Olet täällä

Sleep

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Katso myös pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin palvelut. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Sleep

ViestiKirjoittaja Sleep » 29.3.2016 18:55:12

njoo

nii se vaan meni taas 1 kk lisää ja ny jo 3kk kasassa.. :D

vastahan mä sen 2kk kirjotuksen tein, tai siltä ainaki tuntuu. älytöntä kyytiä menee viikot..

kuten toivoitte kerron että hyvin menee. vanhemmat kävi kylässä, tein heille ruoan ja sit vaihdettii autoihin renkaat.
sit pieni mitätön juhlistaminen kakkukahveilla, en tällä kertaa tehny ite kakkua vaan ihan ostin.

yövuoroviikko, joten yöt töissä, aamut nukun ja päiväl aikaa touhuta kaikenlaista. riistakameranki vein takas metsään, ku näin hirven jäljet pitkästä aikaa. jos se vaikka ens kuussa osuis kameraan.

pelirintamalla hiljaista, ei tarvetta ja vaikka läppäriki ollu taas muutaman päivän käytös, nii silti aina ensin kurkkaan pleikkarilla, onko mitää mielenkiintosta keskustelua menossa. uskoisin et koneen voi jossai vaihees ostella takas.

pariin päivään en oo kirjotellu mihinkään, ihan hyvä välil olla kirjoittamatta ja tehä jotain ihan muuta.

nyt lähinnä odottelen tietoa paljo tulee veronpalautuksia, et voi sit koko summalla lyhentää pankkilainaa. tarkoituksella pidän veroprosentin korkeena. mukavempi saada jouluna iso summa ku et on +-0 tai mätkyt.
viimestään matkakulut pelastaa aina tilanteen.

siinäpä se, muuten tää on arjen pyörittelyä suuntaan ja toiseen. :)
Sleep
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja henmatu » 30.3.2016 18:06:31

Jee onnea! Niin se aika vaan menee! :)

Mä kans odottelin verotietoja mut lähinnä kauhulla ku tuli vähän verojen kanssa sählättyä mut tulee niitä palautuksia vähän sentään. :D
henmatu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sleep » 9.4.2016 00:28:23

nonii

vaihteeksi aikaa kirjoittaa tännekin. ja ihan tietokoneella. 100pv tuli täyteen tällä viikolla, samana päivänä eräs pvp:ssä ilmoitti että 2pv menossa. hankala edes muistaa miltä se tuntui kun itse oli vielä siinä vaiheessa.

on tämä kummallista, elämäni tuntui niin kamalan kurjalta ja kaikki toivo oli mennyttä joulun alla ja nyt mennään ihan eri planeetalla. samalla toki, mutta muutos on niin käsittämättömän iso, että vieläkin tulee välillä mietittyä että miten helvetissä tää on mahdollista.

en ole ollut hirmu aktiivinen vertaistuen suhteen, välillä mietin mitä kuuluu esim nimimerkeille syvällä, möhkö ja aiemmin miia422, mutta onneksi miia on itse ollut aktiivinen niin sekin selvisi vain lukemalla teidän tekstejä. suosittelen vahvasti että käytätte toistenne tukea tässä asiassa, itselleni alussa oli paljon apua siitä että sai keskustella asiasta sellaisten kanssa joilla on omaa kokemusta asiasta.

nyt..

tuntuu että hirveen hankala neuvoo tai yleensäkin tarttua johonkin toisen avunhuutoon, en tiedä miksi. aiemmin oli tunne et haluisin auttaa mahdollisimman montaa ihmistä, mutta jälleen on se fiilis että miten sen teen kun en pysty samaistumaan.

tavallaan olen vähän pettynyt tilanteeseen, toisaalta olen helvetin tyytyväinen että olen niin kaukana teidän tilanteesta, eli vielä haette sitä omaa parasta tapaa hoitaa asian kuntoon.

tiedätte miten minä selvisin. omaa tilannetta ja päätöstä luopua netistä helpotti se etten ole facessa, instassa tai twitterissä. enkä tule varmaan ikinä olemaankaan, se ei vaan oo mun juttu. mielummin menen kylään ja keskustelen asiat kasvotusten kuin se että pitää kokoajan tietää mitä kavereille kuuluu. minulla on sellaisiakin kavereita joita en ole nähnyt vuosiin, mutta välillä soitellaan. sit kun nähdään niin jutellaan monta tuntia putkeen kahvin ääressä.

