riuku kirjoitti:kun olet saanut apua, niin onko sulla vielä millaisia pelaamishaluja? Ja jos sellaisia on, niin miten pääset niistä yli?
Moi Heini1984,
Sanottava on, että arvan joskus ostan, vielä! Muuten ei ole ollut tarvetta pelaamiseen. Mutta ikuisena pessimistinä luulen, että jos kolikon koneeseen laitan, niin sinne alkaisi tipahdella lisääkin, kuten monesti oli käynyt! Olen sen verran henkisesti vahvistunut terapeutin, syksyllä aloittamieni psykologian opintojen, läheisten ja vertaisten (Valtti, Pelivoimapiiri, Pelipoikkiohjelma) tuen avulla, etten ole kokenut enää tarvetta marjapeleihin enkä edes Kenoon (muita pelejä en ole juuri harrastanutkaan, nettipelit olen suljetuttanut yli vuosi sitten itseltäni).
Pelihimo ei ole järjen vaan tunteen asia! Olen itsekin pitkälle koulutettu, johtavassa asemassa toiminut mielestäni rationaalinen, filosofinen, taloutensa ja asiansa kunnolla hoitanut homo sapiens. Joten tilanne tuli yllätyksenä ja ennen kaikkea siitä irtipääsy on osoittautunut todella vaikeaksi. Harrastan juoksemista ja siellä psyykkaan itseäni! Kun pelaamishalu (tunne) astuu mieleen, niin en reagoi siihen kolikon pudotuksella koneeseen kauppareissulla ollessani, vaan mietin, MIKSI laittaisin sen sinne, koska sillä olisi käyttöä esim autoparkin mittarissa. Siis tunteeseen/haluun ei reagoi heti, vaan miettii, laskee kymmeneen tai vastaavaa, mikä pitkittää reaktioaikaa toimintaan. Lyhytjänteisyys on pelurille ominaista ja se pitäisi saada pois ja HARKINTA tilalle, niin pelihalu sublimoituu eli tukahdutat sen itsestäsi. Tässä vaiheessa olen nyt! Muuten, kyllä se hävetti se soitto A-klinikalle suunnattomasti ja vielä pahempi koetus on ollut odottaa vuoroa aulassa, joka on samassa rakennuksessa ja jonka läpi olen töihin kulkenut, siis tuttuja joka nurkalla! Arvaa vaan niitä häpeän tuntemuksia! Siitä huolimatta vaivan arvoista.