Olet täällä

Talousapua

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Katso myös pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin palvelut. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Talousapua

ViestiKirjoittaja Eltsi11 » 20.3.2011 15:45:15

Olen 24-vuotias peliongelmainen tyttö.
Minulla oli peliongelma jo teininä, mutta kävin terapiassa ja pääsin sen yli. Nyt retkahdin taas. Olen kevään aikana pelannut kaikki tuloni ja viimeinen tikki oli kun viikonlopun aikana otin pikavippejä yli 2000e ja pelasin kaiken voittamisen toivossa.
Nyt siis 0e tilillä, seuraava palkka on 500e ja kuukauden sisällä pitäisi maksaa noita vippejä n.3000e
Mikä neuvoksi? Äidille ja Isälle olen velkaa kummalekin 3000e eli en voi tukeutua enää heihin. Pankista en saa lainaa koska on niin huonot tulot..

Onko hyviä ehdotuksia? APUA!
Eltsi11
Miedosti panostava jäsen

Re: Talousapua

ViestiKirjoittaja Vieras » 20.3.2011 17:45:33

Hei.

Sanotaanko vaikka niin että olet näköjään käätänyt kaikki kortit: ja nyt se tarkoittaa sitä, että joudut tekemisiin perintäfirmojen ja lopulta ulosoton kanssa.

Jos haluat välttää ulosoton, yritä tehdä maksusuunnitelma velkojiesi kanssa. En suosittele ottamaan lisää velkaa, näyttää siltä ettei se oikein johda mihinkää. Jos kuitenkin otat velkaa, huolehdi että ne kanssa menee vippien maksuun! Pankkien lisäksi kulutusluottojahan saa vaikka mistä.. Aikalailla väljin ehdoin.

Ja jos saat maksusuunnitelman tehtyä, pysy niissä!

Voisit myös aloittaa jälleen hoitamaan ongelmaa, et selvästikään ole niin kuivilla kuin pitäisi. Tämä kun ei koskaan häviä mihinkään, tätä kannetaan mukana hautaan saakka. Sen kanssa pitää oppia elämään.

Tietääkö vanhempasi koko totuuden? Onko sinulla muita läheisiä? Suuri apu sinulle olisi, jos voisit purkaa kaiken tämän jollekin läheiselle. Läheisten tuki on korvaamaton apu. Jos sellasia löytyy, suosittelisin myös raha-asioiden antamista jonkun muun hoidettavaksi, tai ainakin laittamaan tilisi "valvontaan".
Vieras

ViestiKirjoittaja Eltsi11 » 1.4.2011 11:11:47

Kiitos vastauksestasi. Pääsin kuin pääsinkin ylös kuopasta. Nyt on vipit hoidettu velalla ja pankille menee seuraavat viisi vuotta osamaksu joka kuukausi. Nyt en enää salli itselleni muita pelejä kuin loton. Tie vie ylöspäin!

Hyvää kevättä :)
Eltsi11
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja timovee » 1.4.2011 15:20:50

Tuossa huomasin edellisen kaverin vastauksesta ehdotuksen, että laittaa rahat eli tilin valvontaan ja jonkun muun hoidettavaksi.
Tuo on nimittäin ongelma, johon itse toivoisin pikaisia toimia. Peluurihan tunnetusti menettää helposti juuri rahan arvostuksen, kun mopo karkaa käsistä. Sosiaalitoimistossa olin aikoinaan valmis siltä istumalta antamaan muiden hoidettavaksi raha asiani, mutta ei se niin yksinkertaista ollutkaan. Edunvalvonta on yksi vaihtoehto, mutta siihen tarvitaan melkoinen paperisota ja taitaavat vaatia oikeuden päätöksen. Sosiaalitoimistossa on sitten käytössä "lievempi" ja helpompi keino nimeltä välitystili, mutta siihen joutuu jonottamaan, koska työntekijöistä on pulaa.
Kunnilta olisi aika hienoa, jos järjestäisivät tähän enemmän voimavaroja, sillä ei ole kenenkään etu, että peluuri repsahtaa ja pelaa vuokra ja ruokarahat ja sosiaalitoimisto joutuu sitten auttamaan ruokalipuilla ja vuokranmaksussa.
En jaksa uskoa, että tämmöisen mahdollisuuden käyttäjiä sentään tuhansia on joka kunnissa, joten pienillä muutoksilla välitystilien resurssia lisäämällä kunta jopa säästäisi sosiaalimenoissa.
timovee
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja timovee » 1.4.2011 15:20:58

Tuossa huomasin edellisen kaverin vastauksesta ehdotuksen, että laittaa rahat eli tilin valvontaan ja jonkun muun hoidettavaksi.
Tuo on nimittäin ongelma, johon itse toivoisin pikaisia toimia. Peluurihan tunnetusti menettää helposti juuri rahan arvostuksen, kun mopo karkaa käsistä. Sosiaalitoimistossa olin aikoinaan valmis siltä istumalta antamaan muiden hoidettavaksi raha asiani, mutta ei se niin yksinkertaista ollutkaan. Edunvalvonta on yksi vaihtoehto, mutta siihen tarvitaan melkoinen paperisota ja taitaavat vaatia oikeuden päätöksen. Sosiaalitoimistossa on sitten käytössä "lievempi" ja helpompi keino nimeltä välitystili, mutta siihen joutuu jonottamaan, koska työntekijöistä on pulaa.
Kunnilta olisi aika hienoa, jos järjestäisivät tähän enemmän voimavaroja, sillä ei ole kenenkään etu, että peluuri repsahtaa ja pelaa vuokra ja ruokarahat ja sosiaalitoimisto joutuu sitten auttamaan ruokalipuilla ja vuokranmaksussa.
En jaksa uskoa, että tämmöisen mahdollisuuden käyttäjiä sentään tuhansia on joka kunnissa, joten pienillä muutoksilla välitystilien resurssia lisäämällä kunta jopa säästäisi sosiaalimenoissa.
timovee
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieras » 1.4.2011 17:19:05

timovee kirjoitti:Tuossa huomasin edellisen kaverin vastauksesta ehdotuksen, että laittaa rahat eli tilin valvontaan ja jonkun muun hoidettavaksi.