terapiassa aletaan meneen jo syvällisempiin asioihin, toivon mukaan pian pääsen psykiatrin juttusille muutamaan otteeseen ja sen jälkeen tarkentuu se mitä ja millaista terapiaa tarvitsen. koen sen hirmu hyväksi, koska siellä voin purkaa kaiken mieltä painavan asian pois. ei tietenkään työasioita, ne käsitellään työnjohdon kanssa ja sitäkin valitettavan paljon olen viime aikoina joutunut tekemään. ehkä se on vienyt voimavarat kirjoitteluun..

no, se kuuluu elämään. :)

muutama kuukausi ja muutan takaisin kaupungin hulinaan, melkein jo odotan sitä ettei tarvitse enää ajaa tuota samaa työmatkaa edes takaisin, sekin hieman stressaa. pikkuteitä ja joka mutkassa olen nähnyt sarvipäitä.
toivon mukaan löydän mukavan asunnon läheltä työtä. kavereita on jo valmiina kyseisessä kaupungissa. helpottaa muuttoa ja ompahan sit yllyttäjiä lähteen ulos ties minkä takia. enää en aio istua kotona pimeässä ja tuijottaa näytössä vilkkuvia valoja.

ja mitäs muuta. hmm..

uskaltakaa tehdä muutos, se ei ole helppoa, mutta tämä fiilis kun pääsee eroon on niin mahtava, parempi kuin jackpot. tehkää kaikkenne, hakekaa apua joka paikasta ja keskustelkaa täällä. lisäksi on olemassa muitakin palveluja meille, onhan niihin jonoa, mutta kannattaa kääntää kaikki kivet jotta pääsee eroon. tiedän että haluatte tähän samaan asemaan ja toivon sydämmestäni että te kaikki pääsette ennemmin tai myöhemmin eroon peleistä.

joka päivä seuraan tätä forumia, mutta olen ollut hiljaa ja taidan tehdä niin myös jatkossa ellei joku yllytä kirjoittaan. toki mielellään keskustelen asioista ja kerron miten linnut laulaa ja teen kevät siivousta :D

hauskaa viikonloppua kaikille :)
Sleep
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sleep » 17.6.2016 22:36:25

kai sen vois tänneki päivittää et eilen musta tuli taas kaupunkilainen :)

epätodelliselta tuntuu istuu täs kämpän keittiössä ja naputella läppärillä tekstiä. pankkitunnukset on lompakossa.
tilillä on rahaa ihan helvetisti.

tarvetta pelata? ei todellakaan. en luopuisi tästä tilanteesta kovin helpolla.

olo helpottunut kokoajan lisää ja lisää. ei mun tarvi olla vertaistuessa enää ollenkaan, mut voin silti kertoo
et täs olen ja hyvin menee. :)

taisin puhuu aiemmin et kun muutan, nii sen jälkeen tulee viimeinen taistelu sisäistä demoniani vastaan.
tilaisuus on peruttu, koska ei sellaista ole. on vain minä ja minun päätökset. minun elämä.

ei tarvetta valehdella itselleen, tai kenellekkään muullekkaan.
Sleep
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja henmatu » 17.6.2016 22:47:55

Onnea kaupunkilaiselle!

Kaikki kuulostaa tosi hyvältä, oot päässyt jo selkeästi voiton puolelle. En malta odottaa, että pääsen toteamaan saman. Etenkin että rahaa olis tilillä helvetisti. :D Perässä tullaan ja jatketaan tarpomista. Onneks sä käyt täällä välillä vähän motivoimassa meitä muita. :)
henmatu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Toiveikas tapaus? » 18.6.2016 00:29:08

Hyvältä kuulostaa Sleep! Käy vaan hehkuttamassa pelittömän elämän hyviä puolia täällä ja sitä, miten se voi onnistua kaikkien houkutusten keskelläkin. Sillä se ei saa meitä kateelliseksi vaan iloiseksi siitä, että joku onnistuu ja että se onnistuminen on meille muillekin mahdollista ja tavoittelemisen arvoista. Onnellista eloa uudessa kodissasi!
Toiveikas tapaus?

