Olet täällä

Hoidon lopetus

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Hoidon lopetus

ViestiKirjoittaja Arjuna » 1.2.2021 10:58:22

Korvaus hoidon lopetus annoksessa 4mg/pv. Olo on hyvä, siedettävissä olevia tuntemuksia ilta/aamuisin. Harrastukset auttaa pysymään positiivisena ja kevään tulo motivoi. Päätän pitää annoksen neljässä helmikuun. Voimia kaikille lopettajille!
Voima sisällämme
Arjuna
Miedosti panostava jäsen

Re: Hoidon lopetus

ViestiKirjoittaja Arjuna » 6.2.2021 10:48:58

Oon niin ylpeä itsestä,että olen päässyt jo tähän pisteeseen.Tekisi mieli kertoa joillekin sukulaisille näistä yhdeksästä vuodesta ja minkä kanssa olen kamppaillut,mutta en edes tiedä tietävätkö he asiasta saati ymmärtävät koko asiaa. Ainoastaan lähimmät tietää,mutta muuten siitä ei ole koskaan puhuttu mitään, enkä tiedä uskaltaisinko edes puhua. Itse olen ollut aina hyvin avoin ihminen ja sulkeutuminen asioista saa minutkin sulkeutumaan ja voimaan jopa huonosti.
Voima sisällämme
Arjuna
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Arjuna » 7.2.2021 09:50:12

Viikko mennyt 4mg / päivä annoksella ja olo on vieläkin ihmeen hyvä. Meinasin ahdistua ,kun tuki lääkkeeni paniikkihäiriöön meinattiin lopettaa juuri ,kun olen lopettamassa korvaushoitoa. Tupakka pahe meinaa nostaa päätään. Olin kahdeksan vuotta polttamatta,kunnes sattui monta kriisiä yhtäaikaa ja tartuin tupakkaan. Nyt olen tuprutellut viime maaliskuusta. Tupakka on minulle kaikkea muuta kuin nautittavaa, sillä siirryn heti hermostuneeseen ketjupolttoon ja rupeaa yököttämään polttaessa.Minulle se on joko tai,että en polta ollenkaan tai poltan itseni kipeäksi.Yritän lopettaa,lopetinhan ennenkin.
Viimeksi muokannut Arjuna päivämäärä 7.2.2021 09:57:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Voima sisällämme
Arjuna
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Arjuna » 7.2.2021 09:55:48

Tuosta tupakan poltosta kahdeksan vuodenkin tauon jälkeen sen huomaa,että riippuvuuksista pitää olla tiukka vaikka aikaa olisi mennyt pitkäänkin.
Voima sisällämme
Arjuna
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 7.2.2021 21:17:35

Hei!
Kiitos viestistäsi. Hyvällä mallilla sinulla tuo lopetus.
Niin, kerran riippuvainen, niin aina riippuvainen. Eikös se niin mene!
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Arjuna » 10.2.2021 08:48:56

Pyysin mahdollisuutta puolittaa viimeiset annokset neljästä kolmeen ja kahdesta yhteen mg aan ,joka on käytäntönä toisessa korvauspaikassa mutta meillä se ei kuulemma käy.Ehdotti jopa että siirtyisi buvidalille.Olin ihan silmät pyöreinä että piruileeko hoitaja vain ja sanoin että ei mitään järkeä tässä vaiheessa kun seuraava lasku 2 mg jos se puolittaminen ei käy 3mg aan.
Voima sisällämme
Arjuna
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Arjuna » 10.2.2021 09:00:03

Joskus nuo korvaushoidon säännöt on aivan ristiriitaisia. Aikoinaan miehet saivat odottaa niin kauan kuin tarvitsivat aikaa saada pissattua seulaansa varten ja kun mieheni ei saanut pissattua tietyssä ajassa hänelle ei annettu ollenkaan päivän lääkettä,hänkin siis vähentämässä hoitoa.Hän ahdistui hetkeksi mutta selvisi siitä.Meinasi itsellekin tulla pala kurkkuun hänen puolestaan.Luulisi säännön olevan niin , että jos seulasta kieltäytyy,niin ei saa päivälääkettä,mutta hän yritti kaikkensa että olisi saanut edes hetken vielä odottaa pissan tuloa,mutta ulos vain. Ja siksikin sääntö on ristiriitainen,koska vaikka seulassa olisi näkynyt jotain kiellettyä,olisi päivälääke annettu joka tapauksessa ja seula olisi vain lähetetty tarkennukseen,eikä seuloja muutenkaan enää juuri oteta kun ihmisten kotilääkkeet on viety buvidalin tulon jälkeen,ellet sitten ole buvidalilla.
Voima sisällämme
Arjuna
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Arjuna » 24.2.2021 08:57:12

Annos ollut nyt kolme viikkoa 4mg päivä.Olo on hyvä,opamoxi tukena.Aamusin ennen lääkkeelle menoa helposti yököttää kaikki hajut ja kahvinjuonti,mutta aika lievää vielä kuitenkin.Varsinaisia vieroitus oireita ei ole juuri ollut,mistä on kauhumuistoja joskus aikoinaan vieroitus yrityksillä ilman vähennyksiä.
Voima sisällämme
Arjuna
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 3.3.2021 09:21:02

Hienoa kuulla!
Päivä kerrallaan.
Ajallisesti varmaan kevät on hyvää aikaa, kun valo lisääntyy jne. Ja asennoituu.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

Paluu Kuivaushuone