Olet täällä

Huojuva torni

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Huojuva torni

ViestiKirjoittaja Anonyy » 7.3.2017 11:38:50

Moi!
Olen ihan hukassa raha-asioiden kanssa. Maksuhäiriömerkintä tuli onneksi n. 2kk sitten.
Kaipaisin neuvoja miten ulosotto kuvio menee ja miten toimia tällähetkellä velkojen suhteen.
Itsellä tällä hetkellä velkoja n.25000€

Norwegian 13000€
Cashbuddy 3300€
Everyday 2000€
Credit24 2000€
Vivus (makselen tätä jo perintätoimiston kautta) 1000€
Nordea 2000€
Klarna 300€

Tienaan noin 1600€/kk ja en pysty maksamaan lyhennyksiä kuin muutamaan paikkaan. Miten toimia?
Mielummin myöhään kun ei milloinkaan.
Anonyy
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Re: Huojuva torni

ViestiKirjoittaja pörssipeluri » 7.3.2017 12:51:37

Moikka, ensinnäkin jäitä hattuun. Toisekseen pelejä ei kertakaikkiaan saa enään pelata. Sulla on paljon velkaa muttei mahdottomasti joten noi pystyt vielä järjestelemään. Ulosoton suhteen en pysty paljoa neuvomaan sillä ikinä en ole asioinut siellä. Kuitenkin ymmärtääkseni ulosottoon ei ensisijaisesti kannata velkoja päästää erityisesti jos niitä on eri velkojille useita. Siitä syystä että ne velat Kasvaa siinä prosessissa aika selkeesti, toki aina asiaa ei vaan voi valita ja niitä on pakko päästää sinne. UO ymmärtääkseni pidättää palkkasi Päältä määrätyn osan oiskohan about 1/3 osaa palkasta jotta sulla jää rahaa elämiseenkin.

Itse lainojen osalta suosittelen velkapyramidiä jossa pienintä (tai huomattavan kalleinta) lainaa lyhennät max määrillä ja muita lainoja min määrillä. Kun eka laina maksettu toistetaan kuvio. Koska sinulla häiriömerkintä järjestelylainat tms ei oikein tahdo enään onnistua valitettavasti sillä ne ei oikein helposti onnistu edes luottotietoisellekkaan.

Suosittelen että haet Takuusäätiöstä takusta järjestelylainalle (ellei sinulla ole hyviä takaajia tai vakuutta hakea suoraa lainaa pankilta) Takuusäätiö vaatii kyllä 3kk puhdasta tiliotetta pankkitililtäsi eli tuo tie ei ole nopea. Kaikenkaikkiaan nopeimmillaankin kokonaisuudessa jopa 6kk vie aikaa. Tsemppiä ja kirjoittelehan kuulumisiasi.
pörssipeluri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.3.2017 14:30:09

Anonyy kirjoitti:Moi!
Olen ihan hukassa raha-asioiden kanssa. Maksuhäiriömerkintä tuli onneksi n. 2kk sitten.
Kaipaisin neuvoja miten ulosotto kuvio menee ja miten toimia tällähetkellä velkojen suhteen.
Itsellä tällä hetkellä velkoja n.25000€

Norwegian 13000€
Cashbuddy 3300€
Everyday 2000€
Credit24 2000€
Vivus (makselen tätä jo perintätoimiston kautta) 1000€
Nordea 2000€
Klarna 300€

Tienaan noin 1600€/kk ja en pysty maksamaan lyhennyksiä kuin muutamaan paikkaan. Miten toimia?

Riippuu paljonko sulla elämiseen menee?vuokra,työmatkat ynm.pakolliset.
Paljon on lyhennykset lainoissa?
Ulosottoon päästämistä en kyllä suosittele,jos pakko niin sitten kaikki kerralla.
Jos olet Nordean asiakas niin suosittelen maksamaan ainakin Nordean luottoa ajallaan eikä päästämään uo:hon
Vieras

ViestiKirjoittaja Raidaaja » 25.4.2017 11:10:56

Toi Everyday lasku ainakin nopeesti pois (korot aivan kohtuuttomat)
I'll miss the comfort of my mother and the weight of the world.
Raidaaja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja pelien orja » 25.4.2017 11:28:55