ViestiKirjoittaja Sleep » 29.6.2016 00:45:35

puol vuotta tulee täyteen, mihin se aika katoaa?? :lol:

töitä viel 13 pv ja sit kesälaitumelle pomppimaan..

täl hetkel rahalliset ajatukset pyörii huonekalujen hankinnassa, mistä ja mihin hintaan. värimaailma on jo selvillä.
joku sanoi et pitäs olla yhdenmukaiset joka huonees, mut mä kaipaan vaihtelua. olohuone on selkeesti tulen väreillä, siel on sellanen lämmin fiilis.

verhot on äijämäisesti kelta-oranssit ja niissä on kukkia :D

keittiöstä tulee siniharmaa ja makkarista vihreä. repikää siitä huumoria sisustusfriikit.
seinille tulee kaikenlaisia kuvia, joissa on helvetisti yksityiskohtia, sit kun viel löytäs jostain hyvän meri aiheisen taulun..

ihan kaikkee en ole vielkään tuonu tänne, pikku hiljaa ne siirtyy paikasta toiseen.
huomen aattelin testata astianpesukoneen, mulla ei ikinä ole ollut moista vempainta. oppia ikä kaikki.

terapia on vasta loman jälkeen seuraavan kerran, joten nyt kesällä varmaan pyörin täällä enemmän.

tänään tuli taas vaihteeksi lainatarjous, mut sekin päätyy roskikseen hyvin nopeesti. mihin mä sitä tarvitsen ku kaikki on ok. maksoin jo enskuun vuokranki nii tarvi sitäkään miettii enempää. aiemmin vähän hirvitti lomatili, mut nyt on mieli kirkas. tiedän tasan tarkkaan miten sen kanssa pitää toimia. asiaa helpottaa se viikon lapin reissu, ehtii siel miettii mille alkaa. yli 4k€ tulee käteen ens kuussa, mut en silti lähde lyhenteleen lainaa, sijoitan sen tärkeämpiin asioihin. ja säästääkin pitää, koska loman ajalta ei palkkaa kery, joten elokuun vuokra ja laina pitää ottaa huomioon.

muutoin elämä kaupungissa on rauhallista ja leppoisaa, tosin asiaan vaikuttaa se etten pyöri baareissa tämän tästä, 5 kertaa vuodes riittää.
Sleep
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja taistelu » 29.6.2016 06:51:53

Kuulostaa ihanalta, Sleep!!
Onnea uuteen kotiin ja nauti sisustuspuuhista! Ehkä sinusta tulee uusi kuuluisa sisustussuunnitelija :wink:
taistelu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Toiveikas tapaus? » 29.6.2016 14:32:08

Wau, 4000 € tulossa käteen: sillähän saisi pesukoneen, television, astianpesukoneen, verhoja, huonekaluja... siis summa tuntuu suurelta ja sehän riittäisi vaikka mihin. Mitenhän ei sitten osannut ajatella näin, kun oli vielä tuo summa tai ylikin ja olisi voinut tehdä siis näin jälkikäteen ajatellen vaikka mitä. Mutta sinne koneeseen tai nettipeleihin piti vaan tunkea kaikki. Jospa tässä olisi viimein herännyt todellisuuteen, vaikka vähän turhan myöhäänkin.

Tosi mukavalta ja persoonalliselta kuulostaa sinun asuntosi. Verhotkin sellaiset, että tuntuu kesältä, vaikka ulkona sataisi räntää :)
Toiveikas tapaus?

ViestiKirjoittaja henmatu » 29.6.2016 21:23:30

Kuulostaa tosi hyvältä! Ihan kaikki. :) Ja tosiaan, 4000€ on oikeasti ihan mieletön raha kun miettii mitä kaikkea sillä saa! Vaan on moisia summia sitten pitänyt lahjoittaa maailman turhimpaan asiaan eli peleihin. Ei ollenkaan tule typerä olo, ei. :D
henmatu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.6.2016 17:10:31

Asiaa! Tulee hyvä mieli että onnistuu! Ei riittäisi pelivelkoihin mulla tuo hinta mutta ONNEA!