Hei, olen alkuperäinen asian ehdottaja.

Löytyisikö sinulta jotain läheistä, perheestä, sukulaisista jolle voisit antaa raha-asiat? Tai joku hyvä ystävä, johon luotat? Itsellä vaimo hoitaa meillä minunkin tilit. Toimii hyvin.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 2.4.2011 10:26:27

Harmi vaan, että ei oikein sellaista ole, jolle voisi uskoutua tuossa asiassa. Kun en kumminkaan itseeni luota, niin olen yrittänyt ja yritän edelleen paikallista sosiaalitoimistoa pommittaa välitystilin mahdollisuudesta. Välitystili on käytännössä sellainen, että eläkkeet (minun tapauksessa) menisi sosiaalitoimiston välitystilille ja toimittaisin kerran kuukaudessa laskut heille. He maksaa laskut tililtä ja antaavat sovitun summan, joko viikottain tai kuukausittain omaan käyttöön. Sillä on sitten pärjättävä. Jos tarvitsee isompaa ostettavaa, niin siitä ilmoittamalla saa rahat käyttöön ja kuitin ostoksesta toimittamalla näyttää, että noudattaa sitoumustaan. Kun sitten aika on kypsä ja homma alkaa pelaamaan, niin saa enemmän rahaa käyttöönsä, mutta valvonta jatkuu edelleen. Lopulta välitystilin käytön voi helposti lopettaa ja sitten vaan käy näyttämässä sosiaalitoimistossa, että pystyy hoitamaan raha-asioitaan. Kaikki tuo perustuu vapaaehtoisuuteen ja sitoutumiseen.
Toivotaan, että pääsisin tuohon systeemiin mukaan :)
Monestihan on edunvalvonta se viimeinen keino raha asioiden hoitoon ja yleensä sitä käytetään päihdeongelmaisten tapauksissa. Toisaalta en tiedä onko niin eroa, että laittaako rahat viinaan vai pelaamiseen, joten samassa veneessä ollaan.
Vieras

ViestiKirjoittaja Edvin Russel » 29.4.2023 16:45:45

Toi välitystili on pxx sanoivat maaliskuussa että minä saan toukukuu 5 päivä 200€ ja eilen ne sanoivat että saan 5 päivä 100€ kun minulla on niin vähän raha nyt ne sanoivat että välitytili on minuksella kun minun piti huutikuu lyhentä loppu vuokra velka 300€ kk ja jatkossa 100€ kk mutta nyt ne sanoivat että tili on minuksella että ne pysty vain 100€ minulle laitaman 5 päivä ja minulla on 138€ puhelin ja netti mitä varman nouse toukokuussa mutta miksi minun pitä 300€ ensimäinen erä maksa eikö nillä ole joku suoja osuus mutta silti jos olis tarkkoja niin minun ei ollekan tarvitsisi lyhentä vuokra rästejä mutta itse vapa ehtoisesti suostuin välitystili ja lyhentämän vuokra rästejä että saa jatka asumista attendolla mutta pulassa minä olen tämän takia.

Ei sittä tule mitän että saan sossusta 5 päivä 100€ ja kela 78€ yhtensä 178€ ja sitten minulla mene 138€ puhelin ja netti ja Janne pitä maksa 20€ yhtensä 158€ niin minulle jää 20€ millä minun pitä pärjätä 22 päivä asti eli 17 päivä niin minun pitä pärjätä 1,17€ päivä kyllä minulla pitäisi jäädä vähintän 10€ päivässä kun polttan tupakka eli kyllä minun ainakin 230€ pitäisi sada sittä sossusta 5 päivä että minä pärjän minä pyydän asianajaja Mxxx Pxxxxxxxx että hän soitta sinne sossu ja jos hän ei pysty minua auttaman niin pyydän joku asianajaja Pietarsaaresta auttaman minua tai sitten otan johonkin toimittajan yhteyttä että hän kirjoitta lehten ☹️
Persen pitä laula ja hengittä muuten tule refluxi tauti mitä ei ole ollut ennen ummetusta.
Edvin Russel
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Edvin Russel » 29.4.2023 16:54:16

Niin kun minulla ei ole Vaasan pikiprukki vuokra rästejä niin voisin aasua omassa asunnossa mutta ajatelin että attendo on parempi mutta sitten minun pitä lyhentä attendo 6 kk vuokra rästit että saan aasua attendo.

Ajatelin että attendo on parempi aasua kun oma asunto kun saa ruoka ja lääkkeet jaetan mutta ongelma on se välitystili että ne anta niin vähän raha minulle että ei rittä tupakka ja puhelin ja netti eli ei 20€ rittä 17 päivä tupakkan mitä jää sen jälken kun on maksettu puhelin ja netti.
Persen pitä laula ja hengittä muuten tule refluxi tauti mitä ei ole ollut ennen ummetusta.
Edvin Russel
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Paluu Valtti