihen lääkäreillä ja hoitajilla täysi luottamus.

Itse koen että korvaushotoni ottanut takapakkia nimenomaa Buvidalin myötä.

En voi suositella. Paitsi niille ketä jaksaa alku kankeudet (3-6kk), ja tavoitteena kk-injektio.
Lost In Thought..
dpi
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Kuivaushuone