Heippa (-:
En ole kirjoitellut tai lukenut tätä foorumia yli vuoteen. Mutta nyt corona virus antoi inspiraation kirjoittaa. Paljon negatiivista aiheuttanut, mutta yksi asia on positiivinen - kävin juuri kaupassa ja huomasin että kaikki pelikoneet oli laitettu kiinni!
Kiitos vastauksestasi NälkäinenHaamu! Luin kirjoituksesi vielä uudestaan sen jälkeen kun olin jo kirjoitellut alla olevan, ja huomasin että jokseenkin samasta asiasta eri sanoilla puhutaan.

Luin sinun viestisi tuolloin, näköjään jo yli 2 vuotta sitten. Meinasin kirjoitella aiheesta päätös, mutta tuntui silloin yhdentekevältä niin jätin. Mutta nyt pari vuotta lisää elämänkokemusta, vähän taukoa kirjoittelusta, ehkä aika jälleen ajatuksille tännekin. Pienet päätökset johtavat pieniin romahduksiin, isot päätökset johtavat isoihin romahtamisiin. Tämä, mikäli energia on nimenomaan EN! Toki tuo energia voi matkan varrella muuttua ja päätöskin siten näennäisesti toimia. Tämä toki vain oma kokemukseni. Mutta energian ollessa KYLLÄ, päätös voi melkein huomaamatta toimia. Itseni kohdalla tuo kyllä oli omien syvien traumojen kohtaaminen, tuleminen 'maailmaan' siitä olemuspuolestani jonka olin haudannut syvälle tukahdetun häpeän peittoon. Jotain tällaistä voisi kuvitella addiktoiden taustalla yleisemminkin. Ongelma vaan on että normi reaktiivisessa olemustilassa nämä itsen osat pysyvät hyvin piilossa. Tehdään sitä, tehdään tätä. Rupeaa tuntumaan raskaalta, sitten tuo addiktio. Ah, hetken lepo, hetken rauha! Ehkä siinä on juurikin yhteys tähän olemuspuoleen. Pelit sujuu, ah elämä hymyilee, on kiva olla arjessakin. Viesti sinne piilotetulle olemuspuolelle: Saat olla olemassa, olet hyväksytty, olet hyvä. Sitten alkaa alamäki - viesti: olet viimoisen päälle paska, et saa olla olemassa! Satuttaahan tuo, ja tarve saada hävityt massit takaisin ymmärrettävän suuri. Eksistentiaalinen kysymys.
No se siitä, rikkinäinen olen edelleen, mutta syväsukellusta tehty, sipulinkuorta kuorittu, vastuuta omasta elämästä lisätty. Olen pelannut tässä kuussa pokeria yli vuoden tauon jälkeen. Triggerit peliriippuvuuteen löytyvät edelleen. Vastuuta huomaan ottavani enemmän. Tappiot, bad-beatit tuntuvat edelleen pahalta, mutta eivät iske enää ytimeen. Pelatessa yhteys itseen/ulkomaailmaan katoaa helposti, kestää aikaa ennenkun siitä 'krapulasta' toipuu. Jotenkin klassisesti ekana vkl pelatessa voitin reilusti, sitten pari viikkoo niin voitot meni korkoineen

Motiivi pelaamiselle, halusin pientä lisätuloa, koska mun menot on tällä hetkellä isommat kun tulot. Mutta toteutus randomia epäkurinalaista sotkua, joka johti pelaamiseen pakokeinona läsnäolosta. Nyt aika rauhoittua jälleen.
Kiitos Anja63 viestistäsi, tässä nyt tuli vähän tuoreempaa settiä.
Voimia ja ennekaikkea itsemyötätuntoa kaiken tämän elämän sotkun keskellä!
-Q