Näimpä tuo everyday ja ferratum ovat todella kalliita lainapaikkoja.Jos suinkin mahdollista nopeasti maksa pois ja ikuinen lainakielto päälle.Tuolle ferratumille vaan ei saa sitäkään ,kun yritin sanottiin voit avata uudelleen ,mutta on jokin kahdenviikon miettimis aika otanko lainaa vai en. Nyt vaan pelit pois ja sitten lainoja makselemaan.
pelien orja
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Anonyy » 11.2.2018 23:12:26

Hei!
Enpä ole hetkeen tänne päivitellyt.
Velat päätin suosiolla päästää ulosottoon. Totesin sen helpoimmaksi ja todennäköisesti halvemmaksi vaihtoehdoksi. Nyt ei tarvitse miettiä enää, siellä ne lyhenee hitaasti mutta varmasti. Eihän se tietysti ole mikään hyvä fiilis kun palkkapäivänä ei jää juuri mitään käteen laskujen jälkeen mutta tässä vuosien varrella on opittu elään tiukasti :lol: Mutta silti niistä vähistäkin rahoista on vielä löytynyt pelaamiseen rahaa :| tästä alkaa mun pp laskenta! Olkoon tämä päivä1 :D
Anonyy
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Anonyy » 11.2.2018 23:15:39

Alleviivaan vielä tosta edellisestä tekstistä HITAASTI mutta varmasti, velka summa on tänä melkein vuoden aikana pienentyny ehkä 2000€ vaikka vouti sen n.500€ kuukausittain vie :roll:
Anonyy
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja laura89 » 12.2.2018 00:47:24

Voin lohduttaa että velan lyheneminen nopeutuu 24kk maksamisen jälkeen kun ulosoton taulukkomaksut poistuvat. Tsemppiä. Älä pelaa, nopeasti huomaat kuinka rahaa jää yllättävän hyvin elämiseen pelaamattomuuden myötä.

Itse reilut 2v ollut ulosotossa ja pelasin kanssa senkin ollessa päällä eikä raha ollut koskaan. Nyt on kun syksyllä päätin lopettaa pelaamisen ja aloin pitämään budjettia. (Vaikka pelasinsyksyllä yksittäisiä kertoja). Ulosotto mulla tulee kestänään vielä noin 4 vuotta ja velkaa siellä on liki 43000€ jäljellä..
Mokaa ei voi korjata mokalla

Blogi:
ulosotostaeroon.blogspot.com
laura89
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Anonyy » 2.3.2019 21:07:04

Moi!
Pitkästä aikaa tänne päivitteleen!
Viime päivät on menny vilpolan puolella, sieltä oon ehkä saanut paremmin kuvaa miltä läheisistä tuntuu, onhan peliriippuvuus yhtälailla psyykkinen ja fyysinen riippuvuus kuin päihderiippuvuus. Tai näin itse ainakin sen koen.
Oma tilanne nyt:
Velkaa UOssa n. 18000€, hitaastihan ne sieltä lyhenee.
Paljon en ole jaksanut seurailla kuitteja, tulee joka kerta vaan niin huono mieli, sinne menevät kun palkkapäivä koittaa ja mitä jää niin sillä kitkutellaan.
Pelejä on edelleen tullut pelattua, tän vuoden puolella en ole voittanut yhtään mitään ja silti kuin ohjelmoituna robootti a menen ja pelaan..
Nyt tarkoituksena siirtää kaikki rahat puolison käytettäväksi niin että siirtää tilille rahaa aina kun sitä tarvitsen. Tätä on kokeiltu mutta jostain syystä jäi koska puoliso koki raskaaksi siirtää joka toinen päivä tupakkarahat. Nyt mobiilisti toimii verkkopankki niin kätevästi että lets try again!

Tsemppiä kaikille ja hyvää kevättä, yritän päivitellä tänne useammin omia kuulumisia ihan itsenikin takia!:)
Anonyy
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Anonyy » 4.3.2019 21:53:06

Taas retkahdin kioskireissulla pelaan automaattia, meni 30€, eli mun viikon ruokarahat :(
Joku joskus on täällä antanut neuvon jota itse aina käyttää; kassajonossa laske kymmeneen ja kävele ohi. Tarvii koittaa ja olla 100% läsnä siinä hetkessä, musta kun tuntuu että kaikki tapahtuu aina kun tottumuksesta, sitten havahtuu et ahaa täs mä taas tungen seteliä masiinaan...