JA ÄLÄ PELAA! Ainakaan humalassa.
Vieras

ViestiKirjoittaja Sleep » 29.7.2016 10:41:26

päivitetääs ny hieman..

lapissa olin tuossa viikon reissussa, kalaa tuli sopivasti eli ei tarvinnu purkkiruoan ja makkaran varassa olla.
majoitus oli parempi kuin osasin odottaa, vanha kansakoulu jossa oma keittiö ja vessa, parit vuoteet.
Tilaa oli enemmän kuin tarpeeksi. Lisäksi saunan olemassa olo oli mukava, koska 9km metsässä tarponeena ja koko
päivän virvelin kans heiluneena, oli aika väsynyt ja likainen olo.

Itikoita oli ihan tarpeeksi, mutta ne unohti aina kun kala nappasi kiinni. Harjuksia tavoiteltiin ja niitä myös saatiin.

Samaisella reissulla kävin ajelulla norjassa skibottenissa, eli kirkasta jäämerta oli käytävä katsomassa, onhan siinä matkalla jo huikeat maisemat. 400km:n huviajelu.

Nyt jo täs kotiutuneena ja arki pyörii omalla vauhdillaan. Intoa riittää kotitöihin tarpeeksi, eli pyykkikone ja astianpesukone käy aika usein. Eilen kävin ostelemassa vähän huonekaluja sotkasta, 350€ meni ja sillä sai maton olohuoneeseen, arkkupöydän ja poistotuotteena olleen lipastokaapin. Halvemmalla olisin saanut esim jyskistä, mutta kun kävin katselemassa niitä paikan päältä, tulin toisiin ajatuksiin, ei sitä aina halvinta kannata ottaa..

Lomaa on vielä reipas viikko jäljellä, mutta osa ainakin menee talkoissa, eli edellisen asunnon olohuoneen lattian uusimisessa. Siinä menee pari päivää mukavasti. Loppu loman olen vain kotosalla ja odottelen töihin pääsyä.

Muutoinkin menee hyvin, ei ole pelien suhteen ongelmia.
Sleep
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Toiveikas tapaus? » 29.7.2016 11:19:33

Hyvältä kuulostaa lomasi ja elämäsi :) Juttujesi perusteella alkaa itseäkin jo kiinnostaa uuden asunnon sisustaminen, vaikka ei ole edes vielä tietoa, missä se asunto tulee sijaitsemaan ja toisaalta alkuvaiheessa hankinnat ovat varmaan vähäisiä, kunnes rahatilanne paranee. Mutta suunnitellahan aina voi ja katsella sillä silmällä postiluukusta tipahtelevia huonekaluliikkeiden mainoksia, tähän asti kun niihinkään ei ole ollut liiemmälti kiinnostusta.

Pelikoneilta olen pysytellyt poissa kohta kuukauden, nettipelit vähenemään päin, mutta jollain tavalla pelit ovat joka päivä ainakin mielessä. Pääasia toki ettei pelaa siitä huolimatta.

Toivottavasti nautitkin lomasta etkä vain odottele töihin pääsyä :D
Toiveikas tapaus?

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.8.2016 15:56:53

Harva noin onnellinen kun tuo Sleep
Vieras

ViestiKirjoittaja Sleep » 11.8.2016 22:57:22

No olen toki. Tilanne vakiintunut ja epävarmuus on tiessään. Muuton jälkeen oli hieman totuttelemista nykyiseen asuntoon.

Nyt kun lomakin on ohi ja päässyt takaisin duunari arkeen, niin tulevaisuus näyttää harvinaisen valoisalta.

Vertaistuessa aika vähän tekemisissä, en näe tarvetta lisätä käyntejä, enkä juurikaan enää seuraa miten muille kävi. Toivottavasti hyvin loppu peleissä.

Tänään kävellessäni bilis salille mietin että vois kävästä täällä kurkkimassa tilannetta, mut en rehellisesti sanottuna kovinkaan syvällisesti perehtynyt. Vähän samoin kävi aikaisempien ongelmien ratkettua, vieraannun aiheesta kun oma tilanne on tasaantunut.

Ei oikein keksi mitään sanottavaa, niin silloin parempi olla hiljaa tai mennä pois lopullisesti. Antaa niiden keskustella joilla tarvetta.
Sleep
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Valtti