Anteeks taas vähän sekavaa tekstiä :roll:

Olen menossa tässä lähipäivinä risteilylle niin houkuttaako muita se pelipuoli laivoilla?

Toivottavasti muilla mennyt paremmin, kivaa maanantai-iltaa!
Anonyy
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Tptp » 4.3.2019 22:14:08

Toivon kovasti ettet pilaa laivareissua pelaamalla... Siellähän peliautomaatit ovat viehkeimmillään ja etenkin jos on hieman alkoholia päässä.
Yritä valmistautua reissuun niin ettet pelaa n mennessä etkä tullessa... Käy täällä välillä lukemassa puhelimella pari viestiä, jotta todellisuus pysyy päässä...

Hyvää ja rauhallista reissua!
Olen rikastuttanut mukavasti Maltalaisia yrityksiä.
Tptp
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Anonyy » 8.7.2021 21:23:30

Pitkästä aikaa moi! :D
Tilanne nyt:
velkaa UO: n. 4300€
Luottokortti: 2000€

Oon ilonen että ensi vuoden alussa pitäisi ulosotto olla kuitattu! :)

Pelaillut olen edelleen ja se huolestuttaa kun rahaa tulee jäämään enemmän kk :? Pahimpana vedonlyönti etenkin tälläisena urheiluvuotena; lätkää, futista, tennistä…

Lopetusyritys nro 25784 ja tästä lähtee taas pp1
Anonyy
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Elämähukassa » 11.7.2021 17:13:18

Anonyy kirjoitti:Pitkästä aikaa moi! :D
Tilanne nyt:

Pelaillut olen edelleen ja se huolestuttaa kun rahaa tulee jäämään enemmän kk :? Pahimpana vedonlyönti etenkin tälläisena urheiluvuotena; lätkää, futista, tennistä…

Nyt kun sulla on noin hyvällä mallilla asiat, niin älä vedä ranttaliksi ja aloita alusta, vaan tee se lopullinen muutos. Sulje ne kaikki pelitilit, estä siirrot trustlyn ja eutellerin kautta ja sijoita ne rahat johonkin järkevään. Et halua, että vuoden päästä olet taas samassa jamassa ja mietit, että kuinka tyhmä olit, kun sorruit samaan uudelleen.
Elämähukassa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja peluriEx » 12.7.2021 07:03:32

Elämähukassa kirjoitti:
Anonyy kirjoitti:Pitkästä aikaa moi! :D
Tilanne nyt:

Nyt kun sulla on noin hyvällä mallilla asiat, niin älä vedä ranttaliksi ja aloita alusta, vaan tee se lopullinen muutos. Sulje ne kaikki pelitilit, estä siirrot trustlyn ja eutellerin kautta ja sijoita ne rahat johonkin järkevään. Et halua, että vuoden päästä olet taas samassa jamassa ja mietit, että kuinka tyhmä olit, kun sorruit samaan uudelleen.

Mää varoittelen samaa. Itse luulin jo oppineeni vaikeimman kautta, mutta.. Toinen ongelma mulla oli kun uo loppu, niin törsäsin rahaa alkuun vähän kaikkeen... Säästämisessä pahan päivän varalle on myös ideaa. 👍
peluriEx
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Anonyy » 21.7.2021 21:55:41

Moimoi :D
Se olis pp14 pian taputeltu. Tänään meinasin sortua pelaamaan kenoa (en normaalisti pelaa lottoja). Laskin kymmeneen ja suljin veikkauksen sivun. Hyvä minä. Pelaamattomuus sujunut tätä yhtä mielitekoa lukuunottamatta ihan hyvin nyt viime päivät, toki rahaakaan ei juuri ole tässä kohtaa kuukautta. Tavallisesti olisin veikannut loputkin hilut nopean voiton toivossa. Joten nostan isoa hattua itselle, 14 pelaamatonta päivää tuntuu hemmetin hyvältä!
Anonyy
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Paluu Valtti